آریا جوان

آخرين مطالب

دو روی سکه کارآفرینی دختران

دو روی سکه کارآفرینی
  بزرگنمايي:

آریا جوان - خراسان / آیا کارآفرینی به عنوان یک شغل انتخاب خوبی است و به دردسرهایش می‌ارزد؟ این سوالی است که همه به دنبال پاسخ آن هستند
با افزایش جمعیت در جهان، تقاضا برای شغل در حال افزایش است. با این حال، متأسفانه فرصت‌های شغلی محدود است و برای تقاضاها کافی نیست. بنابراین بسیاری از افراد به‎ویژه جوانان بیکار می‌مانند یا در مشاغل غیرمورد علاقه یا غیرمرتبط با تحصیلات و تخصص‌شان مشغول به کار می‌شوند. در این بین، پیشنهاد کارآفرین شدن روی میز جوانان قرار می‌گیرد و آن‌ها را به فکر فرو می‌برد. اما آیا کارآفرینی انتخاب شغلی خوبی است؟ هر سکه‌ای دو روی دارد و کارآفرینی هم مانند سکه دو رو دارد. وقتی مزایایی را که با داشتن یک کسب و کار به دست می‌آید، می‌بینیم، به سرعت کارآفرینی را به عنوان شغل خود انتخاب می کنیم. اما آیا در جریان دردسرها و چالش‌های آن هستید؟ آیا مزایای کارآفرین شدن بر چالش‌های آن می‌چربد؟ همه به دنبال پاسخ این سوال هستند. در ادامه به اصلی‌ترین مزایا و معایب آن اشاره می‌کنیم و جمع‌بندی را به شما بر اساس ویژگی‌های شخصیتی‌تان واگذار خواهیم کرد.
مزایای کارآفرینی به‌عنوان یک شغل
1 شما رئیس خودتان هستید| این مزیت کارآفرین‌شدن به همان اندازه که به نظر می‌رسد، واضح است. شما مجبور نیستید از کسی دستور بگیرید یا به کسی گزارش دهید. همه چیز در مورد افکار، پتانسیل، اقدامات و برنامه‌های شماست که تحقق پیدا می‌کند. این احساس واقعا شگفت انگیز است که تقریبا فقط با کارآفرین‌شدن امکان‌پذیر است.
2 شما می‌توانید با سرعت خود کار کنید| شما مجبور نیستید هیچ مهلتی را رعایت کنید و می‌توانید هر زمان که بخواهید کار کنید. بر این اساس می‌توانید زمان خود را، آن طوری که دوست دارید مدیریت کنید و اولویت‌بندی اختصاصی خود را برای انجام هر کاری داشته باشید.
3 بدون ترس کار می کنید| وقتی زیر نظر شخص دیگری کار می‌کنید، مدام استرس دارید که شاید از شما راضی نباشد یا اگر اشتباهی مرتکب شوید یا شکست بخورید می‌ترسید که اخراج شوید. وقتی حرفه مخصوص خود را دارید، این ترس وجود ندارد. شما می‌توانید بدون ترس از دست دادن شغل خود ریسکی را که می‌خواهید بپذیرید و آن را انجام دهید. 
4 رضایت‌تان از کار بالا می‌رود| وقتی برای خودتان کار می‌کنید، روی چیزهایی که به آن‌ها علاقه ندارید کار نمی‌کنید. بنابراین وقتی از کار خود لذت می‌برید، احتمال شکست بسیار کمی وجود دارد و رضایت‌تان از حرفه و شغل‌تان بالاتر خواهد رفت.
5 احساس مستقل بودن می‌کنید| کارآفرینی به ما احساس مستقل بودن از نظر مالی، امنیت شغلی و فرصتی برای انتخاب‌های بیشتر می‌دهد. یکی از عوامل کششی برجسته‌ای که افراد را به سمت کارآفرینی به عنوان یک گزینه شغلی جذب می‌کند، استقلال است. برخی از افراد دوست دارند در محل کار خود آزادی داشته باشند: با چه کسی کار کنند، چه زمانی کار کنند، با چه کسی تجارت کنند، با چه شرایطی و... . این ویژگی‌ها با کارآفرینی در دسترس است.
معایب کارآفرینی به‌عنوان شغل
1 حقوق تضمین شده ندارید| اگر کارآفرین شدن را انتخاب کنید، در پایان هر ماه یک چک حقوق تضمینی در انتظار شما نیست. شما باید با اجرای ایده‌ها و برنامه‌های خود به دنبال پول و افزایش درآمد خود باشید. برخلاف کارمندها که نگران دریافت حقوق‌شان در پایان ماه نیستند، شما شرایط متفاوتی را تجربه خواهید کرد.
2 در معرض ریسک‌های متعدد| کارآفرین شدن مستلزم ریسک‌های زیادی است و هیچ تضمینی برای موفقیت در هنگام ریسک وجود ندارد. در دنیای کارآفرینی، ریسک پذیری شما را به موفقیت می‌رساند، اما همیشه نتیجه آن به موفقیت ختم نمی‌شود. در این مواقع باید به جای ناامید شدن از آن شکست، درس بگیرید.
3 فشار و استرس زیاد| بدون درآمد تضمین شده، بدون رئیس برای راهنمایی، بدون همکاران برای حمایت و... کارآفرینی می‌تواند پر استرس باشد. کارآفرین شدن با وجود تمام مزایایی که ارائه می‌دهد، مشکلات خود را دارد که همه آن‌ها فشار زیادی روی شما خواهد آورد و نیاز به مدیریت دارد.
4 ساعات کاری طولانی| اگر کسب‌وکاری را راه‌اندازی می‌کنید که رقبای زیادی دارد، گاهی اوقات ساعات کاری زیادتر تنها راه برای ایجاد شهرت و مشتری است. اما ساعات کار طولانی می‌تواند تاثیر منفی بر زندگی خانوادگی و اجتماعی و همچنین سلامت شما داشته باشد. به خصوص در شروع یک کارآفرینی، باید زمان زیادی برای آن در نظر گرفت.
5 نیاز به سرمایه‌گذاری| راه اندازی کارآفرینی بسته به نوع کسب و کاری که شروع می‌کنید، می‌تواند به پول زیادی نیاز داشته باشد. برخی از کارآفرینان با بدهی شروع به کار می‌کنند زیرا مجبور به قرض گرفتن پول برای پوشش هزینه‌های راه‌اندازی شده‌اند. طبیعتا شغل‌های کارمندی نیازی به سرمایه ندارد.
نویسنده : فرنگیس یاقوتی | ‌ مترجم منبع:opengrowth.com

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1282176/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خرس مادر در حالت حفاظت کامل

رکورد بزرگی که این خلبان ایرانی در جهان به نام خود زد

وجود کافور در سیگارهای آزادی به شدت تکذیب شد!

تکذیب شایعه تغییر رئیس سازمان سینمایی

رفیق تو تحت هر شرایطی کنارته

همه آمده بودند برای تولد «آتیلا»

پایان سلطه کمدی‌ها: «مست عشق» صدرنشین تازه گیشه

نشست خبری پائز با حضور اصحاب رسانه آغاز شد

پائز: قلب، عشق و دانش‌مان را بکار می‌بریم تا به المپیک برسیم

آغاز جنگ مدعیان لیگ برتر برای این ستاره

قرارداد سرخیو کونسیسائو روی هوا!

نادال: رولان گاروس مهمترین تورنمنت من است

نتیجه خشم هواداران؛ مدیران میلان تسلیم شدند

مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم

تساوی «آویسپا» در حضور شهاب زاهدی

جام باشگاه های فوتسال آسیا دوباره برگزار می شود

افغانستان راهی جام جهانی شد؛ شاگردان مرتضایی شگفتی ساز شدند

ذهنم 24ساعته درگیر خانمی است که باعث خیانت شوهرم شد

اظهارات قالیباف به مناسبت فرارسیدن روز شوراها

جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه که ساختاری مشابه «لنست» روسی دارد

امیرعبداللهیان به نادلی پاندور تبریک گفت

تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال 1403

آپدیت HyperOS برای گوشی پوکو F4 منتشر شد

تمساح تمام تلاش خود را می کند تا از یک حصار بالا برود

ببرهای بازیگوش

این سلبریتی ها نامتعارف ترین مراسم های عروسی را داشتند

رد شایعات تغییر در مدیریت سازمان سینمایی

دسته گل نقی معمولی تو سربازی!

فیلم سینمایی تاریخی در راستای فرهنگ رضوی ساخته می‌شود

جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!

نقش تاج در لغو برگزاری فوتسال جام باشگاهای آسیا چیست؟

لواندوفسکی: ستاره‌های رئال چشم بسته دنبال آنچلوتی هستند

انریکه: همین حالا هم قهرمان لوشامپیونه هستیم

سپاهان تصمیم گیرنده تغییرات در پرسپولیس

رقابت 3 پرسپولیسی در مصاف با سپاهان

واکنش ابراهیم شکوری به رد پیشنهاد حضور در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس

به نظر من اوسمار بازیکنان خودش را برای بازی با سپاهان نگه داشت

هافبک عراقی مس رفسنجان مصدوم شد

نحوه مراقبت از پوست کودکان در برابر آفتاب

شیائومی پاوربانک 20 هزار میلی‌آمپرساعتی با شارژ 33 وات و قیمت ارزان رونمایی کرد

این درخت غیرعادی که در تالاب های آفریقا رشد می کند

جاذبه اصلی روستای اسکوگار که بسیار فراتر از ایسلند است

شوآف محمدرضا گلزار با تسلا سایبرتراک جدیدش

تا کی میخواستی از من مخفی کنی؟!

شادی جنجالی آنتونی در اولدترافورد

شکوری: دو باشگاه بیشتر خصولتی شدند تا خصوصی

پوستکوگلو: بعد از رفتن کین، مجبور شدم مثل اردک بنشینم!

دو بازیکن خارجی لیگ برتری در سبد خرید تابستانی پرسپولیس

مربی مورد علاقه ایرانی‌ها، مفسر اسکای شد

غوغای دروازه‌بان اشتوتگارت در اینترنت