آریا جوان
گفت‌وگو| جهان اسلام سیره حضرت زهرا (س) را سرمشق خود قرار دهد/ فاطمه‌زهرا (س) پاره تن پیامبر است
یکشنبه 30 دی 1397 - 8:47:25 AM
تقریب
آریا جوان-در عظمت شأن و رفعت مقام ارجمند ایشان همین بس که تنها دختر بزرگوار پیامبر صلی الله علیه واله و همسر گرامی امام علی ـ کرم الله وجهه ـ و مادر امام حسن و حسین علیهما السلام است.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س)، همان بانویی هستند که میلیونها آدمی را چشم و دل به سوی اوست و نام گرامی‌اش بر زبان ایشان است.

عصام الدین گوکلان عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) آن شهاب نور افشان آسمان نبوت و اختر فروزان فلک رسالت و آن والاترین بانوی آفرینش است.

استاد مدرسه علوم دینی ربانیه چنارلی استان گلستان اظهار داشت: همه این تعبیرات، جز بخشی اندک از دنیای فضیلت و شرافت ایشان را آیینه داری نمی‌کند و جز مختصری از فضایل و مناقب این بانوی گرانقدر را نمایشگر نیست.

وی تاکید کرد: علامه شنقیطی، یکی از علمای اهل سنت گفته است:همانا سروری فاطمه زهرا، از جانب دین اسلام امر واضح و روشنی است و بر کسی پوشیده نیست، زیرا وی پاره تن پیامبر است وآن چیزی که حضرت زهرا(س) را آزار دهد، پیامبر را می آزارد و آن چه که ایشان را نارحت کند، پیامبر را ناراحت می کند.

عصام الدین گوکلان گفت: در حدیث صحیح از پیامبر(ص) نقل شده فرمودند که "فاطمه پاره تن من است آن چه که فاطمه را آزار دهد، مرا آزار می دهد و آن چه که او را ناراحت کند، مرا ناراحت می کند."

وی در پایان خاطرنشان کرد: در آخر امید آن دارم که خواهران جهان اسلام و بالاخص ایران اسلامی،  سیره این بانوی بزرگ را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/96079/گفت‌وگو|-جهان-اسلام-سیره-حضرت-زهرا-(س)-را-سرمشق-خود-قرار-دهد--فاطمه‌زهرا-(س)-پاره-تن-پیامبر-است
بستن   چاپ