آریا جوان

آخرين مطالب

میزبانی ارومیه و اتفاقات مثبت برای ایران ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان -
میزبانی ارومیه و اتفاقات مثبت برای ایران
k ٢.٩
١
مهر / هفته سوم لیگ ملت ها در حالی به میزبانی ارومیه برگزار شد که تماشاگران و علاقمندان به والیبال بازهم سربلند شدند و مردمان این شهر برای تیم ملی والیبال ایران و سایر تیم ها سنگ تمام گذاشتند.
هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال در گروه ایران به میزبانی ارومیه برگزار شد و تیم ملی با 3 پیروزی شیرین و ارزشمند از این شهر خداحافظی کرد. سالن 6000 هزار نفری غدیر میزبان 3 روزه یاران ایگور کولاکوویچ و رقیبان بود.
* استقبال بی نظیر مردم ارومیه
مردمان خونگرم و میهمان نواز ارومیه میزبانان خوبی برای ملی پوشان بودند و حتی لحظه‌ای دست از حمایت بازیکنان برابر حریفان برنداشتند. مردمانی که از ساعت‌ها قبل از آغاز بازی در سالن غدیر حاضر و یک صدا با شور و حرارت و سر دادن شعار به حمایت از تیم ملی پرداختند و آنهایی که موفق به خرید بلیت و ورود به ورزشگاه نشده بودند در پارک‌ها به صورت جمعی به تماشای مسابقات پرداختند.
* درسی که به کوبیاک داده شد
حضور چند هزار نفری تماشاگران با پرچم و شال های مخصوص در سالن بازی‌ها، رنگ و لعاب خاصی به رقابت‌ها داده بود. تماشاگرانی که ذره‌ای به رقبا بی احترامی نکردند تا بازیکنان جوان لهستان پیام آور میهمان نوازی مردم ایران به کوبیاک باشند. کوبیاکی که هر بار در ایران و در مقابل تیم ملی قرار می‌گرفت، بازی را با جنگ روانی به حاشیه برده بود اما این بار در غیاب او هیچ جنگ لفظی و درگیری زیر تور میان دو تیم ایران و لهستان رخ نداد. کوبیاکی که مصاحبه‌ای تند علیه ملت ایران انجام داده بود و علی رغم اعلام فدراسیون جهانی برای عذرخواهی از مردم ایران قبل از بازی با لهستان از انجام آن امتناع کرد. مردم ارومیه در سالن غدیر به بهترین شیوه از هم تیمی‌های کوبیاک پذیرایی کردند هرچند سرمربی این تیم صحبت‌های متناقضی درباره ایران مطرح کرد.
* صحبت‌های متناقض هینن
هینن پیش از بازی برابر ایران در نشست خبری ابتدای هفته سوم از میهمان نوازی مردم ارومیه سخن گفت و بیان کرد: در دو روز حضور در ارومیه در سراسر شهر پیاده روی کردم و همه مردم در شهر به من خوش‌آمد می‌گفتند، خیلی خوب است که مردم والیبال را دوست دارند.
اما هینن پس از شکست برابر ایران در نشست خبری اعلام کرد: بعد از بازی با ایران هواداران با مشت به اتوبوس ما کوبیدند و بازیکنان ما خیلی ترسیدند که این موضوع برای من اصلاً مورد قبول نیست. من به این فکر می‌کنم که اگر لهستان مقابل ایران پیروز می‌شد چه اتفاقی پیش می‌آمد و این مهم است! هتل هم کار خود را به خوبی انجام می‌دهد اما اگر نمی‌توانند امنیت بازیکنان را فراهم کنند، برای من این سوال به وجود می‌آید که آیا باز هم به ایران و به این شهر برگردم یا خیر!
* تأثیر نیروهای امنیتی و کنترل شرایط
صحبت‌های متناقض این سرمربی شاید به دلیل خشم باختن در مقابل ایران بود چرا که نمی‌شود مردم یک شهر به فاصله چند روز آن هم زمانی که تیم ملی موفق به پیروزی شده است بخواهند تیم حریف را آزار دهند. البته نباید از این نکته غافل ماند که نیروهای امنیتی می‌توانستند مانع بروز چنین اتفاقات تلخی شوند. به هر حال برخی هواداران در سراسر دنیا ممکن است واکنش و رفتارهایی از خود بروز دهند که در شأن نام مردم یک شهر و کشور نباشد. همانطور که اتفاقات تلخی برای ملی پوشان خودمان نیز در شب پیروزی مقابل کانادا رخ داد. مردم از روی ابراز علاقه به سمت بازیکنان خود رفتند و ناخواسته باعث بروز آسیب دیدگی شدند. اگر نیروهای امنیتی همانند سایر کشورها به درستی وظیفه خود را انجام می‌دادند قطعاً شاهد رخ دادن چنین اتفاقات تلخی نبودیم.
* تشویق رقبا
ارومیه برای نخستین بار میزبان لیگ جهانی والیبال بود و نقطه قوت و برگ برنده این شهر مردمان ساده، بی آلایش و دوست داشتنی بود که از جان و دل به حمایت تیم ملی پرداختند، مردمانی که جو فوق العاده ای در سالن غدیر ایجاد کردند و نه تنها ذره بی احترامی به حریفان انجام ندادند بلکه رقیبان را نیز تشویق کردند.
* پذیرش نقدها برای گام رو به جلو
برگزاری این میزبانی کم و کاستی‌هایی نیز داشت که امید می‌رود مسئولان مربوطه با تجزیه و تحلیل و قبول نقد منتقدان در صدد بهبود شرایط بر آیند تا این شهر با وجود چنین مردمان خونگرم که بدون شک برگ برنده میزبانی بودند، بتواند در آینده میزبان رویدادهای مهم‌تری باشند. در میان کاستی‌های موجود در نحوه برگزاری مسابقات از جمله در نظر گرفتن سالنی با ظرفیت بیش‌تر، توجه به سرویس‌های بهداشتی، به کارگیری نیروی متخصص در اجرای برخی آیتم‌ها از جمله ترجمه، تهویه مناسب سالن، جایگاه مناسب خبرنگاران و عکاسان، رعایت قوانین فدراسیون جهانی (ورود بوق و شیپور به سالن)، تأمین امنیت بازیکنان تیم‌ها و مدیریت صحیح بلیت فروشی، حضور پرشور مردم ارومیه در سالن آبروی میزبانی ایران در این مسابقات بود.
* حضور بانوان
حضور بانوان تماشاگر در سالن غدیر از دیگر نکات مثبت در سالن غدیر بود که گزینشی در کار نبود و بانوان به راحتی وارد سالن شدند و به حمایت از تیم ملی پرداختند هر چند ظرفیت در نظر گرفته شده برای بانوان با توجه به تقاضای حضور اندک بود اما گام خوبی برای حضور بانوان بود.
خروج میزبانی از تهران و برگزاری آن در شهرستان‌ها می‌تواند به رونق این شهرها کمک کند البته اگر با استفاده از تجربیات به دست آمده از این رویداد در جهت پیشرفت و بهبود گام برداشته شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/132659/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس