آخرين مطالب

يک روش عالي براي ارتقاي اعتماد به نفس نوآوري

يک روش عالي براي ارتقاي اعتماد به نفس

  بزرگنمايي:

جوانان نيوز- معمولاً عادت گفتگو با خود چيزي است که تفکر ما را در طول ساليان شکل مي دهد و به طرق مختلف با اثر کردن بر ميزان استرس در زندگي بر ما تاثير مي گذارد. اما هر زماني براي تغيير آن مناسب است. در اين مقاله راه هايي براي جلوگيري از گفتگوي منفي با خود و ارتقاء کارايي و اعتماد به نفستان و همچنين از بين بردن استرس براي شما ارائه مي کنيم.
 
عادات خود را تشخيص دهيد:اولين قدم براي تغيير اين است که نسبت به اين مشکل آگاهي پيدا کنيد. ممکن است متوجه نشويد که چه زمان هايي در ذهنتان گفتگوي منفي داريد يااينکه اين عادت تا چه ميزان بر تجربياتتان اثر مي گذارد. استراتژي هاي زير مي تواند کمکتان کند از گفتگوهاي دروني خود آگاه تر شده و با محتواي آنها آشنا گرديد.
 
نوشتن خاطرات: هميشه دفتريادداشتي همراه خود داشته باشيد و هر فکر منفي که به سراغتان مي آيد را در آن يادداشت کنيد. آخر روز يک خلاصه کلي از تمام افکار آن روزتان بنويسيد يا درمورد يک موضوع خاص احساستان را بنويسيد و بعداً آنرا تحليل کنيد. نوشتن خاطرات روزانه ابزار بسيار خوبي براي آزمايش فرايندهاي ذهني و درونيتان است.
 
توقف افکار: وقتي متوجه مي شويد که حرف و فکري منفي از ذهنتان مي گذرد همان موقع به خودتان ايست بدهيد. بلند گفتن اين کلمه قدرت بيشتري در متوقف کردن افکارتان دارد و باعث مي شود بفهميد که چقدر براي توقف افکارتان تلاش کرده ايد.

دستبند لاستيکي: يک راهکار درماني ديگر اين است که يک دستبند لاستيکي دور مچتان بيندازيد. هر بار که متوجه شديد فکر منفي از ذهنتان مي گذرد آن دستبند را کشيده و بعد رها کنيد تا به دستتان ضربه بزند. اين درد کوچک مي تواند نتيجه فکر منفيتان باشد و باعث مي شود که از افکارتان آگاه تر شويد و سعي کنيد که افکار منفي را از خودتان دور کنيد.
 
جملات منفي را جايگزين کنيد:يک راه خوب براي متوقف کردن يک عادت بد اين است که آنرا با يک عادت بهتر جايگزين کنيد. حال که نسبت به گفتگوي دروني خود آگاهي پيدا کرديد، چند راهکار براي تغيير آن ذکر مي کنيم:
 
انتخاب واژه: آيا تا به حال در بيمارستان بوده ايد؟ متوجه شده ايد که پرستاران چطور به جاي کلمه "درد" از کلمه "ناراحتي" استفاده مي کنند؟ اينکار به اين دليل انجام مي شود چون "درد" واژه اي قوي تر است و صحبت کردن درمورد ميزان "درد" باعث مي شود تجربه شما از آن شديدتر شود تا زمانيکه درمورد ميزان "ناراحتي" خود صحبت مي کنيد. مي توانيد از اين راهکار در زندگي روزمره هم استفاده کنيد. در گفتگوي هاي دروني خود سعي کنيد واژه هايي که انرژي منفي زيادي دارند را با واژه هايي خنثي جايگزين کنيد. مثلاً به جاي اينکه بگوييد از فلان چيز "متنفرم" بگوييد از فلان چيز "عصبانيم".
 
تغيير منفي ها به خنثي ها يا مثبت ها: وقتي متوجه شديد که در ذهنتان از چيزي شکايت مي کنيد، دوباره به تصوراتتان فکر کنيد. آيا اتفاقي را منفي مي پنداريد درحاليکه لزوماً آنطور نيست؟ (مثلاً وقتي برنامه هايتان در آخرين لحظه کنسل شده را مي توانيد اتفاقي منفي بپنداريد اما کاريکه مي توانيد با زمان اضافي و برنامه جديد خود بکنيد مثبت است). دفعه بعدي که متوجه شديد چيزي استرس برايتان ايجاد مي کند، مکث کنيد و درمورد آن دوباره فکر کنيد و سعي کنيد جايگزيني مثبت يا حداقل خنثي براي آن پيدا کنيد.
 
عبارات منفي را با سوال جايگزين کنيد: عبارات منفي مثل "من نمي توانم اينکار را انجام دهم" يا "اين غيرممکن است" بسيار مخرب هستند چون استرس شما را بالا برده و باعث مي شود ديگر دنبال راه حل نباشيد. دفعه بعدي که متوجه شديد درمورد چيزي افکار منفي به ذهنتان هجوم آورده، آن عبارات منفي را به سوال تبديل کنيد. پس درعوض جمله هاي بالا بگوييد، "چطورمي توانم از عهده اينکار برآيم؟" يا "اينکار چطور ممکن مي شود؟"




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

ابرخودروی برقی نیو EP9؛ رکورددار جدید فستیوال گودوود

کیبورد مک بوک پرو 2018 اپل با غشاء سیلیکونی از نفوذ گردوغبار جلوگیری می‌کند

مایکروسافت سرفیس‌ فون و اندرومدا را رها نکرده است

سریع ترین سفر فضاپیمای باری پروگرس

خودروهای خودران دایملر و بوش از پردازنده انویدیا استفاده می‌کنند

مایکروسافت برای مقابله با اسلک، نسخه رایگان تیمز را معرفی کرد

برترین ابررایانه‌های جهان از سیستم عامل لینوکس بهره می‌برند

سامسونگ بزرگ‌ترین واحد تولید گوشی را در هند راه‌اندازی کرد

دوچرخه مرسدس بنز استایل، رونمایی شد

سیستم کامپیوتری مبتنی بر هوش مصنوعی، کارمند شرکتی را اخراج کرد

مایکروسافت فردا از سرفیس اقتصادی خود رونمایی می‌کند

ابتکار جالب Q-Plug برای گرم‌ کردن پیشرانه در زمستان

مدل جدید موتورسیکلت هوندا سوپرکاب رونمایی شد

پیشرفت فناوری، لذت تماشای جام‌جهانی را نسبت به قبل بهتر کرده است

انسولین خوراکی: راهی جایگزین برای تزریق روزانه بیماران دیابتی‌

پنتاکس از لنز 50 میلی‌متری f/1.4 SDM AW رونمایی کرد

شیائومی سرمایه‌ی 4.7 میلیارد دلاری را در عرضه اولیه سهام کسب کرد

یادآوری ایمیل‌های مهم در جی‌میل با هوش مصنوعی

این لپ‌تاپ 128 گیگ رم و 6 ترابایت حافظه دارد/ عکس

تدوین نهایی استاندارد مستقل 5 جی

آغازبکار پلاک‌های دیجیتال خودرو در کالیفرنیا / عکس

معرفی 8 گوشی هوشمند ناچ‌دار روز جهان

قابلیت جدید روی آیفون، حتی تیم کوک را نیز به وجد آورده است

کورتانای مایکروسافت در صدر دستیاران شخصی مجازی در بخش انترپرایز

خداحافظی همیشگی با صندوق‌های پست سنتی و پست‌چی‌ها از طریق «هاب» آمازون

استراتژی جدید ال‌جی در بخش موبایل با تمرکز روی عمربیشتر گوشی و آپدیت متداوم

راه‌اندازی جستجوی آنلاین با دوربین گوشی از طریق بینگ مایکروسافت

ساعت هوشمند سامسونگ گی‌یر اس 4 در ایفا 2018 رونمایی می‌شود

اجاق گازي که تلفن همراه شارژ مي‌کند!

عينک هوشمندي که زمان استراحت شما را معين مي کند!

تلويزيون هايي که بيننده را مي بينند!

تلفن همراه، جايگزين کليد منازل مي‌شود

اينتل پردازنده‌ هاي جديدي از خانواده کبي ليک معرفي کرد

کنار گذاشتن افکار منفي، با حذف باورهاي غيرمنطقي

پنج کاري که در پنج دقيقه به مدت پنج روز خوشحالتان مي کند!

10 کار کوچکي که افراد موفق هر روز انجام مي‌دهند

دست شما در جيب کيست؟

حقايقي که اغلب زوج ها ناديده مي گيرند

رابطه عاشقانه تان با اين نشانه ها به پايان رسيده است، مراقب باشيد!!

ريزش موي شديد را اينگونه ريشه کن کنيد!

يک روش عالي براي ارتقاي اعتماد به نفس

چطوري بگم دوستت دارم

7 روش به اوج رساندن خلاقيت در ابتداي روز

برنامه‌ کنسرت هاي شهرستان - 96 جديد

برنامه کنسرت هاي 96 تهران

برنامه سينماهاي تهران 96 جديد

برنامه تئاتر هاي 96 تهران - جديد

اشتباهات مشترک بين ما

افراد «چاق با پوست سفيد» بخوانند

خود را با ديگران مقايسه نکنيم