آریا جوان

آخرين مطالب

باهنر: اينکه هاشمي مي‌گويد بعد از ملاقات با رهبري تصميم مي‌گيرم خوب نيست نگاه سیاسی

  بزرگنمايي:


محمدرضا باهنر کانديداي ائتلاف 5 نفره  در نشست خبري که امروز دوشنبه در خبرگزاري تسنيم برگزار شد ، گفت: براي اولين بار قرار است در کشور در يک روز دو انتخابات همزمان برگزار شود .اين امر مهم و قابل توجه است. انتخابات در زندگي بسياري از مردم تاثير دارد. فعالان عرصه هاي سياسي و اقتصادي نسبت به آن حساس هستند.

وي با بيان اينکه تعدد برگزاري انتخابات بهره وري را کم مي کند افزود: سعي کرديم تعداد انتخابات را کم کنيم ولي اين نبايد باعث شود که يک انتخابات تحت تاثير انتخابات ديگري قرار بگيرد. انتخابات شوراها بسيار مهم و موثر است چون سرنوشت مدير شهرهاي کشور را تعيين مي کند.

باهنر در ادامه نشست در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اينکه رابطه شما با ائتلاف پيشرفت و سه گانه به چه شکلي است گفت: ما در رابطه با ائتلاف پيشرفت مذاکره رسمي نداشتيم اما به صورت انفرادي بعضا ملاقات داريم. يک سري مذاکرات هم در رسانه ها انجام مي شود . قرار بر اين بوده اين دو ائتلاف با هم جمع شوند و به يک نفر واحد برسند.

کانديداي ائتلاف 5 نفره به تفاوت ائتلاف پيشرفت با ائتلاف 5 نفره اشاره کرد و گفت: فرق ما اين است که ما قرار است قبل از پايان ثبت نام يک نفر را به عنوان کانديدا معرفي کنيم اما ائتلاف سه نفره اعلام کرده که هر سه نفر ما ثبت نام مي کنيم و بعد از آن کنار مي کشيم. به نظر من کنار رفتن کانديداها بعد از ثبت نام بسيار مشکل است.

باهنر در پاسخ به سئوال همان خبرنگار مبني بر اينکه هزينه انتخاباتي شما چگونه تامين مي شود گفت: انتخابات رياست جمهوري با انتخابات مجلس از نظر مالي  تفاوت دارد. رسانه ملي با توجه به حجم وسيعي که در مورد معرفي برنامه هاي کانديداها انجام مي شود هزينه هاي کانديداي رياست جمهوري را بسيار کم مي کند.

وي ادامه داد: البته اگر کانديداها هزينه هاي خود را به صورت متمرکز تامين کنند هزينه بالا مي رود ولي اگر به نسبت هوادارانشان در شهرستانها اين بودجه را تامين کنند هزينه زياد نخواهد بود. تا آنجايي که ما اطلاع داريم کسي از اموال شخصي هزينه تبليغات خود را تامين نمي کند بنابراين همانطور که هزينه کردن به صورت  پراکنده است منابع لازم نيز به صورت پراکنده از شهرهاي مختلف جمع آوري مي شود.

باهنر در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اينکه نظرتان در مورد نظرسنجي ها چيست و شما در کجاي نظرسنجي هستيد گفت: نظرسنجي اگر بخواهد غني و علمي باشد و دنبال واقعيت رود قائدتا گران تمام مي شود . در ضمن در ايران دوستاني که کار نظرسنجي مي کنند تجربه عميق ندارند اما به صورت تجربي به نقطه هدف نزديک مي شوند.

کانديداي ائتلاف 5 نفره با بيان اينکه نظرسنجي  ائتلاف 5 گانه را 5-6 نهاد حکومتي انجام مي دهد افزود: اين نهادها بنا به وظيفه اي که دارند کار نظرسنجي را انجام مي دهند. ما سعي مي کنيم از آن نظرسنجي ها استفاده کنيم زيرا خودمان نمي توانيم نظرسنجي کنيم چون بسيار گران تمام مي شود و حتي اگر بخشي از اين نظرسنجي ها علمي نباشد اما با تقاطع قرار دادن مي توانيم به يک واقعيت نزديک شويم.

وي در ادامه نشست در پاسخ به سئوالي درباره اينکه چند نفر قرار است در انتخابات به عنوان کانديدا حضور داشته باشند گفت: اينکه چند نفر ثبت نام مي کنند معلوم نيست. ما مي خواستيم قانوني در مجلس تصويب کنيم که شوراي نگهبان نسبت به آن ايراد گرفت. بنابراين شوراي نگهبان بايد خودش آئين نامه اي بنويسد. در ضمن علاوه بر مواردي که در قانون اساسي ذکر شده مقام معظم رهبري فرموده اند افرادي که مي خواهند کانديدا شوند بهتر است توانمندي لازم براي اداره کشور را داشته باشند لذا من فکر مي کنم تعداد رجل سياسي و مذهبي به بيشتر از 10 يا 12 نفر نمي رسد.

باهنر در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اينکه آيت الله هاشمي گفته است بعد از مشورت با مقام معظم رهبري در مورد حضور در انتخابات تصميم مي گيرم آيا به نظر شما اين هزينه کردن از رهبري نيست گفت: کساني که به مقام معظم رهبري مراجعه کردند همگي پاسخ يکنواخت شنيدند و غير از اين خبري نقل نشده . اين شايد خوب نباشد که آقاي هاشمي مي گويد بعد از ملاقات با مقام معظم رهبري تصميم مي گيرم . حضرت آقا  قرار نيست به کسي اجازه بدهد يا ندهد.

وي در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که با توجه به اظهارات وزير اطلاعات در مورد  هاشمي آيا شما فکر مي کنيد در صورت حضور آيت الله هاشمي وي تاييد صلاحيت شود گفت: در مورد تاييد صلاحيت ما نبايد اظهار نظر بکنيم. اگر هاشمي بيايد و تاييد شود رقيب ما خواهد بود. بالاخره صلاح مملکت خويش خسروان دانند.

کانديداي ائتلاف 5 نفره در پاسخ به سئوال ديگر خبرنگار مهر مبني بر اينکه نظر شما درباره خبر شوراي نگهبان مبني بر درخواست برنامه از کانديداها گفت: توصيه اي که دارم اين است که يک مقداري هم کانديداها در مورد کارنامه اشان بگويند. اينکه يک بيايد برنامه اي ارائه دهد و بگويد من دو 2 را مي کنم 4 تا کار خيلي سختي نيست اما بايد ببينيم آن فرد در گذشته چه کاري انجام داده است ولي در کل استقبال مي کنم که شوراي نگهبان هم برنامه بخواهد و هم کارنامه.

کانديداي احتمالي انتخابات در پاسخ به سئوال خبرنگاري درباره توليد و وضعيت اقتصادي کشور خاطرنشان کرد: توليد نياز به سرمايه در گردش و تجهيزات مدرن دارد و با بهره وري بالا در ايجاد بازار مصرف مناسب مي توانيم ظرفيت توليد را بالا ببريم. کار اقتصادي را نمي شود با زور انجام داد . بايد با راه حل اقتصادي مشکلات اقتصادي را برطرف کنيم.

وي با بيان اينکه يک سال و نيم قانون کسب و کار در مجلس تصويب شد گفت: اما خبري از اجراي آن در دولت وجود ندارد در حالي که اين قانون بايد به طور جدي اجرا شود.

باهنر ادامه داد: ما نمي توانيم از واردات بي نياز شويم . بازار ما بايد با بازار جهاني رقابت کند. توليد داخلي را بايد تقويت کنيم اما به شرطي که حمايت از توليد داخلي باعث نشود کيفيت توليد پائين بيايد.

کانديداي ائتلاف 5 نفره در ادامه خاطره اي درباره پائين آمدن کيفيت توليد در کشور اشاره کرد و گفت: داماد من در بنگاه خودروسازي کار مي کرد. من از او خودرويي را خريدم بعد از مدتي از من پرسيد اين خودرو چگونه است به او گفتم همه جايش صدا مي دهد غير از بوقش . واقعا هم همين طور بود . به او گفتم چرا اين خودرو اين طوري است گفت معمولا شانسي است و بعضي ها اين  طوري مي شود . گفتم تخم مرغ شانسي نخريدم خودرو خريدم.

وي در ادامه نشست در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر اينکه از نظر شما اهميت برنامه و تيم مشخص براي کانديداها چيست گفت: شايد يکي از افرادي باشم که به شدت به کار کردن با برنامه اعتقاد دارم. بدون برنامه کار کردن بسيار ضايعات دارد البته مملکت صاحب برنامه است، برنامه چشم انداز که مورد تاييد مقام معظم رهبري نيز قرار گرفته ولي روساي جمهور بايد برنامه اجرايي خود را ارائه دهند.

باهنر در پايان در پاسخ به سئوال خبرنگاري در مورد تفاوت ائتلاف 5 گانه و ائتلاف پيشرفت گفت: دوستان اصولگرا چه در ائتلاف 5 گانه چه در ائتلاف 3گانه فرق چنداني با هم ندارند و از نظر ايدئولوژي سياسي  تفاوتي نداريم. ممکن است هر کسي خودش را کارآمد تر از ديگري بداند. راه حل اين کار هم نظرسنجي هاست که مردم در مورد آن و کارآمدي نظر مي دهند.


لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/206/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی