آریا جوان
آغاز عملیات اجرایی ترمینال ایران‌شهر پس از تکمیل ترمینال سلام
يکشنبه 29 بهمن 1402 - 11:30:54
آریا جوان - وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: پس از اتمام عملیات ساخت ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) عملیات اجرایی احداث ترمینال ایران شهر این فرودگاه آغاز شود.
مهر: محمد اسلامی اظهار داشت: امروزه در دنیا فرودگاه ها نماد توسعه و پیشرفت یک کشور محسوب می شوند و ما با ساخت یک فرودگاه مدرن می توانیم توانایی های خود را در رشد و توسعه کشور برای جهان به نمایش بگذاریم.
وی گفت: همچنان با استانداردهای یک فرودگاه مدرن فاصله داریم و باید برای ساخت فرودگاه های مدرن در کشور برنامه ریزی های دقیق داشته باشیم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح جامع توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با افق 30 ساله یادآور شد: این طرح یکی از مهمترین برنامه ها برای ساخت فرودگاهی مدرن در کشور است و می تواند این فرودگاه را به نماد رشد و توسعه کشور تبدیل کند.
اسلامی افزود: یکی از پروژه های مهم که با محوریت توسعه صنعت فرودگاهی کشور انجام شده، ساخت ترمینال گالری سلام با مدرن ترین تجهیزات است که ظرفیت اعزام و پذیرش 5 میلیون مسافر در سال را دارد.
وی خاطرنشان کرد: گام دیگری که باید با هدف ایجاد فرودگاه مدرن در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برداریم، ساخت ترمینال ایران شهر است که عملیات اجرایی برای طراحی و ساخت آن باید پس از افتتاح ترمینال سلام صورت گیرد.
گفتن ی است ترمینال ایران شهر در فاز نخست قابلیت اعزام و پذیرش 25 میلیون مسافر در سال را دارد و در فاز نهایی ظرفیت اعزام و پذیرش آن به بیش از یکصد میلیون مسافر در سال خواهد رسید.
امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !

http://www.javanannews.ir/fa/News/1273580/آغاز-عملیات-اجرایی-ترمینال-ایران‌شهر-پس-از-تکمیل-ترمینال-سلام
بستن   چاپ