آریا جوان

آخرين مطالب

معاون همگاني وزارت ورزش و جوانان :

تصويب بيست وهفت صدم درصد براي ورزش کشور به اتفاق استثنايي است ورزش

  بزرگنمايي:

جوانان نیوز - شعبانی بهار معاون ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان درگزارشی اقدامات صورت گرفته درحوزه ورزش همگانی را تشریح کرد .


شعبانی بهار در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان در بخش نخست سخنانش به تصویب قانون بودجه 27 صدم درصد اشاره کرد از ان به عنوان یکی از اقدامات اثر گذار و مثبت دکتر سلطانی یاد کرد که با همگرایی خوب وزیر پیشنهادی دولت تدبیر و امید با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب شد .
او با استثنایی خواندن این موفقیت برای ورزش کشوراعلام کرد این اقدام باعث افزایش بودجه هزار میلیاردی ورزش کشور خواهد شد.
معاون وزیر ورزش و جوانان توضیح داد که تخصیص بودجه بیست و هفت صدم درصد که رقمی حدود 7 هزار و پانصد میلیارد ریال میشود می تواند به توسعه ورزش بسیار کمک کند
او در ادامه با بیان اینکه این رقم چون در قانون بودجه 5 ساله ششم نیز درج شده است در 5 سال آینده نیز تکرار می شودافزود : نزدیک 7 هزار 500 میلیارد در طول برنامه ششم توسعه برای رونق بخشی وتسعه ورزش در بخشهایی چون زیر ساخت ها، ورزش قهرمانی، همگانی و هیاتهای ورزشی به بودجه وزارت تزریق می شود.
دکتر شعبانی بهار دراین خصوص به اثرات مثبت این رقم در اتمام تکمیل پروژه های ورزشی نیمه تمام نیز اشاره کرد و یاداور شد: این رقم از این به بعد صد در صد به ورزش کشور تخصیص پیدا میکند و می تواند در حوزه ساخت پروژه های ورزشی جدید وتکمیل ورزشگاه های نیمه تمام در سراسر کشور هزینه شود .
او در بخش دیگر ی ازسخنانش به حوزه تخصصی خود یعنی ورزش همگانی پرداخت و به اقداماتی که در این راستا صورت گرفته اشاره کرد .
وزیر ورزش وجوانان به برنامه هایی که دراین حوزه تحت عناوین پیاده روی خانوادگی، جشنواره های ورزش همگانی ، پیاده رویها وکوه روی ها ی عمومی اشاره کرد و افزود :این برنامه به مناسبتهای مختلف ازجمله هفته دولت ، هفته تربیت بدنی ،دهه فجر ، برنامه های مختلف در راستای مبارزه بامواد مخدر ، و... برگزار می شود که اگر مقایسه ای از این برنامه ها نسبت به سالهای گذشته داشته باشیم یه این نتیجه خواهیم رشید که بیش از 50 درصد افزایش کمی داشته ایم .
وی با اشاره به برنامه های مشارکتی وزارت با سایر ارگانها در حوزه ورزش همگانی اشاره کرد و در ادامه به تعامل این معاونت با ستاد مبارزه با مواد مخدر را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت : سال گذشته یک تفاهمنامه بااین ستاد به امضا رساندیدیم .
معاون وزیرورزش وجوانان افزود : سال گذشته در این خصوص بودجه یک میلیاردی داشتیم وامسال با رایزنی های دکتر سلطانی فر با ستاد مبارزه با مواد مخدر ،این رقم به 5/4 میلیارد ازسوی ستاد رسید ، مبلغی را هم ما اضافه کردیم و هم اکنون با بودجه ایی معادل 6 میلیارد برنامه های مختلف ورزش همگانی را با هدف مبارزه مواد مخد و پیشگیری اجرایی کردیم .
او همچنین به بحث ورزش روستایی، پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان روستایی و طرح تجهیز خانه های ورزش روستایی را مطرح کرد و گفت : سال گذشته برای اولین بار 185خانه ورزشی را تجهیز و راه اندازی کردیم ودر نظر داریم حدود یک هزار و 500 خانه ورزش روستایی را تجهیز کنیم .
وی اجرای تجهیز و طرح خانه روستایی را نهضتی بزرگ در ورزش کشوردانست و گفت : در صورت استمرا آن شاهد اتفاقات بسیارمهمی درحوزه ورزش خواهیم بود .

معاون وزیر ورزش وجوانان به تاکید دکتر سلطانی فر بر برگزاری مسابقات کارگنان دولت اشاره کرد و توضیح داد : این موضوع سالها در کشور مغفول مانده بود به این ترتیب طی یک برنامه ریزی ، مسابقات بین دستگاههای را اجیا کردیم .
او در این خصوص توضیح داد :برای تحقق این برنامه، شورای ورزش همگانی را به طور جدی دنبال کردیم که یکی از مصوبات این جلسات، برگزاری مسابقالت کارکنان دولت بود که سال گذشته در دهه فجر اولین دوره را دهه فجر با حضور دکتر سلطانی برگزار کردیم و و دومین دوره آن را هم قرار است هفته آینده دراکادمی ملی المپیک با حضور تمامی دستگاههای اجرایی برگزار می کنیم .
شعبانی بهارهمچنین به برگزار المپیاد دانشگاهی در حوزه ورزش همگانی اشاره کرد و گفت : این مسابقات برای اولین بار درتمامی دانشگاهها در سراسر کشور با رویکرد سلامت محوری و پر کردن اوقات فراغت دانشجویان برگزار شد .
او تاکید دکتر سلطانی فر وزیر پیشنهادی دولت به ورزش دانش آموزی موردتوجه قرار داد و اظهار داشت : نگاه ایشان ارتقا سطح سلامتی دانش اموزان و استعدادیابی است چرا کهسلامتی جامعه و پشتوانه ورزش قهرمانی، ورزش دانش آموزی است.
معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان در ادامه سخنانش به تعامل وزارت ورزش وجوانان با وزارت آموزش وپرورش در خصوص برگزاری مسابقات ، جشنواره ها و المپیادهای مشارکتی اشاره کرد و گفت : در همین راستا از ادارات کل ورزش وجوانان در استانها خواسته ایم این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند .
او همچنین با مهم خواندن توسعه ورزش روستایی وعشایری از برگزاری جشنواره های بومی و محلی در روستاها کشور خبرداد و توضیح داد که این اقدام در راستای حفظ واحیای فرهنگ روستایی مورد توجه قرار گرفته است به این ترتیب قرار است روزهای دوم وسوم شهریور در شاهین شهر اصفهان این جشنواره با هماهنگی فدراسیون روستایی وعشایری و نهاد ریاست جمهور اغاز به کار کند .


لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/5757/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویت میل جنسی با 5 خوراکی پرطرفدار

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

شکوفه های زیبا در کره جنوبی

ازدواج با خانواده پرجمعیت خوب است یا بد؟

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

صحبتهای امین میرزازاده قهرمان مسابقات جهانی کشتی فرنگی در سال 2023

گل اول شفیلد توسط بوگل در دقیقه 35

تقدیر‌ از تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان

رزا ابراهیمی برترین ورزشکار پارالمپیکی سال

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم