آریا جوان

آخرين مطالب

افراد باهوش از چه عباراتي استفاده نمي کنند؟ اندیشه

  بزرگنمايي:

منظور لطيفه ها يا نظرات سياسي نادرست نيست. البته گفتن اين ها نيز در شناساندن شما به ديگران اثر مي گذارد اما بيشترين ضربه را عباراتي مي زنند که شما را ضعيف النفس و بي کفايت نشان مي دهند.
گاهي آن قدر که کلام در ديگران اثر مي گذارد، هوش نمي گذارد. مي توانيد در زير 11 عبارتي که شما را ضعيف نشان مي دهد، مطالعه بفرماييد:
عادلانه نيست
همه مي دانند که زندگي عادلانه نيست. از اين رو گفتن چنين عبارتي شما را نابالغ و خام نشان مي دهد.
اگر نمي خواهيد بد نشان داده شويد براي سخني که مي گوييد توضيح کوچکي نيز ارائه دهيد. براي مثال، مي توانيد چنين بگوييد:
«متوجه شدم که سارا را براي اين پروژه انتخاب کرده ايد. اشکالي ندارد اگر دليل اين تصميم را بدانم؟ از شما متشکر مي شوم اگر بگوييد چرا من گزينه ي مناسبي براي اين کار نبودم. خوشحال مي شوم اگر لازم است مهارت هاي مورد نياز را کسب کنم.»
هميشه به اين شکل انجام شده استدوراني که در آن زندگي مي کنيم عصر انفجار تکنولوژي است، به شکلي که ممکن است فرآيندي که 6 ماه پيش اتخاذ مي شد، ديگر به کار نيايد. گفتن اين عبارت نه تنها شما را تنبل و مخالف تغيير نشان مي دهد بلکه باعث مي شود رئيس تان به اين فکر کند که چرا هيچ تلاشي براي تغييرش نکرده ايد. اگر روشي هميشه کار شما را پيش برده، يقين داشته باشيد ظرفيت بهبود يافتن را دارد.
مسئله اي نبودزماني که کسي از شما درخواست کمک مي کند و پس از انجام کار با حالت سردي به او مي گوييد مسئله اي نبود، او فکر مي کند شايد براي شما سخت بوده يا کار را به شما تحميل کرده است.
در عوض بايد به مردم نشان دهيد که از کاري که براي شان کرده ايد خوشحاليد. براي اين کار از اين عبارات استفاده کنيد: «باعث افتخار من است» يا «انجام دادن آن کار باعث خوشحالي من است».
با انتخاب درست لغات، مي توانيد اثر مثبتي بر ديگران بگذاريد.
من فکر مي کنم…./ شايد فکر جالبي نباشد…/ شايد سوال درستي نباشد…اين گونه مقدمات باعث مي شود شما ضعيف النفس نشان داده شويد حتي اگر ايده ي شما عالي باشد.
خود را به نقد نکشيد. اگر شما به حرفي که مي زنيد اعتماد نداشته باشيد، چگونه از ديگران انتظار داريد به شما اعتماد کنند؟ اگر واقعا چيزي را نمي دانيد بگوييد: «در حال حاضر اين اطلاعات را ندارم، اما به دنبالش مي گردم و پاسخ را بعدا به شما مي گويم.»
فقط يک دقيقه وقت مي گيردبا گفتن اين جمله عجول نشان داده مي شويد و مهارت هاي تان دست کم گرفته مي شود، مگر اين که واقعا آن کار را در 60 ثانيه تمام کنيد. اما اگر کار بيشتر از اين زمان وقت مي برد از اين عبارت استفاده کنيد: «خيلي طول نمي کشد» اما جوري صحبت نکنيد که نشان دهد آن کار را زودتر از آنچه که واقعا زمان مي برد، تمام خواهيد کرد.
سعي مي کنماين جمله دقيقا مانند عبارت «من فکر مي کنم» نشان دهنده ي شک شما به توانايي هايتان است. به خود ايمان داشته باشيد. زماني که کاري به شما پيشنهاد مي شود يا متعهد به انجامش شويد و يا اگر نمي توانيد جايگزيني براي آن پيشنهاد دهيد، اما هرگز نگوييد «سعيم را مي کنم» زيرا برداشت فرد مقابل اين است که اصلا سعي نخواهيد کرد.
او تنبل/ بي کفايت/ نادان است
هيچ گاه با برچسب زدن کلمات بد به همکاران تان به پيشرفت دست پيدا نمي کنيد. حتي اگر حق با شما باشد. يقينا زماني که شما متوجه بد بودن همکارتان شديد، ديگران نيز شده اند؛ پس نيازي نيست آن را به همه بگوييد. در صورت درست بودن حرف شما، کسي که نادان جلوه مي کند خود شما خواهيد بود.
در هر محل کاري چنين افرادي وجود دارند و همه آن ها را مي شناسند. اگر توانايي بهتر کردن آنها يا اخراج شان را نداريد، پس با گفتن بدي هايشان، خود را در ديد ديگران بدتر نکنيد.
در حيطه ي وظايف کاري من نيستبه زبان آوردن چنين عبارتي شما را مانند فردي نشان مي دهد که به تنها چيزي که فکر مي کند گرفتن حقوق است و ترجيح مي دهيد تا جايي که امکان دارد کمترين کار را انجام دهيد. اگر امنيت شغلي براي شما مهم است هيچ گاه اين عبارت را به زبان نياوريد.
اگر رئيس تان کاري را به شما محول مي کند که در شان تان نيست، در ابتدا آن را به خوبي انجام دهيد و سپس در جلسه اي با وي درباره ي آن صحبت کنيد. با اين کار هم شما بد نشان داده نمي شويد هم رئيس تان فهم بهتري از بايد ها و نبايد هاي شما بدست مي آورد.
تقصير من نيستتقصير خود را به گردن ديگران نياندازيد. مسئوليت پذير باشيد، حتي اگر نقش کوچکي در رخ دادن آن اشتباه داشتيد. در مقابل اگر نقشي نداشتيد، اعتراض خود را در قالب توضيحي از ماجرا ارائه دهيد. حقايق را بگوييد و اجازه دهيد رئيس و ديگر همکاران قضاوت کنند و مقصر را بشناسند.
زماني که انگشت تقصير را به ديگران نشانه مي گيريد، از طرف ديگر بي مسئوليتي خود را نشانه گرفته ايد. ممکن است برخي علاقه اي به کار کردن با شما نداشته باشند زيرا شما را بي مسئوليت مي پندارند و برخي ديگر تا اتفاقي بيفتد سريع شما را مقصر مي کنند تا خود به دام نيفتند.
من نمي توانم
ممکن است برخي از اين عبارت چنين برداشت کنند که شما نمي خواهيد کاري را انجام دهيد.
اگر کاري را به دليل نداشتن مهارت هاي لازم نمي توانيد انجام دهيد، جايگزيني براي آن پيشنهاد دهيد. به جاي اينکه بگوييد چه کاري را نمي توانيد انجام دهيد، کاري را که مي توانيد پيشنهاد کنيد. مثلا به جاي عبارت «من نمي توانم تا آخر شب بمانم» بگوييد: «من مي توانم صبح زود بيايم. قبول مي کنيد؟». به جاي عبارت «من نمي توانم اين ها را محاسبه کنم» بگوييد: «من الان بلد نيستم چگونه اين کار را انجام دهم. اگر کسي باشد که به من نحوه ي محاسبه را ياد دهد، مطمئنا از بار ديگر خودم محاسبه مي کنم.»
من از اين کار متنفرمبدترين عبارتي که مي توان در محل کار به کار برد همين است. با ابراز تنفر از کارتان، به عنوان فرد منفي نگر آنجا شناخته مي شويد و بازده گروه را پايين مي آوريد.
رؤسا خيلي سريع اين گونه افراد را شناسايي مي کنند و مطمئنا افراد با ذوق بيشتري منتظر موقعيت کاري شما هستند. از اين رو به راحتي کنار گذاشته مي شويد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/3832/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران