آریا جوان

آخرين مطالب

متکي:

احمدي‌نژاد نياز به استراحت دارد نگاه سیاسی

  بزرگنمايي:

نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به اينکه اگر رئيس جمهور شويد از احمدي‌نژاد در دولت استفاده مي‌کنيد، گفت: او هشت سال است که فعاليت دارد و احساس مي‌کنم پس از اتمام دوره‌اش نياز به استراحت دارد که بعد از برطرف شدن خستگي موضوع را مي‌توان بررسي کرد.
منوچهر متکي با بيان اينکه در دولت يازدهم قطعاً پرداخت يارانه‌‌ها بايد ادامه داشته باشد، گفت: معاون اولم را پيش از انتخابات معرفي مي‌کنم.
منوچهر متکي در نشست پرسش و پاسخ با دانشجويان دانشگاه شهيد باهنر کرمان که به همت جامعه اسلامي اين دانشگاه با عنوان «گام به گام تا حماسه» برگزار شد در پاسخ به سئوالي مبني بر تأمين هزينه‌هاي تبليغات انتخاباتي اظهار داشت: دريافت کمک‌ها بلاشرط است و تاکنون هيچ هزينه‌اي براي تبليغات انتخاباتي تأمين نشده است تا از انگيزه کمک‌کنندگان و ميزان کمک‌ها خبر دهم.
وي انگيزه اصلي ورود به صحنه انتخابات رياست جمهوري را کسب تجربه در 34 سال پيروزي انقلاب اسلامي دانست و گفت: با سرمايه‌اي که از رصد شرايط  کشور دارم و شاهد حضور گام‌هاي بلند و گام‌هاي اشتباه در عرصه‌هاي مختلف بودم از يک سال و نيم پيش موضوع رياست جمهوري را در دستور کار خود قرار دادم تا بتوانم خدمتي به کشورم کنم.
کانديداي دوره يازدهم رياست جمهوري تصريح کرد: برنامه‌هاي نامزدها در حوزه‌هاي مختلف سياسي، اجتماعي، فرهنگي، آموزشي و دفاعي محورهاي مدنظر نامزدهاي رياست جمهوري هستند.
وي مباحث اقتصادي، روابط خارجي و مناسبات بين مسئولان را سه محور مهم خود دانست و تأکيد کرد: در بحث اقتصاد از مهرماه سال گذشته با دعوت از اساتيد اين حوزه و مديران بخش‌هاي مختلف اقتصادي کشور جلسه‌هاي مستمر را شکل دادم و برنامه اقتصادي مورد نظر را در دست تدوين قرار داديم که بعد از ثبت‌نام به آگاهي مردم مي‌رسد.
متکي خاطرنشان کرد: در پنج دهک اجتماعي قاعده جمعيتي کشور کساني هستند که دخل و خرج آن‌ها همخواني ندارد و  دولت‌‌هاي متعهد به مردم وظيفه دارند که طبقه پايين را به سطح متوسط ارتقا دهند و اين کار جز با بالا بردن بنيه درآمد ملي کشور به واسطه توليد امکانپذير نيست که توجه لازم و برنامه‌ريزي‌هاي مناسب صورت نگرفته است.

مجموعه تأمين اجتماعي يک زائده بزرگ در کشور است
کانديداي دوره يازدهم رياست جمهوري، تأمين اجتماعي را يک زائده بزرگ در کشور عنوان کرد و گفت: در دامن اين تأمين اجتماعي هزاران هزار ميليارد سرمايه و مستقلات ريختيم که در کشاورزي، نفت، تجارت و ... هزاران شرکت را زير پوشش خود دارد.
وي افزود: نخستين گزارش دريافتي از اين کارتل بزرگ اقتصادي در ايران اين است که دولتي اداره مي‌شود و اين مجموعه صدها شرکت زيان‌‌ده دارد، هر وقت دولت به تأمين اجتماعي بدهکار مي‌شود، دولت يک کارخانه جديد را به اين مجموعه واگذار مي‌کند، چه کسي اين شرکت‌ها را مديريت مي‌کند از ابتداي انقلاب به ما گفتند که دولت تاجر خوبي نيست، دولت کشاورز خوبي نيست، دولت صنعتکار خوبي نيست، اما از اين مجموعه‌هاي دولتي حمايت مي‌کنيم که به اعتقاد من کار درستي نيست.
متکي توليد را شاه کليد حل مشکلات اقتصادي کشور عنوان کرد و ادامه داد: بايد فرهنگ توليد را در کشور توسعه دهيم چراکه سرمايه‌گذار ايراني دردوبي موفق مي‌شود، اما در کشور خود نمي‌تواند پيش رود، بايد مهم‌ترين کار دولت يازدهم تأکيد بر توليد در تمام عرصه‌ها باشد.
وي در مورد ائتلاف گروه‌هاي پنج نفره و سه نفره تصريح کرد: هرکدام از اين گروه‌ها در نظر دارند که نامزدهاي خود را به يک نفر برسانند و شايد در پايان راه اين دو نامزد در ائتلافي به يکديگر بپيوندند، جريان‌هاي اصلاح طلب، جريان منسوب به دولت و جريان‌ اصولگرايي نيز براي کاهش کانديداهاي خود در تلاش هستند و بهترين شکل کانديداتوري اين است که اصلح مقبول باشند.

وزير سابق امور خارجه گفت: نظرات رهبر معظم انقلاب چراغ راه و مبناي تصميم‌گيري کانديداها است به فرموده ايشان وجود نامزدهايي با سلايق مختلف موجب نشاط و حضور گسترده مردم در انتخابات مي‌شود و کنار کشيدن من و عده‌اي به نفع جريان‌هاي ديگر به صلاح نيست.

پرداخت يارانه‌ها در دولت يازدهم قطع نمي‌شود
متکي در پاسخ به اينکه آيا در دولت وي هدفمندي يارانه‌ها تداوم خواهد داشت، پاسخ مثبت داد و گفت: دولت بايد افزايش درآمدها را خرج رفاه مردم کند در دولت يازدهم قطعاً پرداخت‌ها بايد ادامه داشته باشد و کارشناسان با بررسي و آسيب‌شناسي مرحله اول چگونگي پرداخت و افزايش آن را در نظر بگيرند.

قرار نيست تا ابد با آمريکا رابطه نداشته باشيم
وي در مورد ارتباط خود با آمريکا در دولت يازدهم متذکر شد: آمريکا از حکومت‌هايي نيست که به‌دليل نامشروع بودن نتوان با آن ارتباط داشت و قرار نيست تا ابد رابطه‌اي نباشد.در جمهوري اسلامي عدم مخالف خود را بيان کرديم و کسي از مذاکره سخن مي‌گويد که اخلاق مذاکراتي داشته باشند، نمي‌شود که خواهان ارتباط باشند از سويي ديگر تحريم‌ها را در کنگره اعلام کنند در اين 34 سال مبنا را در تعامل با فشار قرار دادند و به نتيجه نرسيدند.

احمدي‌نژاد نياز به استراحت دارد
نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به اينکه اگر رئيس جمهور شويد از احمدي‌نژاد در دولت استفاده مي‌کنيد، گفت: او هشت سال است که فعاليت دارد و احساس مي‌کنم پس از اتمام دوره‌اش نياز به استراحت دارد که بعد از برطرف شدن خستگي موضوع را مي‌توان بررسي کرد.

معاون اولم را پيش از انتخابات معرفي مي‌کنم
متکي خاطرنشان کرد: از چندي پيش براي انتخاب معاون اول خود بررسي صلاحيت چند فرد را در دستور کار قرار دادم که بعد از ثبت‌نام و در زمان تبليغات اين شخص را که فردي سرشناس در جامعه هست، معرفي مي‌کنم.
متکي سئوالي مبني بر اينکه شما که مدعي شفاف‌سازي هستيد، علت برکنار شدن خود را شفاف بيان کنيد، افزود: بنا به دلايل اخلاقي پاسخ نمي‌دهم، فردي مانند من براي دفاع از خودش هم که شده بايد جواب دهد، اما دلايلي دارم که اگر اصحاب رسانه در اين جلسه نبودند و جمع خصوصي بود، علت را بيان مي‌کردم تا بعد از انتخابات پرداختن به اين سئوال مقدور نيست.

سال 88 به مردم ايران ظلم شد
عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان، فتنه 88 را حادثه‌اي غيرقابل دفاع در ايران دانست و گفت: ملت ايران در انتخابات آن سال رکورد زدند در سال 84 احمدي‌نژاد با 11 ميليون رأي برنده شد که سال 88 فقط آراي بازنده 13 ميليون بود، نظام انتخاباتي قابل خدشه نيست که کسي آن را به دلخواه تغيير دهد به محض اعلام نتايج انتخابات برخي در حرکتي به مردم ايران ظلم کردند.

جوانان در دولت يازدهم مشارکت داده مي‌شوند
وي تصريح کرد: کليد حل بيکاري و تورم پيشرفت در توليد است که در نگاه به مسائل اقتصادي کشور مواردي را شناسايي کردم در آينده‌اي نزديک نامه‌اي را در اين باب منتشر مي‌کنم و به بيش از 150 مدير اقتصادي مي‌فرستم در دولت يازدهم مشارکت جوانان در تصميم‌گيري‌هاي دولت قرار مي‌گيرد چراکه بايد در آموزه‌هاي خودمان کسي را که برايش تصميم‌ مي‌گيريم، شريک کنيم.

گشت ارشاد امر به معروف و نهي از منکر قانوني بود
متکي متذکر شد: در اسلام براي جايگاه‌هاي مختلف شرايطي در امر به معروف و نهي از منکر شمارش شده است که رعايت آن‌ها از تنش‌هاي بسياري جلوگيري مي‌کند و حتي پيشگامان اين عرصه قرباني و شهيد شدند در جامعه بايد با افرادي که از چارچوب قانون خارج شده و حصارشکني مي‌کنند، برخوردي قانوني مانند گشت ارشاد صورت بگيرد، اما مرزهاي قانوني بايد شفاف تعريف شوند و آنگاه پاسخ و برخورد قانوني انجام شود.

هاشمي از عدالت غافل شد
متکي با تأکيد بر اينکه فردي ديپلمات، نماينده مجلس و 9 سال ساکن کشورهايي بودم که هرکدام مسير توسعه را با موفقيت‌هاي نسبي طي کردند، گفت: فرق الگوي توسعه ما با کشورهاي سرمايه‌داري توزيع عادلانه امکانات است که دولت هاشمي در نوع گزارش‌‌هايي که با شعار سازندگي داد از عنصر عدالت غافل شد.

جايگاه دولت مکتب‌سازي نيست
وي تصريح کرد: دولت اصلاحات خاتمي در سال 76 زماني که قشر دانشجو احساس مي‌کرد که مطالبات سياسي او بر زمين مانده به اين موضوع پاسخ داد و با توسعه برنامه‌هاي سياسي نشاط جديدي را در کشور ايجاد کرد، اما بحث قرائت از دين را بر اساس ديدگاه خود صحيح دانست در حاليکه جايگاه دولت تفسير دين نيست.
اين ديپلمات ادامه داد: اگر شخصي در دولت خود را صاحب نظر در اسلام و فقه مي‌دانند، بايد در حوزه و دانشگاه دنبال بيان بحث باشد.در تاريخ ما روحانيون و ولايت‌فقيه مفسران ديني بودند که دولت احمدي‌نژاد نيز با وجود تلاش‌ها و گام‌هاي عظيم با بحث مکتب‌سازي و ارائه قرائت‌هاي مختلف از دين مسائل اصلي کشور را تحت‌الشعاع قرار داد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/36/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی