آریا جوان

آخرين مطالب

راهنماي خريد کفش دويدن ايده آل دانش

  بزرگنمايي:

نظرات مختلف بسياري که در مورد کفش‌هاي دوندگي وجود دارد ــ و آنکه چه چيزي باعث مي‌شود يک کفش دو خوب يا بد باشد ــ مي‌تواند انتخاب يک جفت کفش مناسب شما را از آنچه که لازم است، سخت‌تر نمايد. هدف در نهايت، پيدا کردن يک جفت کفش دوي مناسب است که براي نيازهاي خاص شما ساخته شده و اينکه پس از چند مايل دويدن با آن، احساس خوبي داشته باشيد.

دفعه بعدي که براي خريد يک جفت کفش دوي جديد به بازار رفتيد، از راهنمايي هاي زير بعنوان برگ تقلب‌تان استفاده کنيد.

همچنين بخوانيد: اهميت کفش در کسب موفقيت تمرين

محل خريد کفش

فروشگاه‌هاي تخصصي دو ــ فروشگاه‌هايي که فقط کفش‌ها و لوازم مرتبط با دويدن مي‌فروشند ــ يکي از بهترين جاهايي هستند که اگر يک جفت کفش دو نياز داريد، مي‌توانيد به آن‌ها مراجعه کنيد. کارکنان آن‌ها معمولا دونده هستند و توسط فروشگاه يا خود برندها آموزش ديده‌اند تا بتوانند يک جفت کفش دوي مناسب به شما پيشنهاد دهند.

اگر نزديک يک فروشگاه تخصصي زندگي نمي‌کنيد، بعد از اينکه مقداري اطلاعات در مورد کفش‌هاي دو کسب کرديد، به يک فروشگاه زنجيره‌اي بزرگ مراجعه کنيد. در اينصورت مي‌توانيد مطمئن باشيد که دانش کارکنان فروشگاه در ترکيب با اطلاعات خود شما، کفشي متناسب با نيازهايتان را ارائه خواهد داد.

همکار فروش

فردي که در انتخاب کفش به شما کمک مي‌کند، بايد يک دونده بوده و طوري آموزش ديده باشد که بتواند پس از تماشاي دويدن يا راه رفتن شما، گام‌هايتان را تجزيه و تحليل کند. تصور نکنيد کسي که سنش بالاتر است، دانش بيشتري نسبت به همکاران جوانترش دارد. ممکن است يک دانشجو که چندين تابستان در چنين فروشگاهي کار کرده، تجربه و اطلاعات بيشتري نسبت به افراد ديگر داشته باشد. هنگاميکه پاي سلامتي و تناسب اندام شما در ميان است، بدون احساس خجالت از آن‌ها بخواهيد گواهينامه‌شان را به شما نشان دهند.

سوالات ممکن

فروشنده به احتمال زياد از شما چندين سوال در مورد دويدن‌تان مي‌پرسد. از قبل پاسخ‌هاي دقيق و معين آماده کنيد تا دستپاچه نشويد. سوالات ممکن است از اين قرار باشند: هر چند وقت يکبار مي‌دويد؟ مسافت پيموده شده شما بطور معمول در هر هفته چقدر است؟ آيا براي رويداد خاصي تمرين مي‌کنيد؟ آيا مسافت دويدن‌تان را در آينده نزديک، افزايش خواهيد داد؟

کفش‌هاي قديمي تان

اگر بار اولتان نيست که کفش‌هاي دو مي‌خريد، کفش‌هاي قديمي‌تان را همراه ببريد. يک فروشنده ماهر مي‌تواند با نگاه کردن به الگوي فرسايش روي کفش‌هاي قديمي‌تان و تجزيه و تحليل آن‌ها، بگويد آيا کفش‌هايي که در حال حاضر با آن‌ها مي‌دويد، بهترين گزينه شما هستند يا نه. کفشي که 300 تا 500 مايل با آن دويده‌ايد، بهتر از تنها تماشاي چند دقيقه دويدن شما روي تردميل، جزئيات را مشخص خواهد کرد.

ايرادي ندارد که به رنگ کفش‌تان اهميت دهيد

20 سال پيش، يک برند فقط يک يا شايد دو رنگ از يک کفش خاص را توليد مي‌کرد. اما اي روزها شرکت‌ها، مجموعه‌اي از رنگ‌هاي متنوع براي اکثر مدل‌هاي کفش هايشان ارائه مي‌دهند. اين بدان معناست که ايرادي ندارد پس از پيدا کردن کفشي که از نظر بيومکانيکي، مناسب شماست، رنگي را انتخاب کنيد که دوست داريد. شما بايد در آنچه که مي‌پوشيد، احساس اعتماد بنفس کنيد و اگر پوشيدن کفش‌هايتان در صبح برايتان جالب نيست يا نمي‌توانيد ظاهر آن‌ها را تحمل کنيد، آن‌ها در رسيدن به اهداف تناسب اندامتان به شما کمک نخواهند کرد.

به همان روشي که تشک انتخاب مي‌کنيد، کفش بخريد

آيا شما يک تشک نرم را دوست داريد يا يک تشک سفت را؟ کدام يک از آن‌ها درست در همان لحظه‌اي که در فروشگاه رويشان دراز مي‌کشيد، احساس بهتري به شما مي‌دهد؟ اگر يک تشک سفت دوست داشته باشيد اما يک تشک نرم بخريد، چون در هنگام دراز کشيدن در فروشگاه حس خوبي به شما داده، به احتمال زياد پس از يک يا دو هفته از تصميمي که گرفته‌ايد، راضي نخواهيد بود.

در حاليکه اولين برداشت شما نسبت به يک کفش مهم است اما اجازه ندهيد آن، عامل تصميم گيري براي انتخاب کفش‌تان باشد. مموري فوم ــ يک بخش متداول از کفش‌هاي دو ــ مي‌تواند باعث شود يک جفت کفش طوري بنظر برسد که انگار داريد روي ابرها راه مي‌رويد. اگر از افرادي هستيد که ترجيح مي‌دهند بافت جاده را کمي بيشتر احساس کنند، در بلند مدت از اين کفش خوشتان نخواهد آمد.

در هنگام انتخاب يک کفش، الويت‌هاي شخصي بلند مدت خودتان را در نظر بگيريد، نه فقط احساسي که در 20 ثانيه اول پوشيدن کفش پيدا مي‌کنيد.

سياست عودت

شما اين نکات را دنبال کرديد، يک جفت کفش خريديد که از آن‌ها خوشتان آمده بود، يک هفته با آن‌ها دويديد اما حالا از آن‌ها خوشتان نمي‌آيد. آن‌ها پاهايتان را اذيت مي‌کنند و آن سيستم زيرسازي جديد جذابي که فروشنده، شما را در موردش متقاعد کرده بود، واقعا ضروري بود؟ حالا اينطور بنظر مي‌رسد که کارايي چنداني ندارد.

نگران نباشيد

اگر از آن نوع دوندگاني هستيد که به زماني بيشتر از يک ساعت در فروشگاه نياز دارند، کفش‌هاي دوي تان را از يک خرده فروشي که اجازه “خريد و امتحان” مي‌دهد، خريداري نماييد. برخي فروشگاه‌ها، يک طرح خاص ارائه مي‌دهند که شما در آن، براي امتحان کردن کفش‌هايتان 90 روز وقت داريد.اگر در طول آن زمان به هر دليلي، کفش‌تان را دوست نداشتيد، مي‌توانيد آن را برگردانيد و يک جفت ديگر برداريد.

يک سياست عودت خوب فقط به فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي بزرگ، محدود نمي‌شود. شما مي‌توانيد چنين طرحي را در فروشگاه‌هاي محلي‌تان نيز بيابيد، جايي که تا 60 روز وقت داريد که اگر از عملکرد، ظاهر يا اندازه جنس مورد نظرتان راضي نبوديد، آن را برگردانيد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/3735/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

جنگل حرا خلیج نایبند عسلویه

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

دیبی:نفهمیدم تکرار کن! یه مرتیکه رو اسب سفید نشسته؟

آلوز صدر جدول پاسورها را برای جلالی آب و جارو کند!

حضور پر رنگ نکونام روی سکوها

تراکتور، حسرت پیروزی در 1403

عباس‌زاده گره نساجی مقابل تراکتور را باز کرد

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

مهار عبدالکریم حسن با فنون رزمی!

حکم تاریخی در هلند؛ کسر 18 امتیاز از قعرنشین!‏

گزارش زنده؛ استقلال 1-0 شمس‌آذر قزوین

وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: مصممیم در تحولات غزه، آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

8 گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

شخصی که تناقص رفتاری دارد باید درمان شود

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم، نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

سی ان ان: حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر پایان یافته است

رئیسی شاهرود را به مقصد تهران ترک کرد

تصاویری از محل حادثه نزدیک سفارت ایران در پاریس

فرانسه، کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

واکنش ظریف به «آتش بازی‌های بی‌پروای امروز در اصفهان»

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

اعلام ترکیب استقلال برای گذر از پرسپولیس

محبت کردنشون خیلی جالبه

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس