آخرين مطالب

يک بار براي هميشه تنبلي را کنار بگذاريد خواندني

يک بار براي هميشه تنبلي را کنار بگذاريد

  بزرگنمايي:

1-بلند شويد و حرکت کنيد.

يکي از بهترين راه‌ها براي تغيير رويه به تعويق انداختن کارها، تغيير چشم‌انداز است. به جاي نشستن پاي کامپيوتر يا تلويزيون در تمام مدت، بلند شويد، چند حرکت کششي انجام دهيد، در جا بزنيد، ورزش کنيد و آنقدر حرکت کنيد تا چارچوب ذهنتان تغيير کند.

2- يادآورهايي را تنظيم کنيد.

يادآور روزانه‌ (يا ساعتي) براي کاري که بايد انجام دهيد يا حداقل براي هدر ندادن وقت تنظيم کنيد (مگر آنکه زمان اضافه براي هدر دادن داشته باشيد). هم‌چنين مي‌توانيد يادآورهايي را تنظيم کنيد که به شما نقل‌وقول‌هاي انگيزه‌بخش ارائه دهند.

3- دوستي انگيزه‌بخش داشته باشيد.

هيچ چيز مانند آن نيست که کسي را در کنار خود براي به واقعيت رساندن اهدافتان داشته باشيد. اگر شروع به تعويق انداختن کارها کنيد، يار انگيزه‌بخش‌تان شما را به بازي برمي‌گرداند.

4- خود را مسئول بدانيد.

مي‌توانيد اين مورد را با اطرافيانتان يا حتي دوست انگيزه‌بخش‌تان انجام دهيد. يک راه خوب اين است که تغييرتان را به صورت عمومي و با صداي بلند اعلام کنيد. شبکه‌هاي اجتماعي يا وبلاگ‌تان را به کار بگيريد، نامه بنويسيد، هر کاري را انجام دهيد که شما را براي انجام کار مسئول مي‌کند.

5- هر روز چيزي خلق کنيد.

مهم نيست چه باشد. اثر هنري، عکس، ويدئو، ژورنال، هر چيزي که شما را وارد روحيه خلاقانه و وارد به کار کردن کند.

6- زود از خواب برخيزيد.

بهترين قسمت زود برخاستن، سکوت و آرام بودن آن است. مي‌توانيد به محض بيدار شدن بر روي چند کار بزرگ تمرکز کنيد و مقدار زيادي کار را که در طول روز زمان زيادي مي‌برند انجام دهيد.

7- زود بخوابيد.


24 روش براي سرکوب تنبلي و به تعويق انداختن کارها؛ يکبار و براي هميشه


اگر زود نخوابيد نمي‌توانيد زود از خواب بيدار شويد و کارهايتان را انجام دهيد. ما بايد تجديد قوا کنيم. خستگي، راهي براي به تعويق انداختن کارهاست.

8- همزمان همه چيز را تميز و منظم کنيد.

گاهي به هم ريختگي عظيمي را در زندگي مي‌بينيم و کاري در مورد آن نمي‌کنيم، آن را به تعويق مي‌اندازيم. اگر 15 دقيقه از روز را به تميز کردن اختصاص دهيد (ايميل، نظافت فيزيکي، وظايف و غيره)، کارهايي کمتري براي انجام باقي مي‌ماند.

9- تلويزيون را حذف کنيد.

نشستن پاي تلويزيون چيز خوبي نيست (تمام وقت). با خلاص شدن از آن با به تعويق انداختن کارها مبازره کنيد.

10- بازه‌هاي زماني را برنامه‌ريزي کنيد.

اگر مي‌دانيد که وظايفي براي انجام دادن داريد و بايد وقت زيادي را روي آن‌ها بگذاريد، تقويم خود را بيرون بياوريد و براي بازه‌هاي زماني برنامه‌ريزي کنيد. اين موضوع باعث مي‌شود برنامه کاري‌تان تنظيم شود و بتوانيد بر به تعويق انداختن کارها فائق آييد.

11- ليست وظايف را دنبال کنيد.


24 روش براي سرکوب تنبلي و به تعويق انداختن کارها؛ يکبار و براي هميشه


بدون دانستن آنکه بايد چه کار کنيد، انجام دادن کارها سخت است. با خود ليست انجام وظايف داشته باشيد تا بدانيد که کار درست را در زمان درست انجام مي‌دهيد.

12- ايميل‌ها را چک نکنيد.

يکي از بدترين کارها به هنگام انجام "کار”، چک کردن ايميل است. اين کار شما را در حالت "عدم فعاليت” قرار مي‌دهد. در عوض، ليست کاري خود را بيرون بياوريد و ابتدا از يک کار بزرگ شروع کنيد. چک کردن ايميل‌ها را به بعد موکول کنيد.

13- شبکه‌هاي اجتماعي را حذف کنيد.

فيسبوک، توئيتر، اينستاگرام، هر چيزي. آن‌ها را به کلي خاموش کنيد تا بتوانيد به تعويق انداختن را شکست دهيد. بر کاري که در دست داريد تمرکز کنيد.

14- براي خود زمان مشخص کنيد.

يک راه مناسب براي انجام کار، تعيين زمان مشخص مثلاً 25 دقيقه کار کردن است. پس از اين زمان استراحت کنيد و براي زمان کوتاهي کاري را که دلتان مي‌خواهد انجام دهيد. سپس دوباره مدت زمان مشخصي کار کنيد.

15- پيگيري کنيد.

يکي از بهترين راه‌ها براي آنکه بدانيد وقت خود را چگونه صرف مي‌کنيد و زمان آزاد براي مقابله با به تعويق انداختن کارها بيابيد، پيگيري کارهاي خودتان است. اپليکيشن‌هايي هستند که اين کار را انجام مي‌دهند. نقاط ضعف خود را پيدا کنيد و آن‌ها را تغيير دهيد.


24 روش براي سرکوب تنبلي و به تعويق انداختن کارها؛ يکبار و براي هميشه


16- در صورت امکان کارهايي را به صورت خودکار درآوريد.

اگر از انجام دادن دستي کارها با کامپيوتر نفرت داريد، هرگاه که توانستيد کارها را به شکل خودکار درآوريد. اين کار باعث مي‌شود زمان ذخيره کنيد و تمرکز خود را بر موارد مهم‌تر و جالب‌تري بگذاريد.

17- ترس خود را بشناسيد و با آن روبه‌رو شويد.

در اکثر مواقع، زماني کاري را به تعويق مي‌اندازيم که از آن ترس داريم. سعي کنيد ترس خود را پيدا کنيد و با آن رو‌به‌رو شويد. سپس مي‌توانيد کار کردن را شروع کنيد.

18- بدانيد که هيچ چيز کامل نيست.

اگر نمي‌توانيد کاري را انجام دهيد مگر آنکه آن کار بطور تمام و کمال انجام شود، بايد کره زمين را ترک کنيد! هيچ چيز کامل نيست. چيزي واقعي و عالي ايجاد کنيد. همين کار به اندازه کافي خوب است.

19- اهداف روزانه تعيين کنيد.

در ابتداي هر روز کارهايي را که مي‌خواهيد انجام دهيد تعيين کنيد. بعضي افراد مي‌گويند سه کار. بستگي دارد کارها چه اندازه بزرگ هستند. براي خود حدي مشخص کنيد.

20- به خود مرخصي بدهيد.

اگر در مبارزه با به تعويق انداختن کارها، دوران سختي را مي‌گذرانيد، به خود خيلي سخت نگيريد. به ياد داشته باشيد شما انسان هستيد و به استراحت نياز داريد.

21- خود را سرگرم کنيد.


24 روش براي سرکوب تنبلي و به تعويق انداختن کارها؛ يکبار و براي هميشه


به تماشاي فيلم، بازي يا موزه هنري برويد. دوري از کار راه مناسبي براي مبارزه با به تعويق انداختن است، چرا که باعث مي‌شود انرژي خلاق خود را بازيابي کنيد.

22- کمتر کار کنيد.

يک دليل به تعويق انداختن کارها، سعي بر انجام کار زياد است. پروژه‌هاي اصلي را تشخيص دهيد و ابتدا آن‌ها را به انجام برسانيد. در اين صورت احساس غرق شدن نخواهيد داشت و قادر هستيد کارها را به خوبي انجام دهيد.

23- روزانه زماني براي آرامش داشته باشيد.

ما به طور مداوم در دنيال ديجيتال گرفتار شده‌ايم. به ندرت به موسيقي گوش مي‌دهيم. اين موضوع طاقت‌فرسا و استرس‌زا است و بر کار و زندگي ما اثرگذار است. روزانه حداقل 15 دقيقه به خود زمان آرامش بدهيد تا بتوانيد تمرکز خود را بدست آوريد.

24- سازش نکنيد.

فکر نکنيد "تنبل هستيد” و "هميني که هستيد خواهيد بود”. اين درست نيست و اجازه ندهيد که اين گونه باشيد. شما مي‌توانيد با تعويق انداختن مبارزه کنيد.

نتيجه‌گيري

اگر قصد داريد به تعويق انداختن کارها را يک بار براي هميشه شکست دهيد، مي‌توانيد از اين 24 روش کمک بگيريد. موردي که مطابق شرايط شماست انتخاب کنيد و به کارتان برگرديد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

خواص دمنوش قره قاط چیست؟

اعتراض ارژنگ امیرفضلی به سواستفاده از محمدرضا گلزار (فیلم)

پیام برانکو به هواداران پرسپولیس در آستانه بازی با السد (فیلم)

انتقاد جالب مهراب قاسم خانی به فیلم‌های آمریکایی

مدل‌های جذاب و ظریف شال بافت

پست پرسپولیسی مهرداد میناوند (فیلم)

واکنش کتایون ریاحی به آزاد شدن مصرف ماری‌جوانا در کانادا

مغزهای بزرگ زنگ نزده!

از دلایلی که بازی در «مختارنامه» را قبول کردم وجود خود میرباقری بود

اوضاع تئاتر امروز فاجعه‌آمیز است/ مسئولین فرهنگی تئاتر را رها کرده‌اند

خودکشی شراره رخام با اسلحه/ عکس

عوامل «ستایش3» در غرب تهران/ گروه تا سه ماه آینده در تهران هستند

هزینه ساخت «عاشقانه» چقدر بود؟

خواننده «کجا باید برم» به «رقص روی شیشه» پیوست

تست روانشناسی پشتکار؛ میزان پشتکار خود را بسنجید

تعبیر خواب سوره حجر - خواندن سوره حجر در خواب چه تعبیری دارد؟

روزهای قمر در عقرب سال 97 و اقدامات مکروه در این ایام

سیستم هیدروپونیک چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

کپسول لانسوپرازول چیست و در چه مواردی مصرف می شود؟

طرز تهیه کلم پلو و نکاتی برای طبخ آن

6 حرکت اصلی دمبل برای جلو بازو

رونمایی از اولین پوستر فیلم «گرگ بازی»

جنجال جدید لیدی گاگا

سلفی بازیگر زن با پوشش چادر در حرم امام رضا (ع)

تاثیرات نیم‌بها شدن بلیت سینما در روزهای شنبه بر گیشه

فیلم «حکایت دریا» ساخته بهمن فرمان‌آرا مجوز اکران گرفت

دفاع «خاویر باردم» از «وودی آلن»

روزبه بمانی برای سریال «رقص روی شیشه» می‌خواند

مردی که با موهای خود از شاخه درخت تاب می‌خورد!

نحوه کاشت لوبیا سبز در باغچه

بذر کتان و لاغری شکم

جایزه بهترین فیلم جشنواره لندن به سودابه مرتضایی رسید

انتقاد رضا رشیدپور از تمسخر جواد خیابانی (فیلم)

بازی‌ های کودکانه، راه شناخت دنیا برای کودکان

پست اینستاگرامی پرویز پرستویی برای حسن یزدانی

حمله تند مهرداد میناوند به مسئولین پرسپولیس و سازمان لیگ

اعتراض شدید مهراب قاسم‌خانی به تبلیغات کنکوری تلویزیون

علی صالحی در بیمارستان بستری شد

نوع تغذیه ای که احتمال سرطان را افزایش می دهد

اسکار برترین فیلم خارجی به کدام اثر می رسد؟

نگرانی‌های ابراهیم حقیقی برای هنرمندان از کار افتاده

عرق سرد به بخش رقابتی جشنواره فیلم استکهلم راه پیدا کرد

«صبح جمعه با شما» ادامه دارد؟

واکنش پرویز پرستویی به باخت حسن یزدانی مقابل تیلور آمریکایی/ عکس

خطرات همزیستی مسالمت آمیز «پینوکیو»های سینما با «خبربیاران»

معرفی بازیگران نمایش «رسول»

به مسلخ بردن عادل فردوسی‌پور

روایت بازیگر زن از سانحه رانندگی تلخی که برایش رخ داد/ عکس

مجوز پخش برنامه نود صادر شد

افشای راز بازیگر هنرهای رزمی پس از 15 سال