آریا جوان

آخرين مطالب

دخترها بدانند که پسرها قابل اعتماد نيستند دختران

  بزرگنمايي:

دکترمهدي بياتي  افزود: امکان دارد روابط با افراد منفعت طلب از مرحله دوستي فراتر نرود و بايد توجه داشت که دخترها معمولا در اين ارتباط‌ها بيشتر آسيب مي‌بينند.

 اين مشاور خانواده تصريح کرد: افرادي که به طرف مقابل خود به طور افراطي ابرازعلاقه مي‌کنند، ممکن است حتي با او نيز ازدواج کنند؛ اما اين گونه ازدواج‌ها به طلاق منتهي مي‌شود، چرا که پس از ازدواج، نياز رواني فرد برآورده و او دوباره دچار احساس خلاء مي‌کند و اين گونه افراد معمولا نمي‌توانند در کنار يک فرد به مدت طولاني زندگي کنند.

 وي با بيان اينکه گرايش به جنس مخالف يک امر ذاتي و فطري است، گفت: در مباحث ديني و علمي نيز به اين موضوع پرداخته شده است، بنابراين قابل انکار نيست. اما نوع ارتباط با جنس مخالف قابل بحث و گفت‌وگو است.

 بياتي درباره علل ابراز علاقه زياد به جنس مخالف، اظهار کرد: يکي از دلايل اين کار نبود همدلي و ارتباط مناسب بين والدين و جوانان است. در اين شرايط جوان براي ابراز وجود به جنس مخالف علاقه نشان مي‌دهند؛ البته اين رفتار را معمولا پسران و دختراني انجام مي‌دهند که در خانواده‌هاي مستبد تربيت شده‌اند و پدر و مادر، آنان را با خشونت کنترل کرده‌اند پس جوانان به ويژه دختران بايد آگاه باشند که برخي اوقات علاقه به جنس مخالف مطرح نيست؛ بلکه نيت فرد، مقابله با خانواده است.

 ارتباط مبهم افراد به علاقه افراطي تبديل مي‌شود

  وي تصريح کرد: اگر ارتباط دو نفر مبهم باشد، به علاقه و هيجان افراطي و شديد تبديل مي‌شود؛ اما اين هيجان پس از ازدواج فروکش مي‌کند. آمار کنوني نسبت طلاق به ازدواج در حال حاضر يک به 3 و حتي در مواردي يک به 5 است. اين آمار نشان‌دهنده ازدواج‌هاي ناهمسان از نظر خانوادگي است. چرا که علاقه افراطي دو طرف به يکديگر پس از ازدواج ممکن است موجب بروز بحران در زندگي مشترک و حتي طلاق شود.

 اين روانشناس تاکيد کرد: دخترها بدانند که بسياري از پسرها قابل اعتماد نيستند و در کل به پسران و دختراني که اقبال زيادي به جنس مخالف نشان مي‌دهند نمي‌توان اعتماد کرد. اين افراد بسيار زيرک، منفعت طلب و سودجو هستند و نبايد گول حرف‌هاي آنان را خورد، چون اين افراد همزمان به چند نفر ابراز علاقه مي‌کنند و با آنها دوست هستند. اين افراد بسيار حرفه‌اي و حراف هستند و از واژه‌هاي اغراق‌آميز و مطلق استفاده مي‌کنند. به عنوان نمونه يک پسر به دختر مي‌گويد تو زيباترين آدمي هستي که من روي کره زمين ديده‌ام. اين در حاليست که بايد به اين دختران و پسران با ديد ترديد نگريست.

 افراد تنوع‌طلب احساس خوشبختي نمي‌کنند

  بياتي با بيان اينکه در هيچ جاي دنيا افراد تنوع طلب پس از ازدواج احساس خوشبختي نمي‌کنند، گفت: دختران و پسراني که پيش از ازدواج دوستان زيادي از جنس مخالف داشته‌اند، همسر خود را با آنان مقايسه مي‌کنند؛ بنابراين دچار خلاءهاي عاطفي و رواني مي‌شوند. آنان نمي‌توانند با يک نفر به عنوان همسر خود ارتباط موثري داشته باشند و به علت عادت به تنوع طلبي، ممکن است زندگيشان دچار بحران شود.

 اين روانشناس تصريح کرد: متاسفانه جامعه روشنفکري دچار تنوع طلبي در ارتباطات خود شده است. اين در حالي است که چنين رويکردي، آسيب‌هاي فراواني را در پي دارد.

 شناخت از جنس مخالف به معناي ارتباط گسترده با او نيست

  وي در ادامه گفت: متاسفانه اين تفکر غلط در حال رواج يافتن است که شناخت از جنس مخالف به معناي ارتباط گسترده با اوست. اين در حالي است که شناخت در قالب يک چارچوب و در حوزه توجه به رفتار مانند حرف زدن، نوع پوشش و نوع ارتباط با خانواده به دست مي‌آيد. اگر فردي با خانواده خود ارتباط صحيحي نداشته باشد، قابل اعتماد نيست چون وقتي کسي به نظر خانواده خود براي ازدواجش اهميت ندهد پس ازمدتي همسرش نيز به موجودي بي‌اهميت براي او تبديل مي‌شود.

 بياتي درباره چگونگي برخورد با افرادي که به قصد کلاهبرداري عاطفي به ما نزديک مي‌شوند، اظهار کرد: ما نبايد با آينده خود بازي کنيم. اين در حالي است که در خيلي از موارد، شخص(به‌ويژه دختر)مي‌داند که فرد مقابل او براي سوء استفاده، اقدام به برقراري ارتباط کرده است؛ اما چنين رابطه‌اي را به علت گرفتاري عاطفي ادامه مي‌دهد و پايان چنين روابطي، شکست‌هاي بسيار شديد است و حتي ممکن است فرد به خودکشي رو بياورد يا دچار افسردگي‌ طولاني مدت شود.

 اين روانشناس افزود: لازم است افراد به نوع ارتباط خود با جنس مخالف دقت کنند و به سرعت با دوست خود در فضاهاي خلوت يا مکان‌هايي که دوربين در آنهاست، وارد نشوند. به طور حتم بايد محافظه‌کارانه برخورد کرد و خود را سريع در اختيار فرد مقابل قرار نداد، علاوه بر آن بايد براي يک ارتباط، برنامه‌اي در ذهن خود داشته باشيم و با آينده نگري، انتخاب درستي انجام دهيم و به اين فکر کنيم که آيا فرد مقابل مي‌تواند همسري براي من يا پدر يا مادر خوبي براي فرزندم باشد يا نه؟

 وي درباره واکنش‌هاي افرادي که در روابط عاطفي به اهداف خود دست پيدا نمي‌کنند، اظهار کرد: اين افراد به نوعي دچار مشکل رواني و ديگر آزاري هستند و به بازي کردن با احساسات طرف مقابل علاقه دارند. آنان داشتن ارتباطات متعدد را يک پز مي‌دانند و تحمل شکست را ندارند. اگر فرد تن به خواسته آنان ندهد، در صدد انتقام‌جويي برمي‌آيند و اگر فيلم و عکسي داشته باشند، سعي مي‌کنند شخص مقابل را با آنها تهديد کنند و الا شروع به فحاشي مي‌کنند.

 درباره نوع و شيوه ارتباط با جنس مخالف هيچ آموزشي از طريق رسانه‌هاي جمعي داده نمي‌شود

 اين مشاورخانواده درزمينه عملکرد نهادهاي آموزشي و تربيتي براي اطلاع‌رساني به جوانان درباره نوع ارتباط صحيح با جنس مخالف، گفت: نهادها در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي به اين موضوع کم توجهي کرده‌اند. اين در حالي است که مقام معظم رهبري همواره بر جدي گرفتن حوزه فرهنگي و انجام فرهنگ‌سازي تاکيد کرده‌اند. بنابراين اميدواريم نهادهاي مسئول از خواب زمستاني بيدار شوند.

 بياتي درپايان با انتقاد از فرهنگ‌سازي نکردن در زمينه ارتباط درست با جنس مخالف از سوي رسانه‌هاي جمعي، اظهار کرد: متاسفانه درباره نوع و شيوه ارتباط با جنس مخالف هيچ آموزشي از طريق رسانه‌هاي جمعي داده نمي‌شود. اين در حالي است که هم دانشگاهيان و هم مسئولان از روابط حاکم در شرايط کنوني نگران هستند. اگر فضاي اجتماعي و نوع ارتباطات جهت درستي پيدا نکند، ممکن است با بحراني در اين زمينه مواجه شويم.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/863/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

شیائومی 15 قبل از همه گوشی‌های دیگر به تراشه 2024 کوالکام مجهز می‌شود

جنجال جدید مالک ایکس؛ نخست‌وزیر استرالیا ایلان ماسک را «میلیاردر متکبر» نامید

هواوی رقابت‌ با اندروید و iOS را به بازارهای جهانی می‌کشاند

شبه جزیره ای زیبا در مکزیک

هزینه های نه به وانت!

سبک جدید از فوتبال دستی

نمایی از کوه رینیر آمریکا

یکی از عمیق ترین تالاب های تایلند

حکمت/ روزى تقسیم شده و اجل حتمى است...

چرا همه مسعود ده نمکی را نقد میکنند؟

لیلا حاتمی شاید در ونیز

تا یه گندی میزنه خودش رو میزنه به خرس مردگی

نقش بازی کردن زنده یاد "رضا داوود نژاد"

آخرین تمرین تیم ملی برای سهمیه جام جهانی

ادعای سان: تن‌هاخ آخر فصل اخراج می‌شود

پوست اندازی در اسکی با ورود نسل جدید مربیان و مدرسان

نمایندگان ووشو ایران حریفان خود را در جام‌جهانی شناختند

پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر

اعلام شرایط ملی‌پوش شدن 2 وزن المپیکی و یک وزن غیر المپیکی

تن‌هاخ داغ کرد؛ نظرات تو شرم‌آور بود نه بازی ما

ناگفته‌های خیرخواه از سفر دشوار برای کسب سهمیه‌ المپیک

ویسی: نام فولاد اینجاست اما اعتبارش نیست

واکنش جالب تنیسور 16 ساله به مصاف با رافائل نادال

عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است

رئیس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند، وضعیت متفاوت خواهد بود

«صبح ایران» در مرحله دوم انتخابات مجلس هم لیست می‌دهد

واکنش فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی

هشدار مسدودیت برای بخش املاک «دیوار» و «شیپور»

خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار

ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند

تصاویری پر بازدید از صحرای فوق‌العاده عربستان با رنگی خاص

حمله یک فیل به خودرو بازدید کننده ها در طبیعت

ترس کودکان هندی از دیدن پهپاد برای اولین بار

حکمت/ تنها به علی بن ابی‌طالب تمسّک بجوئید

وقتی هنوز مرگت نرسیده!

شکار بچه آهو توسط یوزپلنگ در مقابل چشمان مادرش!

«آقای قاضی» جدید هفته آینده پخش می‌شود

مسعود ده‌نمکی: با آدم‌های مذهبی‌نما مشکل دارم!

آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال

مغانلو و باقری در انزلی گلاویز شدند!

تکلیف اوسمار با پرسپولیس را یک شرط مشخص می‌کند

نتایج روز نخست ملی پوشان ایران در مسابقات اسکواش قطر جونیور

بارتومئو: حق زوبی زارتا اخراج نبود

راز موفقیت میکل آرتتا از زبان خودش

10 حرکت برتر بسکتبال حرفه‌ای NBA در شب گذشته

دلخوری آرائوخو، با این پیشنهاد دیگر نمی‌مانم

استون ویلا جواب بایرن مونیخ را داد