آریا جوان

آخرين مطالب

آغاز ثبت‌نام آزمون ارشد از ساعت 21 امشب اندیشه

  بزرگنمايي:

دکتر حسين توکلي با اعلام اين مطلب اظهار کرد: ثبت‌نام براي شرکت در آزمون ورودي دوره‌هاي کارشناسي ارشد ناپيوسته 96 تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي از جمله دانشگاه آزاد اسلامي و همچنين بيست‌ودومين المپياد علمي دانشجويي از امروز چهارشنبه اول دي‌ماه منحصراً از طريق سايت سازمان سنجش آموزش کشور به نشاني www.sanjesh.org آغاز مي‌شود و در روز سه‌شنبه هفتم دي‌ماه پايان مي‌پذيرد.

وي در ادامه تصريح کرد: دفترچه راهنماي ثبت‌نام در آزمون کارشناسي ارشد 96 حاوي اطلاعات و شرايط عمومي، اختصاصي و ساير اطلاعات ديگر همزمان با آغاز ثبت‌نام بر روي سايت سازمان سنجش آموزش کشور قرار مي‌گيرد.

دکتر توکلي اضافه کرد: تمام داوطلبان آزمون کارشناسي ارشد 96 ضرورت دارد ازامروز چهارشنبه اول دي‌ماه با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش کشور و پس از مطالعه دقيق دفترچه راهنما در صورت واجد شرايط بودن نسبت به تکميل فرم تقاضانامه اينترنتي اقدام کنند.

مشاور عالي سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: تمام داوطلباني که در آزمون دوره‌هاي کارشناسي ارشد ناپيوسته 96 و از طريق سازمان سنجش آموزش کشور ثبت‌نام کنند به عنوان داوطلب متقاضي دانشگاه آزاد نيز تلقي خواهند شد. همچنين داوطلباني که در سايت دانشگاه آزاد ثبت‌نام نکرده‌اند، ضرورت دارد از امروز چهارشنبه اول دي‌ماه با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش کشور در اين آزمون ثبت‌نام کنند.

وي تاکيد کرد: بديهي است هزينه ثبت‌نام آن دسته از داوطلباني که در دانشگاه آزاد ثبت‌نام کرده‌اند، از طريق اين دانشگاه عودت خواهد شد.

به گفته دکتر توکلي، با توجه به اينکه پرداخت هزينه ثبت‌نام در آزمون کارشناسي ارشد 96 منحصراً اينترنتي انجام مي‌گيرد، داوطلبان لازم است به وسيله کارت‌هاي عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونيکي آن فعال باشد، با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش کشور و پرداخت مبلغ 33 هزار تومان به عنوان وجه ثبت‌نام اقدام کنند.

وي در ادامه اضافه کرد: نظر به اينکه ترتيبي اتخاذ شده که در مراحل مختلف فرايند آزمون کارشناسي ارشد 96 خدماتي از طريق پيام کوتاه ارائه شود، داوطلباني که تمايل به دريافت اين خدمات دارند، با انتخاب گزينه مربوطه و پرداخت مبلغ 5 هزار ريال به عنوان هزينه استفاده از پيام کوتاه مي‌توانند از اين خدمات استفاده کنند.

دکتر توکلي افزود: با توجه به اينکه هر داوطلب مي‌تواند علاوه بر هر کدرشته امتحاني اصلي (کدرشته امتحاني اول) از ميان کدرشته‌هاي امتحاني که در دفترچه راهنما به عنوان کدرشته‌هاي شناور ذکر شده است، نسبت به انتخاب کدرشته امتحاني دوم از ميان کدرشته‌هاي امتحاني شناور اقدام کنند. لذا داوطلبان در صورت تمايل بايد نسبت به ثبت کدرشته امتحاني دوم در فرم تقاضانامه اينترنتي ثبت‌نام کنند و مبلغ 33 هزار تومان ديگر بابت انتخاب کدرشته امتحاني دوم به عنوان وجه ثبت‌نام براي شرکت در آزمون پرداخت کنند.

وي ادامه داد: تمام داوطلبان متقاضي شرکت در آزمون که علاقه‌مند به شرکت در رشته‌هاي تحصيلي دانشگاه پيام نور و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و غيردولتي هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نامي نسبت به پرداخت مبلغ 102 هزار ريال ديگر براي دوره‌هاي مذکور بر اساس علاقه‌مندي اقدام کنند.

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر اساس برنامه زماني پيش‌بيني شده آزمون ورودي دوره‌هاي کارشناسي ارشد ناپيوسته 96 در روزهاي پنجشنبه و جمعه (7 و 8 ارديبهشت‌ماه 96) برگزار خواهد شد.

به گفته وي، کارت شرکت در آزمون تمام داوطلبان ثبت‌نام کننده نيز دوشنبه، 4 ارديبهشت‌ماه سال آينده بر روي سايت سازمان سنجش آموزش کشور قرار مي‌گيرد و داوطلبان لازم است از روز دوشنبه، چهارم تا چهارشنبه، ششم ارديبهشت‌ماه سال آينده با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به دريافت پرينت کارت شرکت در آزمون و برگه راهنماي مربوط اقدام کنند. همچنين براي داوطلباني که در دو کدرشته امتحاني ثبت‌نام کرده‌اند کارت ورود به جلسه آزمون نيز در همين تاريخ اعلام شده، صادر مي‌شود.

دکتر توکلي گفت: پس از برگزاري آزمون نتيجه اوليه آن به صورت کارنامه تنظيم و کارنامه تمام داوطلبان شرکت‌کننده در جلسه آزمون مذکور توسط سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس برنامه زماني اعلام شده در دفترچه از طريق سايت اين سازمان منتشر خواهد شد.

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش کشور تاکيد کرد: تمامي داوطلباني که مجاز به انتخاب رشته باشند، مي‌توانند براي پذيرش رشته‌محل‌هاي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي بجز دانشگاه آزاد اسلامي نسبت به انتخاب رشته در زمان مقرر بر اساس جدول برنامه زماني مندرج در دفترچه راهنما از طريق سايت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.

دکتر توکلي خاطرنشان کرد: براي پذيرش در رشته‌محل‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي انتخاب رشته در زمان مقرر (نيمه دوم خردادماه 96) از طريق دانشگاه مذکور به صورت مستقل و بر اساس دفترچه راهنماي انتخاب رشته و اطلاعيه دانشگاه‌هاي آزاد خواهد بود. بديهي است امکان انتخاب رشته و پذيرش براي داوطلبان مجاز دانشگاه آزاد و ساير دانشگاه‌ها در سايت سازمان سنجش آموزش کشور به صورت مجزا امکان‌پذير خواهد بود.

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش کشور يادآور شد: سنجش و پذيرش در آزمون ورودي دوره‌هاي کارشناسي ارشد ناپيوسته 96 تمامي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي مطابق قانون سنجش پذيرش دانشجو در دوره‌هاي تحصيلات تکميلي مصوب 18 اسفندماه 94 مجلس شوراي اسلامي و مصوبات شوراي سنجش و پذيرش تحصيلات تکميلي خواهد بود.

وي در پايان خاطرنشان کرد: بيست‌ودومين المپياد علمي و دانشجويي کشور همزمان با برگزاري امتحانات آزمون ورودي دوره‌هاي کارشناسي ارشد ناپيوسته 96 برگزار خواهد شد. لذا داوطلبان علاقه‌مند و واجد شرايط مي‌توانند در اين مرحله از المپياد و بر اساس شرايط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما ثبت‌نام و در آزمون شرکت کنند

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/3765/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

اعلام ترکیب استقلال برای گذر از پرسپولیس

محبت کردنشون خیلی جالبه

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا

کنایه همتی به رئیسی با انتشار این ویدئو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند

گفتگوی امیرعبداللهیان و فیدان؛ تاکید ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه

جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

اگر این نشانه ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

توصیه جالب دکتر عزیزی به مردها

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

دانشجو: حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس پایان یافت

موضع اردوغان درخصوص حادثه اصفهان

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

درگیری حیوانات در طبیعت

قسمت هایی واقعی از کارتون تام و جری!

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده/ ویدئو

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

پیکان، شکست‌ناپذیر غیر از تقابل با پرسپولیس!

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد