آریا جوان

آخرين مطالب

پايان شکست با تفکر برتر خواندنی

  بزرگنمايي:

تفکر مثبت را هم امتحان کرده‌ام اما تغييري در کارم حاصل نشده، ديگر نااميد شده‌ام و نمي‌توانم به خودم دروغ بگويم که اوضاع بد نيست و حقيقت را انکار کنم و...». ولي در حقيقت بيشتر مردم ماهيت تفکر مثبت را درک نمي‌کنند.

تفکر مثبت شيوه اي از فکر کردن است که فرد را قادر ميسازد نسبت به رفتارها، نگرش ها، احساس ها، علايق و استعدادهاي خود و ديگران برداشت و تلقي مناسبي داشته باشند و با حفظ آرامش و خونسردي بهترين و عاقلانه ترين تصميم را بگيريم.

افکارمثبت، افکاري سازنده،انگيزه و انرژي بخش هستند که بر اثرتلقين، تکرار و تمرين به ذهن راه مي يابد و باعث مي شود ذهن و فکر مثبت شود. در اين صورت کنترل فکر دراختيار ماست.

افراد مثبت نگر با وجود تفکر درباره گذشته و آينده، در زمان حال زندگي مي کنند و از آن چه دارند راضي و خشنود هستند . در گفتار خود از کلمات و عبارات مثبت و اميد بخش استفاده مي کنند و هميشه سعي مي کنند با تلاش و کوشش به موفقيت برسند و اگر در کاري موفق نشدند عامل را ابتدا در خود وسپس در شرايط بيروني جستجو مي کنند.

هميشه قبل از عمل يا صحبت کردن فکر مي کنند، به همين دليل کمتر دچار خطا و اشتباه با ضد و نقيض گويي مي شوند.

اگر از آنها خواسته شود در باره موضوعي اظهار نظر کنند، با وجود تفکر در جنبه هاي منفي، موارد مثبت آن را بيان مي کنند و موضوع را به فال نيک مي گيرند به عبارت ديگر "نيمه پر ليوان را مي بينند" .

مشکلات را ناچيز شمرده و براي حل آنها از توانايي خود و راهنمايي ديگران استفاده مي کنند.

همه چيز در نظر آنها زيبا و لذت بخش بوده و سعي مي کنند از مواهب زندگي بيشترين استفاده را ببرند. در ارتباط هاي اجتماعي خود با ديگران حسن ظن دارند(مگر خلاف آن را ببينند) و سعي مي کنند در حد توان به ديگران خدمت و کمک کنند.

شيوه تفکر مثبت، شکست‌ناپذير است و باعث مي‌شود که بتوانيم به بسياري از موفقيت‌هايي که در زندگي مي‌خواهيم، دست يابيم. مثبت‌انديشي به شما کمک مي‌کند تا ترس خود را به شجاعت و ضعف خود را به قدرت تبديل کنيد. بهتر است موفقيت را پيش شرط ذهني خود فرض کنيد. اين يکي از اصول اوليه تفکر مثبت است.

مهم نيست چه کسي هستيد يا چندبار شکست خورده‌ايد حتي اهميتي ندارد چند سال داريد؛ زندگي هميشه مي‌تواند موفقيت‌آميز باشد. موفقيت در دسترس همه ماست؛ البته اگر از اصول اوليه تفکر مثبت و انديشه سالم و صحيح پيروي کنيم.

هيچ‌گاه نبايد گمان کنيد همه‌چيز به آخر رسيده است، حتي زماني که همه چيز برخلاف ميل شما باشد و نتوانيد به موفقيت دست يابيد؛ حتي در بدترين شرايط هم راه گريزي وجود دارد.

راهكار هاي عملي براي مثبت انديشي
- احساس شادکامي و خوشبختي. هيچ چيز مثل زندگي مثبت‌نگرانه نمي‌تواند احساس شادکامي و خوشبختي را در انسان بوجود بياورد. انسانهايي که احساس خوشبختي مي‌کنند افرادي هستند که کمتر با افکار و مسائل منفي سروکار دارند و اجازه نمي‌دهند بيش از مقدار لازم و طبيعي با مسائل منفي درگير شوند. با نيمه پر ليوان زندگي مي‌کنند و اتفاقات را از جانب مثبت ارزيابي مي‌کنند. افکار روزانه آنها حول و حوش مسائل خوب دور مي‌زند و با ديدگاهي مثبت کارها و امور زندگي خود را دنبال مي‌کنند. آنها کمتر از نمي‌شود، نمي‌توان و ... استفاده مي‌کنند. مثبت‌بيني نيروي انسان و اراده او را در جهت رسيدن به اهداف و خواسته‌هايش تامين مي‌کند.

- معنويات نقش مهمي در شادکامي دارند. امور معنوي و پيوندهاي قلبي انسان با آنها بسيار موثر هستند. اين پيوندها علاوه بر کمک به انسان در جهت داشتن نگرشي مثبت به زندگي به او کمک مي‌کنند در شرايط سخت و منفي و آزار دهنده نيز تسلط بيشتري روي مسائل داشته باشند. انسان بدون معنويات و ارتباطش با اين منابع بي‌تکيه‌گاه است. در مراسم معنوي شرکت کنيد، هر چند وقت به اماکن متبرکه و زيارت‌گاهها برويد.

- انگيزه خود را تقويت کنيد. انگيزه موتور حرکتي انسان انسان بي‌انگيزه راکد و کسل و بي‌تحرک است. با عوامل مخل انگيزه بجنگيد و عواملي را که انگيزه شما را قدرتمند و قوي مي‌سازند را تقويت کنيد.

- شبکه اجتماعي خود را وسعت دهيد. داشتن روابط گسترده براي زندگي سالم و کم استرس مفيد است. افراد تنها بيشتر دچار استرس مي‌شوند و بيشتر دچار کسالت و بي‌حوصلگي مي‌شوند. روابط خود را بيشتر و بيشتر کنيد. اين نوع روابط علاوه بر پر کردن اوقات فراغت شما در شرايط سختي و ناراحتي نيز تکيه‌گاه خوبي را براي شما فراهم مي‌کند.

- برنامه ريزي داشته باشيد. بدون برنامه ريزي زندگي بهم ريخته و نامنظم است و بي‌نظمي مخل آسايش و خوشبختي. نظمي به زندگي خود بدهيد کارها و وظايف خود را مشخص کنيد و هر چيز را سر جاي خود قرار دهيد و براي هر کاري وقتي تنظيم کنيد. به اين ترتيب شما در بين کارها و وظايف و مشغله‌هاي مختلف گير نخواهيد افتاد و کمتر و کمتر دچار ناراحتي و استرس خواهيد شد طبعا شادمان‌تر و شاداب‌تر خواهيد بود.

- به ظاهر خود توجه کنيد. ظاهر انسان ، آينه‌اي از درون اوست. افرادي که به ظاهر آراسته خود اهميت نمي‌دهند علاوه بر تاثير منفي خود روي اطرافيان روي روحيه خود نيز تاثير منفي دارند. به لباس ، زيبايي و جواني خود توجه کنيد. زماني را براي حفظ زيبايي و جواني اختصاص دهيد.

- هدفمند باشيد. داشتن اهداف بيشتر برنامه‌ها و امور زندگي انسان را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد. راه و روش زندگي شما در راستاي اهداف‌تان از زندگي شکل مي‌گيرد. اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود را معين کنيد. خلاقيت بيشتري به خرج بدهيد و روشهاي جديدي را براي رسيدن به اهداف خود ياد بگيريد. اهداف به شما انگيزه مي‌دهند و شيوه‌هاي خوب زندگي را برايتان ترسيم مي‌کنند.

- تمرين. به‌طور مرتب در طي روز لحظاتي توقف کنيد و ببينيد مشغول فکر کردن به چيزي هستيد. اگر متوجه شديد که بيشتر افکار شما منفي هستند سعي کنيد يک نکته مثبت در آنها پيدا کرده و فکرتان را تصحيح کنيد.

اين قانون ساده را به ياد داشته باشيد: هيچ‌وقت به خودتان حرفي نزنيد که حاضر نباشيد آن حرف را به ديگران بزنيد.

- مثبت فکر کردن را تمرين کنيد. هر روز! اگر بدبين هستيد و افکاري منفي داريد توقع نداشته باشيد که در عرض يک شب، به يک فرد مثبت‌نگر و خوش‌بين تبديل شويد. اما با تمرين کردن گفت‌وگوي ذهني شما، کم‌کم مثبت مي‌شود و از حالت خودانتقادي بيرون مي‌آيد و خودپذيري جاي آن را مي‌گيرد و همين‌طور نسبت به جهان اطرافتان کمتر ديدگاهي بدبينانه خواهيد داشت و زيباتر به نظر خواهد آمد. تمرين تفکر مثبت، ديد بهتري به شما مي‌بخشد. وقتي حالت ذهني مثبت باشد قادريد از پس هر مسئله‌اي هرچه‌قدر هم استرس‌زا و ناراحت‌کننده باشد به نحو مۆثري برآئيد. اين توانائي (مثبت‌نگري) به سلامت جسم و روح شما کمک مي‌کند و درهاي جديدي را به رويتان مي‌گشايد. تمرين روزانه را به ياد داشته باشيد.
منبع: همشهري آنلاين همراه با تغييرات و اضافات/تبيان

مطالب بيشتر براي زندگي بهتر
آيا مثبت انديشي تغيير ايجاد مي کند ؟ احساس خوشبختي در زندگي خانوادگي با اين 10 روش خوش و با ديد مثبت زندگي کنيد سدهاي شادي را کنار بزنيد! شادي خريدني نيست! شانس بهتر است يا انرژي مثبت؟

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/3889/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر «تل شیطان»

نحوه مصاحبه ایلان ماسک با افراد جدید هنگام استخدام

فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است

چهره ها/ نجم الدین شریعتی در چایخانه حرم امام رضا(ع)

اعتراف جالب خانم مجری جنجالی صداوسیما جلوی مردم

خیابانی: استقلال و پرسپولیس بی‌صاحب هستند

خیابانی: از جان استقلال و پرسپولیس چه میخواهید؟

فصل رویایی امباپه؛ رئال منتظر فوق ستاره

ستاره لیورپول تحمل دیدن باخت را نداشت

عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی

خواهش لاپورتا از ژاوی؛ مربی بزرگ نیست، بمان!

فیلیپین نخستین حریف دختران والیبالیست در آسیا

تیم رویایی 4 نفره لامین یامال ستاره جوان بارسلونا

حضور در بازی‌های 2024 چقدر هزینه دارد؟

بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد

ویدئو مهسا جاور به مناسبت صعود تیم دو نفره روئینگ زنان ایران

آیت‌الله دوزدوزانی: آقایی که می‌خواهی روحانی باشی و جهنمی نباشی، مواظب باش کار عکس نشود

انتقاد پزشکیان به سکوت مجامع بین‌المللی درخصوص جنایات اسرائیل: چرا ککتان نمی‌گزد؟

واکنش آمریکا به ادعاهای گروسی درباره برنامه هسته‌‌ای ایران

دو گوشی قدیمی به پایان چرخه عمر رسیدند و دیگر آپدیت نمی‌شوند

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

گوناگون/ در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود!

کشتن کفتار توسط شیرهای عصبانی

گفت و گوی دو خواهر کول بر در سریال نون خ 5

اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش روشن شد!

گل قیچی دیدنی جانلوکا اسکاماکا به فیورنتینا

استعلام مهم تراکتور منفی شد

شمسایی: ازبکستان رویای فراتر از آسیا دارد

پرسپولیس به راحتی آلومینیوم و سپاهان را شکست می دهد

لیورپول با این وضع جایی در کورس قهرمانی ندارد

رکورد لیگ برتر شکست؛ بیشترین گل زده تاریخ

راه‌و‌رسم مقابله با قُلدرها

علی لاریجانی پیام داد

مهاجری خطاب به ذوالنور: از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب‌کشی کنید

نقوی حسینی: پایداری‌ها از اصطلاح «پشم» خیلی ناراحت شدند

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

واتس‌اپ به ارسال پیام به شماره‌های ذخیره نشده و ورود با فیس‌آی‌دی مجهز می‌شود

حرکت جنون‌آمیز مرد جوان وسط خیابان؛ نشستن روی سقف خودرو!

تعادل موقع موتور سواری یعنی این!

طلوع زیبا و بارانی همراه با صدای نقاره‌ها در حرم مطهر رضوی

سرگشتگی و یاس یک فضانورد

پوستر جدید فیلم سینمایی سال گربه منتش شد

چهره ها/ واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات

آنچه امام علی (ع) به عقیل آموخت

صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود

سپاهان نمی‌تواند استقلال ملاثانی را دست‌کم بگیرد!

تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک