آریا جوان
شوهرم برای خانواده خودش دست‌و‌دل‎باز و برای خانواده من، خسیس است
سه شنبه 21 فروردين 1403 - 12:16:28
آریا جوان - خراسان / خانمی 24ساله هستم. شوهرم را دوست دارم. مشکلم این است که او برای خانواده خودش با خوشحالی و دست‌و‌دل‎باز خرج می‌کند اما برای خانواده من، خیلی خسیس است. مثلا در مواقع مهمانی برای خانواده خودش سنگ‌تمام می‌گذارد. این رفتارش بدجور روی اعصاب است و توهین به خانواده خودم می‌دانم.
پاسخ مشاور
 بعضی از خانم‌ها با این مشکل مواجه هستند که همسرشان به خانواده خودشان بیشتر از خانواده همسر بهاء می‌دهند. این‎که همسرمان خانواده خودش را بیشتر ترجیح می‌دهد و حتی آن‌ها را بیشتر مورد بذل و محبت خود قرار می‌دهد، بسیار رنج‌آور است. حس‌و‌حالی که شما از خودتان در پیامک‌تان توصیف کردید، نشان‌دهنده همین وضعیت است. 
دلایل احتمالی رفتارهای شوهرتان
1- گاهی از نبودن کنار خانواده‌شان احساس گناه می‌کنند و قصد دارند جبران کنند. 2- وابستگی به مادر و پدر از نظر عاطفی و اقتصادی و ... سبب توجه بیشتر به خانواده خود توسط بعضی مردهاست. 3- گاهی مردان برای نگه‌داشتن آرامش به خانواده خود بیشتر توجه می‌کنند تا تهدیدی برای همسرشان باشد که اگر کشمکش و کمبودی باشد مثل دوران مجردی به خانواده برمی‌گردم. 4- ازدواج دیرهنگام و مدت زمان زیاد با خانواده زیر یک سقف بودن، سبب اولویت قرار دادن آن‌ها می‌شود. 5- تنش‌های بین زن و شوهر و تنش با خانواده زن، یکی دیگر از دلایل این ماجراست. بنابراین شما باید ببینید که کدام یک از این موارد باعث چنین رفتاری در شوهرتان شده که به قول شما برای خانواده خودش با خوشحالی و دست‌و‌دل‎باز خرج می‌کند اما برای خانواده شما، خسیس است. 
از غر زدن زیاد بپرهیزید

درست است که همسر شما با ازدواج نقش شوهری برای شما را پذیرفته است اما هنوز نقش فرزند کوچک یا بزرگ پدر و مادرش را هم دارد. این مسئله را درک کرده و از غر زدن درباره توجه‌اش به خانواده‌اش پرهیز کنید چون بیشتر سبب تنش می‌شود. سعی در جدا کردن او از خانواده‌اش نداشته باشید که نه تنها کمک‌کننده نیست بلکه هر دو نفرتان بیشتر آسیب می‌بینید.
خودتان را بخشی از خانواده شوهرتان بدانید
سعی کنید ارتباط قوی با آن ها برقرار کنید و بین خودتان و خانواده شوهر اعتماد ایجاد کنید تا آن‌ها هم احساس خوبی از حضور شما در جمع خانواده‌شان داشته باشند. این مسئله به مرور باعث تغییر رفتارها و نگرش همسرتان خواهد شد.
نویسنده : دکتر زهرا وفائی‌جهان | ‌ روان شناس

http://www.javanannews.ir/fa/News/1301469/شوهرم-برای-خانواده-خودش-دست‌و‌دل‎باز-و-برای-خانواده-من،-خسیس-است
بستن   چاپ