آریا جوان

آخرين مطالب

جاي خالي«مطالبات دانشجويي» در روزي به «نام» دانشجو گفتگو

  بزرگنمايي:

دکتر مجيد سرسنگي معاون فرهنگي دانشگاه تهران اظهار کرد: برنامه‌هاي روز دانشجوي دانشگاه تهران با حضور دکتر حسن روحاني رئيس‌جمهور، صبح روز سه‌شنبه 16 آذرماه جاري در تالار فردوسي دانشکده ادبيات دانشگاه تهران آغاز مي شود که در اين مراسم نمايندگان تشکل‌هاي دانشجويي مطالبات و خواسته‌هاي خود را با رييس جمهور مطرح  مي‌کنند و سپس سخنراني رئيس‌جمهور بعد از سخنان رئيس دانشگاه تهران صورت مي گيرد.

معاون فرهنگي دانشگاه تهران همچنين خاطرنشان کرد: به طور کلي غير از برنامه حضور رئيس‌جمهور در دانشگاه تهران، در مجموع 11 برنامه به مناسبت روز دانشجو توسط همه تشکل‌هاي دانشجويي در قالب مناظرات سياسي و سخنراني با حضور چهره‌هاي سياسي در روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه (15 و 16 آذرماه) در اين دانشگاه برگزار مي‌شود.

وي همچنين با تاکيد بر اينکه با اشاره به صدور مجوز برگزاري 9 برنامه در دانشگاه تهران به مناسبت روز دانشجو،‌ گفت: اين برنامه‌ها در قالب سخنراني و مناظرات سياسي با حضور فعالان و چهره‌هاي مختلف سياسي توسط سه تشکل بسيج دانشجويي، انجمن دانشجويان و جامعه اسلامي دانشجويان در اين دانشگاه برگزار مي شود.

 دانشگاه علم و صنعت ميزبان دو مناظره سياسي

در ادامه دکتر افشين شريعت معاون فرهنگي اجتماعي دانشگاه علم و صنعت به مهمترين برنامه‌هاي اين دانشگاه به مناسبت روز دانشجو اشاره کرد و افزود: با توجه به درخواست‌هاي ارسال شده از سوي دانشجويان، در مجموع مجوز برگزاري دو برنامه در روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه (15 و 16 آذرماه) در دانشگاه علم و صنعت برگزار مي‌شود که برنامه روز دوشنبه به صورت مناظره سياسي با حضور چهره‌هاي سياسي (فروزنده و حق‌شناس) و برنامه روز سه‌شنبه نيز با حضور حجت‌الاسلام انصاري معاون حقوقي رئيس‌جمهور در سالن آمفي تئاتر شهيد بهرامي اين دانشگاه برگزار مي‌شود.

وي در ادامه تاکيد کرد: دانشجويان مي‌توانند سئوالات خود در حوزه‌هاي مختلف دانشجويي، صنفي و غيره با معاون حقوقي رئيس‌جمهور که روز سه‌شنبه 16 آذرماه در دانشگاه علم و صنعت نشست خواهد داشت، مطرح کنند.

معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه علم و صنعت همچنين يادآور شد: به طور کلي مجوز برگزاري سه نشست به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه علم و صنعت صادر شده بود که نشست روز يکشنبه 14 آذرماه به دليل عدم هماهنگي مهمانان برگزار نشد.

 

مهمانان دانشگاه اميرکبير در روز دانشجو

در ادامه مهندس سيد جواد طباطبايي مدير کل فرهنگي دانشگاه اميرکبير به مهم ترين برنامه هاي اين دانشگاه به مناسبت روز دانشجو اشاره کرد و افزود:  بطور کلي دانشگاه اميرکبير سه برنامه به مناسبت روز دانشجو برگزار مي کند که اولين برنامه دوشنبه 15 آذر ماه توسط کانون انديشه مسلمانان به صورت مناظره سياسي با حضور ( دکتر محمود صادقي،‌ياشار سلطاني و احمد توکلي) و با موضوع "مفاسد اقتصادي" در سالن آمفي تئاتر پليمر دانشگاه برگزار مي شود.

وي در ادامه تصريح کرد: مناظره سياسي با موضوع "اشرافيت مسئولان" با حضور مهمانان( مسعود ده نمکي و طريقت منفرد) برنامه ديگري است که روز دوشنبه 16 آذر ( همزمان با روز دانشجو) توسط انجمن اسلامي دانشجويان در دانشگاه اميرکبير برگزار خواهد شد.

مدير کل فرهنگي دانشگاه اميرکبير در پايان خاطر نشان کرد: برنامه پاياني روز دانشجو دانشگاه اميرکبير روز سه شنبه 16 آذر ماه توسط انجمن اسلامي طريقت خواه( اصلاح طلب) با عنوان "سفير آزادي" با حضور چهره‌هاي سياسي( علي مطهري، پروانه سلحشوري و فريده اولاد قباد) برگزار مي شود.

 

برگزاري دو سخنراني و اکران يک فيلم در دانشگاه علامه طباطبايي

انجمن اسلامي آزاد انديش و انجمن اسلامي دانشگاه علامه طباطبايي نيز با برگزاري دو برنامه سخنراني در بزرگداشت مقام دانشجو،‌همچنين اکران فيلم به استقبال روز دانشجو مي رود.

برنامه سخنراني در دانشگاه علامه طباطبايي با سخنراني بابک احمدي و ابراهيم اصغرزاده در دانشکده مديريت و سخنراني کرباسچي به عنوان مهمان ويژه انجمن اسلامي در دانشکده حقوق و علوم سياسي اين دانشگاه برگزار مي شود. همچنين بسيج دانشجويي نيز به اين مناسبت فيلم "يتيم خانه ايران" را با حضور موسي حقاني در دانشکده مديريت اکران مي کند.

 

مناظرات سياسي در دانشگاه خوارزمي

 برنامه روز دانشجو در دانشگاه خوارزمي روز دوشنبه مناظره اي با موضوع "سياست خارجي؛‌رابطه با آمريکا" با حضور رضا نجابت (دبير سياسي اسبق اتحاديه‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر کشور) و هادي ذولفقاري (دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي) فردا دوشنبه 15 آذر در سالن غدير دانشکده ادبيات دانشگاه خوارزمي برگزار مي شود.

 

تقدير از برگزيدگان جشنواره دانشجويي ابن سينا در دانشگاه علوم پزشکي تهران

دکتر مصطفي محقق معاون دانشجويي دانشگاه علوم پزشکي تهران نيز در گفت و گو با ايسنا، برگزاري "جشنواره دانشجويي ابن سينا" را مهم ترين برنامه روز دانشجوي اين دانشگاه دانست و افزود:  دانشگاه علوم پزشکي تهران بر اساس روال دو سال گذشته، امسال نيز سومين جشنواره دانشجويي ابن سينا را روز 16 آذر ماه جاري در تالار ابن سينا دانشکده پزشکي با تقدير از دانشجويان برگزيده در هشت محور اين جشنواره برگزار مي کند.

وي در ادامه تصريح کرد: "آموزش"، " پژوهش"، " کيفيت خدمات سلامت"، "اجتماعي"، "قرآن و عترت"، "هنري"، "ورزشي" و "دانشجوي جامع" هشت محور جشنواره دانشجويي ابن سينا است که تعداد 500 دانشجو در اين جشنوار شرکت و در نهايت 42 نفر توسط هيات داوران به عنوان برگزيده نهايي انتخاب شدند.

دکتر محقق در خصوص جوايز اعطايي به برگزيدگان جشنواره دانشجويي ابن سينا نيز خاطر نشان کرد: اهداي لوح تقدير، مبلغ دو ميليون و 500 تومان پول نقد و 3 ميليون نيز گرند پژوهشي از جوايز برگزيدگان جشنواره دانشجويي ابن سينا است. دانشجويان تا 16 آذر سال آينده فرصت دارند طرح‌هاي پژوهشي خود را ارائه و از اين گرند استفاده کنند.

معاون دانشجويي دانشگاه علوم پزشکي تهران همچنين تاکيد کرد: بخشي که براي اولين بار به برنامه روز 16 آذر در دانشگاه علوم پزشکي تهران برگزار شد اين است که در اين مراسم از 13 دانشجوي نمونه کشوري اين دانشگاه در سال تحصيلي 94-95  با اهداي جوايزي تقدير خواهد شد.

به گفته دکتر محقق، به جز برنامه اصلي روز 16 آذر، يک برنامه محوري نيز در دانشگاه علوم پزشکي تهران برگزار مي شود که در محوطه تالار ابن سينا دانشکده پزشکي اين دانشگاه نيز فعاليت‌هاي دانشجويي، کانون‌ها،‌ گروه‌هاي خيريه و نشريات دانشجويي برپا و معرفي خواهند شد.

 

برگزاري 8 مناظره دانشجويي در دانشگاه علوم پزشکي مشهد

بامير صالح مقدم مدير دانشجويي دانشگاه علوم پزشکي مشهد از برگزاري بيش از هشت مناظره دانشجويي و کرسي آزاد انديشي به مناسبت 16 آذر در اين دانشگاه خبر داد وگفت: اين برنامه‌ها طي روزهاي قبل و بعد روز دانشجو توسط تشکل‌ها ونهادهاي مختلف فرهنگي‏، هنري و دانشجويي دانشگاه تدارک ديده شده است.

وي در ادامه تصريح کرد: با توجه به نقش حضور دانشجويان در صحنه‌هاي اجتماعي،  همواره بايد از تحليل، نظرات و بخصوص نقد منصفانه و آگاهانه دانشجويان براي تنظيم فعاليت هاي سياسي اجتماعي دانشگاه استفاده کنيم و دانشگاه مشهد نيز از اين موقعيت از دانشجويان خود بهره‌مند خواهد شد.

به گفته صالحي مقدم، خوشبختانه هيات نظارت بر تشکل‌هاي دانشجويي دانشگاه علوم پزشکي مشهد هر هفته جلسات مستمر رسمي برگزار و به درخواست تشکل‌ها براي برگزاري برنامه‌هاي تشکلي رسيدگي مي‌کند و عمدتا با تساهل و تسامح تلاش مي‌کند که همه آراء و سلايق در محيط‌هاي دانشگاهي مطرح شود و همه آنهايي که به رفتار اجتماعي – سياسي مديران دانشگاه، مديران استاني و مديران دولتي نقد دارند، توجه مي‌شود و در اين راستا مناظرات فعال و پويايي برگزار خواهد کرد.

حواشي برگزاري برنامه‌هاي گراميداشت 16 آذر به عنوان "روز دانشجو" چند روز قبل از شروع برنامه‌هاي اين روز آغاز شده است به طوري که برخي از سايت ها و شبکه هاي اجتماعي مدعي شدند که دانشگاه‌ها به جاي پرداختن به مباحث صنفي و مسايل دانشجويي با برگزاري برنامه‌هايي شاد نظير دعوت از هنرمندان سينما و برگزاري استنداپ کمدي به استقبال اين روز مي روند. اگر چه اين اخبار نيز در مواردي تکذيب شد اما سئوالي که مطرح مي شود اين است که در ميان برنامه‌هاي متعددي که به اين مناسبت در دانشگاه‌ها برگزار مي شود بطور واقعي جايگاه مطرح شدن مسايل و مطالبات دانشجويي و پرداختن به يادواره گراميداشت سه شهيد 16 آذر سال 1332 تا چه اندازه مورد توجه قرار مي گيرد؟

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/3717/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

شکوفه های زیبا در کره جنوبی

ازدواج با خانواده پرجمعیت خوب است یا بد؟

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

صحبتهای امین میرزازاده قهرمان مسابقات جهانی کشتی فرنگی در سال 2023

گل اول شفیلد توسط بوگل در دقیقه 35

تقدیر‌ از تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان

رزا ابراهیمی برترین ورزشکار پارالمپیکی سال

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

تنبیه یک شامپانزه توسط مادرش به دلیل سنگ زدن به مردم!

محاصره پلنگ ایرانی توسط چند قلاده سگ‌ در شاهرود

حمله ناکام و دردناک پلنگ به خانواده جوجه تیغی ها