آخرین اخبار

اين ويتامين ها مغز شما را به کامپيوتر تبديل مي کند خواندني

اين ويتامين ها مغز شما را به کامپيوتر تبديل مي کند

  بزرگنمايي:

جوانان نيوز- طبق يافته هاي مطالعاتي، افزايش مصرف مواد مغذي حفاظت کننده مغز موجب بهبود ابعاد مختلف عملکرد شناختي نظير يادگيري و حافظه مي شود. در ادامه به 6 ويتامين و مواد معدني ضروري براي تقويت مغز اشاره مي شود.
ويتامين ب1 منابع غذايي ويتامين C مجله سلامت کمبود ويتامين تقويت هوش تقويت مغز در طب سنتي
1- تيامين (ويتامين B1)
ويتامين گروه B نقش مهمي در تقويت مغز دارد. تيامين يکي از ويتامين هاي گروه B است که به وفور در بافت عصبي و مغز يافت مي شود. اين ويتامين نقش مهمي در هدايت محرک هاي عصبي دارد. بعلاوه فقدان شديد اين ويتامين مي تواند منجر به سندروم کورساکوف شود؛ اين سندروم، اختلال مزمن حافظه است که اغلب در افراد الکلي و افراد مبتلا به بيماري هاي نظير ايدز مشاهده مي شود.
2- اسيد فوليک (ويتامين B9)
اسيد فوليک به ترکيبات متفاوتي موسوم به فولات اشاره دارد و از طريق مواد خوراکي مختلفي نظير اسفناج، مارچوبه و عدس قابل حصول است. نيمي از محل ذخيره اين ويتامين در کبد است، به همين دليل، اسيب به کبد مي تواند منجر به کمبود چندين ويتامين کليدي B شود.
اسيد فوليک نقش مهمي در سنتز اسيدهاي آمينه و تشکيل بافت عصبي دارد. متابوليسم اسيد فوليک به شدت وابسته به منبع ساير ويتامين هاي گروه B است. کمبود اين ويتامين و ساير ويتامين هاي B با بروز مشکلات رشدي در کودکان مرتبط است. همچنين مطالعه بر روي موش هاي مسن نشان مي دهد که چطور مصرف مکمل هاي اسيد فوليک به مدت 8 هفته منجر به تقويت مغز شدند.
3- اسيد اسکوربيک (ويتامين C)
بالاترين محل تجمع اين ويتامين ضروري در مغز، مخصوصا غده هيپوفيز، يافت مي شود. مقادير بالاي اين آنتي اکسيدان قوي در مرکبات و سبزيجات سبز يافت مي شود. ويتامين C در سنتز دوپامين انتقال دهنده عصبي مهم است، اما از مغز هم در مقابل فشار اکسايشي حفاظت مي کند.
از آنجائيکه اين ويتامين در بدن قابل ذخيره نيست، لازم است که روزانه در حدود 90mg از طريق مصرف مواد خوراکي به بدن برسد. اين ويتامين ها مغز شما را به کامپيوتر تبديل مي کند
4- کلسيم
کلسيم از جمله مواد معدني ضروري براي تقويت مغز است. نقش محوري به عنوان پيام رسان سلول عصبي ايفاء مي کند. همچنين انتقال عصب را تنظيم کرده و تحريک پذيري عصبي را کنترل مي کند. ميزان پايين اين ماده معدني ضروري معمولا نادر است چراکه استخوان ها منبع ذخيره اين ماده معدني به شمار مي آيند.
5- منيزيم
منيزيم براي تبديل بسياري از ويتامين هاي گروه B به شکال فعال شان اهميت دارد. به عبارت ديگر مصرف هر نوع مکمل ويتامين به تنهايي و بدون مصرف منگنز و ساير مواد معدني بيفايده است چراکه ترکيب اينها عملکرد مغز را بهتر مي کنند.
يک تحقيق نشان مي دهد مديريت مصرف مکمل هاي منيزيم بر روي موش هاي مسن موجب بهبود حافظه کاري و تقويت مغز مي شود.
منيزيم در غشاي سلولي براي انتقال محرک ها هم مهم است. وانگهي براي پيشگيري از تحريک پذيري سيستم عصبي به مقادير ايده آل منيزيم و کلسيم نياز است. کمبود هر يک از اينها مي تواند منجر به مشکلات عصبي شود.
6- زينک (روي)
زينک با مقادير بالا در نورون هاي حاوي زينک که منحصرا در پيش مغز يافت مي شوند، وجود دارد. دانشمندان نمي دانند زينک چه نقشي در تقويت مغز دارد، اما کمبود آن با نارسايي هاي روانشناختي و عصب شناختي مرتبط است.
به عنوان مثال، تغيير در حالت تعادل زينک در بيماري پارکينسون و آلزايمر مشاهده مي شود. مواد خوراکي مملو از زينک شامل تخم کدوتنبل، گوشت گوساله، و ميگو است.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

طرز تهيه فرني سه رنگ

شارژ تلفن همراه با نوشيدني‌ها

يک بار براي هميشه تنبلي را کنار بگذاريد

مرز باريک خبر گرفتن از يکديگر و فضولي

به اين دلايل، مودم را هنگام خواب خاموش کنيد!

درس هايي مهم، براي داشتن زندگي بهتر

سيگار با پوست و زيبايي ما چه مي‌کند؟

کار و استرس، شما را هم از زندگي انداخته؟

چرا کمال گرايي چيز خوبي نيست؟

نکاتي درباره خودباوري، انگيزه و اعتماد به نفس

هنجاريابي مقياس اعتيادپذيري و سوء مصرف مواد به منظور شناسائي افراد مستعد سوء مصرف مواد در بين دانشجويان

هويت جنسي چيست؟

چرا فوت کردن شمع براي سلامتي خطرناک است؟

منفي بافي و منفي بيني را کنار بگذاريد

با اين نشانه‌ها، رابطه عاطفي‌تان دوامي ندارد

تاثير مديريت شبکه‌هاي اجتماعي در موفقيت

مواد خوراکي تقويت کننده سيستم ايمني را بشناسيد

شخصيت پولي شما چگونه است؟!

پول واقعا شادي‌ مي‌آورد

پژوهش هايي درباره‌ي خيانت؛ خيلي دور، خيلي نزديک

شخصيت شناسي افراد از روي نحوه حمام کردن شما!

چرا بايد «عذرخواهي کردن» را ياد بگيريم؟!

مام ضد عرق بهتر است يا اسپري ضد عرق؟!

براي صبحانه بهتر است چه بخوريد؟

کارهايي که اگر انجام ندهيد حتما پشيمان خواهيد شد

در وجودمان چه مي کاريم؟

بفرمائيد «الاغ برگر»!

کلاغ ها آينده نگر تر از انسان هستند

صندوق هاي مهاجم، بلاي جان مديران شرکت ها

تقويت تمرکز وحافظه باخوردن بلوبري

اين ويتامين ها مغز شما را به کامپيوتر تبديل مي کند

بدون دوست، هرگز!

چرا موفق‌ ترين افراد بيشتر مورد تنفر قرار مي‌گيرند؟

دانش "راز": آيا واقعا "درخواست از جهان" نتيجه بخش است؟

ساده باش، اما ساده لوح نباش!

شخصيت شناسي از روي حرکات دست

ماهيت لذت چيست؟

آنچه فاتحان موفقيت را متمايز مي‌کند...

سلفي هاي خود را اين گونه به استيکر تبديل کنيد

عواقب خطرناک مسواک نزدن

شتاب‌دهي به کارها با کمک قانون نيوتن!

10 اسرار علمي حل نشده در سال 2017

3 تست روانشناسي جديد

همه چيز درباره تغيير صدا در بلوغ

نکته هاي مهم براي روزهاي آخر کنکور

گل‌هايي که بر باد مي‌دهند ...

بي حوصله نباش!

براي حفظ جايگاهم بايد عجله کنم؟

با اين 10 نکته، شغل مورد نظرتان را بيابيد

چطور هنگام انتقاد آرامش خود را حفظ کنيم؟