آخرين مطالب

8 عادت ساده‌ي صبحگاهي که زندگي شما را متحول مي‌کند انديشه

8 عادت ساده‌ي صبحگاهي که زندگي شما را متحول مي‌کند

  بزرگنمايي:

اما لازم است بدانيد که صبح زود بيدار شدن به تنهايي نمي تواند موثر واقع شود بلکه انجام برخي از کارهايي که مسير ذهني افراد را به سمت مثبت گرايي پيش مي برد، تمايزهايي را در ميان افراد به وجود مي آورد.

اين امر بدان معناست که صبح زود بيدار شدن و لم دادن در مقابل تلويزيون، نمي تواند عادت مفيدي براي شروع يک روز باشد بلکه براي شروع يک روز خوب بهتر است که از عادات سازنده اي کمک بگيريد. در ادامه 8 مورد از چنين عاداتي را براي تان برخواهيم شمرد که انجام آنها براي تان بسيار مفيد خواهد بود. اين موارد را با هم مرور مي کنيم:

هر چقدر هم دشوار باشد، صبح زود از خواب بلند شويد

8 عادت موثر صبحگاهي که اگر به آنها عادت کنيد زندگي شما متحول خواهد شد


شايد خبر چندان خوبي براي شب زنده داران نباشد اما عادات موثر افراد موفق نشان مي دهد که در حدود 90 درصد از آنها در روزهاي کاري زودتر از ساعت 6 صبح از خواب بلند مي شوند. به عنوان مثال مدير اجرايي «ديزني» ساعت 4:30 دقيقه صبح بلند مي شود و شروع به مطالعه کردن مي کند. «جک دورسي» مدير توئيتر نيز صبح ها ساعت 5:30 دقيقه پياده روي مي کند.

براي انجام اين کار لازم است که شب ها زودتر خوابيده و روند فعال تري را در هنگام صبح به کار گيريد.

روز خود را با فعاليت ورزشي آغاز کنيد

8 عادت موثر صبحگاهي که اگر به آنها عادت کنيد زندگي شما متحول خواهد شد


حتي اگر پرمشغله ترين فرد روي زمين هم باشيد مي توانيد اندک زماني را به ورزش صبحگاهي اختصاص دهيد. «اورسولا برنز»، مدير اجرايي شرکت زيراکس، دو روز در هفته ساعت 6 صبح ورزش مي کند. «باراک اوباما» رئيس جمهور اسبق آمريکا نيز صبح خود را با ورزش آغاز مي کرد. «جک دورسي» نيز هفت دقيقه ورزش صبحگاهي به طور مداوم در برنامه خود دارد.

اگر افراد پرمشغله اين چنيني فرصت انجام ورزش کردن را دارند، بي شک شما هم مي توانيد فرصتي را به انجام اين کار اختصاص دهيد.

يک صبحانه خوب ميل کنيد
8 عادت موثر صبحگاهي که اگر به آنها عادت کنيد زندگي شما متحول خواهد شد


مطالعات نشان مي دهند که براي داشتن انرژي لازم براي طول روز بهتر است که از خوردن برخي از مواد غذايي آماده و يا سريال هاي پر از کربوهيدرات پرهيز شود و به جاي آن خوراکي هاي محتوي پروتئين بيشتر همچون تخم مرغ جايگزين شود. اين کار سبب کم شدن اشتهاي شما در طول روز خواهد شد.

پروژه هايي که در اوليت زندگي تان قرار دارند را پيگيري کنيد

8 عادت موثر صبحگاهي که اگر به آنها عادت کنيد زندگي شما متحول خواهد شد


سکوت و آرامش صبحگاهي زمان مناسبي براي انجام پروژه هاي مهمي است که به تمرکز بيشتري نياز دارند. توصيه مي شود که اين زمان را به تفکر در مورد پروژه هاي مهم زندگي خود اختصاص دهيد و بر روي آنها تمرکز کنيد.

روي پروژه ها و برنامه هاي جانبي کار کنيد

8 عادت موثر صبحگاهي که اگر به آنها عادت کنيد زندگي شما متحول خواهد شد


وقتي تمام طول روز را در داخل جلسات به سر ببريد، خسته و گرسنه شويد و براي خوردن شام نيز به دنبال گزينه اي باشيد، دچار سردرگمي خواهيد شد. شايد به همين دليل نيز، افراد موفق، يک ساعت زودتر از شروع رسمي روز به انجام فعاليت هاي خود مبادرت مي کنند.

يکي از استادان تاريخ دانشگاه شيکاگو مي گويد، در ساعات بين 6 تا 9 صبح به بررسي کتابي در مورد سياست هاي مذهبي در غرب آفريقا مي پردازد. در اين زمان مقاله ها و مطالب مرتبط را مطالعه مي کند که بسياري از آنها در روند تدريس به او ياري مي رسانند. وي بر اين باور است که اين کار با تکرار و عادت شکل گرفته است. «لودويگ بتهوون»، «جان ميلتون»، «کرت وانه‌گت»، «مايا آنجلو» و «ويکتور هيوگو» نيز بسياري از پروژه هاي مهم خود را در هنگام صبح انجام مي دادند.

با همسرتان صحبت کنيد

8 عادت موثر صبحگاهي که اگر به آنها عادت کنيد زندگي شما متحول خواهد شد


احتمالا بعد از انجام کارهاي روزانه، خسته هستيد و اين امکان وجود دارد ک نتوانيد ارتباط موثري با همسر خود داشته باشيد به همين دليل نيز توصيه مي شود که صبح ها که انرژي بيشتري نيز داريد اين کار را انجام دهيد.

برخي از زوج هاي موفق همچون مدير اجرايي BlackRock و همسرش، صبح ها زماني را به بررسي وضعيت زندگي و تهيه فهرست کارهايي را که بايد در طول هفته انجام دهند، اختصاص مي دهند.

از سکوت لذت ببريد

8 عادت موثر صبحگاهي که اگر به آنها عادت کنيد زندگي شما متحول خواهد شد


زندگي پرمشغله و شلوغ امکان آرامش کمتري را به شما مي دهد. اما اگر زماني را به تفکر در آرامش صبحگاهي اختصاص دهيد، وقت خود را تلف نکرده ايد. تلاش کنيد که شروع روزتان با اندکي تامل آغاز شود. در اين زمان مديتيشن کنيد، به موفق هاي آينده خود بيانديشيد، عبادت کنيد و از تمام چيزهايي که به شما داده شده تشکر کنيد. اين کار سبب خواهد شد که در مبقي روز نيز، انديشه هاي متعالي داشته باشيد.

کاملا به برنامه ريزي شب گذشته خود، پايبند باشيد

8 عادت موثر صبحگاهي که اگر به آنها عادت کنيد زندگي شما متحول خواهد شد


مهم نيست که چقدر زود از خواب برخيزيد اما اهميت دارد که چگونه يک روز موفق را با توجه به برنامه ريزي هايي که در شب گذشته انجام داده بوديد، پايه ريزي کنيد. خوب است هر آنچه براي شروع روزتان لازم است را در دسترس و آماده داشته باشيد.

به عنوان مثال مطمئن شويد که تمام چيزهايي که براي آماده کردن صبحانه به آنها احتياج داريد را تهيه کرده و در منزل داريد و فهرستي را براي روز بعد تهيه کنيد. برنامه ريزي منظم سبب خواهد شد که زمان بازگشت به منزل و پس از ساعات کاري استراحت کرده و براي روز بعد آماده شويد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

نحوه شهادت امام حسن مجتبی (ع) به روایت تاریخ

غزل شماره 85 حافظ: شربتی از لب لعلش نچشیدیم و برفت

غزل شماره 86 حافظ: ساقی بیا که یار ز رخ پرده برگرفت

غزل شماره 87 حافظ: حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت

غزل شماره 88 حافظ: شنیده‌ام سخنی خوش که پیر کنعان گفت

غزل شماره 89 حافظ: یا رب سببی ساز که یارم به سلامت

غزل شماره 90 حافظ: ای هدهد صبا به سبا می‌فرستمت

غزل شماره 91 حافظ: ای غایب از نظر به خدا می‌سپارمت

غزل شماره 92 حافظ: میر من خوش می‌روی کاندر سر و پا میرمت

غزل شماره 93 حافظ: چه لطف بود که ناگاه رشحه قلمت

غزل شماره 94 حافظ: زان یار دلنوازم شکریست با شکایت

غزل شماره 95 حافظ: مدامم مست می‌دارد نسیم جعد گیسویت

غزل شماره 96 حافظ: درد ما را نیست درمان الغیاث

غزل شماره 97 حافظ: تویی که بر سر خوبان کشوری چون تاج

غزل شماره 98 حافظ: اگر به مذهب تو خون عاشق است مباح

غزل شماره 99 حافظ: دل من در هوای روی فرخ

غزل شماره 100 حافظ: دی پیر می فروش که ذکرش به خیر باد

غزل شماره 101 حافظ: شراب و عیش نهان چیست کار بی‌بنیاد

غزل شماره 102 حافظ: دوش آگهی ز یار سفرکرده داد باد

غزل شماره 103 حافظ: روز وصل دوستداران یاد باد

غزل شماره 104 حافظ: جمالت آفتاب هر نظر باد

غزل شماره 105 حافظ: صوفی ار باده به اندازه خورد نوشش باد

غزل شماره 106 حافظ: تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد

غزل شماره 107 حافظ: حسن تو همیشه در فزون باد

غزل شماره 108 حافظ: خسروا گوی فلک در خم چوگان تو باد

اختلال وسواس فکری؛ انواع، علل و علائم

نکاتی در مورد شبکه سازی موثر

بلاک چین؛ سه مشکل اساسی

بزرگ‌ ترین رسوایی‌ ها در تاریخ صنعت خودروسازی

محتمل‌ترین راه‌های پایان یافتن دنیا از نگاه دانشمندان

کنترل استرس در کارآفرینان

شما به اندازه کافي خوبيد و لايق بهترين ها هستيد

درباره اسيد پاشي چه کسي مسئول است

تست عشق و عاشقي

آيا نوشيدني هاي رژيمي واقعاً به کم شدن وزن کمک مي کنند؟

شاد نبودن و شاد نزيستن ايرانيان

هشدارهايي درباره انتخاب رشته دانشگاه

شخصيت شناسي از روي اهداي گل

تنهايي را فيتيله پيچ کنيد

شوخ طبعي؛ بالغانه ترين و سالم ترين ساز و کار دفاعي

اگر فاصله افتاده.....

فوايد شگفت انگيز چند دقيقه مطالعه در روز

موفقيت يعني...

عشق بي حد و مرز زوج ايراني سوژه شد

همه چيز ممکنه، فقط کافيه بهايش را بپردازيد

شکلات باعث جوش زدن مي‌شود؟

شخصيت شناسي برون گراي خجالتي کيست؟

دستورالعمل نوشيدني هاي تابستاني که بمب انرژي هستند

چراندانستن همه جواب ها ،چيز خوبيست؟

آيامي دانيد چگونه مي توان خوش بين بود؟