آریا جوان

آخرين مطالب

حضور وزیر ورزش وجوانان درجلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان

دکتر سلطانی فر :اقدامات خوبی در حوزه جوانان صورت گرفته است /از شاخصه های مردم سالاری ایجاد زمینه های مشارکت مردم در عرصه های مختلف است ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - وزیر ورزش و جوانان گفت: موضوعی که در جوامع مردم سالار وجود دارد این است که یکی از شاخصه های مردم سالاری ایجاد زمینه های مشارکت مردم در عرصه های مختلف است. بنا براین این باید زمینه مشارکت جوانان و مردم را از طریق گسترش سمنها ایجاد کنیم

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان، دکتر مسعود سلطانی‌فر در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان با تشکر از حضور و حمایت همه اعضای ستاد, نمایندگان مجلس و مدیران استانی, از تلاشهای استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از حوزه جوانان تشکر کرد.
وی در بخش اول سخنانش به شرایط خاص کشور به لحاظ اقتصادی اشاره کرد و گفت: به دلیل عهد شکنی های برخی اعضای پنج بعلاوه یک که بعد از 30 ماه مذاکره به یک معاهده بین المللی رسیدیم و زمینه لغو تحریم های ظالمانه ایجاد شد و می رفتیم تا مسیر توسعه کشور را با جدیت و سرعت طی کنیم, شرایط خاصی بر کشور حاکم شد.
رئیس جمهور آمریکا بعد از به قدرت رسیدن, به بهانه‌ی اینکه در برجام منافع آمریکا تامین نشده و وزیر خارجه ایران سر وزیر خارجه آمریکا کلاه گذاشته و ایران به هر آنچه میخواسته رسیده و قدرت هسته ای شده از برجام خارج شد و تصور می کرد ما هم از این قاعده خارج شویم تا این معاهده لغو و بی‌خاصیت شود اما با تدبیر و هماهنگی که در سطح کشور به وجود آمد اراده ما بر این بود تا در زمین آمریکا بازی نکنیم و به سمت و سویی برویم که خودمان انتخاب کنیم که در برگیرنده منافع ملی ایران باشد.
وی ادامه داد: فرقی که امروز با 5 سال پیش دارد این است که در پنج سال گذشته همه کشورها پشت سر آمریکا و مقابل ایران بودند ولی امروز همه کشورها به غیر از چند کشور عربی و رژیم اشغالگر قدس مقابل آمریکا در حمایت از ایران هستند.
وزیر ورزش و جوانان گفت: امروز به لحاظ اقتصادی جبهه ما قوی است و کشورهای اروپایی در قالب سندی به عنوان اس پی وی تلاش می کنند تا هر چه زودتر منافع ایران تامین شود و ما بتوانیم ارتباطات پولی و بانکی خود را با کشورهای دنیا انجام دهیم و از عواید برجام استفاده کنیم
دکتر سلطانی‌فر گفت: انچه که علاوه بر ساز و کار اروپایی ها و تلاش دیگر کشورها برای تامین منافع ما مهم است, وحدت, یکپارچگی همدلی و انسجام داخلی است که ما را در برابر تهدیدات آمریکا و فشارها و تحریمهای ظالمانه پیروز می کند و مثل چهل سال گذشته اقتدار نظام را به اثبات خواهد رساند.
وزیر ورزش و جوانان در بخش دوم سخنانش کارنامه وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان را در پنج سال گذشته مورد توجه قرار داد و گفت: این کارنامه در چند محور مختلف نشان می دهد برخلاف نظرات عموم, بخش جوانان تحت شعاع فرار نگرفته و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است اما حوزه ورزش به دلیل جذابیت هایی که دارد بخش اعظمی از اخبار رسانه ملی و سایر رسانه ها را دربر می گیرد و این طور نمود پیدا می کند که وزارت ورزش و جوانان کمتر به حوزه جوانان تمرکز دارد.
وزیر ورزش و جوانان به ارائه آماری از اقدامات حوزه جوانان وزارت ورزش و جوانان پرداخت و گفت: در سال 92 تعداد سمنهای جوانان کشور. حدود 100 سمن بود که امروز به بیش از دو هزار سمن رسیده است که رشد کمی 20 برابری را در این بخش شاهد هستیم
دکتر سلطانی فر ادامه داد: هویت و شناسنامه دار شدن سمنها که 15 سال بین دستگاه متولی جوانان و وزارت کشور مورد مناقشه و کشمکش بود با جلسات متعدد و یک هماهنگی خوب با وزیر کشور حل شد و سمن ها تا پایان سال کد شناسه دریافت خواهند کرد. این یکی از مهمترین خواسته های جوانان بود و کار مهم و بزرگی بود که صورت گرفت.
وی آماری از پرداخت وام ازدواج ارائه کرد و گفت: در سال 92 سقف وام ازدواج سه میلیون تومان بود که جمعا دو هزار و 900 میلیارد تومان پرداخت شد. اما در سال 95 این وام به 15 میلیون تومان برای هر طرف از زوجین افزایش پیدا کرد و به رقم 9 هزار و 800 میلیارد تومان رسید
دکتر سلطانی فر افزود: در سال 96 با دستور رییس جمهور و تایید نمایندگان مجلس وام ازدواج به 15 میلیون تومان برای هر طرف از زوجین افزایش یافت که با همراهی بسیار خوب سیستم بانکی کشور بالای 12 هزار میلیارد تومان در موعد مقرر وام پرداخت شد که جای تقدیر و تشکر دارد.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در 6 ماه اول سال جاری 6 هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شده است گفت: قطعا در پایان سال 97 این رقم به 14 تا 15 هزار میلیارد خواهد رسید.
وی تعداد خانه های جوان در دوسال گذشته را صفر دانست و گفت: هم اکنون تعداد 93 خانه جوان در کشور داریم که باید این روند توسعه ادامه یابد و حداقل برای هر شهرستان یک خانه جوان و برای مراکز استانها دو خانه جوان داشته باشیم.
دکتر سلطانی فر از استاندار کرمان درخواست کرد که خانه جوانان استان کرمان که مالکیت آن متعلق به سازمان ملی جوانان سابق است در اختیار جوانان قرار گیرد تا وزارت ورزش و جوانان هم بتواند آن را تجهیز کند.
وزیر ورزش و جوانان گفت: موضوعی که در جوامع مردم سالار وجود دارد این است که یکی از شاخصه های مردم سالاری ایجاد زمینه های مشارکت مردم در عرصه های مختلف است. بنا براین این باید زمینه مشارکت جوانان و مردم را از طریق گسترش سمنها ایجاد کنیم تا آنها بتوانند به صورت قانونی و مسالمت آمیز ایده ها, پیشنهادات و انتقادات خود را از مسئولین منتقل کنند که خوشبختانه کارنامه نظام جمهوری اسلامی در این زمینه خوب است ولی باید بیش از گذشته فعالیت کنیم.
وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در ناآرامی های دی ماه سال گذشته حتی یک نفر از اعضای سمنها بین دستگیرشدگان نبودند که این نشان می دهد سازمانهای مردم نهاد تا چه حد می توانند در برقراری ارتباط بین مردم و مسئولین موفق و اثرگذار باشند.
وی با بیان اینکه امن ترین نظام های سیاسی دنیا آزاد ترین أنها هستند گفت: هیچگاه امنیت کشورها با بیان انتقادات مردم به خطر نمی افتد بلکه بستن راههای بیان انتقادات خطرناک است.
دکتر سلطانی فر همچنین به گسترش دفاتر مشاوره ازدواج و برگزاری دوره های أموزشی پیش حین و پس از ازدواج اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته یکی از برنامه های اصلی ما در حوزه جوانان گسترش این دفتر بوده که با کمک بخش خصوصی از تعدا 30 دفتر به 400 دفتر مشاوره رسیده ایم.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/83830/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران