آریا جوان

آخرين مطالب

با اين 5 روش خودتان را کاملا شگفت زده کنيد! دانش

  بزرگنمايي:

براي رسيدن به اهداف بلند مدت بايد اراده اي قوي داشته باشيد که اغلب بعد از گذراندن يک روز خسته کننده در محل کار و يا فرا رسيدن پاييز غم انگيز از شدتش کاسته مي شود . با پيروي کردن از الگوهاي ساده اما موثر بطور چشمگيري مي توانيد شانس موفقيت خود را فزوني بخشيد. يعني اينکه با مقاومت در برابر يک عصرانه پر از کيک و شيريني و يا ترک يک عادت کسل کننده مي توانيد به آنچه سزاوارش هستيد برسيد.

کاهش وزن و حفظ آن
يک هدف مشخص مثلا کاهش 5 کيلو وزن بخاطر پوشيدن لباس عروسي و يا مراسم فارغ التحصيلي نيازمند خويشتن داري فراواني است. اما معمولا حفظ آن وزن به مراتب دشوارتر مي باشد. براي اينکه کاهش وزن ماندگار تر باشد، بايد اهداف را کوچکتر در نظر گرفت مثلا کاهش وزن 2 کيلو به جاي 5 کيلو . تحقيقات نشان مي دهد که اگر بخواهيم در کاهش وزن با اراده تر باشيم ، بايد براي خودمان کمي تخفيف هم قائل شويم مثلا برنامه کاهش وزن 1 تا 2 کيلويي داشته باشيم. محققين اين روش را يک هدف با بازه گسترده تر و يا شانس موفقيت بيشتر در زمان چالش در نظر مي گيرند.

به گفته مائورا اسکات استاديار بازاريابي دانشگاه ايالتي فلوريدا، " دستيابي به اهداف چالش برانگيز و البته قابل دسترس به افرادي نياز دارد که احساس موفقيت را درک کرده باشند . شناختن اين حس موفقيت است که باعث مي شود افراد به تلاش خود ادامه دهند."

اين استراتژي رواني بيشتر از نگه داشتن سايز دور کمر در شرايط ايده آل به درد شما مي خورد. به گفته اسکات، صرف نظر از در نظر گرفتن اينکه هدف شما مرتبط با سلامتي ، کاهش وزن و يا درباره پس انداز کردن باشد، يک گام محکم و مستقيم مثل ايجاد يک هدف در يک بازه زماني مشخص باعث مي شود که هدف براي شما جالب تر شود و مجبور نشويد در آينده دوباره آن هدف را ايجاد کنيد.

پس انداز کردن
وقتي که نوبت به پس انداز پول مي شود، همه عاشقان خريد مثل هم در نظر گرفته نمي شوند. تحقيقات نشان داده است که افرادي که براي درآمدهاي آينده خود از قبل تصميم گيري مي کنند، بيشتر از بقيه جلوي ولخرجي ها را مي گيرند. آنهايي که به طور ناخودآگاه کارت مي کشند و پول خرج مي کنند، چنين نگراني هايي ندارند. به همين سادگي ، جلوي اين ريخت و پاش ها را گرفته و به اين فکر کنيد که کدام براي شما مهمتر است، خريد يک جفت کفش گران قيمت يا حفظ آن پول در حساب بانکيتان براي تعطيلات سال آينده؟ با اين کار يک محافظ طبيعي براي خود ايجاد مي کنيد تا جلوي هزينه هاي اضافي را بگيريد.

در تحقيق ديگري که در حال حاضر نيز انجام مي شود، محققان دريافته اند که انگيزه هاي متفاوتي را مي توان در مسير پس انداز پول در نظر گرفت. بطور خاص، اگر مردم به زمان بازنشستگي خود بيشتر فکر کنند ، انگيزه آنها براي پس انداز بالاتر مي رود. مثلا" اگر در زمان پيري پول کافي داشته باشم خيالم راحت است". و يا جملات منفي " دوست ندارم در پيري غرورم بشکند." و يا " اگر کيف مارک دار بخرم نمي توانم اين ماه قبض ها را پرداخت کنم" .

بارفيکس
حتي زناني که عاشق ورزش هستند زماني که نوبت به بارفيکس مي رسد، فکر مي کنند که انجام اين ورزش فراتر از توان آنهاست. تمرينات مشخص و هدفمند مي تواند طلسم ورزش هاي تقويت بالاتنه را براي زنان بشکند. براي اينکه نشان دهيم آمار و ارقام اشتباه مي کنند، در ابتدا براي خود يک محدوده زماني در نظر بگيريد. براي زناني که اندامي متعادل دارند، و هيچ تجربه قبلي در زمينه ورزشهاي بالاتنه ندارند، حدودا 3 ماه ورزش سنگين لازم است تا بتوانند قفسه سينه خود را به ميله بارفيکس نزديک کنند. انجام يک حرکت بارفيکس مسلما يک موفقيت محسوب مي شود.

براي بلند کردن عضلات روي ميله بارفيکس ،اول، در کلاس ژيمناستيک يک حلقه بالانس کم ارتفاع پيدا کنيد. اين حلقه ها در حدود ارتفاع سينه بايد باشند. حلقه ها را گرفته ، 2 گام به عقب رفته ، بدن را کاملا صاف نگه داشته و دستها را از هم باز کنيد. در حاليکه دستانتان کاملا صاف و مستقيم هستند به پشت خم شويد. سپس خودتان را بالا بکشيد. سعي کنيد بدون وقفه 10 تا 15 بارفيکس برويد، با نزديک تر کردن بدن به حلقه ها بدن را بيشتر از قبل درگير نماييد. بارفيکس پي در پي باعث مي شود که از ميله تا زير پاهايتان در حرکت و تکاپو باشند. بارفيکس را مي توانيد به اين صورت شروع کنيد، و مي بينيد که تحمل وزن براي شما ساده تر و ساده تر مي شود.

آيا قبلا بارفيکس کرده ايد؟ براي افزايش تعداد بارفيکس سعي کنيد هر دقيقه يک تا دو حرکت انجام دهيد . در هر بازه زماني سعي کنيد يک حرکت به مجموعه حرکت هاي قبلي شما افزوده شود که اين امر باعث تقويت قواي بدن مي گردد. مساله مهم تنها انجام حرکات نيست بلکه سعي در بهبود حرکات مي باشد. بخش مشکل کار اين است که اين ورزش را بصورت يک عادت روزمره تبديل کنيد تا بخشي از مشخصه تان بشمار رود.

صحبت کردن به يک زبان ديگر
به گفته بني لويز موسس سايت يادگيري زبان خارجي در 3 ماه ،يادگيري يک زبان خارجي نياز به مطالعه فراوان و يا حفظ کردن تعداد بيشماري از لغات ندارد. براي مثال : جداي يادگيري زبان اسپانيولي ، عربي و يا ويتنامي ، علاقه به يادگيري چندين زبان مختلف نيازمند استفاده از لغات آن زبان در مکالمات رومزه مي باشد. که کل مشکل " چه زماني آماده خواهم بود؟" را از بين مي برد.

يک يا دو عبارت را ياد گرفته و اگر در يک کشور خارجي هستيد با کسي که به آن زبان صحبت مي کند همراه شويد. به اين فکر نکنيد که چه جوابي به او بدهيد فقط اولين چيزي را که به ذهنتان مي آيد به او بگوييد و از جمله بندي هاي پيچيده استفاده نکنيد. اگر به درستي هم صحبت نکرده باشيد ايرادي ندارد. چون آنها متوجه منظورتان مي شوند. هدف گرامر ، درست صحبت کردن است اما باعث بهتر شدن ارتباط شما نمي شود. براي غلبه بر ترس ناشي از اشتباه گفتن کلمات، لوييز زبان آموزان را تشويق مي کند که در روز 200 اشتباه در زباني که مشغول يادگيري آن هستند انجام دهند. در واقع بيشتر زبان آموزان نمي دانند چقد در روز بايد صرف يادگيري زبان بکنند تا نتيجه دلخواه خود را بگيرند اما چيزي که براي لوييز مهم است اين است که اهداف زبان آموز بيشتر از آن چيزي باشد که فکر مي کنند و در نهايت ترس آنها از آغاز يک مکالمه به زبان ديگر خنثي شود.

عادت بد را کنار بگذاريد.
همه ما خصلت هاي مخصوص به خود داريم ، اما گاهي اوقات عادتهايي مثل : ناخن جويدن ، کشيدن مو، تيک عصبي، مي توانند ناراحت کننده باشند و زندگي معمولي ما را تحت شعاع قرار دهند. کنار گذاشتن عادت بد بسيار دشوار است. بجاي اينکه يک هدف غيرقابل دستيابي براي خود در نظر بگيريد، سعي کنيد با روش خودتان روي نقاط قوت خود کار کنيد. به خود اهداف کوتاه مدت بدهيد مثلا سعي کنيد يک بار در روز يک عادت بد را انجام ندهيد. سخت نگيريد و هميشه بدنبال ايده آل نباشيد تا در زمان شکست آمادگي داشته باشيد. اگر توانستيد روزي يک بار جلوي عادت بد خود را بگيريد ، روز بعد سعي کنيد 3 بار آن را انجام ندهيد و.... . در هر مرحله انجام ندادن آن آسان تر مي شود. اين برنامه را به مدت 4 هفته انجام دهيد ، اين زماني است که متخصصين براي ترک يک عادت معمولا در نظر مي گيرند.

بعض از رويکردها مي توانند مفيد باشند. زماني که مي دانيد عادت خاصي داريد، دست برداريد و سعي کنيد علت آن را شناسايي کنيد – بيشتر اوقات هيجان – علت عادت هاست. اگر به شما استرس وارد مي شود، تکنيک هاي نفس کشيدن باعث بهبود تنش ها شده و آرامش را به شما بر مي گرداند. سازماندهي يک مجازات کوچک مثل بستن يک کش به دور مچ دست در زماني که به سمت عادت بد خود مي رويد، باعث مي شود که بيشتر از قبل به کار خود آگاه شده و از انجام آن عادت دلسرد شويد. اگر چنين کاري روي شما جواب داد مي توانيد يک سيستم تشويق هم در نظر بگيريد. مثلا " اگر يک هفته کامل يک عادت را انجام ندهيد، براي خود يک جايزه بخريد." اگر مشکلي نداريد مي توانيد از دوستانتان و يا افرادي که قابل اعتماد هستند کمک بخواهيد تا آنها از يک مسير مناسب شما را حمايت کنند. براي مثال اگر داخل يک مکان عمومي موهاي خود را مي کشيد و دوستتان با صداي بلند بگويد " بس کن" بهتر است که يک غريبه با يک نگاه سنگين به شما بفهماند که آن کار را نکنيد. اگر همچنان عادت خود را ترک نکرديد، مي توانيد با يک مشاور نيز صحبت کنيد. کمک خواستن از ديگران خوب است ، مردم بايد اينرا درد کنند که هر کاري را نمي توانند به تنهايي انجام دهند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/3947/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

ویدئو چندش‌آور از ساخت کوکاکولا در پاکستان

گوناگون/ غواص تنهایی که به آب نامه می‌نوشت و در آب شهید شد

مشاهده گله‌ی گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود

منطقه دیدنی آب بندان شفیع آباد در استان گلستان

بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان

مار نیشش زد به جای اینکه خودش بمیره مار مرد!

چیزی که تورو نکشه قوی‌ترت میکنه!

عصبانیت "نقی" از تیپ پایتختی‌ها در سفر خارج

چالش متفاوت برای گلر پرسپولیس؛ حذفی و پنالتی!

هاشمی: در حال تدوین آیین نامه حق پخش تلویزیونی هستیم

زیباترین صحنه ورزشی در سال 1402 مشخص شد

بهترین گل ورزش ایران در سال 1402 مشخص شد

برترین تیم ملی ایران در سال 1402 به انتخاب مردم

شبیه سازی دیدار رئال مادرید - بارسلونا با لگو

گل اول پاری‌سن‌ژرمن به لورین توسط دمبله

گل دوم پاری‌سن‌ژرمن به لورین توسط ام‌باپه

آخرین خبر از بارسلون؛ ژاوی نمی‌ماند!‏

کروس: باید بارسلونا را 4-0 می‌بردیم

روابط صمیمی بلند مدت چه فوایدی دارد و چگونه ایجاد می شود؟

ترفندها برای صمیمی شدن با نوجوان بد اخلاق

توضیحات رائفی‌پور درباره اموالش: مستاجرم!

المیادین: مأموریت‌ مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

پزشکیان: اصرار به حجاب اجباری، عناد ایجاد می‌کند

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

فضائل امیرالمؤمنین صلوات الله علیه چطور بدست ما رسیده است؟

پرش خیره کننده کروکودیل برای گرفتن طعمه

گوناگون/ رمزگشایی از حیات وحش؛ چطور گرگ، روباه و شغال را از یکدیگر تشخیص دهیم؟

حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برار گله گاومیش‌های عصبانی

سانسور ابراز عشق شوهر به همسرش در تلویزیون!

دست خودم نیست برف میبینم دیوانه میشم!

"حمید لولایی" به دنبال گنج

دوست داری فنی باشی اما هیچی سردرنمیاری

چهره ها/ عکس متفاوت بهنوش طباطبایی در حرم رضوی

اعتصاب غذا به روش "مهران غفوریان"

چلسی دیگر تحمل پوچتینو را ندارد؛ تحقیرمان کردی!‏

در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!

حریف ایران در نیمه نهایی مشخص شد

آرائوخو دلگیر است؛ به خاطر یک اشتباه نفروشیدم!‏

ازبکستان امید سه کشور را ناامید نکرد!

نصرتی با تراکتور ادامه می‌دهد

ازبکستان 2 - 1 ویتنام؛ چهارمین سهمیه جام جهانی

شرط ستاره یووه؛ آلگری بماند، من نیستم!

طاهری در بازی تیم‌های سابق سردار آزمون

اوسمار برای شاگردانش جلسه فنی گذاشت