آریا جوان

آخرين مطالب

تندگویان: حضور در تشکل ها بیش از حدی که قانون مشخص کرده، مغایر با روح جوانگرایی است ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - معاون امور جوانان گفت: سازمان های مردم نهاد محمل هایی هستند که جوانان بتوانند به صورت آزمایشی وارد فعالیت های اجتماعی شوند، در آن رشد و توسعه پیدا کنند و توانمند شوند و هر وقت به بلوغ رسیدند و تجربه کسب کردند از مجموعه خارج شوند و جای خود را به جوانان جدید بدهند. بنابراین حضور جوانان در تشکل ها بیش از حدی که قانون مشخص کرده مغایر با روح جوانگرایی است و امیدوارم همه ما به قانون احترام بگذاریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، محمد مهدی تندگویان در نشست صمیمی با اعضای مجامع استانی سمن های آذربایجان غربی، خراسان شمالی و لرستان که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: خیلی خوشحالم که پس از دو سال از زمان ورود به این حوزه که جوانان اعتراضات زیادی داشتند و هر روز می خواستند از تشکل ها خارج شوند، امروز برای ماندن و ادامه دادن کار چانه زنی می کنند.
وی ادامه داد: این اقبال جوانان نشان میدهد که شانیت، شخصیت و جایگاه واقعی جوانان در حوزه سمن ها به رسمیت شناخته شده است. این امر یکی از دستاوردهایی است که حاصل اعتماد وزیر ورزش و جوانان به معاونت جوانان و مدیران جوان آن است. اما دیدگاه خودم همیشه این بوده است که عقب هستیم و باید کارهای زیادی انجام دهیم و همیشه خود را بدهکار کشور و جوانان میدانیم.
تندگویان با بیان اینکه در این دو سال اخیر چندین اتفاق اساسی در حوزه جوانان افتاد که برای بار اول بود رقم خورد، از تشکیل مجمع ملی جوانان نام برد و گفت: آغاز به کار این مجمع در بهترین سطح ممکن و با حضور معاون اول رئیس جمهور و چندین وزیر کابینه صورت گرفت که کار بزرگی بود و یکی از آرزوهای جوانان تحقق یافت. هرچند معتقدیم که تازه کار آغاز شده است.
وی ادامه داد: در حوزه وام ازدواج برای اولین بار پرداخت وام به روز شد و با توجه ویژه دولت و سیستم بانکی، زوج های جوان کمتر از یک ماه وام خود را دریافت می کنند.
تندگویان با بیان اینکه امسال وام ازدواج به 30 میلیون تومان برای هر یک از زوجین افزایش پیدا کرد، گفت: این در حالی است که در ابتدای دولت تدبیر و امید، وام ازدواج فقط سه میلیون تومان بود و بسیاری از جوانان سال ها در نوبت گرفتن همین سه میلیون تومان بودند و این امر به معضل جدی تبدیل شده بود اما دولت در سال گذشته 15 هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت کرد و امسال نیز با افزایش وام به 30 میلیون تومان برای هر یک از زوجین پیش بینی می شود 30 هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شود.
معاون امور جوانان همچنین به موضوع ثبت شناسه سمن های جوانان اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در این دولت موضوع شناسه سمن ها با همکاری و تعامل وزارت کشور حل شد و با امضای دو وزیر موضوع ثبت شناسه سمن ها در حال انجام است. همچنین گام بعدی ما در حوزه سمن ها بیمه ی آنهاست.
تندگویان ادامه داد: در موضوع ازدواج جوانان ، 14 سال پیش قانون تسهیل ازدواج جوانان تصویب شده ولی در آن هیچ نامی از وزارت ورزش و جوانان و یا سازمان ملی جوانان سابق به چشم نمی خورد اما با این وجود به این حوزه ورود کردیم و در این راستا دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده را توسعه دادیم و امروز تعداد این دفاتر به 400 مرکز در کشور می رسد. همچنین برای اولین بار برای تاسیس و توسعه دفاتر مشاوره ازدواج وام پرداخت می‌کنیم.
معاون وزیر ورزش و جوانان به حوزه خیرین ازدواج اشاره کرده و گفت: در این حوزه خیرین کارهای بسیار خوبی انجام می دادند ولی هیچ ساختاری نداشتند که برای اولین بار در روز شنبه گذشته و به دستور وزیر ورزش و جوانان استارت تشکیل اولین مجمع ملی خیرین ازدواج را زدیم که امیدواریم با تشکیل ساختار کمکهای زیادی به حوزه ازدواج انجام شود.
تندگویان با بیان اینکه در حوزه بین الملل جوانان هیچ دستاوردی تا دوسال قبل نداشتیم گفت: اما الان در سطح جوانان کشورهای اسلامی عضو موثر داریم و همچنین مراودات بین‌المللی خوبی با کشورهای همسایه در این خصوص انجام می شود.
وی با بیان اینکه نظام رتبه بندی تشکل ها را برای اولین بار آغاز کردیم گفت: این رتبه بندی را در دو استان به پایان رسانده ایم و در استان های دیگر در حال انجام است که این مدل ما می تواند الگوی خوبی برای رتبه بندی سمن های وزارت کشور هم باشد.
تندگویان با اشاره به برگزاری هفته گرامی داشت ازدواج گفت: در این هفته برنامه های بسیار زیادی در کشور انجام شد که به اعتقاد بنده بعد از انقلاب بی سابقه بوده است . برنامه های روحیه بخش و شادی آفرین همراه با احیای سنت ها در کل کشور برگزار شد. همچنین برای اولین بار جشنواره ملی فیلم ازدواج و جشنواره ملی آیین های ازدواج اقوام در کشور برگزار شد.
وی با بیان این که در هر حوزه سعی کردیم بهترین‌ها را برای تشکل ها به وجود آوریم، گفت: سازمان های مردم نهاد محمل هایی هستند که جوانان بتوانند به صورت آزمایشی وارد فعالیت های اجتماعی شوند، در آن رشد و توسعه پیدا کنند و توانمند شوند و هر وقت به بلوغ رسیدند و تجربه کسب کردند از مجموعه خارج شوند و جای خود را به جوانان جدید بدهند. بنابراین حضور جوانان در تشکل ها بیش از حدی که قانون مشخص کرده مغایر با روح جوانگرایی است و امیدوارم همه ما به قانون احترام بگذاریم.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/159647/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس