آریا جوان

آخرين مطالب

19 حقيقت باور نکردني درباره رابطه جنسي و عشق خواندنی

  بزرگنمايي:

در اين مقاله 19 حقيقت جالب توجه در مورد عشق و رابطه جنسي بيان مي کنيم که ممکن است شما را شگفت زده کند:

حتما شما خيلي چيزها درباره زندگي و جفت گيري پرندگان و زنبورها مي دانيد ولي واقعا چقدر از آنچه در بدن و ذهن تان مي گذرد اطلاع داريد؟ در ادامه مقاله 20 حقيقت جالب توجه در مورد عشق و رابطه جنسي بيان مي کنيم که ممکن است شما را شگفت زده کند:

   1. سيم کشي مغز بعضي افراد آنها را طالب رابطه جنسي بيشتر مي کند

با توجه به مطالعه اي که در دانشگاه لس آنجلس آمريکا انجام شده سيم کشي مغزتان تاثير زيادي روي تعداد شرکاي جنسي شما دارد. محققان در حالي که داوطلبان در حال مشاهده يک سري تصوير بودند از آنها اسکن مغزي مي گرفتند، (بعضي تصاوير تحريک کننده و پرسشهايي در مورد رابطه جنسي افراد در طول سال گذشته). مشخص شد افرادي که مغزشان در حال مشاهده تصاوير جنسي فعال بود تمايل بيشتري براي داشتن تعداد شريک جنسي داشته اند. به گفته دکتر جاستين گارسيا استاديار موسسه تحقيقات کينزي که در مورد جنسيت و توليد مثل در دانشگاه اينديانا تحقيق مي کند "سطح انگيزه جنسي" از يک فرد به فرد ديگر متفاوت است.

  2. زوج ها ممکن است DNA مشابه داشته باشند

دانشمندان از قبل مي دانستند که افراد تمايل به انتخاب شريک عاشقانه با ويژگيهاي مشابه مانند سن، نژاد، مذهب، درآمد و تربيت دارند. همچنين در يک مطالعه که در مجموعه مقالات آکادمي ملي علوم منتشر شده مشخص شد که افراد تمايل به ازدواج با کسي دارند که DNA مشابهي هم با آنها دارد. هنگامي که محققان ماده ژنتيکي 825 زوج سفيد پوست امريکايي را مورد مطالعه قرار دادند تفاوت کمتري در DNA بين افراد متاهل يافتند. در حقيقت آنها برآورد کردند که گرايش براي ازدواج با يک فرد با ژنتيک مشابه حدود يک سوم  تمايل به ازدواج با فردي با تحصيلات مشابه است.

  3. اکثر آمريکايي ها مبتلا به حداقل يک بيماري مقاربتي هستند  

در ادامه آماري ترسناک را به شما اطلاع رساني مي کنيم: 

بيش از دو سوم بزرگسالان سالم در آمريکا آلوده به يک يا چند گونه ويروس پاپيلوماي انساني ( HPV ) يک نوع ويروس است که از طريق مقاربت و رابطه جنسي دهاني منتقل مي شود. اين مسئله را محققان مرکز پزشکي  NYU Langone با مطالعه روي DNA ،104 زن و مرد در سال 2014 مشخص کردند. خبر نه چندان ترسناک اين است که تنها 4 نفر از افردي که به ويروس HPV آلوده شده بودند مبتلا به سرطان گردنه رحم؛ سرطان گلو يا زگيل تناسلي بودند. بر اساس ژنوتيپ 16 و 18 اين ويروس م يتواند عامل سرطان باشد ولي خبر خوب اين است که معمولا اين اتفاق نمي افتد و در اکثر اوقات بدن بدون هيچ درماني اين ويروس را از بين مي برد.

  4. تماشاي فيلم هاي کمدي رمانتيک rom-coms مي تواند به استحکام ازدواج کمک کند

به گفته دکتر متيو جانسون مدير بخش آزمايشگاه مطالعات خانواده و ازدواج در دانشگاه بيرمنگام ديدن فيلم هاي کمدي رمانتيک مي تواند کليدي براي رسيدن به سعادت زناشويي باشد. زوجهايي که باهم در جلسات مشاوره شرکت مي کنند يا فيلم هايي با محتواي رابطه خانوادگي و فانتزي مي بينند و مباحث مشاوره اي را با هم کامل مي کنند، در هر دو روش نرخ طلاق در عرض 3 سال به نصف کاهش داده شده ايست – ولي فيلم ديدن – 50 درصد زمان کمتري گرفت و کاملا در خانه قابل انجام است. به گفته جانسون " کليد اين موفقيت صحبت کردن زوجين درباره رابطه شان در حين تماشاي فيلم بوده است. " 

  5. کاهش کلسترول منجر به بهبود عملکرد در اتاق خواب مي شود

کلسترول بالا علاوه بر آسيب رساندن به عروق و افزايش ضربان قلب منجر به اختلال نعوظ در مردان مي شود. در حقيقت اختلال نعوظ مي تواند يک علامت هشداردهنده براي بيماري هاي قلبي- عروقي باشد. با توجه به مطالعه اي که در سال 2014 توسط محققان دانشکده پزشکي رابرت وود جانسون انجام شد مرداني که استاتين يا ساير داروهاي کاهش کلسترول را مصرف کردند عملکرد جنسي شان هم بهبود پيدا کرده است. البته استاتين نبايد فقط براي درمان اختلال نعوذ تجويز شود چون ممکن است باعث ساير مشکلات احساسي يا فيزيکي شود.

  6. زنان مي توانند صداي خود را جذاب تر کنند ولي مردان نمي توانند

در مطالعه اي که در سال 2014 محققان دانشگاه آلبرايت انجام دادند متوجه شدند که زنان قادرند به عمد صداي خود را تغيير داده و جذاب تر کنند. ولي با عرض پوزش از آقايون: وقتي مردان سعي کردند صداي خود را جذاب تر کنند صدايشان بدتر شد! وقتي يک زن عمدا تن صداي خود را پايين آورده و لطيف تر مي کند اغلب صدايش جذاب تر مي شود ولي نه دقيقا به دلايلي که شما فکر مي کنيد. دکتر سوزان هيوز استاديار روانشناسي مي گويد مردان ترجيح مي دهند زنان با صداي بلندتر، صداي زنانه تر، صحبت کنند. ولي وقتي زنان صدايشان را پايين مي آورند " صداي جذاب تر " سيگنالهايي به مردان ارسال مي کند، سر نخي که مردان را قادر به انتخاب همسر مي کند.

  7. قرص هاي ضد بارداري ممکن است روي سليقه زنان در مورد مردان تاثير بگذارد

 تحقيقات نشان داده است که وقتي زني داروهاي هورموني ضدبارداري مصرف مي کند کمتر به سمت مردان عضلاني (ويژگي هاي فيزيکي مردانه) با تستسترون بالا جذب مي شود. در مطالعه اي که در سال 2012 در اسکاتلند انجام شد دريافتند زناني که در حال مصرف قرص هاي ضد بارداري با شريک خود ملاقات داشته اند از نظر جنسي کمتر جذب او شده و رضايت جنسي کمتري داشته اند. ولي نسبت به زناني که قرص مصرف نمي کردند، رضايت بيشتري از وضعيت مالي شريک خود داشته و تمايل کمتري به جدايي داشته اند.

  8. قند خون پايين مي تواند منجر به اختلافات زناشويي شود

بر اساس گفته محققان دانشگاه ايالتي اوهايو بحث و مشاوره بين زن و شوهر گاهي اوقات نتيجه پايين بودن قند خون است. در مطالعه اي که در سال 2014 انجام شد از 107 زوج متاهل خواسته شد هر صبح و شب آزمايش قند خون بدهند و متناسب با مقدار عصبانيت از همسرشان به يک عروسک سنجاق فرو کنند. زوجهايي که قند خون پايين تري داشتند سنجاق هاي بيشتري استفاده کرده بودند. يک دليل احتمالي اين است که پايين بودن قند خون باعث مي شود افراد احساس گرسنگي کنند – و در نتيجه بدخلق و حساس و تحريک پذير شوند. دکتربراد شومن سرپرست نويسندگان مي گويد " يک توصيه ساده اما کارساز به شما مي کنم: قبل از اين که با همسر خود بحث سختي کنيد مطمئن شويد که گرسنه نيستيد. "

