آریا جوان
از دوخت رايگان چادر تا عرضه هات داگ اورجينال
چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 3:04:06 PM
ايسنا
نمايشگاه زنان و توليد ملي دراين دوره بيشتر به عرضه انواع پوشاک از کلاه حجاب و مانتو گرفته تا پيراهن و شلوار مردانه مي‌پردازد؛ البته در اين نمايشگاه زيورآلات، وسايل چرمي و چوبي، عروسک‌هاي تزئيني و ... نيز عرضه مي‌شود و سالن جنبي اين جشنواره به محصولات کودک و نوجوان از اسباب بازي تا لوازم التحرير اختصاص دارد. غرفه نذر فرهنگي هم مانند دوره قبل در نمايشگاه برپا شده است.

 روز افتتاحيه نمايشگاه با روز سوم آن(جمعه هفته گذشته) قابل مقايسه نبود. روز اول درشرايطي که نيم ساعت تا آغاز به کار رسمي نمايشگاه باقي مانده بود، صداي دستگاه دِلِر در طبقه اول نمايشگاه پيچيده بود و حتي با وجود آمدن افراد مدعو، غرفه برگزار کنندگان نمايشگاه آماده نبود و نمايشگاه با تاخير پذيراي مهمانان شد و برخي از غرفه‌ها هم محصولات خود را نچيده بودند؛ اما در روز سوم نمايشگاه همه غرفه‌ها سرشان شلوغ بود و محصولات خود را با قيمت مناسب تر از بيرون نمايشگاه به مشتريان ارائه مي‌دادند.

 محصولات در سه طبقه در چهارمين نمايشگاه زنان و توليد ملي عرضه مي‌شوند و بازديدکنندگان از طريق فلش‌هايي که روي زمين چسبانده شده‌اند، به قسمت‌هاي مختلف نمايشگاه راهنمايي مي‌شوند. در طبقات مختلف انواع پوشاک از بلوز، پيراهن، شلوار، روسري و مانتو ارايه مي‌شود؛ البته به گفته يکي از بازديد کنندگان بهتر است که غرفه‌هاي پوشاک به گونه‌اي ساماندهي شوند که غرفه‌هاي عرضه کننده محصولات همسان در کنار يکديگر قرار بگيرند تا اگر کسي به عنوان مثال به دنبال خريد روسري است مجبور به بازديد از همه طبقه‌ها و غرفه‌ها نشود و بتواند با صرف کمترين وقت کالاي مورد نظرش را تهيه کند.

 گرفتن عکس با حجاب از زنان و دختران به صورت رايگان

  از ميان غرفه‌هاي نمايشگاه، دو غرفه بيشتر جلب توجه مي‌کنند. يکي از آن‌ها غرفه «خوب و بد» است که زنان و دختران مي‌توانند در آن با حجاب اسلامي عکس بگيرند. اين غرفه بسيار شلوغ است، بطوري‌که به دليل ازدحام متقاضيان مسوولان غرفه از مراجعه‌کنندگان مي‌خواهند که دقايقي بعد به غرفه بيايند. جلوي غرفه دوخت رايگان چادر هم ازدحام شده است و بازديدکنندگان مي‌توانند پارچه‌هاي چادري اداري و مجلسي را با تخفيف تهيه کنند و در همانجا به‌رايگان بدوزند.

 غرفه‌داران ديگر هم سر کيسه را شل کرده‌اند و بعضي‌هايشان کالاهايشان را با 20 تا 50 درصد تخفيف ارايه مي‌کنند، البته با وجود شلوغي نمايشگاه در جمعه هفته گذشته، يکي از دستگاه‌هاي ATM طبقه همکف خراب بود و برخي از غرفه‌هاي شلوغ هم کارتخوان نداشتند و نسبت به اين امر انتقاد داشتند که يکي از غرفه‌داران مي‌گفت به علت خراب بودن دستگاه ATM و نبود دستگاه کارتخوان نتوانستيم به همه مشتريان خدمات ارايه کنيم؛ البته صاحبان بعضي غرفه‌ها هم از ارايه دستگاه کارتخوان به غرفه‌ها راضي بودند و دستگاه‌هاي آنان هيچ مشکلي نداشت.

 در فضاي باز نمايشگاه نيز در کنار محصولات پوشاک، موادغذايي مانند انواع شيريني‌هاي سنتي و مربا وشکلات براي فروش در معرض ديد عموم قرار گرفته است. نکته جالب اينجاست که در روز افتتاح نمايشگاه سردر غرفه‌هاي مواد غذايي، بنري با عنوان «محل عرضه مواد غذايي ارگانيک» نصب شده بود و در فاصله چند سانتيمتري آن بنر پخت «هات داگ اورجينال» قرار گرفته بود؛ البته در روزهاي بعد بنر «محل عرضه مواد غذايي» جايگزين بنر محل عرضه مواد غذايي ارگانيک شد.

 چهارمين نمايشگاه زنان و توليد ملي کار خود را از اول اسفندماه آغاز کرده است و تا 10 اسفندماه در بوستان گفتگو ادامه دارد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/985/از-دوخت-رايگان-چادر-تا-عرضه-هات-داگ-اورجينال
بستن   چاپ