آریا جوان

آخرين مطالب

آخرین پیام برای گرونوالد؛ زنی که نماد مبارزه با سرطان شد ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان -
آخرین پیام برای گرونوالد؛ زنی که نماد مبارزه با سرطان شد
k ١.٣
٢
خبر ورزشی / گرونوالد که در سال 2014 به عنوان قهرمانی ایالات متحده در دوی سالنی بالای 3000 متر دست یافت، در شرایطی به تمرین و شرکت در مسابقه ادامه می‌داد که 10 سال در حال مبارزه با بیماری سرطان بود.
«از تو متشکرم که شجاعت را به من نشان دادی» این پیام تشکری است که توسط کارا گوچر، دونده آمریکایی دوی ماراتن، برای گابریله گرونوالد هموطن و هم‌تیمی او در دوی استقامت، ارسال شد. پائولا ردکلیف، دونده بریتانیایی و دارنده رکورد دوی ماراتن جهان نیز با ارسال پیامی از گرونوالد برای زندگی توأم با شجاعت و عشقی که داشته، تقدیر کرده است.
این پیام‌های محبت‌آمیز در شرایطی برای گرونوالد ارسال شد که او در سن 32 سالگی و پس از یک دهه مبارزه با سرطان، چشم از جهان فرو بست. همسر او از مردم خواست یک پیام به عنوان آخرین پیام برای گرونوالد ارسال کنند و همین باعث شد به سرعت در فضای مجازی با هشتگ bravelikegabe# موجی از پیام‌ها به سمت این ورزشکار بی‌نظیر روانه شود.
قهرمان
گرونوالد که در سال 2014 به عنوان قهرمانی ایالات متحده در دوی سالنی بالای 3000 متر دست یافت، در شرایطی به تمرین و شرکت در مسابقه ادامه می‌داد که 10 سال در حال مبارزه با بیماری سرطان بود و روش‌های درمانی متعددی را برای بهبود بیماری اش دنبال کرد و حتی نیمی از کبدش نیز در سال 2016 برداشته شد. او پس از رادیوتراپی در دومین دوره درمان خود در سال 2011، در مسابقات انتخابی 1500 متر آمریکا برای حضور در المپیک 2012 لندن، به مقام چهارم دست یافت و فقط با اختلاف یک رتبه، صعود به المپیک را از دست داد.
گرونوالد در سال 2016 فکر می‌کرد از شر بیماری سرطان خلاص شده ولی اسکن‌های انجام یافته در عرض دو سال، نشان می‌داد او به درمان بیشتر نیاز داشته است.
همسرش جاستین که پزشک است، مدارک مربوط به مبارزه وی با سرطان را به شکل آنلاین منتشر کرده و در آن به این نکته اشاره داشته هنگامی که هفته پیش به گرونوالد گفته مرگش نزدیک است، او با فریاد پاسخ داده «امروز نه».
نامه همسر گرونوالد به بهترین دوست خویش
همسر گرونوالد در درخواست خود از فالوور‌ها برای ارسال پیامی دیگر قبل از پر کشیدن همسرش به آسمان، نامه‌ای را منتشر ساخته که دو سال پیش آن را به همسرش داده بود. متن نامه به این شرح است: «از تو بسیار متشکرم که واقعیت و همچنین حس زنده بودن را به من نشان داده‌ای. گذراندن روز به روز زندگی و ثبت ساعت‌ها و آرزوی ساعاتی برای زیستن، آسان است. من قدر هر ثانیه را می‌دانم، هرچند که این روز‌ها همیشه آن را بروز نمی‌دهم. فرقی نمی‌کند که بیرون از خانه در حال دویدن باشیم یا با تنبلی در تختخواب استراحت کنیم. هیچ چیز به اندازه صورت خندان تو نمی‌تواند احساسات من را تحت تأثیر قرار دهد.
من می‌دانم زندگی ترسناک است و همه ما برنده بخت‌آزمایی «سرگشتگی و بلاتکلیفی» هستیم و این عادلانه نیست ولی من هنوز هم، بدون در نظر گرفتن انتخاب‌های جایگزینی که امکان تفکر در مورد آن‌ها وجود دارد، این زندگی توأم با ترس و سرگشتگی را انتخاب می‌کنم. من با تو لحظات خوبی را تجربه می‌کنم و از بودن با تو به عنوان بهترین دوست و همسرم، چیز‌های بسیاری را در مقایسه با باقی زندگی‌ام آموخته‌ام. من می‌دانم انجام سخت‌ترین کار دنیا بر دوش تو افتاده و تو باید با وجود احساس ترس بسیار، شجاع باشی. تو باید در لحظاتی که گلویت پر از درد و چشمانت در آستانه گریستن است، لبخند بزنی ولی من می‌دانم تو به شکل تصادفی برای این کار انتخاب نشده‌ای. هرچند این شرایط ناعادلانه است ولی تو حیرت‌آوری و به همین دلیل من بر این باورم که تو از شجاعت خاصی برخوردار هستی. زیرا در لغت‌نامه کلمه‌ای برای توصیف تو و کاری که تو انجام می‌دهی، وجود ندارد. واژه شجاعت در مقایسه با آنچه که تو برای من و بسیاری از افرادی که با آسان‌ترین و ناچیزترین چالش‌های زندگی روبه‌رو هستند انجام می‌دهی، بسیار اندک است.»
شجاعت، عشق و تحسین، پیام‌های ارسالی برای گابریله
* پائولا ردکلیف، دارنده رکورد ماراتن جهان: «شجاعت، جسارت و لبخند گابریله همواره با درخشش به تابیدن خود ادامه می‌دهد و برای خیلی‌ها الهام‌بخش است. به یاد تو، همسرت جاستین و همه کسانی که زندگی آن‌ها با شجاعت و عشق تو لبریز بوده هستیم.»
* جو پاوی، دارنده مدال مسابقات جهان، اروپا و کشور‌های مشترک‌المنافع: «گابریله گرونوالد با شجاعت و دلیری الهام‌بخش افراد بسیاری بوده است. هر بار مطلبی را در مورد گابریله خوانده‌ام او را کاملاً تحسین کرده‌ام.»
* کارا گوچر، دونده آمریکایی دوی استقامت: «گابریله، من تو را بسیار دوست دارم. متشکرم که شجاعت را به من نشان دادی. همواره ادامه‌دهنده راهت خواهم بود.»
* دینا کاستور، برنده دوی ماراتن لندن (2006): «گابریله عزیز، برای تو آرامش و دو بال پرواز را آرزو می‌کنم که شایسته آن هستی. جاستین، هزاران نفر شجاعت تو را تحسین کرده و عشق خود را به تو ارزانی می‌دارند. این عشق سرشار را در قلب بزرگ خود احساس کن.»

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/132585/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران