آریا جوان
شهنازی:توسعه ورزش حرفه ای بعد از انقلاب غیر قابل انکار است
يکشنبه 7 بهمن 1397 - 13:06:53
آریا جوان - دبیر کل کمیته ملی المپیک با بیان اینکه رشد ورزش حرفه ای بعد از انقلاب غیر قابل انکار است ،اظهار داشت: در المپیک های قبل از انقلاب 23 مدال و در دوره 40 ساله المپیک های بعد از انقلاب 93 مدال بدست آوردیم که تفاوت آشکاری دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان شاهرخ شهنازی صحبت های شاهرخ شهنازی که در سلسله نشست های بررسی دستاوردها، چالش ها و چشم انداز حوزه ورزش و بازخوانی چهل سال ورزش پس از پیروزی انقلاب اسلامی سخن می گفت ،افزود:پیش از انقلاب30 میلیون جمعیت داشتیم و هم اکنون با حدود 80 میلیون جمعیت کار توزیع امکانات به صورت عادلانه در سراسر کشور جدی تر از قبل در حال پیگیری است.
او در این نشست توسعه فضای رسانه ای تخصصی ورزشی با توجه به رشد ورزش پس از انقلاب را مورد توجه قرار داد و‌ اضافه کرد:تا اواخر دهه 60 فقط یک خبرگزاری در کشور داشتیم این در حالی است که تعداد رسانه های ورزشی به رقم قابل توجهی رسیده است که نشان از توسعه گسترده ورزش دارد.
دبیر کمیته ملی المپیک در این باره توضیح داد: چرا که رسانه هم در همه حوزه ها از جمله ورزش یک اصل انکارناپذیر است و با گسترش ورزش باید توسعه پیدا کند.
شهنازی گفت: در المپیک های مختلف فراز و فرود زیادی داشتیم ولی ورزش بر خلاف بسیاری از حوزه های دیگر سریعا قابل ارزیابی است واگر با عدد و رقم بخواهیم صحبت کنیم رشد ورزش حرفه ای غیر قابل انکار است.
او اضافه کرد: در المپیک های قبل از انقلاب 23 مدال و در دوره 40 ساله المپیک های بعد از انقلاب 93 مدال بدست آوردیم که تفاوت آشکاری دارد.
دبیر کل کمیته ملی المپیک به جمعیت قبل و‌پس از انقلاب اشاره کرد و توضیح داد: پیش از انقلاب 30 میلیون جمعیت داشتیم و در حال حاضر با حدود 80 میلیون جمعیت کار توزیع امکانات به صورت عادلانه در سراسر کشور مشکل تر از قبل است و امکانات ورزشی هم یکی از همین موارد است که باید با دقت زیادی انجام پذیرد.
او در این جلسه با اشاره به برنامه های ورزشی سایر ارگانها از جمله ورزش دانش آموزی ،مبنای توسعه پایدار در ورزش را گسترش ورزش در این بخش عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش را باید در المپیک های جوانان و نوجوانان درگیر کنیم چرا که این امر کمک می کند انگیزه برای دانش آموزان ورزش کار فراهم شود و نخبگان رشته های مختلف را در سنین پایین شناسایی کنیم.
او‌همچنین گفت: دوره زمانی 15 الی 20 ساله برای خروجی گرفتن از بعضی رشته های پایه و پرمدال لازم است. برنامه ریزی مستمر و طولانی در کنار ارزیابی و اصلاح انحرافات می تواند ما را به هدفمان در این رشته ها برساند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/99864/شهنازی-توسعه--ورزش--حرفه-ای-بعد-از-انقلاب-غیر-قابل-انکار-است
بستن   چاپ