  9. فروتن بودن به زندگي عاشقانه تان کمک مي کند

براي داشتن يک قرار عاشقانه مشکل داريد؟ اگر کمتر پرمدعا باشيد شانس تان افزايش پيدا مي کند، بر اساس مقاله اي که در مجله روان شناسي مثبت منتشر شده وقتي از شرکت کنندگان خواسته شد پروفايل هاي مشخص شده را مطالعه کرده و آنها را بر اساس خاص بودن، دوست داشتني بودن، سرگرم کننده و علاقمند به آشنايي، رتبه بندي کنند پروفايل هايي که فروتنانه بود بيشتر مورد علاقه قرار گرفتند. در مطالعه دوم، شرکت کنندگاني که ديگران آنها را با مشخصه فروتن بودن مشخص کرده بودند کساني بودند که به احتمال زياد از يک اشتباه مي گذشتند. به گفته داريل وان تانگرين استاد روان شناسي اميد در کالج هلند ميشيگان  " اين مسئله نشان ميدهد که تواضع در يک رابطه آن را ترميم کرده و عشق را به زوجين هديه مي دهد. "

 

چگونگي رابطه جنسي

قند خون پايين مي تواند منجر به اختلافات زناشويي شود‎

10.سفر جاده اي مي تواند رابطه شما را تقويت کند

ماشين سواري طولاني گاهي اوقات ممکن است بدترين مکان براي حل و فصل مسائل مهم با طرف بحث تان به نظر برسد – بالاخره شما ساعت هاست که روي يک صندلي گير کرده ايد. ولي همين مساله کارها را روبراه مي کند. به گفته جانسون " بسياري از زوج ها متوجه شده اند که ماشين سواري طولاني يک راه خوب براي کارکردن روي مسائلي است که نياز به توجه مداوم دارند." او مي گويد " سفرهاي جاده اي مي تواند شرايطي را فراهم کند که شريک خود را بهتر بشناسيد به علاوه پرسيدن سوالات دقيق در مورد آرزوهاي او در آينده، توهمات فانتزي اش و خاطرات کودکي اش. شنونده خوبي باشيد و ادامه بحث را با سوالاتي که براي هر دوي شما معني دار باشد ادامه دهيد. "

  11. دوره قاعدگي اش سليقه اش را تحت تاثير قرار مي دهد

بر اساس تحقيقات متعددي که انجام شده زنان در دوره پيش از تخمک گذاري بيشتر نسبت به مردان عضلاني تمايل نشان مي دهند. زنان در دوره تخمک گذاري (پيش از قاعدگي) به طور کلي تمايل بيشتري به رابطه جنسي دارند و در اين دوران سليقه جنسي شان هم تغيير مي کند اما نگران نباشيد چون اين تغييرات دوباره به حالت نرمال باز خواهد گشت.

  12. تظاهر به ارگاسم هميشه هم بد نيست

به گفته گارسيا " اغلب تصور مي شود که افراد به علت اين که لذتي نمي برند يا اين که مي خواهند رابطه زودتر به پايان برسد تظاهر به ارگاسم مي کنند ولي گاهي اجراي يک نمايش بزرگ بخشي از لذت بردن است. رابطه جنسي يک اجراست و گاهي براي هر دو طرف سرگرم کننده بوده و مشغله هاي روزانه را کنار مي زند " صحبت از تظاهر به ارگاسم شد – آيا مي دانستيد که مردان هم به آن تظاهر مي کنند؟ آنها هم اين توانايي را داشته و اغلب انجام مي دهند و اغلب هم به همان دليلي است که زن ها تظاهر مي کنند.

  13. نوازش بعد از رابطه جنسي مي تواند ميزان رضايت شما را افزايش دهد

بوسيدن، نوازش، صحبت کردن و محبت بعد از رابطه جسي به اندازه ي خود رابطه در ميزان رضايت از رابطه مهم است. بر اساس بررسي اي که در سال 2014 دانشگاه تورنتو انجام شد وقتي محققين از زوجين خواستند که زمان بيشتري همسرشان را بعد از رابطه جنسي نوازش کنند، شرکت کنندگاني که اين کار را انجام داده بودند سطوح بالاتري از رضايت در رابطه جنسي را گزارش کرده بودند – بخصوص به زوجيني که بچه داشتند. به گفته جانسون اين عمل باعث ترشح اکسي توسين شده که در زمان رابطه جنسي ترشح مي شود و ترشح آن همچنان با تماس طولاني تر پوست به پوست ادامه پيدا مي کند. زوجهايي که رابطه جنسي خود را با نوازش طولاني مي کنند – يا ساير رفتارها قبل، حين يا بعد از آن – پيوند خود را با همديگر تقويت مي نمايند.

  14. عشق مي تواند ما را وسواسي کند

دليلي وجود دارد که نمي توانيد از فکر کردن در مورد يک دختر يا يک پسر جديد که وارد زندگيتان شده دست برداريد: اسکن MRI نشان داده که عاشق شدن جريان خون را در " مرکز لذت " مغز افزايش مي دهد – همين منطقه از مغز است که مسئول رفتار وسواس گونه است. عاشق شدن همچنين سطح سروتونين را کاهش داده که باعث ايجاد اختلالات رفتاري و وسواس فکري و عملي مي شود. به گفته ماري لين مدير کلينيک سلامت جنسي دانشگاه لويولا مي گويد " اين مسئله ممکن است توضيح دهد که چرا ما در اوايل رابطه روي کوچکترين حرکات شريک زندگي خود تمرکز مي کنيم و چرا رفتار شريک خود را ايده آل مي بينيم و چشم مان را روي اشتباهاتش مي بنديم. "

  15. عشق براي استخوان ها مفيد است

به نظر مي رسد که ازدواج اسکلت مردان را تقويت مي کند. با توجه به مطالعه دانشگاه کاليفرنيا، لس آنجلس: به خصوص اگر تا 25 سالگي به خود مهلت داده و صبر کنند. محققان مطمئن نيستند ولي اشاره مي کنند اين اولين بار نيست که رابطه بين ازدواج و سلامت مشخص مي شود . مطالعات ديگر نشان داده است که مثلا ازدواج عمر را طولاني تر مي کند، احتمال بهبود سرطان را افزايش مي دهد و خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي عروقي را کاهش مي دهد.

  16. شما از قبل مي دانيد که رابطه تان محکوم به فناست

آيا خودش است ؟ بر اساس مطالعه اي که در سال 2013 منتشر شد . احتمالا در اعماق وجودتان پاسخ را ميدانيد . محققان از زوجهاي تازه ازدواج کرده سوالاتي داشتند – همه ي آنها در زمان تحقيق احساس بالاي رضايت از ازدواجشان داشته اند – با جملات مثبت و منفي به تصوير شريکشان نگاه کرده و نرخ زمان واکنششان بين تشخيص جملات تعيين شد . چهار سال بعد افرادي که سرعت بيشتري در تشخيص جملات منفي داشتند احساس رضايت کمتري از رابطه شان ابراز نمودند ، بر اين اساس مشخص شد که افکار منفي در مورد شريکشان در تمام طول اين مدت به صورت ناخودآگاه همراهشان بوده است.

  17. رابطه جنسي ممکن است باعث تحريک پوستي شود

به گفته گارسيا اگر حين رابطه جنسي سرخ شديد ، نگران نباشيد : احتمالا پاسخ طبيعي بدنتان به افزايش جريان خون و دماي پوست است . به اين مسئله " هيجان رابطه " گفته ميشود که ممکن است روي گونه ها ، قفسه سينه ، ناحيه تناسلي يا سراسر بدن مشاهده شود . بعضي افراد نگران شده و فکر ميکنند ممکن است به چيزي که پوشيده اند آلرژي داشته باشند يا اين که به خاطر ريش پوستشان خراشيده شده . ولي اغلب يک بخش طبيعي از روند تحريک جنسي است و زماني که دوباره همه چيز آرام شده و به حالت طبيعي برگردد ، از بين ميرود.

 18. بله رابطه جنسي کالري ميسوزاند

سرگرم شدن به رابطه جنسي به مدت 1 ساعت ميتوند به اندازه نيم ساعت دويدن کالري بسوزاند ، بر اساس مطالعه اي که در سال 2013 در دانشگاه کبک انجام شد . محققان از 21 زوج بين 18 تا 35 سال خواستند که هفته اي يک بار هنگام دويدن روي تردميل و حين رابطه جنسي به مدت يک ماه بازوبند شمارشگر کالري ببندند . آنها متوجه شدند که مردان به طور متوسط در طول هر يک دقيقه رابطه جنسي 4.2 کالري و زنان 3.1 کالري ميسوزانند . به طور کلي زنان و مردان در هر جلسه 69 و 101 کالري سوزانده بودند.

  19. افراد مسن هم رابطه جنسي دارند

ميل جنسي و  عملکرد جنسي با افزايش سن کاهش ميابد – به خصوص اگر افراد سالمند داروي بيشتري استفاده کنند – ولي به اين معني نيست که افراد مسن جامعه رابطه جنسي نداشته باشند . به گفته گارسيا " افراد زيادي تا زمان کهولت و حتي مرگ رابطه جنسي دارند ولي هميشه مراقب خود نيستند : گذشته از نوجوانان و جوانان ، کهنسالان بزرگترين جمعيت مبتلا به بيماري هاي مقاربتي را شامل ميشوند . از آنجا که آنها نگراني اي در مورد بارداري ندارند بنابر اين از کاندوم استفاده نميکنند. "

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/3869/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟

پیکسل 9 پرو در اولین تصاویر زنده درکنار آیفون 14 پرو مکس فاش شد

ویژگی احتمالی بعدی اندروید، در آیفون وجود ندارد

دره های زیبای الموت قزوین

یکی از زیباترین مناظر گله اسب‌های وحشی

صحنه ای نفس گیر از کمک به یک کوسه برای بازگشت به آب

پرسه‌زنی گرگ‌ها در تهرانپارس؟/ ویدئو

جواد خیابانی: نه قهر کردم و نه از تلویزیون می‌روم!

چه خبر از مژده لواسانی و سوگل خلیق؟

ماجرای بیزینس‌های «آقای همساده»

«انگل: خاکستری»؛ روایتی تماشایی از یک آخرالزمان انگل‌زده

وینیسیوس 52 بازی زودتر به مسی رسید!

قریشی: استعفای ربیعی شوک مثبتی به تیم داد

دوشان ولاهوویچ تنها بازیکنی که در تیم الگری می‌درخشد

کاظمیان: داور عامل شکست ما برابر استقلال بود

ریکاوری تراکتوری‌ها با چهره اخمو

همزمانی هفته‌های پایانی لیگ برتر به سود استقلال!

تکلیف بازگشت فرهاد مجیدی به ایران مشخص شد

رای FIBA به سود نماینده بسکتبال ایران

مدافع رئال ال‌کلاسیکو را از دست داد

پرسپولیس عنوان کمترین گل خورده را از استقلال گرفت

بین ناز و التماس تعادل برقرار کنید

افزایش استرس‌ زنان امروزی به دلیل بی‌خوابی

جعفرزاده: نه رئیسی، رئیس جمهور دو دوره ای می شود نه بایدن

سپاه درخصوص «عملیات وعده صادق» پیام داد؛ تشکر از مردم و خط‌و‌نشان برای دشمنان

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

نسبت به ادامه زندگی تا ابدیت چه آمادگی باید داشته باشیم؟

شگفت‌زدگی جالب یک بلاگر خارجی بعد از دیدن شیراز

گوناگون/ روش پاسخ به حمله دشمن در کلام امیرالمؤمنین (ع)

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

بلایند دیت؛ سبک جدید آشنایی یا همان روش سنتی ایرانی؟

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!

مجری معروف تهیه کننده تئاتر شد!

جواد خیابانی حرف هایش را پس گرفت/ من از تلویزیون نرفتم که برگردم!

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

کولاک مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ ژاپن

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به 6 بانک

اصلا حوصله کارکردن در این روزهای بهاری را ندارم

با پسر کوچک تر از خودمون ازدواج کنیم؟

کوتاه کردن مو با افزایش احتمال مرگ!

واکنش سفارت ایران در لندن به کمپین نمایندگان پارلمان انگلیس علیه سپاه