آریا جوان

آخرين مطالب

چگونه سرما نخوريم؟ اندیشه

  بزرگنمايي:

شرکت داروسازي دکتر عبيدي اعلام‌کرد: به دليل وجود اطلاعات بسيار گسترده و در مواردي متناقض درباره پيشگيري و درمان بيماري سرماخوردگي و همچنين باورهايي غلط درباره پيشگيري و درمان سرماخوردگي، بر آن شديم تا اطلاعات دقيقي درباره سرماخوردگي و مخصوصا راه‌هاي پيشگيري و درمان آن ارائه کنيم.

از آنجا که سرماخوردگي معمولا تاثير منفي بر روند زندگي روزمره شما گذاشته و باعث ايجاد اختلال در انجام کارهاي روزانه مي‌شود، فارغ از تاثير منفي آن در زندگي شخصي شما، در مواردي سرايت به افراد خانواده، همکاران و دوستان نيز دردسر ساز مي‌شود. در نتيجه رعايت اصولي بسيار ساده و ابتدايي مي‌تواند نه تنها از سرماخوردگي جلوگيري کند بلکه هميشه بدني سالم و پر انرژي داشته و بتوانيد از لحظات خود بيشترين لذت را ببريد.

در همين راستا شرکت داروسازي دکتر عبيدي اقدام به اجراي کمپيني کرده که در آن فرهنگ پيشگيري و رعايت بهداشت در موارد سرماخوردگي را در اختيار مردم  قرار مي‌دهد.

آيا سرما باعث سرماخوردگي مي‌شود؟

در واقع اين يک باور غلط هست که سرما باعث سرماخوردگي مي‌شود. علت سرماخوردگي باکتري و ويروس بوده که در موارد ويروسي نيازي به مصرف آنتي‌بيوتيک نيست ولي در مواردي که علت باکتري است عموما آنتي‌بيوتيک توسط پزشک تجويز مي‌شود. سرماخوردگي نوعي عفونت ويروسي شايع است که مختص دستگاه تنفسي فوقاني است. اين بيماري غالبا در فصول پاييز و زمستان اوج مي‌گيرد و با توجه به حاد بودن آن، حداکثر طي مدت يک هفته و ندرتا 10 روز بهبود مي يابد.

با سرد شدن هوا و کاهش رطوبت هواي استنشاقي، مجراي بيني خشک شده و اولين خطوط دفاعي بدن که همان گلو و بيني هستند در مقابل هجوم ويروس‌ها آسيب‌پذير مي‌شوند. با اين وجود برخلاف باور عموم، هواي سرد تاثير به سزايي در ابتلا به اين بيماري ندارد. در حقيقت اين حضور بيشتر در فضاهاي بسته و تماس نزديک با افراد در فصول سرما است که اين امکان را به ويروس‌ها مي‌دهد تا از طريق دهان و بيني و يا لمس اشياي آلوده به ويروس و سپس تماس با صورت وارد بدن شخص شوند.

200 بار سرما بخوريد، ديگه سرما نخوريد!

بد نيست بدانيد هر ويروس قادر است تنها يکبار بدن را مورد حمله قرار دهد و پس از آن بدن در مقابل آن پادتن توليد کرده و خود را مصون مي‌کند، با اين حال از آنجايي که بيش از  200 نوع ويروس عامل بيماري سرماخوردگي وجود دارد، هر فرد در طول عمر خود به طور متوسط 50 بار به آن دچار مي‌شود و اگر امکان 200 بار سرماخوردن رو داشته باشيد تقريبا مي‌شود گفت که مصون مي‌شويد.

 

از جمله علائم ابتلا به اين بيماري مي توان به گلودرد، گرفتگي بيني، آبريزش بيني، عطسه، دردهاي عضلاني، سردرد و تب ملايم اشاره کرد. بهتر است در نظر داشته باشيد تشديد اين علائم ممکن است به منزله عفونت حاد دستگاه تنفسي بوده و صرفا يک سرماخوردگي ساده نباشد.

چه نوع قرصي براي سرماخوردگي بايد خورد؟

به دليل تعدد و تنوع ويروس‌هاي موجود، ساخت واکسن و دارويي جامع براي اين بيماري غيرممکن است، اما با اين حال مي‌توان علائم بيماري را با داروهاي تب‌بر، ضد احتقان و داراي آنتي‌هيستامين کاهش بخشيد. امروزه داروهاي سرماخوردگي، ترکيبي از چند دارو بوده که با اسامي گوناگوني در بازار ارائه مي‌شوند. البته در مصرف اين داروها مي‌بايست دقت کرد زيرا زماني که يک قرص مي‌خوريد در واقع همه اجزاي موجود در آن قرص‌ها را مصرف کرده‌ايد در حاليکه ممکن است بدن شما به همه آنها نياز نداشته باشد.

 

کارخانه داروسازي دکتر عبيدي براي سرماخوردگي چه کاري کرده است؟

کارخانه داروسازي دکتر عبيدي اولين و بزرگ‌ترين شرکت داروسازي ايران است. محصول سرماخوردگي اين شرکت با نام کلداکس به بازار عرضه شده و به دليل خصوصيات متمايز خود که در ادامه به آنها مي‌پردازيم به شدت مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. قرص‌هاي سرماخوردگي کلداکس، خود به دو دسته: کلداکس سينوس و آلرژي و کلداکس روز و شب تقسيم شده‌اند. قرص‌هاي کلداکسسينوس و آلرژي،حاوي 500 ميلي‌گرم استامينوفن، 5 ميلي‌گرم فنيل افرين هيدروکلرايد و 25 ميلي‌گرم ديفن هيدرامين هيدروکلرايد است که ضد درد و تب، ضد احتقان، و آنتي‌هيستامين بوده و در موارد سرماخوردگي، آلرژي و نمايان شدن علائم آنفلوانزا و سينوزيت به کار مي‌رود.

 

قرص‌هاي کلداکس روز و شب به دو رنگ سفيد و آبي است که در قرص سفيد رنگ (مختص روز) جهت جلوگيري از خواب آلودگي فرد، آنتي‌هيستامين وجود ندارد. ترکيبات و موارد مصرف اين قرص شامل 500 ميلي‌گرم استامينوفن، 5 ميلي‌گرم فنيل افرين هيدروکلرايد و 15 ميلي‌گرم ديفن هيدرامين هيدروبرومايد است که ضد درد و تب، ضد احتقان، و آنتي‌هيستامين بوده و در موارد سرماخوردگي، آلرژي و نمايان شدن علائم آنفلوانزا و سينوزيت، هر شخص بزرگسال در طول شبانه‌روز مي‌تواند چهار عدد قرص در فواصل شش ساعته مصرف کند.

 

حالا راه حل‌هاي طلايي!

قبل از مصرف داروهاي شيميايي، راه‌هاي طبيعي متفاوتي جهت پيشگيري و درمان بيماري سرماخوردگي وجود دارند که شرکت داروسازي دکتر عبيدي در راستاي انجام مسئوليت اجتماعي و آگاهي عموم در لينک زير به تفصيل به بررسي آنها پرداخته است. اين راه‌ها در سه دسته بهداشت و ايمني، رژيم‌غذايي مناسب و گياهان دارويي تقسيم‌بندي شده‌اند که براي اطلاع کامل از اين راه‌ها مي‌توانيد به وبسايت کلداکس  مراجعه کنيد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/3716/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

اگر ترمز خودرو برید این گونه متوقفش کنید

هیچوقت کیف، موبایل و لوازم با ارزش را داخل ماشین نذارید!

ماشینش «گاوکنترل» داره!

افشاگری عجیب امیرعلی نبویان از تقلب در بازی پدرخوانده و شب های مافیا

ستاره سیتی: به احترام رئال کلاه از سر برمی‌دارم

زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس

بلینگام در یک قدمی رکورد BBC مشهور رئال

درخواست اوکراین برای محرومیت 15 جودوکار روسی

تیزر جذاب حریف امروز استقلال با آهنگ محبوب این روزها

حدادی‌فر: لیگ عجیب و آشفته‌ای داریم

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد

پشیمانی گوندوگان؛ ستاره بارسا دنبال عذرخواهی!

پیولی: رم باکیفیت‌تر از میلان بود!

روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک

استقبال مردم استان سمنان از رئیس‌جمهور

واکنش فرمانده ارتش به امروز صبح حادثه اصفهان

کنایه سنگین آشنا به اسرائیلی‌ها: موشک یا موش کوچک؟!

عضو دفتر نشر آثار رهبر انقلاب: برخی مسئولان به دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر گرفتند

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

رنگرزی سنتی به سبک مدرن و خلاقانه

ساخت مجسمه شکری

اقدام خطرناک موتورسوار عجول در خیابان

آرزوی مایکل داگلاس برای مرگ در «مرد مورچه‌ای»

پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد

کارشناس فوتبال: تجربه استقلال تعیین کننده است

علی چینی: نباید به استقلال ایراد گرفت

بازیکن سابق فوتسال: ایران منطقی بازی کرد

ایتالیا برای فصل آینده لیگ قهرمانان 5 سهمیه‌ای شد

ابراز نگرانی انگلیس نسبت به امنیت افتتاحیه المپیک پاریس

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

آذرپیرا مقتدرانه از سد آزادکار ژاپنی گذشت

حواشی جذاب برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی

ستاره جنجالی: سرنوشتم بود که اخراج نشوم!

دستورات رئیس جمهور در نشست پیگیری موضوعات ویژه استان سمنان

طعنه وزیر صهیونیست به گزارش‌ها درباره انفجارهای اصفهان: مسخره است

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

وقتی حیوان خانگی ات یک گاو باشد!

تصاویری دیوانه‌کننده از دوچرخه سواری روی دیواره یک سد

چرا غیبت بازیگران و خوانندگان در مهمانی طهماسب، لطمه‌ای به آن وارد نکرده است؟

بهترین موقعیت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر

رکوردشکنی تاریخی بایرلورکوزن و ژابی آلونسو

گل دیدنی پولیتانو به فروزینونه از تمامی زوایا

حمایت کلوپ از ستاره لیورپول

فریاد مهاجم سابق لیورپول بر سر داور

پرده‌برداری از تراکتور بدون خمس در قائمشهر

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

هشدار کاپلو به یوونتوس با تمجید از طارمی