آریا جوان

آخرين مطالب

تابستان به کجا سفر کنیم؟ گردشگری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - در گرمای تابستان سفر به یک مکان خنک می‌تواند بسیار دلچسب باشد و خاطره خوشی از تابستان را برای شما رقم بزند.

حتماً شما هم با شروع تیرماه و فصل تابستان، گاهی آنقدر از گرما کلافه می شوید که حتی باد کولر هم برای رفع گرمازدگی تان کمکی نمی‌کند یا حتی توان بیرون رفتن ندارید. در این شرایط آرزو می کنید که در یک مکانی با هوای خنک بودید و از نسیم خنک لذت می بردید.
امروز می خواهیم به شما شهرهایی را معرفی کنیم که بوی بهشت و سردی بهار را در تابستان برای شما به ارمغان می آورند. اگرمی خواهید سفری در تابستان داشته باشید، پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.
فیلبند
روستای زیبای فیلبند را بام مازندران نامیده اند. فیلبند از خنک ترین و زیباترین روستاهای مازندران است که در مناطق جنوبی بابل قرار گرفته است. اگر خواهان تماشای پدیده اقیانوس ابر هستید، این منطقه می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. ارتفاع این ییلاق زیبا از سطح دریا حدود 2700 متر است، بنابراین عجیب نیست که بر فراز ابرها قرار داشته باشید. به دلیل ارتفاع بسیار زیاد این منطقه، زمستان ها بسیار سرد است و تقریبا 7 ماه از سال برف تمامی مناطق فیلبند را می پوشاند.

چالداران آذربایجان غربی
روستای کندوان، منطقه ییلاقی متفاوت کندوان نام یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در 60 کیلومتری جنوب غرب شهر تبریز قرار دارد.کندوان یکی از سه روستای صخره‌ای در سطح جهان است از این‌رو توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است؛ حضور سالانه بالغ بر 300 هزار نفر گردشگر در این منطقه شاهدی بر این مدعی است.

کوهرنگ شهر کرد
کوهرنگ، خنک ترین شهر ایران در تابستان است. یک باور عامیانه بین ایرانیان وجود دارد که در فصل گرما باید به جاده های شمالی رفت تا به هوای خنک رسید اما همیشه این طور نیست. شاید باورتان نشود که در گرمای تابستان، کوهرنگ هوای خنکی دارد.

بهشت گمشده شیراز
بهشت گمشده سرزمین آبشارهای خنک و چشمه ها نام منطقه‌ای خوش آب ‌وهوا و سرسبز در شهرستان مرودشت در منطقه کامفیروز و در فاصله 120کیلومتری شمال غربی شیراز قرار دارد. این منطقه دیدنی با پوشش گیاهی سرسبز، آبشارهای کم ارتفاع طبیعی و آب فراوانی که از چشمه ها به پایین سرازیر می شود، مانند بهشتی روی زمین است. این منطقه که در تیرماه بسیار زیباست؛ امکان اقامت شبانه هم دارد و برای رسیدن به این بهشت زمینی باید از جاده مرودشت به کامفیروز بروید.

اردبیل
اردبیل یکی از استانهای مرزی ایران در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان و یکی از سردترین مناطق ایران است. اردبیل جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانی دارد. از جمله جاذبه‌های گردشگری تاریخی اردبیل می‌توان به خانه تاریخی ارشادی، پل یئدی گوز، مسجد جامع اردبیل، محل دفن شهدای جنگ چالدران و شیروان، سالن 6000 نفری جهان پهلوان رضازاده، مجسمه شاه اسماعیل، میدان جانبازان و گرمابه‌های دوره‌های قبل از صفویه و قاجاریه اشاره کرد.

جهان نمای گرگان
جهان نما دهکده ای ییلاقی در استان گلستان است. روستای جهان‏ نما به دلیل موقعیت طبیعی، اقلیم ویژه و همچنین استقرار در منطقه حفاظت شده جهان‏ نما، مناظر و جلوه‏ های منحصر به فردی دارد. چشم‏ انداز ارتفاعات، چشمه‏ ها، رودخانه‏ ها و جنگل‏ها به خصوص در 3 فصل اول سال طراوت و زیبایی شگفت‏ انگیزی دارند و گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب می کند. ارتفاعات اطراف روستا با قلل مرتفع و پوشش گیاهی و جانوری متنوع از جاذبه‏ های منحصر به فرد آن به شمار می‏ آید.دهکده جهان نما جایی درست در دامنه کوه جهان نما که 3 هزار و 86متر از سطح دریا ارتفاع دارد، واقع شده و این به معنی آن است که قدم زدن در جهان نما، درست مثل قدم زدن در پشت بام گلستان خواهد بود.

فیروز کوه تهران
فیروزکوه مرکز شهرستان فیروزکوه در استان تهران است فیروزکوه شهری در کناره جاده تهران-قائم شهر و دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که به دلیل برودت و سردی هوا، بیشتر در فصل‌های گرم سال، مردم تهران و شهرهای اطراف فیروزکوه برای تفریح و بازدید از آثار تاریخی، به این منطقه سفر می‌کنند. به عنوان نمونه می‌توان از تنگه واشی که دارای نقش برجسته‌ای بجا مانده از دورهٔ قاجار است، نام برد. همچنین این شهرستان دارای کاروانسراها، قلعه‌های قدیمی، گورستان‌های کهن و بالاخره امامزاده‌های متعدد است. از نظر ویژگی‌های آب و هوایی و اقلیمی، این شهرستان دارای زمستان سرد و تابستان معتدل و خنک است.

همدان
همدان، یکی از کلان شهرهای ایران در منطقه غربی و کوهستانی ایران و مرکز شهرستان و استان همدان است. این شهر در دامنه کوه الوند و در بلندای 1٬741 متری از سطح دریا واقع شده‌ و از شهرهای سردسیر ایران به شمار می‌آید. آب و هوای همدان مختلف و اوضاع جوّی منطقه از لحاظ حداقل و حداکثر برودت و باران در فصول سال متغیر و در نقاط کوهستانی سرد است. حد متوسط برف سالانه بین 155 تا 245 میلیمتر و سرما به 30 درجه زیر صفر می رسد.

زنجان
زنجان را می توان یکی از شهرهای خنک ایران در تابستان به حساب آورد. درون شهر آثار تاریخی بسیار ارزشمندی همچون موزه مردان نمکی، بنای رختشوی خانه، بازار سنتی زنجان (طولانی ترین بازار مسقف کشور) و… وجود دارد. همچنین مجموعه میراث جهانی گنبد سلطانیه هم در حدود 40 کیلومتری شهر زنجان و در شهر کوچک سلطانیه واقع شده است که می توانید از آن بازدید کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/136201/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس