آریا جوان

آخرين مطالب

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

جوانان ، محور حرکت توسعه کشور در عرصه‌های مختلف هستند ورزش

  بزرگنمايي:

جوانان نیوز - جوانان محور حرکت توسعه کشور در عرصه‌های مختلف ازجمله فرهنگ و اقتصاد هستند. اما نکته مهم این است که به چه میزان از این محور حرکت استفاده می‌شود و چقدر توان این جوانان به کار گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین همایش ملی جوانان و قانون‌گذاری که در محل مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: آنچه جامعه ما از ضعف آن رنج می‌برد، عدم مدیریت صحیح و علمی در عرصه‌های مختلف است.
وی افزود: چارچوب و راه‌حل‌هایی که جوانان کشور به آن می‌پردازند می‌تواند مشکلات بسیاری را در کشور حل کند. در واقع نسل جوان ما کارساز و راهگشای بسیاری از مشکلات خواهند بود.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه جوان‌گرایی در سطح جامعه ما وجود دارد، گفت: درعین‌حال نباید پیرقطبی هم در جامعه حاکم باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: دولت به عنوان یک دایره‌المعارف کامل در کنار دست من همواره کمک می‌کند، ولی ما نباید نیروهای قدرتمند، ارزشمند و با تجربه را از رده‌ خارج کنیم.
آذری جهرمی با تأکید بر لزوم به‌کارگیری جوان‌گرایی در لایه‌های مدیریتی کشور خاطرنشان کرد: بنده به سه شهرستان سفر کردم که نماینده و فرماندار آن دهه شصتی بودند البته باید از استاندار اصفهان هم تشکر کرد که عمده مدیران خود را از مدیران جوان انتخاب می‌کند.
وی بر همین اساس اضافه کرد: باید در شرایط فعلی امیدوار بود نه اینکه این مسئله مطرح شود و به عنوان یک مسئله روی دلمان بماند.
وی با اشاره به موضوع همایش مذکور گفت: نام خوبی برای این همایش انتخاب شده است و درواقع این موضوع از لایه‌های جوانان باقی مانده است. شاید همین ابتکارات در مرکز پژوهش‌ها بوده است که رهبری هم از عملکرد این مرکز تشکر کرده‌اند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وجود 20 میلیون جوان در کشور عنوان کرد: اینها محور حرکت توسعه کشور در عرصه‌های مختلف ازجمله فرهنگ و اقتصاد هستند. اما نکته مهم این است که به چه میزان از این محور حرکت استفاده می‌شود و چقدر توان این جوانان به کار گرفته می‌شود.
آذری جهرمی بر همین اساس اضافه کرد: درواقع عرصه‌ای که ما با آن مواجه هستیم بیشتر یکی از محورهای اشتغال را شامل می‌شود و هم مربوط به محور جوانان است و عمدتاً می‌بینیم همایش برگزار می‌کنند. عکس می‌گیرند و از جوانان تقدیر می‌کنند ولی نباید به همین مسائل و موارد اکتفا کرد.
وی افزود: این جوانان خلاق در عرصه جامعه می‌خواهند مشغول شوند، البته که ما معتقدیم شاغل کردن جوان در دولت کشتن خلاقیت‌هاست و درواقع حرکت دنیا هم در این سمت است اما زمانی که این جوان می‌خواهد قدم اول را در حوزه اشتغال بردارد،‌ این گام تازه اول مشکلات اوست. این جوان با تمام مهارت‌های خود کار را جلو می‌برد اما برای راه‌اندازی یک کار با سختی‌های بسیاری مواجه است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وجود نرم‌افزارهای مختلف و برخی نشان‌ها در گوشی‌های همراه گفت: اکثر این نشان‌ها کار جوانان ایرانی است اما تنها 5 درصد از این نیروها مورد استفاده قرار گرفته و مؤثر واقع می‌شود.
آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: این جوان زمانی که در فضای اقتصادی کشور با جذب رانتی مواجه شود، چه فضایی در ذهن او ایجاد می‌شود؟ زمانی که می‌بیند یک شخص با یک حرکت ظرف دو هفته 30 میلیارد تومان پول در جیبش می‌گذارد دیگر چه انگیزه‌ای باقی می‌ماند.
وی با تأکید بر اینکه امروز جنگ، جنگ اقتصادی است، گفت: در این موضوع هم رهبر معظم انقلاب و هم اقتصاددان‌های کشور اشاره کرده‌اند و همه ما می‌دانیم اتاق عملیات جنگ علیه ما وزارت خزانه‌داری آمریکا شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر همین اساس اضافه کرد: در این شرایط که جوانان برای رشد اقتصادی کشور با علم و دانش خود جهاد می‌کنند و دیپلمات‌های ما هم برای به نمایش گذاشتن توان دیپلماسی‌مان گام برداشته و البته نیروهای نظامی‌مان هم در عرصه‌های مختلف تلاش می‌کنند، زمانی که با این وجود با فضای رانت‌خوری مواجه می‌شویم غیرازاین نیست که ستون پنجمی از بیرون وجود دارد که ریشه آن درواقع خلأ در قوانین و مقررات است.
آذری جهرم با اشاره به اینکه قانونی که معماری خوبی نداشته باشد، قوام لازم را هم ندارد، تصریح کرد: قانونی که یک هفته‌ای به تصویب رسیده و یا ابلاغ می‌شود، نباید انتظار داشته باشیم که شق‌القمر کند. درواقع نظام، نظام قانونی است.
وی در ادامه سخنانش با اعلام اینکه شرایط حاضر در کشور برای جوانان مناسب نیست گفت: درواقع قانون این نیست که جوانان را استخدام کنید، در حقیقت کسانی که متولی این امور هستند باید به این نتیجه برسند که جوان‌گرایی داشته باشند و در نظام قانونی هم باید این خلأ برطرف شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به اینکه در قانون‌گذاری نباید تعصب و شتاب‌زدگی داشته باشیم، افزود: در این بین همواره باید مطالبه همراه با مطالعه صورت گیرد و برای حکم کردن قانون برای اقتصاد لزوم شفافیت و فهم درست موضوع ضروری به نظر می‌رسد که این شفافیت باید در همه ارکان نظام صورت گیرد و ضمن آن بیماری‌های این بخش دیده شود.
آذری جهرمی با یادآوری این مسئله که بخشی از واقعیات جامعه و مشکلات برای حل شدن باید اساساً مطرح شوند، بیان کرد: باید عوارض این مشکلات به خوبی دیده شود، البته در مجلس شورای اسلامی هم ظرفیت خوبی از جوانان وجود دارد.
وی با اشاره به این نکته که ما همواره در نظام اقتصادی دنیا عقب هستیم، گفت: دلیل این عقب‌افتادگی این است که برای ثبت یک طرح یا ایده‌ای سه ماه زمان صرف می‌شود و این سبب دلسردی است. درواقع یکی از مشکلات آن قانون تجارت است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد نسبت به این موضوع که قانون تجارت 97 سال است که در کشور حاکم است، گفت: این قانون باید اصلاح و بازسازی شود و هنوز در این رابطه با خلأ قانونی مواجه هستیم.
آذری جهرمی همچنین تصریح کرد: اگر فردی بخواهد کسب و کاری راه‌اندازی کند، قطعاً با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود. البته رئیس‌جمهور نسبت به این موضوع به صورت جدی نظر دارد.
وی همچنین یادآور شد: شاید از ابتدای دولت جدید در جلسه هیأت دولت این موضوع مورد بحث قرار گرفت و رئیس‌جمهور هم دستگاه‌ها را تکلیف کرد که این موضوع را پیش ببرند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: خیلی مهم نیست که در خصوص متخلفان و یا کسانی که فساد مرتکب شده‌اند یک لیست منتشر شود، چراکه این کار قطعاً باید انجام می‌شد اما در این میان مهم رفع موانع است تا شاهد فسادهای مختلف شماره یک، دو و امثال آن نباشیم.
آذری جهرمی افزود: تا زمانی که برای ارز چنین مسائلی به وجود آید قطعاً شاهد پرونده‌های 2 هزار میلیاردی هستیم که به وجود آمد و البته افراد مختلف که بعضاً سالم هم بودند به فساد آلوده شدند این یعنی اینکه فرآیند ما مشکل و ایراد دارد و این هم با قانون و مقررات حل می‌شود.
وی در پایان گفت: حقوقی‌های ما در وزارتخانه‌های مختلف باید از حقوق مختلف دفاع کنند درواقع جایگاه‌های ما در وزارتخانه‌ها نباید این‌گونه باشد البته مجلس هم در این زمینه می‌تواند بسیار راهگشا باشد تا کشور را از این بن‌بست خارج کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/40168/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس