آریا جوان

آخرين مطالب

متوسط عمر سرمربیگری در تراکتور 120 روز است/ ستوان بردیف، افسر ارتش شوروی! ورزش

متوسط عمر سرمربیگری در تراکتور 120 روز است/ ستوان بردیف، افسر ارتش شوروی!
  بزرگنمايي:

آریا جوان - روزنامه گل / قربان بردیف، سرمربی جدید تراکتور، دیروز به همراه دستیاران خود وارد تبریز شد تا از امروز کارش را با سرخپوشان تبریزی آغاز کند.
این مربی‌ مطرح ترکمنستانی در حالی به ایران آمده که سال‌ها در فوتبال روسیه حضور داشته و یک قهرمانی لیگ و جام حذفی ترکمنستان با نیسا، یک قهرمانی لیگ ملی فوتبال روسیه، دو قهرمانی لیگ برتر، یک جام حذفی و دو سوپرجام روسیه با روبین کازان و یک قهرمانی در لیگ برتر روسیه در فصل 16-2015 با مربیگری روستوف در کارنامه‌اش دارد که این قهرمانی آخرین قهرمانی دوران سرمربیگری او به شمار می‌‌رود. این مربی 69 ساله در فصل گذشته روی نیمکت غیرت قزاقستان می‌‌نشست که با کسب 19 امتیاز در لیگ 14 تیمی این کشور در رده هفتم قرار گرفت. نکته جالبی که درخصوص بردیف وجود دارد، این است که او همیشه با خود تسبیح همراه دارد و معتقد است که هنگام تماشای بازی به او آرامش و احساس خوبی دست می‌دهد. جالب‌تر اینکه او در دوران جوانی‌اش با درجه ستوان یکمی در ارتش شوروی سابق خدمت کرده‌ و از این جهت می‌‌توان او را روس هم نامید و فدراسیون روسیه هم در سال 2012، برای تشکر و قدردانی از زحماتش، بالاترین نشان روسیه (مدال دوستی) را به بردیف اهدا کرد. حالا هواداران تراکتور در انتظار موفقیتی بزرگ با او هستند. ولی موضوعی که در این بین وجود دارد، این است که حضور 13 مربی در چهار فصل گذشته لیگ برتر که محمدرضا زنوزی مالک تراکتور شده، نشان می‌‌دهد که بردیف هم کار سختی در این تیم دارد. مربی ای که باشگاه تراکتور آغاز به کار او را «روز آغاز حرکت نوین تراکتور به سوی موفقیت ماندگار...» نامگذاری کرد. البته سرمربیگری تراکتور تنها مسئولیت بردیف نیست و او قرار است به عنوان مدیر فنی هم با تراکتور همکاری داشته باشد تا علاوه بر آماده‌سازی تیم بزرگسالان تراکتور برای حضور در لیگ بیست و دوم، در یک پروسه سه تا پنج ساله روی تمامی فعالیت‌های فوتبالی تراکتور از سطح آکادمی، فوتبال پایه و فراهم‌سازی زیرساخت حرفه‌ای باشگاه نظارت داشته باشد. در این شرایط، باید دید حداقل برای یک فصل هم که شده، تراکتور سرمربی جدیدش را نگه می‌‌دارد یا خیر. چرا که از روزی که زمام امور تراکتور به زنوزی واگذار شد، فقدان ثبات روی نیمکت این تیم به اوج رسیده است. در تمامی دوران حضور او، تراکتور فصل را با یک مربی استارت زده، در میانه‌های فصل نفر دوم به نیمکت رسیده و فصل با سرمربی سوم یا بیشتر تمام شده است.
مربیان تراکتور در زمان زنوزی
تراکتور لیگ هفدهم را با مربیگری ارطغرل ساغلام به پایان رساند و قبل از شروع لیگ هجدهم بود که زنوزی به عنوان مالک این تیم فعالیت خود را آغاز کرد. این تیم لیگ هجدهم را جان توشاک مربی مشهور ولزی آغاز کرد ولی این سرمربی پیشین رئال مادرید تنها شش بازی هدایت این تیم را برعهده داشت و با رفتنش از ایران، جای خود را به دستیارش محمد تقوی داد اما این مربی هم 9 بازی روی نیمکت تراکتور دوام آورد. تبریزی‌ها برای نیم فصل دوم سراغ جورج لیکنز رفتند و این سرمربی سابق تیم ملی بلژیک 15 بازی در تراکتور به مربیگری پرداخت. این تیم لیگ نوزدهم را هم با مربیگری مصطفی دنیزلی آغاز کرد ولی این سرمربی سابق تیم ملی ترکیه و پرسپولیس هم پس از 11 بازی از این تیم جدا شد. در ادامه در یک بازی احد شیخ‌لاری هدایت این تیم را برعهده داشت ولی در 18 بازی باقی مانده ساکت الهامی سرمربی این تیم شد که به قهرمانی جام حذفی تراکتور منجر شد. تراکتور لیگ بیستم را با مربیگری علیرضا منصوریان آغاز کرد ولی این سرمربی اسبق استقلال در پنج بازی روی نیمکت این تیم بود و بعد اخراج شد که حواشی زیادی را به وجود آورد. در ادامه مسعود شجاعی کاپیتان تراکتور در 10 بازی به عنوان مربی – بازیکن مسئولیت فنی این تیم را برعهده داشت ولی در نیم فصل دوم تراکتوری‌ها سراغ رسول خطیبی رفتند. با این حال، خطیبی تنها 9 بازی سرمربی بود و برای شش بازی فیروز کریمی که مدیر فنی تراکتور شده بود، به جای او سرمربی شد. 48 ساعت پس از اتمام لیگ بیستم، تراکتور با معرفی فراز کمالوند تکلیف نیمکتش برای فصل بعد را مشخص کرد تا تبریزی‌ها بعد از یک دهه سراغ مردی بروند که آنها را به لیگ برتر آورده بود و البته جزو معدود کسانی بود که توانسته یک فصل کامل روی نیمکت این تیم دوام بیاورد، اما کمالوند بدون حتی یک بازی نشستن روی نیمکت تراکتور، این تیم را ترک کرد تا فیروز کریمی دوباره به این تیم برگردد. اما او که در بازی باقی مانده لیگ قهرمانان سرمربی تراکتور بود، در لیگ بیست و یکم فقط در چهار بازی سرمربی این تیم بود تا در ادامه جایش را به زوانمیر سولدو بدهد. این مربی کروات در 15 بازی باقی مانده روی نیمکت تراکتور نشست ولی با عدم نتیجه‌گیری جدا شد. در ادامه و برای یک بازی محمد نصرتی سرمربی موقت بود و در 10 بازی باقی مانده هم ساغلام برای دومین دوره هدایت این تیم را برعهده گرفت که به جدایی او منجر شد.
هر 4 ماه یک مربی
پنجم خرداد 1397 بود که این باشگاه به زنوزی واگذار شد. او در این مدت 13 سرمربی انتخاب کرده که فیروز کریمی در دو مقطع هدایت این تیم را برعهده داشته و بردیف هم چهاردهمین سرمربی تراکتور در 1561 روز مدیریت او است. این یعنی میانگین عمر مفید یک سرمربی تراکتور در این چهار سال 120 روز است که چهار ماه می‌شود. حالا باید دید بردیف که سابقه پیروزی بر بارسلونا را هم در کارنامه‌اش دارد، چه روزهایی را در این تیم پشت سر می‌‌گذارد؟

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/816039/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران