آریا جوان

آخرين مطالب

جاستین سان برای نهار با وارن بافت 4/57 میلیون دلار می‌پردازد فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - جاستین سان از کارآفرین‌های پیش‌گام دنیای رمزارز قصد دارد برای نهار با دشمن بزرگ رمزارزها یعنی وارن بافت، 4/57 میلیون دلار بپردازد.

در جریان یک مزایده‌ی خیریه برای نهار با سرمایه‌گذار مشهور جهان، وارن بافت، یکی از جوان‌ترین کارآفرینان کنونی یعنی جاستین سان پیروز شد. سان در صنعت رمزارز فعالیت می‌کند و با پیشنهاد 4/57 میلیون دلاری توانست پیروز مزایده شود. نکته‌ی جالب اینکه وارن بافت همیشه از مخالفان بزرگ رمزارزها بوده و حتی بیت کوین را به سمی کشنده تشبیه کرده است. مقاله‌های مرتبط:
بیوگرافی وارن بافت، الگوی ثروت آفرینی مدرن وارن بافت چه کسی را برجسته‌ترین کارآفرین کنونی می‌داند
سان در سال 2017 سرویس Tronix را راه‌اندازی کرد که به‌نام Tron و TRX هم شناخته می‌شود. ارزش بازار دستاورد او اکنون 2/56 میلیارد دلار است و طبق آمار Coinmarketcap ترون در جایگاه دهم برترین رمزارزها قرار دارد. کارآفرین 28 ساله‌ی چینی امید دارد تا در جلسه با وارن بافت با او درباره‌ی فناوری‌های زیرساختی رمزارز یعنی بلاک‌چین صحبت کند. بافت هم اعلام کرد که از دیدار با سان و دوستانش استقبال می‌کند. بنیان‌گذار ترون در مصاحبه‌ای تلفنی با بلومبرگ پیرامون جلسه‌ی پیش‌رو گفت: تغییر عقیده و نظر در میان سرمایه‌گذاران رخدادی مرسوم است. به‌علاوه زمانی‌که افراد زیادی یک فناوری را دست‌کم بگیرند، فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتر خواهند بود.
جاستین سان، سوم ژوئن در توییتی با تأیید پیروزی در مزایده‌ی نهار با وارن بافت گفته بود: من به‌صورت رسمی اعلام می‌کنم که پیروز بیستمین رقابت سالانه‌ی خیریه‌ی نهار با وارن بافت شدم. من همچنین از پیش‌گامان صنعت بلاک‌چین دعوت می‌کنم تا با غول دنیای سرمایه‌گذاری دیدار کنند. امیدوار هستم که دیدار پیش رو به سود همه پیش برود. بافت و دوستانش رمزارزها و خصوصا بیت کوین را خطرناک می‌دانند
بافت و شریک قدیمی تجاری‌اش، چارلز مانگر همیشه از منتقدان جدی رمزارزها بوده‌اند. مانگر 95 ساله بیت کوین را «سم خطرناک» می‌خواند. البته بافت هم که هیچ ارزش افزوده‌ای برای دارایی‌های همچون بیت کوین متصور نیست، در مصاحبه‌ای با CNBC در ابتدای سال جاری، بلاک‌چین را یک «فناوری مهم» خواند. سان نامه‌ای سرگشاده به جامعه‌ی رمزارز نوشت و در آن از ملاقات با بافت صحبت کرد. در بخش‌هایی از نامه می‌خوانیم: حتی یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذارهای کل تاریخ هم می‌‌تواند برخی اوقات یک موج مهم را از دست بدهد. بافت قبلا هم به شکست‌هایی اعتراف کرده است. او پرداخت هزینه‌ی بیش‌ازحد در سرمایه‌گذاری Kraft Heinz و همچنین شکست در درک ظرفیت‌های آمازون ، آلفابت و حتی اپل را تأیید می‌کند. خیریه‌ی Glide
مزایده‌ی سالانه‌ی نهار با وارن بافت برای جذب سرمایه‌ی خیریه‌ای د‌ر سان‌فرانسیسکو به‌نام Glide انجام می‌شود. در سال‌های گذشته بیش از 30 میلیون دلار سرمایه برای این خیریه جمع‌آوری شد و هر سال نیز مبلغ مزایده افزایش پیدا می‌کند. گلاید اهدافی همچون فراهم کردن غذا برای افراد بی‌خانمان، پشتیبانی از قربانیان خشونت داخلی و کمک به پیدا کردن سرپناه برای نیازمندان را دنبال می‌کند.
وارن بافت در یک مصاحبه‌ی ایمیلی، نظر خود را درباره‌ی مزایده‌ی امسال اعلام کرد: من از پیروزی جاستین سان در رویداد مزایده‌ی نهار خوشحال شدم و از دیدار با او دوستانش استقبال می‌کنم. ما اوقات خوشی را سپری خواهیم کرد و گلاید نیز از سرمایه‌‌ی جذب‌شده برای کمک به هزاران نفر استفاده می‌کند. در میان پیروزهای مزایده‌های قبلی افرادی همچون دیوید اینهورن از گرین‌لایت کپیتال به چشم می‌‌‌خورند. او در سال 2003 پیروز مزایده‌ی نهار با وارن بافت شد. تد وشلر از افراد مشهور دیگر در فهرست است که دو بار موفق به پیروزی در مزایده شد. شرکت وارن بافت به‌نام برکشایر هاتاوی بعدا او را به‌عنوان یک مدیر سرمایه‌گذاری استخدام کرد. پیروز مزایده‌ی امسال، رقمی 38 درصد بالاتر از سال 2018 ثبت کرد. سان امیدوار است نظر بافت را درباره‌ی رمزارزها تغییر دهد
سان قبلا استارتاپی به نام Peiwo تأسیس کرده بود که به‌عنوان اسنپ‌چت چینی‌ها شناخته می‌شد و میلیون‌ها کاربر داشت. او سپس با استفاده از پلتفرم اتریوم توکن ترون را توسعه داد و وایت‌پیپر آن را نیز با استفاده از مقاله‌های برخی استارتاپ‌های مشابه نوشت. او سال گذشته اپلیکیشن محبوب اشتراک فایل بیت‌تورنت را به مبلغ 120 میلیون دلار خرید. او سپس توکنی به‌نام BTT معرفی کرد که قابلیت اجرا در پلتفرم‌های بیت‌تورنت و ترون را به‌صورت هم‌زمان داشت و در همان ابتدای عرضه، با استقبال بالای کاربران روبه‌رو شد. بیت‌تورنت در جدیدترین برنامه‌ی توسعه‌ای خود به کاربران امکان ذخیره‌سازی فایل در شبکه‌ای توزیع‌شده از چندین کامپیوتر را می‌دهد.

سالبرندهمبلغ پیروز مزایده (دلار)
2000 ناشناس25،000
2001 ناشناس18،000
2002 ناشناس25،000
2003 دیوید اینهورن از گرین‌لایت کپیتال250،100
2004 جیسون چائو از سنگاپور202،100
2005 ناشناس351،100
2006 یانگپینگ دوان از کالیفرنیا620،100
2007 مونیش پابرای، گای اسپایر، هارینا کاپور650،100
2008 ژائو دانیانگ از پیور هارت2،110،100
2009 سالیدا کپیتال، کانادا1،680،300
2010 تد وشلر2،626،311
2011 تد وشلر2،626،411
2012 ناشناس3،456،789
2013 ناشناس1،000،100
2014 اندی چوا از سنگاپور2،166،766
2015 ژو یه از دالیان زئوس2،345،678
2016 ناشناس3،456،789
2017 ناشناس2،679،001
2018 ناشناس3،300،100
2019 جاستین سان4،567،888
آمار برنده‌های قبلی مزایده نهار با وارن بافت
ترون تاکنون کاربردهای متعددی خصوصا در حوزه‌ی بازی و شرط‌بندی داشته است. آن‌ها در ابتدای سال جاری اپ‌استور CoinPlay را هم خریداری کردند. مزایده‌ی نهار با وارن بافت در 26 ماه می سال جاری شروع شد. در روزهای ابتدایی استقبال بسیاری بالایی از سوی افراد متعدد ایجاد شد، اما به‌مرور حجم پیشنهادها کاهش یافت و در روز آخر چند پیشنهاد بیش از چهار میلیون دلار هم مطرح شد.
جاستین سان از سوی عموم کاربران و علاقه‌مندان دنیای فناوری به فردی فعال در حوزه‌ی رمزارز شهرت دارد. او خودش می‌گوید که سرمایه‌گذاری در سهام سنتی و مطالعه پیرامون آن‌ها نیز بخشی از برنامه‌هایش را اشغال می‌کند. به‌هرحال او امید دارد تا در جریان نهار با وارن بافت برخی از استراتژی‌های او در سرمایه‌گذاری را نیز بیاموزد. زمان و مکان نهار مذکور هنوز مشخص نیست، اما سان رستوران استیک Smith & Wollensky را پیش‌بینی می‌کند. میهمان وارن بافت در نهار بزرگ، اجازه‌ی همراه داشتن حداکثر هفت نفر میهمان دارد. سان از میان دوستان نزدیک و همچنین تأثیرگذارترین افراد حوزه‌ی رمزارز برای همراهی دعوت خواهد کرد. به‌هرحال او چالش بزرگی برای متقاعد کردن سرمایه‌گذار 88 ساله نسبت به حوزه‌ی رمزارز در پیش دارد. شایان ذکر است بافت در جریان جلسه با سهام‌داران در سال 2018 گفته بود: رمزارزها درنهایت به پیامدهایی ناگوار منجر می‌شوند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/136498/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس