آریا جوان
مسعود اشرفی: ورزش جانبازان و معلولین دستاورد انقلاب اسلامی است
يکشنبه 7 بهمن 1397 - 18:50:40
آریا جوان - دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک صبح امروز در سلسله نشست های بررسی دستاوردها، چالش ها و چشم انداز حوزه ورزش گفت: ورزش کاران ما از سال 1362 تا کنون 2858 مدال طلا، نقره و برتز در مسابقات مختلف پارالمپیک، پاراآسیایی و جهانی کسب کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان مسعود اشرفی در دومین روز از نشست بازخوانی چهل سال ورزش پس از پیروزی انقلاب اسلامی که صبح امروز برگزار شد گفت: در تمامی حوزه ها دستاوردهای ورزش را قبل و بعد از انقلاب مقایسه می کنیم اما در ورزش جانبازان و معلولین اساسا همچین قیاسی امکان پذیر نیست چرا که قبل از انقلاب چیزی به اسم ورزش معلولین نداشتیم.
دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک ادامه داد: ورزش جانبازان و معلولین و نابینایان و کم بینایان محصول انقلاب اسلامی و از برکات همین نظام است و باید در این حوزه باید خود را با دنیا مقایسه کنیم.
وی افزود: در سال 1358 فدراسیون ورزش معلولین تاسیس و یک سال بعد به نام جانبازان و معلولین تغییر نام داد. این فدراسیون با 9 رشته ورزشی کار خود را آغاز کرد و در طول یک دهه بعد و در زمان جنگ تحمیلی تعداد آنها به 17 رشته ورزشی افزایش پیدا کرد.
اشرفی تصریح کرد: در اوج مشکلاتی که داشتیم فدراسیون مستقلی به نام فدراسیون ورزش کم بینایان و نابینایان تاسیس شد و سال 1377 پس از دیدار رییس IOC با رییس مجلس وقت کمیته ملی پارالمپیک تاسیس شد و الان 21 رشته ورزشی فعال در دو فدراسیون داریم.
وی در خصوص موفقیت بی نظیر این حوزه پس از انقلاب اسلامی گفت: ورزش کاران ما از سال 1362 که اولین اعزام بین المللی ورزش جانبازان را داشتیم تا کنون توانستند 2858 مدال طلا، نقره و برتز در مسابقات مختلف پارالمپیک، پاراآسیایی و جهانی کسب کنند و همچنان نگاه قوی تری به آینده داریم.
اشرقی در خصوص رویدادهای آینده گفت: تداوم و پایداری در موفقیت از سیاست های اصلی ما است و به ارتقای جایگاهمان هم فکر می کنیم. ستاد عالی بازی های آسیایی و المپیک رتبه هشتم الی دهم مسابقات پارالمپیک 2020 را برای ما هدف گذاری کرده که با توجه به رتبه 15 بازی های ریو سخت است ولی غیر ممکن نیست.
دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک در پایان تاکید کرد: در 7 رشته ورزشی برای سکوهای پارالمپیک توکیو 2020 در هر دو قسمت مردان و زنان برنامه ریزی کردیم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/99939/مسعود-اشرفی---ورزش---جانبازان--و-معلولین-دستاورد-انقلاب-اسلامی-است
بستن   چاپ