آریا جوان

آخرين مطالب

نیمکت‌های لرزان تیم‌های لیگ برتری ورزش

نیمکت‌های لرزان تیم‌های لیگ برتری
  بزرگنمايي:

آریا جوان - مهر /در پایان سال 1402 هفت تیم از 16 تیم حاضر در رقابت‌های لیگ برتر دست به تغییر در کادر فنی خود زدند اما نتوانستند به موفقیتی دست پیدا کنند.
با گذشت بیست و یک هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، برخی از باشگاه‌ها در این مدت تصمیم به تغییر در اعضای نیمکت کادر فنی خود زدند و برخی از مدیران هم تحت هر شرایطی با سرمربی ابتدای فصل خود ادامه دادند در این بین باشگاه‌هایی هم وجود داشتند که چندین بار سرمربیان خود را تغییر دادند اما همچنان در رده‌های انتهای جدول دست و پا می‌زنند.
با اتمام سال 1402 قصد داریم در گزارشی به تغییرات تیم مربیان روی نیمکت تیم‌ها بپردازیم.
پرسپولیس
در بین تیم‌های بالای جدولی تنها پرسپولیس دست به تغییر در کادر فنی خود زد. این تیم که کار خود را با یحیی گل محمدی آغاز کرده بود در پایان نیم فصل و پس از استعفای چندباره این مربی از هدایت سرخ‌پوشان اعضای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس، «اوسمار لوس ویه‌را» که از فصل گذشته به عنوان دستیار در کنار گل محمدی فعالیت می‌کرد به عنوان سرمربی سرخ‌ها انتخاب شد.
در ابتدا و به دلیل کارنامه ضعیف مربیگری اوسمار در باشگاه‌های مختلف، پیشکسوتان و هواداران این تیم از انتخاب او به عنوان سرمربی ناراضی بودند اما با گذشت زمان و پس از پیروزی‌های متوالی پرسپولیس در رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی نگاه‌ها به سمت او عوض شد و این مربی جوان برزیلی اکنون تبدیل به یکی از مربیان محبوب سرخ‌ها شده است. پرسپولیس با هدایت اوسمار و با کسب 43 امتیاز پس از استقلال تهران سال 1402 را با قرارگیری در رده دوم جدول به پایان رساند.

مس رفسنجان
تیم فوتبال مس در ابتدای فصل ساکت الهامی را به عنوان سرمربی معرفی کرد اما با گذشت زمان و به دلیل مشکلات مالی شدید در این باشگاه صنعتی، الهامی یک بار در میانه‌های نیم فصل اول استعفا کرد که با مخالفت از سوی مدیران باشگاه همراه شد و او تا پایان نیم فصل به کار خود ادامه داد. باخت‌های سریالی مس در دیدارهای انتهایی نیم فصل اول ادامه داشت تا اینکه در هفته پانزدهم این تیم در خانه رو در روی پرسپولیس مدعی قرار گرفت و توانست با نتیجه تساوی یک بر یک این تیم را متوقف کند. در پایان نیم فصل و با توافق دو طرف الهامی از هدایت مس کنار رفت و محرم نویدکیا پس از دو سال دوری از لیگ برتر فوتبال ایران این بار هدایت مس را برعهده گرفت.
مس با هدایت نویدکیا تاکنون نتایج خوبی را در لیگ برتر کسب کرده و توانسته استقلال تهران را در جام حذفی شکست دهد اما کماکان مشکلات مالی در این باشگاه وجود دارد و صدای نویدکیا هم بابت این موضوع بلند شده است. مس با هدایت نویدکیا و با کسب 25 امتیاز با قرارگیری در رده دهم جدول کار خود را در سال 1402 به پایان رساند.
پیکان
تیم پیکان کار خود را با رسول خطیبی آغاز کرد و در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر با اینکه این تیم نتایج خوبی هم کسب نکرده بود قرارداد این بازی به مدت یک فصل دیگر تمدید شد اما کسب نتایج ضعیف پیکان ادامه دار بود و در هفته دهم، مدیران این باشگاه تصمیم به برکناری او و جایگزین کردن رضا عنایتی کردند. عنایتی هم در نیم فصل اول نتوانست برای پیکان بردی را به دست آورد تا تنها پیروزی این تیم برابر استقلال خوزستان باشد. در نیم فصل دوم و تغییراتی که در این تیم به واسطه خریدهایی که مدیریت باشگاه انجام داد، به وجود آمد پیکان کم کم توانست از انتهای جدول فاصله بگیرد و در 3 دیدار پایانی خود در سال 1402 توانست برابر دو تیم مدعی سپاهان و ملوان به پیروزی دست یابد و تنها نتیجه را به پرسپولیس واگذار کند. در انتهای سال 1402 تیم پیکان با 20 امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد با قرارگیری در رده یازدهم جدول به کار خود پایان داد.
فولاد خوزستان
تیم فوتبال فولاد خوزستان دیگر تیمی است که در فصل و بیست و سوم و تا به اینجای مسابقات با تغییرات زیادی در کادر فنی خود مواجه شده است. فولادی‌ها کار خود را با علیرضا منصوریان آغاز کردند اما با 4 شکست متوالی این مربی در پایان هفته چهارم از سمت خود برکنار شد و «ایگناسیو مارتینز» به عنوان سرمربی جدید فولاد انتخاب شد. فولاد با مارتینز هم نتوانست به ساحل آرامش برسد. مارتینز پس از تغییراتی که در مدیریت این باشگاه به وجود آمد در پایان هفته هجدهم از سمت خود کنار رفت و احمد آل نعمه به عنوان سرمربی موقت فولادی‌ها انتخاب شد. فولاد با آل نعمه هم نتوانست نتایج دلخواه هواداران و مدیران این باشگاه را کسب کند و پس از دو شکست متوالی برابر پرسپولیس و سپاهان با اعلام باشگاه فولاد عبدالله ویسی که در نیم فصل اول هدایت صنعت نفت آبادان را بر عهده داشت به عنوان سرمربی جدید فولاد فعالیت کند.
هوادار
تیم فوتبال هوادار ابتدای فصل بیست و سوم را با سرمربیگری محمود فکری آغاز کرد اما با گذشت زمان نتایج مطابق انتظار برای او و اعضای هیأت مدیره این باشگاه رقم نخورد و هرچه به سمت دیدارهای پایانی نیم فصل اول نزدیک می‌شدیم هوادار با نتایج بدتری مواجه می‌شد. فکری پس از شکست سنگین 5 بر صفر برابر سپاهان در هفته سیزدهم از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد و مدیران هوادار مسعود شجاعی را به عنوان سرمربی جدید تیم خود معرفی کردند.
شجاعی که همراه با تراکتور در چند فصل گذشته به عنوان سرمربی فعالیت کرده بود حالا و پس از بازنشستگی از دنیای فوتبال رسماً وارد دنیای مربیگری شد و هوادار اولین باشگاهی است که او هدایت آن را عهده دار می‌شود. این تیم همراه با شجاعی توانست نسبت به دیدارهای گذشته خود بهتر عمل کند اما همچنان در نیمه دوم جدول قرار دارد و شجاعی نتوانسته این تیم را از خطر سقوط نجات دهد. هوادار سال 1402 را با شکست یک بر صفر برابر استقلال تهران در هفته بیست و یکم و قرارگیری در رده سیزدهم جدول با 19 امتیاز به پایان رساند.
نساجی
مدیران باشگاه نساجی به امید کسب نتایج بهتر از فصل گذشته و همچنین حضور پرقدرت در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در ابتدای فصل سید مهدی رحمتی را به عنوان سرمربی جدید تیم خود انتخاب کردند. رحمتی با وجود عملکرد قابل قبول در آلومینیوم اراک انتظار از او می‌رفت که نتایج خوبی را در نساجی کسب کند اما بر خلاف تصور او و مدیران باشگاه، نساجی نتوانست در لیگ برتر موفق شود و حذف از آسیا در مرحله گروهی رؤیا پردازی هواداران این تیم را به پایان رساند. پس از دیدار استقلال تهران و نساجی در هفته سیزدهم که با شکست سنگین 4 بر صفر این تیم همراه شد، رحمتی از هدایت نساجی چی ها استعفا کرد که مورد موافقت مدیران همراه شد و آنها خیلی زود و پس از پایان هفته چهاردهم «لوکاس آلکاراز» را به عنوان سرمربی جدید خود منصوب کردند.
عمر مربیگری این مربی اسپانیایی در نساجی دوام چندانی نداشت و پس از شکست 3 بر صفر این تیم برابر مس رفسنجان در ورزشگاه شهید وطنی قایمشهر، قرارداد آلکاراز با نساجی فسخ و ساکت الهامی که مورد تأیید مدیران و محبوب در نزد هواداران این تیم بود بار دیگر هدایت نساجی را بر عهده گرفت.
ساکت در 4 دیداری که تاکنون هدایت نساجی را در فصل بیست و سوم به عهده داشته توانسته یک پیروزی، یک تساوی و دو شکست را کسب کرده و این تیم با کسب 15 امتیاز و قرارگیری در رده پانزدهم جدول سال 1402 را به پایان رساند تا همچنان یکی از دو مدعی اصلی سقوط به لیگ دسته اول قرار داشته باشد.
صنعت نفت
آخرین تیمی که فعلاً در رقابت‌های لیگ برتر دست به تغییرات در نیمکت فنی خود زده است، صنعت نفت آبادان است. این تیم جنوبی و محبوب نزد مردمانان استان خوزستان پس از اینکه فصل گذشته و در هفته پایانی جواز حضور در فصل بیست و سوم را به دست آورد، کار خود را با عبدالله ویسی آغاز کرد اما اتفاقات فصل گذشته بار دیگر برای این تیم تکرار شد و ویسی نتوانست انتظارات را برآورده سازد و در دیدار معوقه از هفته پنجم در حالی تیمش میزبان گل گهر سیرجان بود این بازی به سود شاگردان «مارینوس اوزونیدیس» به پایان رسید تا صبر هواداران این تیم لبریز شود و شعارهای تندی را علیه بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم خود دهند، در پایان این بازی ویسی اعلام کرد که از هدایت صنعت نفت کناره‌گیری می‌کند و پس از جلسه با مدیران حضور او روی نیمکت طلایی پوشان تا هفته پانزدهم تمدید شد و پس از پایان نیم فصل او از جمع صنعت نفتی‌ها جدا شد.
با جدایی ویسی، مدیران باشگاه صنعت نفت با گزینه‌های زیادی وارد مذاکره شدند و حتی رسانه رسمی این باشگاه خبر از توافق با «وینفرد شفر» سرمربی آلمانی و سابق تیم استقلال تهران را داد که بنا بر برخی از مشکلات این مربی نتوانست به ایران بیاید تا مدیران صنعت نفت به سراغ گزینه‌های بعدی بروند. آنها با محرم نویدکیا به توافق رسیدند و حتی نویدکیا برای امضای قرارداد خود وارد آبادان شد اما بار دیگر مسائلی به وجود آمد تا این مربی از حضور روی نیمکت صنعت نفت منصرف شود. در آخر مدیران باشگاه با سهراب بختیاری زاده به توافق رسیدند و او هدایت نفت را بر عهده گرفت.
بختیاری زاده هم با حاشیه‌های زیادی در این تیم و از سوی لیدرهای باشگاه رو به رو شد اما از کار خود کنار نکشید. این مربی تاکنون نتوانسته نتایج مطلوبی را کسب کند و تیمش با 13 امتیاز و قرارگیری در رده شانزدهم و پایانی جدول لیگ برتر سال 1402 را به پایان رساند و هواداران این تیم امیدوارند تا اتفاقات خوش هفته‌های پایانی فصل گذشته مجدد برای آنها تکرار شود تا این تیم ریشه دار فوتبال ایران در فصل بیست و چهارم مسابقات لیگ برتر حضور داشته باشد.
البته در این بین سعید دقیقی که همراه با شمس آذر نتایج بسیار خوبی را در نیم فصل اول کسب کرده بود در پایان نیم فصل و در حالی که همراه با شمس آذر در اردوی کشور ترکیه حضور داشت با پیشنهادی از سوی باشگاه مس رفسنجان مواجه شد و بدون توجه به تعهدات کاری خود با ترک اردوی شمس آذر راهی کرمان شد و حتی چند جلسه تمرینی بازیکنان این تیم هم زیر نظر او برگزار شد اما شرایط مطابق انتظار این مربی جوان پیش نرفت و او بار دیگر هدایت شمس آذر را عهده دار شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1291460/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس