آریا جوان
فریده هادوی: زیربنای پیشرفت امروز ورزش بانوان ، تاسیس فدراسیون ورزش زنان مسلمان بود
چهارشنبه 26 دي 1397 - 12:48:23
آریا جوان - پیشکسوت ورزش بانوان و مربی سابق تیم ملی بسکتبال اعتقاد دارد راه اندازی مجدد فدراسیون ورزش زنان مسلمان علاوه بر ایجاد شور و شوق بین دختران ورزش کار، انگیزه بانوان را هم در رشته های مختلف ورزش ی چندین برابر می کندو

فریده هادوی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت: فدراسیون ورزش زنان مسلمان زمانی راه اندازی شد که ما هیچ گونه فعالیت بین المللی در ورزش بانوان نداشتیم و تلاش بر این بود که که هم از نظر مدیریت ورزش ی و هم از نظر مربی و ورزش کار سطح فراملی را تجربه کنیم.
هادوی با تاکید به برگزاری چهار دوره مسابقات بانوان کشورهای اسلامی در ایران گفت: یکی از ضعف های ورزش ما نداشتن "برند" بین المللی حتی در قسمت مردان بود اما بازی های بانوان کشورهای اسلامی فرصتی را فراهم کرد تا این برند دیده شود. هر 4 دوره مسابقات با پیام مستقیم رییس IOC افتتاح شد و خاطرم هست در دیداری که با دیداری که آن زمان با مسئولین IOC در آن زمان داشتیم گفتند حتی شما می توانید یک سازمان موازی IOC باشید چون مشکل ورزش زنان مسلمان را حل کردید و این نقطه عطفی در تاسیس این فدراسیون بود.
وی افزود: به قدری موفق عمل کردیم که جامعه عرب با الگوبرداری از ما لیگ مسابقات زنان ورزش کار عرب را راه اندازی کرد. برخی از رشته های ما مثل شنا و ژیمناستیک هنوز هم به دلیل مشکلات حجاب امکان حضور در رویدادهای بین المللی را ندارند و راه اندازی محدد فدراسیون ورزش زنان مسلمان باعث انگیزه مضاعف آنان و رشد همه جانبه ورزش بانوان در تمام ابعاد می شود.
هادوی تاکید کرد: اگر الان ورزش بانوان در بعد بین المللی موفق است به دلیل بذری بود که آن زمان کاشته شد. در واقع فونداسیونی که 16 سال پیش بنا کردیم امروز تبدیل به یک ساختمان چند طبقه در ورزش بانوان شد. ما با برگزاری 4 دوره این بازی ها در ایران نشان دادیم تواناییم و امروز برای شکوفایی دوباره ورزش بانوان به راه اندازی مجددش نیاز داریم.
وی در پایان گفت: در شرایط سخت کشور به لحاظ تحریم و نوساانات ارزی، فدراسیون ورزش زنان مسلمان و مسابقات بانوان کشورهای اسلامی غیر از کسب تجربه، شور و شوق زیادی هم به دختران و زنان ما تزریق می کند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/94244/فریده-هادوی--زیربنای-پیشرفت-امروز--ورزش---بانوان-،-تاسیس-فدراسیون--ورزش--زنان-مسلمان-بود
بستن   چاپ