آریا جوان

آخرين مطالب

آرزوی پمپئو برای مذاکره با ظریف؛ وزیر ترامپ به تناقض‌گویی اُفتاد! نگاه سیاسی

  بزرگنمايي:

آریا جوان -
آرزوی پمپئو برای مذاکره با ظریف؛ وزیر ترامپ به تناقض‌گویی اُفتاد!
k ١٣
٣
آخرین خبر / وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعا‌های خود و فراموشی این نکته که چندین بار برای گفتگو با ایران پیش شرط تعیین کرده بود، گفت: ما آماده مذاکره درباره طیف وسیعی از موضوعات بدون هیچ پیش شرطی خواهیم بود. وی همچنین درباره دیدار اعضای کنگره با ظریف هم گفت که اگر یک مذاکرات پیچیده‌ای تنظیم شود چه کسی مذاکره خواهد کرد و تصور می‌کنم، آن فرد، خودم خواهم بود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس‌جمهور اکوادور مثل گذشته با تکرار ادعا‌های خود و فراموشی این نکته که چندین بار برای گفتگو با ایران پیش شرط تعیین کرده بود مدعی شد: ایران باید در نهایت تصمیم گیری کند. آن‌ها باید همانند یک کشور نرمال رفتار کنند و اگر آن‌ها این کار را انجام دهند ما آماده مذاکره درباره طیف وسیعی از موضوعات بدون هیچ پیش شرطی خواهیم بود.
وی افزود: ما امیدواریم که آن‌ها این کار را انجام دهند. آنگاه ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا فضای لازم را برای این موضوع ایجاد کنیم. ما اقداماتی بازدارنده و در جهت کاهش تنش انجام خواهیم داد. ما می‌توانیم این فرصت را داشته باشیم، اما امروز شاهد آن نیستیم که ایرانی‌ها آماده این باشند که اصولا مسیر کشور خود را تغییر دهند. آن‌ها کار‌هایی را در بخش اتمی، برنامه موشکی بالستیک انجام می‌دهند که ما خواهان آن‌ها نیستیم.
نظر پمپئو درباره مصاحبه رسانه‌های آمریکایی با ظریف
مایک پمپئو همچنین روز شنبه در گفت وگو با واشنگتن اگزماینر در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد ظریف هوادار هم دارد و شاید از نظر شما خنده دار باشد که چگونه رسانه‌ها به خوبی به وی دسترسی دارند، افزود: من به رسانه‌ها واگذار می‌کنم که اگر خواستند، این تصمیم بد را اجرایی کنند.
به گزارش ایرنا؛ وزیر خارجه آمریکا درباره دیدارهای گذشته برخی مقامات پیشین آمریکا با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم گفت: اگر مقامات پیشین آمریکا درگیر این فعالیت‌ها باشند که تلاشی برای تضعیف سیاست خارجی آمریکا باشد، درست نیست.
پمپئو با بیان اینکه در این باره با برخی از آنها گفت وگو داشته است، ادامه داد: از آنها درخواست کردم در هر مقطعی، صحنه را خالی کنند. آنها زمان داشتند، در دوره خود تصمیم گیر بودند و بهترین کاری که می‌توانستند را انجام دادند.
وی اضافه کرد: من آنها را به خاطر تلاش‌هایشان مقصر نمی دانم اما وقتی دوره تان به پایان رسیده است اکنون زمان تیمی است که آمریکا انتخاب کرده است؛ آنها رئیس جمهوری ترامپ و تیمش را انتخاب کرده اند.
آرزوی پمپئو برای مذاکره با ظریف
وزیر خارجه آمریکا درباره دیدار اعضای کنگره با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم گفت: من فکر می‌کنم همیشه این رهبران کشورهای مستقل هستند که تصمیم نهایی را در این زمینه اتخاذ می‌کنند. اگر یک مذاکرات پیچیده‌ای تنظیم شود چه کسی مذاکره خواهد کرد و تصور می‌کنم، آن فرد، خودم خواهم بود.
اما بله، در نهایت این رهبران هستند که باید تصمیم سخت را درباره چگونگی حل این مشکلات بگیرند نه افرادی از قوه مقننه.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته برای شرکت در نشست شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد و در مدت 6 روز اقامت، با وجود اعمال محدودیت های ترددی برای وی، با رسانه‌های متعدد آمریکایی و انگلیسی مصاحبه کرد.
وی همچنین اظهار کرد در تمام سفرهای خود به نیویورک با نمایندگان مردم آمریکا در کنگره اعم از سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان که به درخواست خودشان بوده است، دیدار داشته است.
گفته می شد در این دور از سفر، سناتور جمهوریخواه راند پال تقاضای دیدار با ظریف را داده است.
واکنش پمپئو به توقیف کشتی انگلیسی توسط ایران
وزیر خارجه آمریکا درباره کشتی انگلیسی توقیف شده در تنگه هرمز، اظهار کرد: من با (جرمی) هانت همتای انگلیسی خود در این باره صحبت کردم. ما درباره چیزی که دیده اند، چیزی که می‌دانند و اینکه چه فکری برای چگونگی پاسخ دارند، تبادل نظر کردیم.
پمپئو با این ادعا که ایرانی‌ها خود را در چنین موقعیتی قرار داده اند، گفت: ایران به یک کشور طبقه ضعیف تبدیل شده است و آمریکا تلاش می‌کند تا آنها را متقاعد سازد که نمی‌توانید سلاح‌های اتمی داشته باشید؛ شما نمی‌تواند موشک‌های بالستیکی داشته باشید که جهان و اسرائیل را تهدید می‌کند.
وی افزود: تماس با کارزارهای ترور در اروپا یا آنهایی که تلاش کردند یک سفیر را در واشنگتن ترور کنند، درست نیست و ما به خاطر اینکه آنها بی ثبات کننده منطقه خاورمیانه هستند، از تعدادی ابزارها استفاده کردیم.
وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: یکی از مهم‌ترین آنها تحریم‌هایی است که ما وضع کردیم که ایران را در معرض مشکلات بزرگی قرار داده است و رژیم ایران در مشکل بزرگی است چرا که آنها اکنون باید برخی تصمیم‌های سخت را اتخاذ کنند.
پمپئو اضافه کرد: امروز حزب الله درآمد کمی دارد چرا که آمریکایی‌ها به خوبی علیه عقب راندن آنها اقدام کردند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا زمان اسکورت کشتی‌ها در تنگه هرمز یا نصب پرچم آمریکا بر روی آنها همچنان که در گذشته انجام دادیم، است؟ گفت: ما به شدت کار می‌کنیم تا ابتکارات امنیت دریایی را گرد هم آوریم. آن یک اقدام بین المللی خواهد بود. اعضای آن کشورهای سراسر جهان خواهند بود که در آن مشارکت می‌کنند و این مأموریت برای دفاع و حفاظت انجام می‌شود.
وزیر خارجه آمریکا افزود: آن، آبراه‌های بین المللی را باز نگه می‌دارند و تهدیداتی را که امروزه گزارش‌های آن را درباره دو کشتی بریتانیایی دیدیم، کاهش می‌دهد.
پمپئو بدون اینکه به اقدام خلاف قانون بین المللی دولت انگلیس در توقیف یک نفتکش حامل نفت ایران اشاره کند، گفت: پذیرفتنی نیست که نفتکش‌ها را در دریاهای آزاد و آبراه‌های بین المللی بگیریم در صورتی که واقعیتی است که اتفاق افتاده است.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/150972/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس