آریا جوان

آخرين مطالب

6 کار ضروري براي راه اندازي يک تجارت موفق در شبکه هاي اجتماعي اندیشه

  بزرگنمايي:

آنها فقط شنيده اند که بايد در رسانه هاي اجتماعي فعال باشند اما نمي دانند اين کار مستلزم چه شرايطي است. بازاريابي رسانه اي بايد تاثيرگذار و قابل اجرا باشد اگر به شکل درستي اجرا شود مي تواند منجر به تعادل هر نوع کسب و کاري شود. اگر از روش هاي سنتي مانند تبليغات تلويزيوني و راديويي و چاپ آگهي استفاده کنيد يا پيامتان را به مخاطبان نادرست انتقال دهيد، حداقل نتيجه ممکن را به دست مي آوريد.

من با شش کارآفرين صحبت کردم و فهرستي از «بايدها»يي که به شما کمک مي کند بازاريابي رسانه اي موفقي داشته باشيد را برايتان تهيه کرده ام.

4 کار ضروري براي راه اندازي يک تجارت موفق در شبکه هاي اجتماعي


1. براي يادگيري عملکرد رسانه هاي اجتماعي وقت بگذاريد

نکات زيادي در مورد بازاريابي رسانه اي وجود دارد که شما مي توانيد به صورت رايگان و آنلاين از آنها استفاده کنيد (البته سايت هايي وجود دارند که براي کلاس هاي آنلاين خود از شما هزينه دريافت مي کنند) اگر براي اين کار وقت بگذاريد، مي بينيد که خيلي پيچيده نيست.

چارلز کامبلي، مدير شرکت مخابراتي «فلاور» مي گويد: «با اينکه اصول بازاريابي رسانه اي تقريبا براي تمام کسب و کارها يکسان است، شما بايد براي يادگيري نکاتي که مناسب کسب و کار خاص شما است، وقت بگذاريد تا بتوانيد باعث جلب توجه مشتري هايتان شويد. ابتدا از تمام منابعي که در دسترستان است استفاده کنيد، سپس مي توانيد به دنبال جزييات مد نظرتان باشيد.»

2. به خواسته هاي مشتري ها گوش کنيد.

رايان کوچل، معاون رييس شرکت بازاريابي «اي.بي.او.دي.او» (برند سس ها و غذاهاي تند و ادويه دار): «تنها راهي که بتوانيد خواسته هاي مشتري ها را درک کنيد اين است که به حرف هايشان گوش دهيد. خيلي مهم است که از رسانه هاي اجتماعي براي شنيدن نظرات مشتري ها درباره خدماتتان استفاده کنيد، زيرا اين روزها مردم براي ارائه نظراتشان از شبکه هاي اجتماعي بيشتر از تلفن و اي ميل استفاده مي کنند.»

ياد بگيريد به مخاطبانتان گوش کنيد زيرا اطلاعات ارزشمندي به دست مي آوريد.

3. از سيستم خودکار اطلاع رساني استفاده کنيد.

از سيستم هاي خودکار اطلاع رساني استفاده کنيد و مراقب باشيد. با تبليغات بيش از حد مخاطبان را کلافه نکنيد، زيرا اين کار سريع ترين راه براي از دست دادن همه آنهاست. شما بايد از اين طريق با مخاطبان ارتباط برقرار کنيد و اطلاعات مفيد و ارزشمندي را در اختيارشان قرار دهيد. به اين ترتيب شما پشتيبان هاي برندتان را افزايش مي دهيد و باعث افزايش فروشتان مي شويد.

دنبل موراک از شرکت «استريت سا»: «اگر کارمندان تمام وقت براي ساماندهي شبکه هاي اجتماعي برندتان فعال هستند، نرم افزارهاي زيادي مانند «هوت سوييت» براي خودکار کردن فعاليت شبکه هاي اجتماعي وجود دارد. اين نرم افزار رايگان است و باعث افزايش تاثيرگذاري شما مي شود. شما مي توانيد پست هاي شبکه هاي اجتماعي برندتان را به صورت خودکار برنامه ريزي کنيد تا وقت بيشتري براي ارتباط و پاسخگويي به مخاطبانتان داشته باشيد.»

4 کار ضروري براي راه اندازي يک تجارت موفق در شبکه هاي اجتماعي


4. با مخاطبان در ارتباط باشيد و خشنودشان کنيد.

روي سوردج از بوتيک پيچز: «فعال بودن در رسانه هاي اجتماعي مسئله مهمي نيست. بلکه شما بايد با مخاطبان در ارتباط باشيد و باعث شويد که به مشتري هاي رضايتمند برندتان تبديل شوند. من مديران کسب و کارهاي کوچک زيادي را ديده ام که روزانه دوبار در شبکه هاي اجتماعي پست مي گذارند و فکر مي کنند راه درستي را در پيش گرفته اند. بازاريابي رسانه هاي به اين معنا نيست که فقط در شبکه هاي اجتماعي پست بگذاريد، اگر اين روش را انتخاب کنيد مهم ترين فرصت ارتباط با مخاطبانتان را از دست مي دهيد.»

ارتباط با مخاطبان به شما کمک مي کند مشکلات کسب و کارتان را که باعث عدم رضايت مشتري مي شود، شناسايي کنيد و قبل از اينکه آن مشکل از کنترل خارج شود و باعث از دست دادن مشتري ها شود، حلش کنيد.

5. لازم نيست در تمام شبکه هاي اجتماعي فعال باشيد.

فعال بودن در تمام شبکه هاي اجتماعي، تقريبا غيرممکن و بي نتيجه است. من هميشه به برندهاي تازه کار توصيه مي کنم در ابتدا با دو يا سه شبکه اجتماعي، که مطمئن هستند، شروع کنند و وقتي به محبوبيت بالايي رسيدند، به تفريح با پيشرفت کسب و کارشان از شبکه هاي اجتماعي ديگر نيز استفاده کنند.

جاسپر هيلاد يکي از مديران «الف 925» به اهميت استفاده از رسانه هايي که مکمل برند شما هستند، تاکيد مي کند و مي گويد: «ممکن است بازاريابي از طريق پينترست براي بعضي کسب و کارها تاثيرگذار نباشد، اما براي ما فوق العاده بود.

وقتي يک شبکه اجتماعي براي شرکت هاي حقوقي مناسب نيست، دليل نمي شود که براي شما هم مناسب نباشد. شما بايد در شبکه هايي تمرکز کنيد که مي دانيد مخاطبانتان از آن استفاده مي کنند.»

6. عملکرد و نتايجتان را بررسي کنيد.

اريک ريتر، بنيانگذار و مديرعامل ديجيتال نيبر: «اگر نتايج و عملکردتان را بررسي نکنيد، بازاريابي رسانه اي موفقي نخواهيدداشت. بسيار مهم است که براي خودتان هدف گذاري کنيد و ببينيد تلاشتان نتيجه اي دارد يا خير. با جمع آوري اطلاعات و بررسي آنها، شما مي توانيد در روش هايتان تغيير ايجاد کنيد تا به نتيجه دلخواه برسيد.»

اينکه بودجه روزانه شما براي بازاريابي رسانه اي، ده دلار است يا يک عدد شش رقمي، کاملا بي اهميت است. هدف شما يکسان است. شما فقط بايد پيامتان را به مخاطب هاي درست برسانيد و آنها را به ارتباط با شما و کسب و کارتان تشويق کنيد

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/4266/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویت میل جنسی با 5 خوراکی پرطرفدار

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

شکوفه های زیبا در کره جنوبی

ازدواج با خانواده پرجمعیت خوب است یا بد؟

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

صحبتهای امین میرزازاده قهرمان مسابقات جهانی کشتی فرنگی در سال 2023

گل اول شفیلد توسط بوگل در دقیقه 35

تقدیر‌ از تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان

رزا ابراهیمی برترین ورزشکار پارالمپیکی سال

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم