آخرین اخبار

ميوه هايي مخصوص عضله سازي! پسران

ميوه هايي مخصوص عضله سازي!

  بزرگنمايي:

هنگامي که قصد داريد عضلات خود را تقويت کنيد و عضله سازي انجام دهيد، اين که چه مواد غذايي مصرف مي کنيد از اهميت ويژه اي برخوردار مي شود. در اين ميان، ممکن است ميوه ها نخستين گزينه هايي نباشند که به ذهن شما خطور مي کنند. اما ميوه ها نيز به اندازه مواد غذايي ديگر مهم هستند.

ميوه‌هاي عضله‌ساز!

پتاسيم موجود در ميوه ها به ساخت و تقويت عضلات کمک مي کند، کربوهيدارت ها از عضله سوزي براي توليد سوخت جلوگيري مي کنند و آنتي اکسيدان ها از عضلات در برابر آسيب اکسيداتيو محافظت مي کنند.

پتاسيم عضله ساز

ممکن است فکر کنيد پتاسيم يک ماده معدني براي کمک به حفظ تعادل الکتروليت و نه رشد عضلات محسوب مي شود. اما براي ساخت پروتئين و عضله دريافت پتاسيم به ميزان کافي از رژيم غذايي نياز است. بزرگسالان به 4,700 ميلي گرم پتاسيم در روز نياز دارند. هر ميوه اي مي تواند به تامين نياز روزانه پتاسيم کمک کند، اما از جمله بهترين منابع براي اين ماده معدني مي توان به موز، پرتقال، طالبي، کيوي، آلو و برگه زردآلو اشاره کرد.

کربوهيدارت هاي پشتيبان پروتئين

کربوهيدارت ها انرژي مورد نياز بدن را تامين مي کنند و اگر به ميزان کافي از آنها دريافت نکنيد، بدن ممکن است عضله سوزي براي توليد انرژي را آغاز کند. اگر حداقل دو بار در هفته تمرينات قدرتي انجام مي دهيد، حداقل نيمي از کالري هاي دريافتي شما بايد از کربوهيدات ها باشد. کربوهيدارت ها از درشت مغذي هاي اصلي در ميوه هستند و از اين رو، ميوه ها انتخابي سالم براي عضله سازي در رژيم غذايي شما محسوب مي شود. از جمله ميوه هايي که محتواي کبروهيدارت بالايي دارند مي توان به انگور، گلابي، گيلاس، آناناس و خرما اشاره کرد.

آنتي اکسيدان هاي محافظ عضلات

ورزش شديد موجب واکنش هاي شيميايي در بدن مي شود که ممکن است به سلول ها آسيب برسانند و اين شرايط مي تواند اهميت افزودن مکمل هاي آنتي اکسيدان به روتين روزانه شما را افزايش دهد. اما زماني که موضوع سلامت و آنتي اکسيدان ها مطرح مي شود، بهتر است آنها را از مواد غذايي طبيعي تامين کنيد. ميوه ها سرشار از آنتي اکسيدان هاي مختلف هستند که از آن جمله مي توان به ويتامين C، کاروتنوئيدها و فلاونوئيدها اشاره کرد. با افزايش مصرف ميوه هاي سرشار از آنتي اکسيدان مانند انبه، گريپ فروت، سيب و توت ها از عضلات خود در برابر آسيب سلولي محافظت مي کنيد.

چگونه ميوه ها را به رژيم غذايي خود اضافه کنيم؟

روش هاي مختلفي براي افزودن ميوه ها به رژيم غذايي عضله ساز و بهره‌مندي از تمام فوايد تغذيه اي آنها وجود دارند. کار خود را مي توانيد با افزودن ميوه ها به وعده هاي غذايي آغاز کنيد. ميوه ها گزينه کربوهيدارتي خوبي به عنوان يک خوراکي مقوي پس از تمرينات ورزشي هستند. ميوه ها را مي توانيد با ماست يوناني يا پودر پروتئين خود ترکيب کنيد تا نيازهاي بدن خود به مواد مغذي براي عضله سازي، ترميم عضلات و آبرساني را پاسخگو باشيد. همچنين، ميوه ها ميان وعده هايي آسان و خوشمره هستند.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فراخوان مشمولان کارداني، ديپلم و زيرديپلم در مرداد ماه سال 96

مردان متأهل سالم ترند يا مردان مجرد؟

چرا زن پولدار نگيرم؟

آيا سيگار مي تواند مشکلات رواني و اضطراب شما را کاهش دهد؟

تيپ هاي جذاب مردانه، مخصوص تابستان 2017

ورود ممنوع هاي دختر،پسري!!

دنياي مد در آقايان و تصورات اشتباه آقايان از دنياي مد

همسر ايده آل کيست؟ /زنان ايده آل اين ويژگي ها را دارند!

دلايل خستگي مفرط چيست؟

چرا پسرها از ازدواج فراري اند؟

8 شخصيت سمي که بايد از زندگي خود حذف کنيد

آيا مردان هم يائسه مي شوند؟

چرا پسر ها شوخ طبع ترند

7 درد مردانه، در مورد چه بيماري هايي هشدار مي دهند؟

دلايل گريه کردن خانمها

ازدواج با زن شاغل بهتر است يا خانه دار؟

6 روش براي افزايش سريع اعتماد به نفس

آقا! شما تحصيل کرده اي، اين خرافات چيه؟!

فراخوان مشمولان سرباز معلم در تير ماه 1396

آقايان جذاب و مورد علاقه خانم ها، اين شکلي‌اند!

روانشناسي خوش تيپي

رازهايي براي مردان

توپ «حذف شرط سربازي براي گواهينامه» در زمين مجلس

تمديد مرحله دوم طرح جريمه مشمولان غايب

اتمام مرحله نخست ثبت‌نام جريمه‌ريالي سربازي در نيمه خرداد

ورود ماموران نظارتي به کميته ملي المپيک و فدراسيون پزشکي - ورزشي

دلايل مردانه‌ي «مرگ زودرس»

ازدواج با اين دختران ممنوع!

راهي جديد براي درمان ريزش مو

نوشيدن قهوه ريسک سرطان پروستات را کاهش مي دهد

ميوه هايي مخصوص عضله سازي!

آخرين وضعيت دريافت «گواهينامه بدون تعيين تکليف سربازي»

نخستين مرحله ثبت‌نام طرح خريد غيبت سربازي

سربازان متاهل به مرز اعزام نمي شوند

اعلام زمان آغاز ثبت‌نام جريمه‌ريالي سربازي 96

خواستگاري از دختر مورد علاقه با شهاب سنگ عظيم الجثه!

آخرين فرصت ثبت نام کنندگان طرح جريمه مشمولان غايب سال 95

فوايد بلندمدت ورزش ناشتا

مضرات پوشيدن شلوار تنگ و فاق کوتاه براي مردان چيست؟

کمبود هورمون جنسي مردانه بر رشد و ضخامت و ريزش مو تاثير نمي گذارد

مصرف سيگار علت وقوع يک دهم مرگ ها در جهان

توضيحات کمالي درباره شرايط سربازي ورزشکاران

6 مشکل رايج پوستي در مردان و چگونگي درمان

آقايان چند دسته اند، آنها را بشناسيد

فراخوان مشمولان متولد سال هاي 55 تا 78 براي تعيين تکليف وضعيت خدمت سربازي

رده ‌بندي بهترين مربيان جهان؛ قلعه نويي همچنان بهترين مربي ايران/ پيشرفت قابل توجه برانکو

شرايط تردد مشمولان ايراني مقيم خارج از کشور

خطر طاسي زودرس در مردان کوتاه قدِ سفيد پوست

بايد و نبايدهاي بارفيکس زدن

عدم رسيدگي به درخواست‌هاي تعجيل تاريخ اعزام به خدمت فروردين و ارديبهشت