آریا جوان

آخرين مطالب

با حضور صالحی امیری به آینده ورزش کشور بسیار خوش بینم

اسبقیان: انتخابات کمیته ملی المپیک حسن ختام انتخابات مجامع بود/ سرپرست گلف هفته آینده معرفی می شود ورزش

  بزرگنمايي:

جوانان نیوز - مدیرکل امور مشترک فدراسیون های ورزشی گفت: به جرأت می توانم بگویم که طی سال های گذشته و از زمانی که تعیین رؤسای فدراسیون ها بر اساس مصوبه هیات وزیران و طبق مجمع انتخاباتی برگزار می شود، بی سابقه ترین و کم حاشیه ترین انتخابات را در زمان های مشخص، در این هفت ماه برگزار کردیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، برگزاری دقیق و به موقع 18 مجمع انتخاباتی فدراسیون های ورزشی طی هفت ماه، اتفاقی کم سابقه در تاریخ برگزاری مجامع کشور است و شاید بتوان از آن به عنوان رکورد یاد کرد.
کم ترین زمان سرپرستی در کنار فدا نشدن دقت در سرعت تعیین تکلیف کردن فدراسیون ها از مهم ترین عواملی است که می توان این دوره از انتخابات را با دیگر دوره ها قیاس کرد.
سید محمد شروین اسبقیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون های ورزشی که زیر نظر معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای نظارت دقیق بر روند برگزاری این مجامع را بر عهده داشت، پس از انتخابات کمیته ملی المپیک در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، از این مجمع به عنوان حسن ختام مجامع یاد کرد و گفت: خوشحالم که انتخابات ماه های اخیر با منطقی ترین تفکرات و اصولی ترین روش ها برگزار شد.
وی رویکرد وزیر ورزش و جوانان در برگزاری به موقع و دقیق مجامع انتخاباتی را فصلی نو در تاریخ ورزش عنوان و خاطرنشان کرد: دکتر سلطانی فر از بدو ورود به صراحت اعلام کرد که سرپرستی در فدراسیون ها نخواهیم داشت مگر بنا به ضرورت امر، که این ضرورت کاملاً مشخص است و مواقعی را شامل می شود که رئیس فدراسیونی استعفا دهد یا مجمع به هر دلیلی رئیس را نخواهد و یا جریانات بازنشستگی پیش آید که شرایط خاص و ویژه ای است.
اسبقیان در همین ارتباط افزود: وزیر ورزش و جوانان با تدبیر اتخاذ شده تصمیمی بسیار اثر گذار و ستودنی گرفت تا پیش از اتمام دوره چهارساله رؤسای فدراسیون ها، انتخابات آن ها برگزار شود که در این صورت فدراسیونی مجبور به اداره با سرپرستی نباشد. این اقدام قابل تحسین و ارج نهادن است.
مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی با اشاره به این نکته که موعد برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک 25 دی ماه با نظارت وزارت ورزش و جوانان بود، گفت: بنابراین هجده مجمع طی هفت ماه طبق برنامه ریزی انجام شده و پیش از این انتخابات برگزار شد.
وی تاکید کرد: باید به گونه ای انتخابات را مدیریت می کردیم تا خطایی در امر برگزاری مجامع از منظر دستگاه های نظارتی و شخص دکتر سلطانی فر رخ ندهد که با تدابیر اتخاذ شده، بررسی های کارشناسی و رعایت تمامی ضوابط و مقررات اساسنامه و آئین نامه فدراسیون های ورزشی این اتفاق افتاد و تاکید وزیر مبنی بر این که وزارت ورزش و جوانان هیچ سمت و سویی در انتخابات نداشته و نخواهد داشت محقق شد.
اسبقیان همچنین یکی دیگر از تاکیدات جدی وزیر ورزش و جوانان مبنی بر رعایت عدالت و انصاف در امر برگزاری انتخابات را مدنظر قرار داد و گفت: به همین منظور کمیسیون های تخصصی فرعی و اصلی جهت بررسی شرایط احراز صلاحیت کاندیداها را تشکیل دادیم تا علاوه بر این مهم به اعتراضات ثبت نام کنندگان نیز به صورت دقیق رسیدگی شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: روزهایی بود که تا پاسی از شب احراز صلاحیت ها بررسی می شد که باید از این فرصت استفاده کنم و از همکاری مازیار ناظمی و همکارانش در روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان در انعکاس دقیق و سریع برنامه ها، همکاری عباباف و همکارانش در حراست وزارت خانه و آکادمی ملی المپیک و همچنین همکاری مدیریت این آکادمی قدردانی کنم.
وی همچنین با تشکر از حمایت های معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، گفت: با صبوری و سعه صدر محمدرضا داورزنی انتخابات مجامع در موعد مقرر خود برگزار شد. این را از این بابت می گویم که از تشکیلاتی به این وزارتخانه مامور نیستم و سی و امین سال خدمتم را در حوزه ورزش کشور می گذرانم.
اسبقیان تاکید کرد: به جرأت می توانم بگویم که طی سال های گذشته و از زمانی که تعیین رؤسای فدراسیون ها بر اساس مصوبه هیات وزیران و طبق مجمع انتخاباتی برگزار می شود، بی سابقه ترین و کم حاشیه ترین انتخابات را در زمان های مشخص در این برگزار کردیم.
مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی در ادامه این گفت و گو انتخاب صالحی امیری بر مسند کمیته ملی المپیک را به فال نیک گرفت و گفت: نه به عنوان مسئول امورمشترک فدراسیون ها، بلکه به عنوان کسی که بیش از 40 سال چه به عنوان ورزشکار، چه مربی، رئیس هیات، کارشناس ورزش، مدیرکل استان و ... در بدنه ورزش حضور داشتم، خوشحالی ام زمانی تکمیل شد که صالحی امیری به عنوان رئیس کمیته انتخاب شد.
وی حضور صالحی امیری را فرصتی مغتنم برای جامعه ورزش دانست و افزود: حضور چندماهه در وزارت ورزش و جوانان، حسن تدبیر، درایت، تدین و تعهد ویژه به ولایت مطلقه فقیه، نظام مقدس جمهوری اسلامی، حکومت و ارتباط بسیار نزدیک و صمیمی با مقامات عالی رتبه سیاسی کشور از نکات مثبتی صالحی امیری در راستای توسعه ورزش کشوراست که قطعاً بازوی توانایی برای وزارت ورزش و جوانان در کمیته ملی المپیک خواهد بود.
اسبقیان اذعان داشت: به طور حتم با حضور صالحی امیری یک هم افزایی موثر خواهیم داشت چرا که نیروی محرکه لازم را در موضوع مدیریت ورزش کشور فراهم خواهد آورد. بسیار به آینده ورزش کشور خوش بینم؛ چرا که وی به لحاظ تفکرات و مطالعات عمیق در بخش های فرهنگی و ورزشی می تواند در روند توسعه ورزش کشور بسیار اثرگذار و مکملی برای وزیر ورزش و جوانان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در ترویج و توسعه ورزش و همچنین اهداف دولت دوازدهم باشد.
مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی خاطر نشان کرد: این دوره از انتصابات کاملاً تخصصی شده است و وجود مسعود سلطانی فر و صالحی امیری به عنوان مکمل هم، نوید روزهای خوبی را در توسعه ورزش قهرمانی، همگانی، توسعه زیرساخت ها و موضوع ورزش بانوان می دهد. اثرات این حضور را به طور حتم در بازی های آسیایی جاکارتا و المپیک 2018 خواهیم دید.
وی همچنین درباره وضعیت فدراسیون گلف پس از انتخاب کیکاووس سعیدی به عنوان خزانه دار کمیته ملی المپیک، گفت: خزانه داری شغل محسوب می شود، لذا باید در سریع ترین زمان ممکن فدراسیون گلف تعیین تکلیف شود. وزارت ورزش و جوانان از هفته آینده بر اساس دستور وزیر ورزش و جوانان و تدبیر داورزنی سرپرست فدراسیون را مشخص و ثبت نام از نامزده ها را آغاز خواهد کرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/18139/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

Phi-3 رونمایی شد؛ کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت

ماشین پرواز کرد!

مکالمه جهت آموزش در دعا کردن مابین امام علی(ع)و پیامبراکرم(ص)!

اشک امیرعلی نبویان بخاطر عشق زیاد به همسرش

فرار لحظه آخری اسماعیل

حضور وزیر ورزش در مراسم واگذاری سرخابی‌ها

حضور درویش،خطیر و نبی در مراسم واگذاری سرخابی‌ها

قهرمان قایقرانی آسیا: مدال طلا را مدیون مربی‌ام هستم

تقدیر ستاره پیشین بارسا از والیبالیست بلغارستانی

رئیس FIA: می‌دانم چه کسی پشت اتهامات علیه من است

آیین واگذاری مالکیت سرخابی‌ها به بخش خصوصی

شاهکار اسکواش‌بازان با حضور سفیر ایران در قطر

درویش، اولین مدیرعامل دوران خصوصی پرسپولیس

نوری: واگذاری استقلال و پرسپولیس دغدغه هواداران را برطرف می‌کند

حسن‌زاده: پرسپولیس می تواند فصل را با قهرمانی به پایان برساند

فرصت‌طلبی مسی به رونالدو چربید!

دختر 10ساله‌ام زباله‌‌ها را در کمدش قایم می‌کند

این ست رنگی برای آقایون محشره!

طرح چندمنظوره «اومااویا» در سریلانکا با حضور رئیسی افتتاح شد

استاد دانشگاه پاکستان خطاب به رئیسی: شما ایرانی‌ها پادشاه و شیر جهان اسلام هستید

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

وقتی قطع کردن درخت را به هنرمند بسپاری

نوحه‌خوانی مداح معروف شهر نجف اشرف درباره حمله موشکی سپاه

چه خبر از مهران مدیری و نیکی کریمی؟

دلیل اصلی تحصیل مسعود ده‌نمکی در حوزه علمیه چه بود؟

آقای قلعه نویی امید را از لیگ یک آورد سپاهان

پائز: روی هدف بزرگی که داریم متمرکزیم و انجام می‌دهیم

تیم ملی والیبال و یک جنگ درون تیمی!

شرط حضور گل‌محمدی روی نیمکت تراکتور

ایتالیا مردانش را برای لیگ ملت‌های والیبال به خط کرد

طلا و برنز بانوان تالوکار در انتخابی جام‌جهانی چین

اتحادیه جهانی کشتی چند داور را محروم کرد

حضور بازیان، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در آیین واگذاری

فن‌پرسی در آستانه نخستین تجربه سرمربیگری

داوران یک هشتم نهایی جام حذفی مشخص شدند

از این سن به بچه تلاش کردن و کم نیاوردن رو آموزش میدن

عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای

خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد

بخش‌هایی از هم‌خوانی کارگران در دیدار با رهبر انقلاب

عکس یادگاری افراد حاضر در اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ با حضور احمدیان

روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد

ارزان‌ترین گوشی ناتینگ احتمالاً به‌زودی رونمایی می‌شود

خلاقیت جالب برای بیرون آوردن بار از داخل کامیون

چربی شکم من چرا آب نمی شود؟

یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید

عکاسی باورنکردنی از سر شاپرک/ تصاویر

کت و شلوار «حبیب» جهانی شد!

اعتراف عجیب ژیلا صادقی درباره آشپزی

واکنش نیمار پس از حذف الهلال برابر العین

حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی