آریا جوان

آخرين مطالب

تاکید وزیر ورزش وجوانان بر مطالعه بیانیه رهبر معظم انقلاب توسط مسئولین حوزه ورزش

دکتر سلطانی فر : تحریم های ناعادلانه و کمر شکنی بر ما اعمال می شود که باید با قدرت آنها را پشت سر بگذاریم/پرهیز از حواشی زمینه موفقیت در ورزش را ایجاد کرد ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - وزیر ورزش وجوانان با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نقشه راه نظام نام برد و با تاکید کرد بر توجه بیشتر مسوولان به آن اظهارداشت: تحریم های سخت و ناعادلانه و کمر شکنی بر ما اعمال می شود که باید با قدرت آنها را پشت سر بگذاریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان دکتر سلطانی فر که در نشست شورای راهبردی ورزش کمیته ملی المپیک سخن می گفت با اشاره به تعامل مثبت دستگاه ورزش و کمیته ملی المپیک اظهار کرد: از زمان سکانداری دکتر صالحی امیری در کمیته ملی المپیک و تاکید وی بر اجرای مباحث فکری و گسترش تعاملات با دست اندرکاران ورزش ، شاهد اثرات مثبت این ارتباط مثبت در توسعه ورزش و رفع مسائل و مشکلات ورزش هستیم .
وی در بخش دیگری از سخنانش به بیانیه مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و از آن به عنوان ترسیم نقشه راه نظام برای دهه پنجم و استمرار حرکتهایی که در گذشته در رشد و توسعه کشور یاد کرد و تاکید کرد که مسوولان حوزه ورزش آن را مطالعه کنند.
وزیر ورزش و جوانان افتخار به گذشته و امید به آینده ، جهت گیری نیروی جوان، پذیرفتن برخی نارسایی ها وسیاه نمایی ها ، تلاش برای برطرف کردن آنها و هوشیاری در مقابل دشمن را از مهمترین محورهای این بیانیه نام برد و افزود : این بیانیه باید دردستور کار بخشهای مختلف قرار گیرد .
وی توضیح داد که حوزه معاونت فرهنگی وزارت ورزش وجوانان و همکاری کمیته ملی المپیک با الهام از این بیانیه باید سیاستگذاری ها در دستور کار برای تمام بخش های ورزش کشور اعم از فدراسیون ها، ادارات کل استانها قرار بگیرد .
دکتر سلطانی فر همچنین به ملاقات مقام معظم رهبری با مردم آذربایجان اشاره کرد و افزود : ایشان بیان داشتند که امنیت امروز به چه بهایی بدست آمده و اینکه ما چقدر سرمایه گذاری مادی و معنوی برای امنیت کرده ایم و ما در راه استقلال و امنیت بهترین عزیزان را تقدیم کرده ایم .
او ادامه داد : پس قدر این امنیت را بدانیم و بدانیم ما در شرایط سختی قرار گرفته ایم و تحریم های سخت و ناعادلانه و کمر شکنی بر ما اعمال می شود که باید با قدرت آنها را پشت سر بگذاریم
وزیر ورزش و جوانان همچنین به سخنان رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت : ما بایستی به مردم به صراحت بگوییم که مشکلات کشور ناشی از تحریم های ناعادلانه و غیر قانونی است که آمریکا به ما اعمال می کند. مردم باید بدانند که اگر امروز گرانی، تورم و مشکلات ناشی از کاهش پول ملی و ... وجود دارد در اثر این تحریم هاست.
او افزود : وقتی رئیس جمهور آمریکا می گوید که در فرایند برجام، ظریف سر جان کری را کلاه گذاشته خود نشان از پیروزی و حقانیت جهانی برجام دارد. ما شرایط ویژه و جنگ اقتصادی داریم که مشابه جنگ نظامی کشته و خسارت و مشکلات دارد بهتر است که این این عرصه بهانه ای برای تسویه حساب سیاسی و شخصی نشود .
دکتر سلطانی فر ادامه داد : اگر به هر دلیلی جناهی در انتخابات موفق نشده ، نباید در جهت منافع اسرائیلی ها و آمریکایی ها حرکت کند چرا که اگر خدشه ای بر پیکر نظام وارد شود و این اقدام پیروزی بزرگی برای دشمن خواهد بود. می گویند ما تحریم کردیم دولت ایران سقوط کرد. ماتحریم کردیم و... ما بایستی به جدیت مراقب این گونه خطرات باشیم.
وی افزود :در ادامه فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره داشتن که از اظهار نظر برخی از قهرمانان و ورزش کاران باید به گونه ای باشد که فراموش نکنند که در چه فضای امنی زندگی می کنند، ورزش می کنند، مسابقه می دهند، و بعضاً کار اقتصادی انجام می دهند این فضای امن و آرامش مهم است. این امنیت و آزادی است که آنها جرات پیدا می کنند بر علیه عالی ترین مسئولان نظام انتقاد کنند به برکت خون این شهیدان است.
دکتر سلطانی فر با بیان اینکه همه ورزش کاران ما باید درک بکنند که اگر امروز فشارهای اقتصادی وجود دارد که در نتیجه اعمال تحریم های ناعادلانه است اظهارداشت : همهم ما باید کمی تحمل داشته باشد.
او ادامه داد : اگر دستمزدی، پاداشی دیر پرداخت می شود لازم است که درک صحیحی از شرایط اقتصادی کشور داشته باشند. شرایط امروز مملکت شرایط ویژه است. امروز درآمد های حاصل از صادرات نفت نصف شده و خیلی از صادرات هم با مشکل انتقال ارز مواجه است.
او با مورد توجه قرار دادن سخنان دیروز رئیس جمهور در شورای اداری هرمزگان گفت : دکتر روحانی به مشکلات، شرایط اقتصادی که ما از هر طرف در فشار هستیم، سیاه نمایی ها، برخی تصفیه حساب های سیاسی و دستاوردهایی که آوردیم اشاره کرد .
دکتر سلطانی فر در خصوص دستاوردهای دولت تدبیر وامید با وجود مشکلات اظهارداشت : پروژه های بزرگی چون فاز سوم مجتمع خلیج فارس و یا به آب انداختن زیردریایی ساخت داخل و به بهره برداری رسیدن هزاران پروژه در ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همه به برکت تلاش مردم و مدیران و تلاشی که همه می کشند.
او ادامه داد : انچه که به دست آمده حاصل مدیریت و نظارتی شخص رهبری و نگاه ویژه شخص رئیس جمهور که بارها و بارها شاهد آن بوده و هستم .
وزیر ورزش وجوانان با بیان ایتکه دغدغه دولت و شخص رئیس جمهور تامین معیشت مردم و کاهش تورم و افزایش پول ملی به تاکیداتی که وی در تمامی جلاسات هیئت دولت دارند ، اشاره کرد .
وی افزود : باید بپذیریم که اقتصاد ایران ، جزئی از پیکره اقتصاد جهانی است و ما تابعی از متغیر ها مختلف هستیم و با تمام جهان تعاملاتی داریم و بایستی این شرایط را پشت سر بگذاریم .
دکتر سلطانی فر تاکید کرد : آن چیزی که باعث شد ما در چهل سال گذشته در حوادث، بحران ها، گرفتاری ها، کشمکش ها بتوانیم افتخار آمیز دستاوردها و ارزش ها را حفظ کنیم چیزی جز وحدت، همدلی و هماهنگی نبوده است و اگر این هم افزایی و همدلی و هماهنگی را هم اکنون تداوم داشته باشدو از تسویه حساب های سیاسی و جناهی و مسائلی که ریشه در انتخابات 92 و 96 دارد کنار گذاشته شود و این وحدت حفظ شود، ازاین بحران هم عبور می کنیم .
وی در این نشست به توضیحاتی را پیرامون برنامه ها و سیاستهایی در حوزه ورزش و جوانان ارائه کرد و توضیح داد : اگر وفاق و همدلی وجود نداشته باشد مثل سایر عرصه ها امکان تحقق برنامه ها وجود نخواهد داشت.
وزیر ورزش وجوانان با تاکید بر ایجاد آرامش و پرهیز از حواشی در عرصه ورزش به عنوان یکی از برنامه های وزارتخانه در طول چهار سال گذشته اظهارداشت : چنانچه این موضوع مورد توجه قرار نمی گرفت ،امکان تحقق برنامه ها وجود نمی داشت.
او ادامه داد : استفاده از ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری ورزش در کشور، شناسایی سازمان های فعال در حوزه ورزش ، بررسی نحوه استفاده از سایر ارگان ها از جمله آموزش و پرورش، نیروهای مسلح، ورزش دانش آموزی و دانشگاهی، شهرداری ها و.. با برآورد فضای ورزشی سازمان های فوق ما به این نتیجه رسیدیم که هر کس بخواهد ورزش کند بالای 90 درصد فضای ورزشی وجود دارد و 10 درصد هم به مناطق محروم و مرزیست که نگاه ما معطوف به آنها است.
دکتر سلطانی فر تاکید کرد که ما در برنامه های مان باید از همه کسانی که دغدغه توسعه ورزش کشور را دارند و اطلاعات و آگاهی دارند از این ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری استفاده کنیم.
او همچنین تدو ین برنامه در پروسه های زمانی میان مدت و بلند مدت ، نگارش سند چشم انداز توسعه ورزش در دو افق 1400 و 1420 تا المپیک 2040 از دیگر برنامه هایی است که بر اساس سیاستهای های نظام پیگیری و اجرایی شده اشت .
دکتر سلطانی فر اضافه کرد : همچنین طرح جامع توسعه ورزش کشور در زمان آقای مهرعلیزاده تدوین گردیده که پس از به روز کردن برخی موارد به دنبال اجرای آنها هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش فعال شدن اقتصاد ورزش را مورد توجه خواند و با مهم خواندن این امر گفت : در ساختار جدید وزارت ورزش بخش سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش را تصویب کردیم و با یکی از اساتید خوب کشور مذاکره کردیم که بعنوان مشاور رئیس و مسئول این مرکز فعالیت کنند.
وزیر ورزش وجوانان گفت : پیش بینی ما این است که در قالب خیرین، سرمایه گذاران مختلف منابع داخلی و خارجی امکان تهیه منابعی بیش از منابع دولتی داشته باشیم.برابر منابع دولتی، در بخش خصوصی و شبه خصوصی منابع داریم که ان شاالله در این قالب از آنها استفاده می کنیم.
وی همچنین از تشکیل دادگاه حکمیت ورزش ایران به عنوان یکی از ضرورت های مهم ورزش کشوردر این بخش اشاره کرد و افزود: در صورت راه اندازی این دادگاه بالای 90 درصد موارد که به خارج از ایران ارجاع می شود در داخل حل و فصل شود.
دکتر سلطانی فر در خصوص بحث گردشگری ورزشی افزود: تنها جاذبه های تاریخی کشور ملاک فعال شدن این بخش نیست همه کشورها جاذبه های ورزشی دارند که به منظور جذب ورزش کارن در رشته های خاص استفاده می شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/105375/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس