آریا جوان

آخرين مطالب

تاثیر تکنولوژی بر دکوراسیون کابینت آشپزخانه؛ آکس چوب فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - در دنیای امروز، حضور کابینت‌ در آشپزخانه به‌حدی رایج و متداول است که آشپزخانه‌ای بدون وجود کابینت را نمی‌توان تصور کرد.

کابینت‌ آشپزخانه علاوه‌بر اینکه باعث نظم و سازماندهی لوازم و تجهیزات آشپزی می‌شود، جلوه‌ی بصری بسیار زیبایی دارد که می‌تواند نمای داخلی منزل را دگرگون سازد. طی قرن‌ها، افراد از گنجه‌ها و کمد‌ها برای نگه‌داری و انبارکردن لوازم آشپزخانه استفاده‌ می‌کردند، اما حضور کابینت به شکل امروزی که معرف حضور همه‌ی ما هست، از قرن بیستم میلادی متداول شده است. در طول تاریخ و زمانی‌که اولین کابینت‌ها به شکل امروزی پا به عرصه‌ی حضور گذاشتند، تنها متریالی که در ساخت کابینت آشپزخانه به کار می‌رفت، چوب یا فلز بوده است. اما امروزه با پیشرفت صنعت و تکنولوژی، شاهد استفاده از مواد اولیه کاملا جدیدی هستیم که خصوصیات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی را در کابنیت آشپزخانه فراهم می‌کنند. کابینت‌های امروزی محصول تکنولوژی برتر دنیا هستند و چه از نظر متریال ساخت و چه از نظر ظاهری و کارایی، به سبکی مدرن و به‌روز طراحی و ساخته می‌شوند. گروه ساخت و تولید آکس چوب شما را با انواع متریالی که در ساخت کابینت آشپزخانه مدرن به‌کار می‌‌رود، آشنا می‌سازد. کابینت آشپزخانه MDF :
از خرده‌ها و ضایعات چوب به‌دست می‌آید. این ضایعات توسط دستگاه خرد شده و به‌وسیله‌ی چسب رزین و تحت فشار بالا و گرما، فشرده می‌شوند و سپس توسط دستگاه، روکش می‌شوند. MDF رایج‌ترین متریالی است که در ساخت کابینت آشپزخانه کاربرد دارد و به کابینت اقتصادی معروف است. MDF خام، که در بالا به آن اشاره شد با پوشانده شدن توسط روکش‌های مختلف، خاصیت و ویژگی‌های متفاوتی پیدا می‌کند که حتی دوام و ماندگاری آن را تا نزدیک به سی سال افزایش می‌دهد. در ادامه به چند نمونه از انواع کابینت که با MDF خام تهیه می‌شود، می‌پردازیم.
کابینت آشپزخانه ممبران:
کابینت ممبران یکی دیگر از انواع کابینت‌ آشپزخانه است که محصول تکنولوژی روز دنیا ست. با دیدن طرح‌های کلاسیک، کنده‌کاری‌شده و برجسته‌ی کابینت ممبران شاید فکر کنید این طرح‌های سنتی و کلاسیک، حتما توسط یک استادکار حرفه‌ای تراشیده شده‌اند؛ اما باید گفت ساخت این کابینت‌ها توسط یکی از مجهزترین دستگاه‌های طراحی به نام CNC صورت می‌گیرد. برای ساخت کابینت ممبران ، MDF خام توسط دستگاه‌ پیشرفته CNC طراحی می‌شود و سپس به‌صورت کاملا یکپارچه، با روکش PVC پوشانده و وکیوم می‌شود. قابل‌توجه است که این کابینت به‌دلیل وجود لایه‌ی PVC، کاملا ضدآب و رطوبت است. کابینت آشپزخانه های‌گلاس و پلی‌گلاس:
حتما ظاهر براق و شفاف کابینت های‌گلاس و پلی‌گلاس، شما را به وجد آورده است. این دو کابینت هم از MDF خام تشکیل می‌شوند و توسط روکشی براق و شیشه‌مانند پوشانده می‌شوند و با درخششی که دارند، آشپزخانه شما را نورانی و جذاب می‌کنند. کابینت آشپزخانه هلال یا منحنی :
یکی دیگر از جلوه‌های مدرن در صنعت کابینت‌سازی که تا دیروز امکان ساختش وجود نداشت، کابینت هلال یا منحنی است. کابینت هلال، از MDF خام که توسط دستگاه و مطابق میل مشتری خمیده و منحنی می‌شود، ساخته شده و سپس روکش می‌شود. شاید برایتان تعجب‌آور و البته جذاب باشد که بدانید امروزه وجود کابینت‌هایی گرد و دایره‌مانند دیگر ناممکن نیست و شما به‌راحتی می‌توانید کابینت‌هایی قوس‌دار و حتی کاملا گرد در آشپزخانه‌های خود داشته باشید.
ساخت کابینت‌هایی با کارایی بی‌نظیر:
تکنولوژی تنها در متریال و مواد اولیه کابینت‌ آشپزخانه دخیل نبوده، بلکه کارایی و بهره‌وری آشپزخانه را نیز دو چندان کرده است. وجود کابینت‌های چرخشی که با یک اشاره کوچک تمام نقاط دور از دسترس درون کابینت را در اختیار شما قرار می‌دهد، یک نمونه از آن است یا کشوهای افقی بزرگ و جادار که به‌راحتی و سهولت باز و بسته می‌شوند. امروزه شما می‌توانید کابینت‌هایی بدون دسته و دستگیره سفارش دهید چرا که مگنت‌هایی که درون در کابینت قرار می‌گیرند، این امکان را برایتان فراهم می‌آورند که در کابینت را به‌آسانی باز و بسته کنید. وجود جزیره متحرک در آشپزخانه، نمونه‌ی دیگری از وجود و کارایی کابینت مدرن است که امکان دسترسی بیشتر با قابلیت تنوع بیشتر را برایتان فراهم می‌آورد و همچنین است ساخت کابینت‌هایی که کاملا ضدآب، آنتی باکتریال و ضد الکتریسیته هستند و از هر جهت ایمنی و کارایی را به آشپزخانه شما هدیه می‌دهند. تیم طراحی و ساخت کابینت آکس چوب با تیمی متشکل از 300 نفر از حرفه‌ای ترین طراحان و تولیدکنندگان کابینت، از شما عزیران دعوت می‌کند از نمونه‌کارهای انجام‌شده، کاتولوگ‌ها و انواع طراحی‌های دست‌ساز و ماشینی کابینت و سازه‌های چوبی این وب‌سایت دیدن کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/121571/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس