آریا جوان

آخرين مطالب

اینتل کسب و کار تراشه های سفارشی را با ریخته گری خود آغاز می‌کند دانش

اینتل کسب و کار تراشه های سفارشی را با ریخته گری خود آغاز می‌کند
  بزرگنمايي:

آریا جوان - سخت افزار / پت گلسینگر، مدیرعامل شرکت اینتل، قصد این شرکت را برای ورود به تجارت «تراشه های سفارشی» و ارائه خدمات به هر نوع مشتری، از جمله کمپانی AMD، فاش کرده است.
شرکت اینتل تصمیم گرفته است وارد بازار نیمه‌هادی شود و حضور قوی‌تری در این صنعت داشته باشد. این شرکت قصد دارد تا سال 2030 به یک کارخانه ریخته گری پیشرو در جهان تبدیل شود، به علاوه مدیرعامل اینتل امیدوار است که آنها برای شرکت AMD نیز تراشه بسازند.
شرکت‌های اینتل و انویدیا ورود به بازار تراشه های سفارشی را اعلام کرده‌اند
رقابت در بخش تراشه‌های سفارشی در حال گرم شدن است زیرا شرکت‌های اینتل و انویدیا اعلام کرده‌اند که قصد دارند از طریق زنجیره‌های تأمین و تجهیزات خود وارد این کسب و کار شوند. پت گلسینگر در یک رویداد به نام IFS Direct Connect اعلام کرده است که اینتل قصد دارد تراشه‌های سفارشی را تولید کند و از نودهای فرآیند خود استفاده کند. همچنین این شرکت میخواهد در هر مرحله از فناوری‌های تولید، از جمله خدمات بسته‌بندی پیشرفته، با دیگر شرکت‌ها همکاری کند. از پت در مورد رویکرد شرکت با تراشه‌های سفارشی سوال شد، این بخش از متن به نقل از گفتگو با یک نماینده از Tom’s Hardware است و مطالبی که پت درباره رویکرد شرکت با تراشه‌های سفارشی داشت، آورده شده است:

خوب، اگر به تصویری که امروز نشان دادم برگردید، محصولات شرکت و ریخته گری کمپانی اینتل دیده می‌شود و که کاملا از یک دیگر تفکیک شده‌اند و هیچ تداخلی میان آن‌ها وجود ندارد، و همانطور که در آخرین کنفرانس درآمدی گفتم، امسال یک نهاد حقوقی مجزا برای ریخته گری کمپانی اینتل تاسیس خواهیم کرد.
از این پس، شروع به ارسال داده‌های مالی مربوط به بخش ریخته گری به صورت جداگانه خواهیم کرد. به علاوه هدف تیم ریخته گری ساده است: برطرف کردن نیاز کارخانه‌ها با تولیدات خود و تحویل محصولات به بزرگترین مجموعه مشتریان در سراسر کره زمین.
ما امیدواریم که اشخاص و شرکت‌ها مختلف در آینده در این پروژه شرکت کنند که شامل افرادی همچون جنسن (انویدیا)، کریستیانو (کوالکام) و ساندار (گوگل) شود، و امروز شنیدید که ساتیا (مایکروسافت) به این لیست اضافه شده است. حتی امیدوارم که با لیزا (AMD) در آینده همکاری شکل بگیرد. منظورم این است که ما می‌خواهیم که به عنوان کارخانه‌ای برای تمام دنیا شناخته شویم، و اگر می‌خواهیم که به عنوان یک کارخانه در مقیاس غرب فعالیت کنیم، نمی‌توانیم در مورد افرادی که در آن شرکت می‌کنند تبعیض قائل شویم.
_پت گلسینگر مدیر عامل اینتل
تیم آبی با تجربه گسترده‌ای در توسعه تراشه‌ها به رقابت می‌پردازند
اظهارات مدیر عامل شرکت اینتل در واقع بیانگر خوش‌بینی این شرکت در این بخش است و ما نمی‌توانیم این تصمیم را به هیچ وجه استدلال کنیم، زیرا در عصر پیشرفت‌های هوش مصنوعی، نیاز به تراشه های سفارشی «بهینه‌سازی شده برای مشتری» به سرعت در حال افزایش است و خلاء ایجاد شده هنوز توسط شرکت‌ها برطرف نشده است. یکی از مزایایی که شرکت اینتل در اینجا دارد این است که این شرکت تجربه گسترده‌ای در توسعه تراشه‌های سفارشی برای تأمین نیازهای عملکردی مورد نیاز دارد و با فناوری‌هایی که اینتل در بسیاری از خطوط پردازنده‌های خود پیاده‌سازی کرده است، تیم آبی (اینتل) قطعاً مشکلی در تأمین تقاضای مشتریان نخواهد داشت.
مدیر عامل شرکت اینتل قبلاً آمادگی خود را در زمینه ساخت تراشه برای شرکت‌های انویدیا و AMD ابراز کرده است. کمپانی انویدیا همچنین یک قرارداد بالقوه جدید با شرکت اینتل در زمینه استفاده از فن‌آوری‌های این شرکت برای تولید تراشه‌های خاص به منظور تامین عرضه بیشتر برای عصر هوش مصنوعی به اشتراک گذاشته است.
در حالی که شرکت اینتل در بخش تراشه های سفارشی مشارکت دارد، که عمدتاً با شرکت‌های شبکه مانند سیسکو سروکار دارد، ما هنوز شاهد اجرای آن برای شرکت‌های فناوری نیستیم. با این حال، شرکت اینتل با موفقیت مورد توجه صنعت قرار گرفته است، زیرا آنها یک قرارداد عظیم 15 میلیارد دلاری را با کمپانی مایکروسافت منعقد کرده‌اند که عمدتاً با توسعه طراحی داخلی پردازنده‌ها و شتاب دهنده‌های هوش مصنوعی سروکار دارد. شرکت‌های مایکروسافت و اینتل از فرآیند 18A استفاده خواهند کرد، که اولین پیروزی بزرگ برای IFS گره پیشرفته خود است، و همچنین پایه‌های شرکت TSMC را متزلزل می‌کند، زیرا این توسعه در واقع برای بازارهای نیمه هادی از نظر رقابت فعلی بسیار گسترده است.
پت گلسینگر، IFS را به عنوان بزرگترین ریخته گری جهان در نظر گرفته است و بر اساس نحوه شکل گیری شرکت، به نظر می‌رسد این هدف دست یافتنی باشد. سوال بزرگ در اینجا این است که چگونه شرکت اینتل زمانی که در کانون توجه قرار می‌گیرد می‌تواند موضع خود را حفظ کند زیرا جدا از فرآیندهای پیشرفته، مدیریت موثر عرضه و تقاضا، به ویژه در عصر هوش مصنوعی، نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1277056/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

به زودی یک گوشی پریمیوم مجهز به پردازنده مدیاتک در آمریکا عرضه خواهد شد

تفال/ دیریست که دلدار پیامی نفرستاد

شادی ممنوع برای باقری در دربی خانوادگی

عددی بی‌سابقه برای الهلال در لیگ حرفه‌ای

یک دروازه‌بان شماره 80 پوشید

دستیار آینده مسعود شجاعی از حالا مشخص است!

همین بازیکنان بی‌کیفیت چند هفته دیگر 50 میلیارد تومان می‌خواهند!

حذف فتوحی و باهر از جدول مقدماتی شمشیربازی گرندپری سئول

کریم هوادار مثل کریم بنزما!

فوتسال نیاز به بازی با تیم‌های بزرگ دارد

دلایلی که مربیان به سمت جوانگرایی نمی‌روند

کشتی‌گیر و مربی تیم ملی آمریکا برنده جایزه شدند

تراکتور امروز به بنیان دیزل برمی‌گردد

اورونوف باید شماره 70 را تحویل بدهد

با انگیزه‌ترین بازیکن علیه رویاهای تراکتور

رکورددار پیشرفت لیگ بیست و سوم

سرمربی طارمی، گزینه جدی مربیگری میلان

آتش سکوها زیر پای هواداران استقلال

بویری: بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی او را رو به جلو می‌برد

ایران خودرو دوباره فوتبالی شد

رونمایی از برند جام جهانی فوتبال ساحلی 2025 سیشل

ورمزیار: مسیر قهرمانی استقلال هموارتر از پرسپولیس است

مایکروسافت اقداماتش در زمینه توسعه هوش مصنوعی مسئولانه را شرح می‌دهد

فال حافظ شنبه 15 اردیبهشت 1403

فال روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403

نوید رفیق ناباب می‌شود!

سنگربان اسپانیایی وارث دستکش طلایی لیگ برتر

تیم منتخب بازیکنان آزاد فصل آینده

گولسیانی و کنعانی‌زادگان بهترین مدافعان میانی لیگ برتر؟

یک دستیار دیگر گل محمدی هم آمد

بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم

آپلود ویدیو در یوتیوب به مشکل خورده است

داستان فروغ، پری شادخت شعر آدمیزادان

رضا عطاران صدام می‌شود

برادر مهران غفوریان: پدر من ساواکی نبوده / فرد حاضر در ویدیو‌های منتشره را نمی‌شناسم

ادای احترام اوسمار ویرا به زنان پرسپولیسی

لشگری: بی حرمتی به بانوان پرسپولیس را نمی‌بخشیم

آقاپور: بازی با تیم‌های بزرگ اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد

واکنش تند لشگری به حرمت شکنی به بانوان پرسپولیس

سعیدی: پرسپولیسی‌ها هواداران سپاهان را تحریک کردند

مربی بنزما جنبه شکست را نداشت!

جانشین دانیال مثل اسماعیلی‌فر نبود

نوراللهی و رفقا جام را از العین گرفتند

این الهلال برای سه گانه کمین کرده است!

اپل تأیید کرد؛ استفاده از استورهای جایگزین در iPadOS به‌زودی برای اتحادیه اروپا در دسترس قرار می‌گیرد

مربی اشتوتگارت؛ آرزو می‌کنم به رئال برخورد کنیم

مرادی: مجوز استفاده از VAR را هنوز نگرفتیم

ادامه روزهای کابوس‌وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان

جام جهانی از داوری ایران گرفته شد

نوشاد عالمیان به جدول اصلی صعود کرد