آریا جوان

آخرين مطالب

دیپلمات کهنه کار: انتخاب صالحی امیری، تقویت دیپلماسی ورزشی را به همراه خواهد داشت ورزش

  بزرگنمايي:

جوانان نیوز - بهمن حسین پور، از صاحبنظران و فعالان حوزه ورزش، انتخاب سید رضا صالحی امیری به ریاست کمیته ملی المپیک را موجب فعال شدن و تقویت "دیپلماسی ورزشی" دانست، همان چیزی که به گفته این دیپلمات کهنه کار،یکی از مشکلات و نقاط ضعف مهم ورزش امروز کشور به شمار می رود.


به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان از خبرگزاری ایرنا، چهل و پنجمین مجمع عمومی و یازدهمین مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک ایران دوشنبه 25 دی ماه با رقابت30 نفر از فعالان حوزه ورزش کشور برای احراز پست های مختلف هیات رئیسه و اجرایی برگزار و 11عضو کرسی های هیات اجرایی برگزیده شدند.
بر این اساس «سید رضا صالحی امیری» به عنوان رئیس جدید کمیته ملی المپیک، «شاهرخ شهنازی» دبیرکل ،«طاهره طاهریان»نایب رییس اول، «فضل الله باقرزاده» نایب رییس دوم و «کیکاووس سعیدی» خزانه دار به عنوان اعضای پنج نفره هیات رئیسه و «علیرضا رحیمی» رییس فدراسیون هندبال، «مجید کیهانی» رییس فدراسیون دوومیدانی، «محمد علیپور» رییس فدراسیون انجمن های ورزشی، «علی دادگر» رییس فدراسیون تیراندازی، «سید عبدی افتخاری» رییس فدراسیون اسکی و «مجید شایسته»رییس فدراسیون تنیس به عنوان 6عضو هیات اجرایی ساکنان جدید این کمیته در سئول هستند.
صالحی امیری روز گذشته (شنبه) در نامه ای خطاب به شهردار تهران از مسئولیت معاونت امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران استعفا کرد و با پذیرش این استعفا از سوی محمد علی نجفی امروز یکشنبه در پایان دوره ریاست 4 ساله کیومرث هاشمی بر کمیته ملی المپیک، سکان هدایت این نهاد بین المللی ورزش که از آن حتی به عنوان 'وزارت خارجه ورزش کشور' نام برده می شود را به صورت رسمی برعهده می گیرد.
درخصوص انتخاب صالحی امیری چهره شناخته شده دولت تدبیر و امید که با رای قاطع اعضای مجمع عمومی کمیته ملی المپیک صورت گرفت و ترکیب جدید هیات رئیسه و اجرایی این کمیته با معاون مراسم و تشریفات ریاست جمهوری که از علاقمندان به ورزش بوده و سابقه عضویت در فدراسیون های مختلف ورزشی را در کارنامه خود دارد گفت و گو کرده و نظر وی را درخصوص این انتخاب جویا شدیم.
حسین پور ابتدا در پاسخ به برخی انتقادات صورت گرفته نسبت به این انتخاب،گفت: به نظر من در انتقادها نسبت به حضور صالحی امیری در کمیته المپیک بیش از هر چیزی ملاحظات سیاسی و خطی مستتر است. منتقدین به پذیرش مسئولیت کمیته المپیک بیش از همه می دانند که این مسئولیت حساسی بوده و باید جمیع جهات در انتخاب آن رعایت گردد.
سفیر سابق ایران در ترکیه خاطرنشان کرد: مسئولیت کمیته المپیک بیشتر جایگاهی افتخاری بوده و در بسیاری از کشورها نیز مرسوم است که برای این جایگاه مدیریتی در حوزه ورزش، مقام های ارشد سیاسی انتخاب می شوند.
حسین پور تصریح کرد: به نظر می رسد هجمه مخالفان به صالحی امیری برای حضور در کمیته ملی المپیک،به نوعی تاختن به دولت تدبیر و امید بوده و در واقع نگاه غیرکارشناسانه به ورزش و جایگاه کمیته المپیک می باشد.
وی ادامه داد: اتفاقا معتقدم جامعه ورزشی از اینکه یک فرهیخته فرهنگی و در عین حال مدیر با تدبیر، مسئولیت ناشی از انتخاب اعضای مجمع کمیته ملی المپیک را می پذیرد باید خوشحال شده و از آن استقبال نماید.
حسین پور افزود: بخشی از فضاسازی ها بر علیه صالحی امیری حاصل جبهه گیری های درون جامعه ورزشی بخاطر شکسته شدن مدیریت های طولانی بوده که بر پیکر ورزش ایران صدمات جدی وارد کرده است.
وی تاکید کرد: این اعتراض ها و انتقادات غیر منصفانه درحالی صورت می گیرد که در گذشته نیز دوستان دیگری در دولت های پیشین در کنار مسئولیت و مقام سیاسی، ریاست کمیته المپیک را بر عهده داشتند، اما چون خودی محسوب می شدند از تیررس انتقادات مصون بودند.
این صاحبنظر حوزه ورزش یادآور شد: با توجه به شناختی که از آقای صالحی امیری دارم،انتخاب ایشان را درست و هوشمندانه می دانم و باور دارم که وی در مسئولیت ریاست کمیته المپیک منشا تحول و تغییر به نفع ورزش و رقم خوردن اتفاقات خوب و امیدوار کننده برای ورزشکاران و قهرمانان کشور خواهد بود.
حسین پور به عنوان دیپلمات با تجربه ای که سالها به عنوان سفیر و سرکنسول در عرصه دیپلماسی فعالیت داشته است، افزود:متاسفانه ما در زمینه دیپلماسی ورزشی دچار ضعف هستیم و حتی خود من بخاطر علاقمندی به ورزش بارها سعی کردم که از ظرفیت دیپلماسی برای کمک به توسعه و رشد ورزش کمک کنم، لذا فکر می کنم انتخاب صالحی امیری می تواند با توجه به اهمیت و جایگاه این مسئولیت به تقویت دیپلماسی ورزشی کشور کمک نموده و منشا اثرات مثبت باشد.
وی تاکید کرد: با هماهنگی خوبی که میان رئیس جدید کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش و جوانان وجود دارد بیش از همه، جامعه ورزشی از هماهنگی این همکاری، متنفع خواهد شد و شاهد موفقیت های بیشتر ورزش ایران در عرصه های بین المللی خواهیم بود.
حسین پور افزود: باید توجه داشته باشیم که متاسفانه ما در طول چهار دهه گذشته خواسته و ناخواسته سیاست زده شده و به هر پدیده و تحولی از نگاه سیاسی و آن هم جناحی و خطی نگریسته ایم. این سیاست زدگی بیش از منافع ملی،ما را درگیر مسایل جناحی کرده و نگاه ما به موضوعات دیگر از جمله ورزش را سیاه و سفید کرده است.
این دیپلمات با تجربه و صاحبنظر حوزه ورزش، تلاش و خدمت برای ارتقا این حوزه که مملو از جوانان پر استعداد است را افتخار و عملی ملی و فراجناحی دانست و تاکید کرد: با توجه به نگاه عمیق آقای صالحی امیری به مسایل فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و از همه مهمتر نگاه و توجه خاص به جوانان،ریاست وی بر کمیته المپیک می تواند نه تنها منشا تحول شود، بلکه صحنه ورزشی ایران را در مسیر صحیح قرار داده و به ارتقای آن در عرصه بین المللی کمک کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/18292/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصاویری باورنکردنی از یک خرچنگ در حال وزنه برداری/ ویدئو

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

خوابیدن روی شکم چه ضررهایی برای سلامتی دارد؟

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

کدام مواد غذایی برای سلامت مو مفیدند؟

وقتی دونالد ترامپ دی‌جی می‌شود!

این گیاه حافظه را زیاد و افکار منفی را از شما دور می‌کند

فال روزانه سه‌شنبه 28 فروردین 1403

فال حافظ سه‌شنبه 28 فروردین 1403

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

شکستن در و پنجره ورودی سالن کنسرت معین در وان!/ ویدئو

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

وضعیت ورودی سالن کنسرت معین در وان!/ ویدئو

زندگی «اعراب بادیه‌نشین» از دریچۀ عکس‌های 120 ساله

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

یک تکنیک ساده برای کنترل عصبانیت و خشم

فواید استراتژی «تقلب» در رژیم غذایی

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

پنج توصیه مهم برای مراقبت از کودکان در برابر اخبار ناخوشایند

تاریخچۀ عجیب و باورنکردنی «مالیاتِ ریش»!

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

عکسی از دیدار ابی و پسرخوانده اش با همایون شجریان و انوشیروان روحانی

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

تغذیه چگونه به پاکسازی پوست کمک می‌کند؟

فال روزانه دوشنبه 27 فروردین 1403

فال حافظ دوشنبه 27 فروردین 1403

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

جزیره صدف دریایی

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش