آریا جوان
در تشریح موفقیت ورزش بانوان بعد از انقلاب
زهرا موسوی: کرسی های بین المللی زنان ایران در ورزش رشد چشمگیری داشته است
شنبه 6 بهمن 1397 - 17:58:22
آریا جوان - نشست بازخوانی چهل سال ورزش پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه ورزش بانوان امروز با حضور زهرا موسوی سرپرست معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و طاهره طاهریان، نائب رییس کمیته ملی المپیک به میزبانی وزارت ورزش و بانوان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، زهرا موسوی در ابتدای صحبت های خود در این نشست خبری گفت: شورای انقلاب ٤ هدف را برای ورزش زنان تدوین کرد؛ فراهم کردن شرایط و دستیابی به امکانات، جهت دهی به اوقات فراغت زنان در راستای سلامت و کسب نشاط، توسعه و تجهیز امکانات و ارائه الگوی شایسته به جوامع اسلامی .
سرپرست معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: سال ١٩٩٠ توانستیم در رشته تیراندازی مجوز حجاب را برای ورزش کاران مان بگیریم. طی این مدت در زمینه کرسی بین المللی و تعداد انها هم ارتقا داشته این طوریکه تعداد کرسی های بین المللی ما به ٥٢ ارتقاء پیدا کرده است. تعداد مدال های بین المللی، بودجه و اماکن ورزش ی نیز از دیگر مواردی بود که بعد از انقلاب رشد چشمگیری داشته است .
وی در بخشی دیگر از گزارش خود به ردیف اعتبارات اشاره کرد و گفت: استان‌ها بخش مستقلی از دریافت ردیف بودجه دارند. اعتبارات تخصیص یافته به ورزش زنان قبل از انقلاب کمتر از ٥ درصد بود .
موسوی درباره اختیارات نواب رئیس بانوان در اساسنامه جدید، عنوان کرد: نواب رئیس ما می‌توانند همان شرح وظایف مردان را داشته باشند. نواب رئیس در حال حاضر هم مستقل هستند اما از نظر حقوقی مشکل داشتند که با تصویب اساسنامه مرتفع خواهد شد .
وی در پایان تاکید کرد: ما سعی کردیم در زمینه تخصصی از افرادی برای پست نواب رئیس استفاده کنیم. وزیر ورزش هم ورزش زنان را با مردان برابر می‌بیند اما نمی‌توان قول داد آیا اداره روند بانوان با تغییر مدیریت همین طور دنبال می‌شود یا خیر؟ کمیسیون ورزش زنان دوره‌ای برای نواب رئیس در همه زمینه‌ها داشته است که امیدواریم به ورزش بانوان کمک کند .

http://www.javanannews.ir/fa/News/99643/زهرا-موسوی--کرسی-های-بین-المللی-زنان-ایران-در--ورزش--رشد-چشمگیری-داشته-است
بستن   چاپ