آریا جوان

آخرين مطالب

پيام دکتر مسعود سلطاني فر وزير ورزش و جوانان به مناسبت روز جهاني جوان

جوانان از قشرهاي تاثير گذار دولت ايران و دولت و ملت مصلح در جهان هستند نگاه سیاسی

  بزرگنمايي:

جوانان نیوز - وزیر ورزش و جوانان در پیامی ضمن تبریک به مناسبت روز جهانی جوانان، قشر جوان را از قشرهای تاثیر گذار دولت ایران و دولت و ملت مصلح در جهان دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، متن پیام دکتر سلطانی فر به مناسبت روز جهانی جوان به شرح زیر است:

١٢ آگوست، روز بین الملی جوانان هر ساله با شعار و برنامه های مختص خود توسط سازمان ملل پی ریزی می شود و در سال 2017 به بزرگداشت و بسط مشارکت جوانان در ممانعت از منازعه و همچنین دربرگیری، عدالت اجتماعی و صلح پایدار اختصاص دارد.
پس از دستیابی به توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی، شرایط و زمینه مناسبی برای گشوده شدن عرصه بین‌المللی و افزایش امکان دیده و شنیده شدن ایران در جهان فراهم شده است. این بستر فراهم شده نیازمند تلاش و کوشش بسیار برای رساندن صدا و سخن به جهانیان است.
از سویی با توجه به شرایط حساس اقتصادی و سیاسی در داخل کشور، و تکرارناپذیری این شرایط خوش‌بینانه در عرصه بین‌المللی از سوی دیگر، موجب گردیده تا با موقعیت بی‌بدیلی در حوزه سیاست خارجی ایران، منطقه و جهان مواجه شویم. در همین مدت، دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده است تا با اجماع سازی داخلی و دیپلماسی «تهاجمی سازنده»، در پی تأمین منافع ملی کشور و تحدید محدودیت‌ها اقدامی عملی و موثر داشته باشد. از همین رو، تمامی دست‌اندرکاران مرتبط، در این راستا کوشش فراوانی داشته است تا همزمان در هر دو عرصه داخلی و بین‌المللی اقدامات فراوانی انجام دهد.
بهترین ابزار برای نیل به این هدف، بهره‌گیری از تمام ظرفیت موجود می‌باشد؛ لیکن، از این پس، برای به ثمر نشستن این تلاش‌ها و تبیین وضعیت جدید، مشارکت و حضور همه‌جانبه شهروندان و دیگر اقشار و گروه‌ها ضروری به نظر می‌رسد. جوانان با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پیدا و پنهان خویش یکی از عمده‌ترین قشرهای تأثیرگذار هستند. انرژی نهفته در جوانان، می‌تواند هر قفلی را بگشاید.
تغییر شرایط و مطرح شدن مؤلفه‌های جدید و اثرگذار در عرصه بین‌الملل موجب شده تا کشورها از ابزارها و سیاست‌های جدیدی بهره بگیرند. در حقیقت، انقلاب ارتباطات و گسترش وسایل ارتباط جمعی از یک سو و نقش‌آفرینی بازیگران غیردولتی مانند نهادهای غیردولتی و مدنی و شرکت‌ها از سوی دیگر، باعث شده تا نقش افکار عمومی و رسانه‌ها به یکی از پایه‌های اساسی در تصمیم‌گیری‌های کشورها بدل شود. از همین رو، کشورها و دستگاه سیاست خارجی آنان نمی‌توانند تنها به روابط بین دولتی خود در قالب دیپلماسی سنتی (دیپلماسی پنهان و دیپلماسی آشکار) بسنده کنند. چگونگی حضور و نمایش داده شدن در رسانه‌های جهان، مدیریت بحران با حضور و پوشش رسانه‌ها و نحوه تعامل مقام‌ها و کارگزاران رسمی کشور با افکار عمومی دنیا و دولت‌ها از جمله عوامل تعیین‌کننده ارزیابی دیپلماسی جدید (دیپلماسی عمومی و دیپلماسی خط دو) هستند. این دیپلماسی نوین شامل استفاده «نظام‌مند یا سیستماتیک» از پتانسیل افکار عمومی و تأثیر آن بر تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران نیز می‌باشد. در واقع، راه‌های اثرگذاری غیرمستقیم اما هدفمند، می‌تواند منافع ملی کشور را در میان‌مدت و بلندمدت تأمین کند.
نام گذاری روز بین الملی جوانان با توجه به شعار سال و همچنین تکیه رئیس جمهور محترم بر دولت ایران، دولت و ملت مصلح در جهان، می تواند مبتنی بر دو محور اصلی مشارکت جوانان و دیپلماسی نوین با هدف توانمندسازی و تسهیل‌گری فعالیت‌ها در حوزه‌های مرتبط در عرصه داخلی و بین‌المللی استفاده از ظرفیت دیپلماسی جوانان به عنوان شاخه‌ای از دیپلماسی نوین در این بخش، که امروزه ارتباط مستقیمی با کسب منافع ملی هر کشور قرار گیرد. در همین راستا ابتدا، دولت‌ها با توجه به مشکلات و مسائل فراوان پیش‌روی خود دیگر نمی‌توانند مشکلات سیاست خارجی خود را به تنهایی حل کنند، بلکه نیازمند عملکرد بخش غیردولتی و هماهنگ با دولت نیز هستند.
همچنین، جوانان، دیگر صرفاً شاهدان اخبار و توافقات بین دول نیستند و خواهان مسئولیت‌پذیری و شفافیت بیشتر دولت‌های متبوع خویش هستند. و در آخر، سیاست خارجی و سیاست داخلی به شدت به یکدیگر متصل شده‌اند و دیگر تعریف جداگانه آنان ابهام‌آفرین و غیرواقعی خواهد بود. ضرورت به کارگیری دیپلماسی نوین در کنار افزایش و زمینه‌سازی مشارکت جوانان، چونان دو بال جهت حرکت و پیشبرد اهداف مورد اشاره عمل می‌کنند. استفاده از دیپلماسی نوین و زیر شاخه های آن از جمله دیپلماسی جوانان ، فرهنگی و دیپلماسی خط دو (جوان ـ جوان) از نکاتی است که در صورت فراهم شدن بسترهای نظری و اجرایی آن، با اتکا به قوانین جمهوری اسلامی می‌تواند از جایگاه خوبی در سیاست خارجی کشور برخوردار باشد. مقام معظم رهبری در سخنرانی های متعدد و هم در اقدام اخیرشان در ارسال نامه به جوانان اروپا و آمریکا شمالی، همواره به تاثیر حوزه ی جوانان در سیاست چه در داخل و چه در خارج از کشور اشاره کرده اند . اشاره ی ایشان به مخاطب قرار دادن جوانان به علت "حس حق طلبی" آنها نشان دهنده ی این امر است که ایجاد ارتباط با جوانان دیگر کشورها تا چه حد می تواند از تاثیرات رسانه های غربی برای تفرقه افکنی و ایجاد تصورات غلط از اسلام و ایران بکاهد .


لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/5155/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

فرار خنده دار کروکودیل از رویارویی با سگ

حکمت/ آنچه سبب خواری شخص خواهد شد

داستانک/ گریه بر شهید

بارش باران در ایستگاه متروی تازه افتتاح شده استانبول!

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

شوهر شما هم یک مرد بی احساس است؟!

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

نامه وزیر دفاع به قالیباف

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

کلیپی زیبا از شگفت انگیزترین آبشارهای جهان

فتوای جهاد او انگلیسی‌ها را از خاک ایران خارج کرد!

حمله دلفین‌ها به گله موتوماهیان

تولد عجیب‌ترین توله سگ دنیا که همه را حیرت‌زده کرد

ظهر بارانی در حرم مطهر رضوی

تست شخصیت با کلید؛ انتخاب کلید دلخواه از شخصیت پنهان شما می گوید!

وقتی که یک عطسه باعث بهمن می شود

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

واکنش دین محمدی به قهرمان لیگ برتر امسال

واکنش رجب زاده به اتفاقات بازی با استقلال ملاثانی

مطهری: همه تیم‌ها را می‌شناسم

مطهری: در تراکتور باید کمتر حرف زد، بیشتر عمل کرد

اشکش: ای کاش نتایج داخل زمین رقم بخورد

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

اخاذی مرد شیاد با جلب اعتماد زنان پس از مرگ مادرشان

سخنگوی دولت روحانی: وقتی خودتان تیک آبی و خاکستری می‌گیرید، بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟

عبدی: جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان‌ها، تعارض دارد

تیپ متفاوت محسن رضایی و لاریجانی در یک عکس زیرخاکی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

صخره‌نوردیِ بی‌نظیر کَل و بزهای کوهی در طالقان

ویدیویی بامزه و پربازدید از متهم اصلی کرونا