آریا جوان

آخرين مطالب

مدیر کل ورزش و جوانان یزد:

سال 97 اتفاقات خوبی برای ورزش استان یزد رقم خورد/ حرکت و برنامه ریزی بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه در سال 97 شاهد اتفاقات خوبی برای ورزش استان یزد بودیم گفت: برای سال 98 و برنامه ریزی برای توسعه بیشتر و پایدار نگاهمان بر بیانیه گام دوم انقلاب خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان مسعود شریعتی در روزهای پایانی سال 97گفت: در ابتدا باید از زحمات و تلاش های تمامی کارکنان این اداره کل ، اعضاء هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد جوانان استان یزد و همچنین جامعه ورزش و جوانان تقدیر و تشکر کنم که با همت و تلاشی مضاعف اتفاقات خوبی رقم خورد.
وی افزود: یکی از بخش‌های پرافتخار انقلاب اسلامی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب در حوزه ورزش و جوانان بوده که در حوزه های مختلف مربوطه افتخارات زیادی بدست آمده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم، نقشه راهی برای تداوم این مسیر و شکوفایی کشور است اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب نقطه عطفی بین چله اول و چله دوم به عنوان آینده انقلاب است که اجرای کامل این بیانیه سرلوحه کارمان قرار خواهد گرفت.
شریعتی تاکید کرد : براساس تاکیدات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب جوانان سکانداران اقتدار و پیشرفت نظام هستند و جوانگرایی نیز یکی از اصلی ترین اهداف این گام است که تلاش برای رسیدگی مطالبات و رفع مسائل و مشکلات جوانان در اولویت قرار دارد.
وی در ادامه با تشریح فعالیت های اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه امسال 74 نشست ستاد ساماندهی در شهرستان‌های استان یزد برگزار شده است، گفت: در مجموع ستادهای استانی و شهرستان ها بیش از 80 نشست ستاد ساماندهی برگزار شده که نسبت به سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.
این مقام مسئول تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد استان یزد را 47 مورد اعلام کرد افزود: این آمار در سال جاری با توجه به مراحل صدور مجوزهایی که در حال انجام است، به 50 مورد می‌رسد.
شریعتی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های پیش و پس از ازدواج در حوزه ازدواج در سال جاری حرکتی نویی بود که در استان رقم خود، اظهار داشت: در سال جاری در این راستا 180 کارگاه تعریف شده بود و با همت و تلاش همکاران 216 کارگاه برگزار شد که نسبت به پیش بینی ها رشد داشته است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد تصریح کرد: بر اساس مصوبات صورت گرفته، آموزش‌های پیش از ازدواج به ورزش و جوانان ، حین ازدواج به علوم پزشکی و پس از ازدواج به بهزیستی محول شده است؛ اما از سال آینده این آموزش‌ها به‌صورت تخصصی پیگیری می‌شود.
این مقام مسئول، بحث اشتغال را از مهم‌ترین بحث‌های مطرح شده در استان عنوان کرد و بیان داشت:: بر اساس آمارهای رسمی سال 95، نرخ مشارکت در استان یزد برای گروه‌های سنی بالای 10 سال، 40/8 دهم درصد است و از این تعداد 87 و 9 دهم درصد شاغل و 12 و یک‌دهم درصد بیکار بوده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: اشتغال مهم‌ترین دغدغه جوانان در یزد قلمداد می‌شود؛ همچنین بیشترین درصد بیکاری یزد مربوط به فارغ‌التحصیلان است؛ لذا اعتباری برای رفع این مشکل در استان‌ها در نظر گرفته شده که تاکنون بیش از 700 میلیون تومان در استان یزد پرداخت شده است.
بگفته مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ورزش یکی از بخش‌های پرافتخار انقلاب اسلامی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب بوده است به نحوی که تنها در استان یزد تعداد تیم‌های حاضر در لیگ‌های کشوری از دو مورد در پیش از انقلاب اکنون به بیش از 70 تیم افزایش یافته است.
وی افزود: در حالی که تا قبل از پیروزی انقلاب، استان یزد هیچ تیم ورزشی در لیگ‌های کشور نداشت، در حال حاضر این استان 48 تیم آقایان و 27 تیم بانوان در رقابت‌های مختلف لیگ‌های کشور در رشته‌های مختلف دارد.
به گفته شریعتی، یزد بیش از 40 سال قبل هیچ مقامی در لیگ‌های کشوری نداشت ولی تنها در سال جاری بیش از 42 مقام کسب کرده و این جدای از کسب 650 مدال کشوری ورزش کاران یزد در سال جاری است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد بیان کرد: بیش از 14 نفر در بخش آقایان و بیش از37 نفر از بخش دختران به تیم های ملی در رده های سنی و رشته ها مختلف دعوت شدند. علاوه بر این یزد امسال میزبان 92 مسابقه کشوری و سه مورد مسابقات بین‌المللی بوده است.
وی با بیان این که شعار امسال وزارت ورزش «40 سال ورزش ، 40 سال افتخار» است، عنوان کرد: امسال هم در کشور بهترین و نشاط آورترین برنامه‌های ورزشی را برای مردم کشورمان خلق کرده‌ایم.
شریعتی از عمده اقدامات صورت گرفته در این راستا را ایجاد و توسعه امکانات و زیرساخت‌های ورزشی به ویژه در نقاط محروم ذکر کرد و گفت: خوشبختانه این فعالیت‌های زیرساختی موجب رونق فعالیت‌های ورزشی در این مناطق شده است.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/114471/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران