آریا جوان

آخرين مطالب

در نشست با نواب رئیس بانوان فدراسیون های ورزشی مطرح شد

محمدیان: مدیران و کارشناسان ورزشی با صبر و بردباری روند توسعه ورزش بانوان را دنبال کنند ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص چند رشته ورزشی که هنوز فعالیت بانوان در آن ها به تأیید نرسیده است گفت: یکی از مأموریت های این حوزه سیاست گذاری کلان در زمینه توسعه ورزش بانوان و چگونگی فعالیت بانوان در رشته های مختلف ورزشی است. بنابراین انتظار می رود مدیران و کارشناسان ورزشی در این راستا با صبر و بردباری روند توسعه را دنبال کنند. انتظار دارم این مباحث به کارشناسان این حوزه سپرده شود. ما خود را ملزم به پاسخ گویی به مطالبه علاقه‌مندان در چارچوب قوانین، مقررات، فرهنگ کشور و موازین شرعی و اسلامی در زمینه فعالیت های ورزشی می دانیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، فریبا محمدیان در نشست با نواب رئیس بانوان فدراسیون های ورزشی که در محل این وزارتخانه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و درگذشت بهرام شفیع رئیس فدراسیون هاکی، از همکاری و حضور نواب رئیس بانوان در این جلسات تشکر کرد و گفت: خوشحالم که با حضور خود در نشست های ادواری ما را در فراهم کردن زمینه حضور شایسته بانوان در عرصه های مختلف ورزش یاری می کنید.
محمدیان در ادامه بر اهمیت موضوع آمایش سرزمینی رشته های ورزشی تاکید کرد و اظهار داشت: آمایش رشته ها در ورزش بانوان، مبحث بسیار مهمی است و با توجه به اقتصاد مقاومتی، شرایط کشور و لزوم مدیریت بهره ورانه، ناگزیریم مبحث آمایش رشته‌های ورزشی را جدی‌تر از قبل دنبال کنیم.
وی از چهار رویداد بزرگ المپیک 2020، بازی های آسیایی 2022 ، المپیک 2024 و بازی های آسیایی 2026 به عنوان چهار رویدادی نام برد که باید در گام اول آمایش سرزمینی برای آن ها مورد توجه ویژه قرار گیرند.
محمدیان به برگزاری المپیاد استعدادهای ورزشی کشور که توسط معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان دنبال می‌شود اشاره کرد و این موضوع را برای ورزش بانوان نیز بسیار مهم دانست و افزود: ما در مسیر استعدادیابی در کنار حوزه ورزش قهرمانی و حرفه ای هستیم و نواب رئیس بانوان فدراسیون ها باید به این حوزه ورود کنند.
وی به بازدید خود از المپیاد استعدادهای رشته دوو میدانی اشاره کرد و گفت: برای من بسیار جای سئوال بود که برخی استان ها خاستگاه این رشته هستند و ظرفیت و استعدادهای زیادی در دو ومیدانی دارند، هیچ تیمی و ورزشکاری در این المپیاد نداشتند و به طور قطع این موضوع از فدراسیون و استان مربوطه پیگیری خواهد شد. در بخش بانوان توقع داریم این موضوع دنبال شود.
محمدیان خطاب به نواب رئیس بانوان فدراسیون های ورزشی گفت: در آمایش رشته های خود وضعیت موجود را در استان ها بررسی و تحلیل کنید تا با ارایه گزارش به معاونت بانوان ان شاالله بتوانیم برنامه ریزی های مناسبی برای چهار رویداد مهم آینده داشته باشیم.
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از اقدامات مهم این حوزه بر اساس مصوبه هیات وزیران، حمایت و راهبری برنامه های مربوط به پرورش استعدادهای برتر ورزشی بانوان در استان ها از محل 27 صدم درصد از ٩ درصد مالیات بر ارزش افزوده، است که می بایست با هماهنگی فدراسیون ها و ادارات کل ورزش و جوانان استان ها (مسئول ورزش بانوان استان ها) این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
محمدیان همچنین به ارزیابی و طبقه بندی استعدادهای استان ها اشاره کرد و گفت: نواب رئیس بانوان در رشته‌های خود باید استان ها را در شرایطی ارزیابی و طبقه بندی کنند که استان بداند برای پرورش چه سطحی سرمایه گذاری می کند. بر این اساس پیشنهاد می شود در سه طبقه بندی برنامه ریزی شود که در طبقه اول استعدادهایی که صد در صد مدال کسب می کنند گنجانده شوند. در طبقه دوم افراد شانس مدال را بگنجانند و طبقه سوم حمایتی باشد، به این معنا که مثلاً ورزشکاری که شرایط و استعداد مدال‌آوری را در آینده دارد از برنامه ها جا نماند.
وی همچنین به رویدادهای دیگری از جمله بازی‌های داخل سالن آسیا، بازی های کشورهای اسلامی، بازی های اسلامی ورزش بانوان و رویدادهای مختلف ورزشی اشاره کرد و گفت: این رویداد ها نیز در تقویم کاری شما وجود دارد که برای آن نیز باید برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان همچنین از فدراسیون های ورزش دانش آموزی، ورزش دانشگاهی و ورزش کارگری خواست تا در انتخاب بانوان انجمن های خود با فدراسیون های مربوطه و حوزه معاونت ورزش بانوان هماهنگی‌های لازم را داشته باشند تا کارها با هماهنگی بیشتر و دقت بالاتر صورت پذیرد.
محمدیان موفقیت بانوان ورزشکار کشورمان در بازی های آسیایی و پاراآسیایی اندونزی، المپیک جوانان و تمامی قهرمانی های ورزشی را حاصل زحمات، جدیت و انسجام نواب رئیس بانوان فدراسیون ها و کادر فنی تیم های ملی دانست و افزود: به هیچ عنوان نباید این انسجامی که با کادر فنی تیم‌های مختلف برقرار شده است قطع شود. اجازه ندهید سلیقه ها باعث قربانی شدن استعدادها شود. ما هم در وزارت ورزش و جوانان تلاش می‌کنیم تا جایی که قوانین و مقررات اجازه دهد از شما حمایت کنیم.
محمدیان به افزایش کمی و کیفی مدال آوری بانوان ورزشکار ایران اشاره کرد و گفتمان بین نسلی ورزشکاران، مربیان، مدیران و مسئولین ورزش را مورد توجه قرار داد و گفت: شاید یک ورزشکار نداند در مواقع بحران، خستگی ناشی از تمرین و مبارزه و موارد مختلف با رسانه ها چگونه برخورد کند و این مهم باید توسط نواب رئیس بانوان که به همه این موارد اشراف دارند آموزش داده شود.
وی همچنین به چند رشته ورزشی که هنوز فعالیت بانوان در آن ها به تأیید نرسیده است اشاره کرد و افزود: انتظار دارم این مباحث به کارشناسان این حوزه که نواب رئیس بانوان در فدراسیون ها و معاونت امور بانوان در ادارات کل ورزش و جوانان هستند سپرده شود. معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان وظیفه دارد این موضوعات را مطالعه، بررسی و به نتیجه برساند. این معاونت موظف است به مطالبه علاقه‌مندان در چارچوب قوانین، مقررات، فرهنگ کشور و موازین شرعی و اسلامی پاسخ دهد. کارشناسان حوزه ورزش بانوان هستند که باید این مباحث را پیگیری و بررسی کنند و نباید صورت مسئله توسط افرادی که تخصصی در این حوزه ندارند پاک شود.
در این نشست طاهره طاهریان نائب رئیس اول کمیته ملی المپیک، مهین فرهادی زاد رئیس کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک، موسوی و نیک دست مدیران کل حوزه معاونت توسعه ورزش بانوان به همراه نواب رئیس بانوان فدراسیون های ورزشی حضور داشتند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/78842/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران