آریا جوان
با حضور وزیر کار؛
یکصد هزار پروژه سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور افتتاح شد
سه شنبه 17 بهمن 1402 - 21:16:23
وزارت رفاه
آریا جوان - یکصد هزار پروژه سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در آیین افتتاح این پروژه‌ها که به‌صورت سراسری و در قالب ویدیو کنفرانس همزمان در 31 استان کشور برگزار شد، «سیدصولت مرتضوی»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «مهرداد عظیمی» رئیس‌ سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای کشور حضور داشتند.
گفتنی‌است، افتتاح این پروژه‌ها و طرح‌های مهارتی با هدف توانمندسازی افراد به‌ویژه جوانان جویای کار، در راستای ایجاد و پایداری اشتغال در کشور انجام می‌شود.
سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای، متولی ارائه آموزش‌های غیررسمی مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی در 19 گروه هدف متقاضی مهارت‌آموزی در مراکز ثابت دولتی، آموزشگاه‌های آزاد، جوار صنایع، پادگان‌ها، دانشگاه‌ها، زندان‌ها، روستاها و ... است.
ارتقای وزن اجتماعی مهارت با تغییر نگاه جامعه و ایجاد جریان ملّی مهارت‌آموزی، توسعه و تضمین کیفیت آموزش‌های مهارتی برای رشد اقتصادی پایدار مطابق با نیاز بازار کار و تحولات فناوری، تربیت نیروی انسانی توانمند و توسعه‌نگر در راستای کاهش زمان انتظار دسترسی به شغل از طریق مهارت، پیشتازی در اجرای قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی‌و‌حرفه‌ای و مهارتی؛ بخشی از راهبردها و برنامه پیش‌روی سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور بوده و افتتاح 100 هزار پروژه مهارتی نیز در همین راستا انجام شد.
17 بهمن 1402 16:54
کد خبر : 334,802
نظرات بینندگان

http://www.javanannews.ir/fa/News/1265739/یکصد-هزار-پروژه-سازمان-آموزش-فنی‌و‌حرفه‌ای-کشور-افتتاح-شد
بستن   چاپ