آریا جوان

آخرين مطالب

بیسو T3 / تی 3؛ مشخصات فنی، قیمت و هر چه درباره آن باید بدانید فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان -

بعید نیست در آینده‌ی نزدیک، غالب پرفروش‌ترین خودروهای دنیا دارای بدنه‌ی شاسی‌بلند یا اصطلاحا، کراس‌اور باشند. این محصولات، در سایزهای مختلف تولید می‌شوند و از مدل‌های کوچک شهری تا شاسی‌بلندهای پهن‌پیکر را پوشش می‌دهند. طبیعتا، خودروسازان چینی که امروزه بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌ی وسایل نقلیه در جهان هستند، سرمایه‌گذاری عظیمی بر تولید کراس‌اورها دارند و هر روز، محصولی جدید از این گروه، معرفی می‌کنند. مقاله‌های مرتبط:
بیسو T5 ؛ مشخصات فنی، قیمت و هر چه درباره آن باید بدانید هاوال H2؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه درباره آن باید بدانید
سابقه‌ی فعالیت شرکت بیسو اتو (Bisu Auto)، چشمگیر نیست. آنچه از منابع چینی دریافت می‌شود، خودروسازی بیسو در سال 2015 وارد فاز تولید شده و زیرمجموعه‌ای از گروه بیجینگ اتو (BAIC یا Beijing Auto) است. هرچند که بیسو، برندی تازه‌وارد و کم‌اهمیت در صنعت چین محسوب می‌شود، گروه خودروسازی بایک موتور، به دلیل مالکیت شرکت‌های متعدد خودروسازی مثل فوتون، دارای قدرت تجاری بالایی در کشور خود است. مدیران بیسو ادعا می‌کنند که از ابتدا برای عرضه‌ی محصولات با کیفیت و قابل فروش در سطح جهانی برنامه‌ریزی کرده‌اند و هم‌اکنون، حدود 95 درصد از فرایند ساخت و مونتاژ خود را، به صورت کاملا اتوماتیک و مکانیزه بهره‌برداری می‌کنند. این برند در حال حاضر، فعالیتی وسیع (مشابه جیلی و بی‌وای‌دی ) در خارج از چین ندارد و حتی وب‌سایت شرکت بیسو هم، تماما تک‌زبانه و چینی است. محصولات بیسو، محدود به 2 مدل کراس‌اور T3 و T5 همراه با ون سایز متوسط M3 می‌شود که هرسه‌ی آن‌ها در برنامه‌ی مونتاژ و واردات سیف‌خودرو، قرار دارند.
از دید عامه‌ی مردم ایران، کراس‌اورهای کوچک و سایز متوسط، جذاب‌ترین خودروها برای عرضه در کشور هستند. تمایل بازار ایران به خودروهایی مثل ام‌وی‌ام‌ X33 و لیفان X60، نشان می‌دهد که مدل‌های کامپکت چینی، به شرط عرضه با قیمت مناسب، پرفروش خواهند بود. این شرایط برای کراس‌اور بیسو T3 نیز وجود دارد؛ هرچند که قیمت نهایی و شرایط فروش آن، با توجه به کاهش ارزش پول ایران و مشکلات مربوط به واردات از گمرک، مبهم است. از سویی دیگر، برند سازنده و شرکت وارد کننده، راه سختی برای جلب اعتماد مردم، در پیش دارند.
طراحی ظاهری و بدنه
بیسو T3 در نگاه اول، به راحتی موفق به جذب مخاطب می‌شود. از دیدگاه نگارنده، طراحی این کراس‌اور کامکپت بهره‌مند از پختگی و هماهنگی بیشتری در مقایسه با برادر بزرگ‌تر، بیسو T5 به نظر می‌رسد. چنین شرایطی برای یک محصول اقتصادی از خودروسازی چینی و تازه‌وارد، امیدوارکننده است. در نمای روبرو، چراغ‌های بزرگ با لامپ‌ هالوژن‌های دوگانه، جلب توجه می‌کنند. سبک طراحی بال پرنده، به خوبی در روشنایی اصلی رعایت شده است و گوشه‌های انتهایی، میل به بالا دارند. نوار LED روشنایی روز، هماهنگی جذابی با حالت کاسه چراغ دارد و مشابه ابرو در بالا، دیده می‌شود. نزدیک جلوپنجره هم، کاسه چراغ باریک‌تر شده است تا ضمن سازگاری با دیگر ادوات بدنه در نمای روبرو، فضایی برای فلاشر راهنما فراهم کند.
حجم‌دهی بسیار خوبی در سپر و کاپوت جلو دیده می‌شود. این شرایط، حالت اسپرت و جوان‌پسند بیسو T3 را تقویت می‌کند. خطوط روی سپر، جایگاه مناسبی برای مه‌شکن‌ها، هواکش زیر موتور و مجموعه‌ی چراغ‌ها با جلوپنجره ایجاد کرده است، در حالی‌که حجم‌دهی روی کاپوت هم، متناسب با دیگر اجزا به نظر می‌سرد. این خودرو، از مه‌شکن‌های مدرن و چهارگوش در جایگاه ویژه‌ی داخل بدنه استفاده می‌کند. علاوه بر این، حفره‌هایی نیز در نزدیکی شیشه‌ی جلو دیده می‌شوند که همراه قاب فلزی، جالب توجه هستنند.
از نمای جانبی، حالتی چهارگوش و مکعبی در بدنه‌ی بیسو T3 وجود دارد. تقریبا در تمامی مدل‌ها، سقف سیاه‌رنگ ارائه می‌شود و همراه ریل باربند تیره و بال عقب، نمایی اسپرت فراهم می‌کند. از این زاویه هم، خطوط عمیق و حجم‌دهی قابل قبول در بدنه دیده می‌شود. کمی پایین‌تر از دستگیره‌های ورودی، روی رکاب و پیرامون قاب چرخ‌ها، به وضوح می‌توان برآمدگی‌های بدنه را مشاهده کرد. حتی در امتداد سپر و چراغ عقب هم، حجم‌دهی جذابی دیده می‌شود. بیسو T3 دارای رینگ‌های اسپرت 16 اینچ است که متناسب با انداز‌ه‌ی خودرو به نظر می‌رسد؛ اما تا حدودی نسبت به استفاده از پلاستیک سیاه‌رنگ در گلگیرها و رکاب‌ها، زیاده‌‌روی کرده است. آینه بغل‌های خودرو، نیمه‌ پلاستیک و دارای راهنما هستند.
از نمای پشت، سبک طراحی مدرن با تاکید بر حجم‌دهی بدنه و حالت اسپرت دیده می‌شود. از این زاویه دید، به سادگی نمی‌توان از ظاهر بیسو T3، ‌ایراد گرفت؛ اما استفاده از نام شرکت سازنده (BISU AUTO) با نوشتار درشت و حجم نسبتا زیاد پلاستیک در سپر عقب، به زیبایی خودرو لطمه می‌زنند. حضور چند LED با حالت چهارگوش در کاسه چراغ، حس یک خودروی مدرن را برای بیسو T3 تداعی می‌کند. این خودرو، از چراغ ترمزهای قرمز رنگ دایره‌ای روی سپر عقب استفاده می‌کند که حالتی قدیمی و ناخوشایند دارند. علاوه بر این، قطعه‌ای نقره‌ای رنگ روی پایین‌ترین قسمت سپر دیده می‌شود که بلااستفاده است و حفره‌ی چهارگوش طرفین آن، ارتباطی با خروجی‌ اگزوز ندارد. در مجموع، می‌توان امتیاز بالایی به طراحی بیرونی بیسو T3 داد. این خودرو به راحتی مخاطب ایرانی را جذب می‌کند و در مقایسه با محصولات مشابه، مثل ام‌وی‌ام X33، لیفان X60 و چانگان دارای برتری ظاهری است. ابعاد بیسو T3 شامل طول 4350 میلی‌متر با عرض 1825 میلی‌متر و ارتفاع سقف 1685 میلی‌متر است که همراه فاصله محورهای 2565 میلی‌متر ارائه می‌شود. کف این خودرو در حالت استاندارد، 200 میلی‌متر با سطح زمین فاصله دارد. طراحی داخلی و کابین
فضای داخلی بیسو T3، در نگاه اول دارای جذابیت زیادی در کلاس کراس‌اورهای کامپکت چینی است. هرچند که چیدمان ادوات مختلف، تا حدودی شلوغ و گیج‌کننده به نظر می‌رسند؛ استفاده از پوشش نرم صندلی‌ها در فضای میانی داشبورد و قطعات نقره‌ای رنگ در قسمت‌های مختلف فرمان و کنسول میانی، حس خوبی به سرنشینان می‌دهد. مواد به کار رفته در بخش بالایی داشبورد، پلاستیک سخت و البته ارزان‌قیمت است که جذابیت چندانی ندارد؛ اما برای خریدار یک محصول چینی، آزاردهنده نخواهد بود. این مواد در تودری‌ها و زیر صندلی‌ها نیز به وفور استفاده شده‌اند؛ اما به لطف ترکیب با پوشش نرم صندلی و زهوارهای نقره‌ای، قابل تحمل هستند. تقریبا تمامی نسخه‌های بیسو T3، با صندلی‌های چرم مصنوعی ارائه می‌شوند که همراه با نمای اسپرت، رنگ قهوه‌ای و خطوط دوخت سفید، نکات مثبت فضای داخلی محسوب می‌شوند.
بیسو T3 از نمایشگر لمسی 9 اینچ در تیپ وارداتی استفاده می‌کند که برای محصولی در این کلاس بدنه، فراتر از انتظار به نظر می‌رسد. جای‌گذاری نمایشگر هم الهام‌گرفته از خودروهای مدرن و در بالاترین قسمت داشبورد است. کمی پایین‌تر، خروجی‌های تهویه مطبوع دیده می‌شوند و دکمه‌های سیستم سرگرمی‌ ‌دیده می‌شوند. برای کنترل تهویه مطبوع، از کلیدهای گردان با قاب فلزی و نمایشگری نسبتا بزرگ استفاده شده است که به راحتی قابل استفاده هستند. نمای دسته دنده نیز، ترکیب پلاستیک پیانویی با چرم مصنوعی سیاه و ادوات نقره‌ای رنگ است که ظاهر خوبی فرام می‌کند. این قسمت با زمینه‌ای طرح چوب ارائه می‌شود که البته از مواد طبیعی نیست، اما بسیار لوکس و چشم‌نواز به نظر می‌رسد.
فرمان T3، نمایی دایره‌ای و اسپرت با خمیدگی در پایین دارد که از نظر زیبایی، فراتر از خودروهای چینی وارداتی است. در کنار پوشش چرم مصنوعی با کیفیت و حالت استخوانی، ادوات نقره‌ای رنگ به وفور در فرمان دیده می‌شوند. در پنل پشت، حالت سیلندری با نورپردازی قابل تغییر وجود دارد. نمایشگر کامیپوتر سفر هم با سیستم مدرن تمام گرافیکی، در سمت راست پنل دیده می‌شود؛ اما برخلاف بسیاری از خودروهای امروزی، در فضای بین سرعت‌سنج و دور موتور، جای‌گذاری نشده است.


کابین T3 برای 4 نفر سرنشین بلندقد، فضای کافی فراهم می‌کند و خصوصا برای ردیف جلو، قابل قبول خواهد بود. راحتی صندلی‌ها نیز، برای راننده و مسافر کنار او، بسیار خوب ارزیابی می‌شود. در ردیف عقب هم، فاصله‌ی مناسب بین زانوها تا صندلی جلو و بالای سر، وجود دارد؛ ضمن اینکه پشت‌سری‌های مدرن با قابلیت تنظیم ارتفاع برای 3 نفر، پیش‌بینی شده است. این خودرو، علاوه بر بلندگوی داخل 4در جلو و عقب، با خورجی تهویه‌ی مخصوص ردیف عقب ارائه می‌شود. علاوه بر اینها، نسخه‌های کامل‌تر، دارای سانروف پانورامیک هستند. در مجموع، به لطف طراحی بسیار خوب، مواد قابل قبول در قسمت‌های مختلف کابین و صندلی‌های چرم مصنوعی با طراحی اسپرت، رضایت مشتری از فضای داخلی بیسو T3 قابل پیش‌بینی است. عدد مربوط به حجم دقیق صندوق بار، در بروشورهای خودرو دیده نمی‌شود، اما نزدیک به 400 لیتر در حالت استاندارد، به نظر می‌رسد. مشابه دیگر کراس‌اورهای دنیا، می‌توان با جمع‌کردن صندلی‌های عقب، حجم قابل استفاده برای صندوق را افزایش داد. پیشرانه و شرایط فنی
بیسو T3 صرفا با یک پیشرانه‌ و به صورت تک دیفرانسیل با انتقال قدرت به چرخ‌های جلوعرضه می‌شود و نسخه‌های مختلف آن از نظر فنی، تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند. این خودرو مجهز به موتور 1.3 لیتری توربوشارژ است که قدرت 133 اسب بخار در 5500 دور بر دقیقه و نهایت گشتاور 185 نیوتن‌متر از 1500 تا 4500 دور بر دقیقه تولید می‌کند. نسخه‌ی پایه از کراس‌اور کامپکت بیسو در چین، با گیربکس 5 سرعته‌ی دستی عرضه می‌شود؛ اما در ایران مجهز به جعبه‌دنده‌ی خودکار CVT خواهد بود.
آمار دقیقی از زمان‌ لازم برای سرعت‌گیری بیسو T3 در دسترس نیست؛ اما می‌توان نتیجه گرفت مدل اتوماتیک با بنزین ایران، حدود 15 ثانیه پس از حرکت به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. بنا به اظهارات شرکت وارد کننده، میانگین مصرف سوخت خودرو، 7.5 لیتر در 100 کیلومتر است که تا حدودی اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد و احتمالا در شرایط واقعی، 8.5 تا 9 لیتر خواهد بود. نهایت سرعت T3 هم، 180 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. امکانات رفاهی و ظاهری
در نمای بیرونی بیسو T3، رینگ‌های اسپرت 16 اینچ با لاستیک 205 میلی‌متر، برف‌پاک‌کن و گرم‌کن شیشه‌ی عقب، آینه‌های جانبی مجهز به جمع‌کننده‌ی برقی و فلاشر LED، لامپ هالوژن برای روشنایی اصلی با قابلیت تنظیم شدت روشنایی، مه‌شکن جلو و عقب، نوار LED روشنایی روز و ریل باربند دیده می‌شوند. این خودرو از ترمزهای دیسکی خنک‌شونده در جلو و دیسکی ساده در عقب استفاده می‌کند. رنگ‌های متالیک قابل سفارش برای بدنه‌ی بیسو T3، سفید، قرمز، قهوه‌ای، نارنجی و آبی متالیک هستند.




در نمای داخلی نسخه‌ی وارداتی، پوشش چرم مصنوعی قهوه‌ای رنگ، روی صندلی‌ها و بخش میانی داشبورد دیده می‌شود. نمایشگر لمسی 9 اینچ، دوربین پارک، ناوبری ماهواره‌ای، امکان ارتباط بلوتوث با گوشی همراه، سیستم صوتی 6 بلندگو، کروز کنترل، تهویه مطبوع غیراتوماتیک با خروجی مستقل برای صندلی‌های عقب، سانروف پانورامیک، نشان‌دهنده و هشداردهنده‌ی باد لاستیک، کروز کنترل، فرمان برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع و کنترل سیستم سرگرمی، ترمز پارک دکمه‌ای (برقی)، تنظیم الکتریکی صندلی‌ راننده در 6 جهت و دوربین جلو برای ثبت تصاویر حین رانندگی با قابلیت بازبینی از طریق نمایشگر اصلی، مهم‌ترین امکانات بیسو T3 در فضای کابین هستند. شرایط ایمنی و تجهیزات حفاظتی
طبق معمول خودروهای چینی، مستنداتی از تست تصادف بیسو T3 هم، در دسترس نیست. از سویی دیگر، این کراس‌اور مجهز به فناوری‌هایی از نظر ایمنی است که در کراس‌اورهای چینی به ندرت دیده می‌شود. بیسو T3 دارای 6 ایربگ، شامل 4 کیسه‌ هوای برای ردیف جلو و دو ایربگ پرده‌ای در طرفین اتاق است. قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت، سنسور پارک روی سپر عقب و جلو، صندلی های عقب مجهز به ایزوفیکس (Isofix)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) همراه با ترمز اضطراری پیشرانه (BOS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD )، فناوری کنترل کشش (TCS)، سیستم حفظ تعادل (ESC) و نگه‌دارنده‌ی خودرو در شیب به هنگام شروع حرکت، مهم‌ترین آپشن‌های ایمنی بیسو T3 هستند. در کمال تعجب، این کراس‌اور کوچک با فناوری‌های مدرن ایمنی، نظیر حسگر نزدیک شدن وسایل نقلیه به خودرو در حین حرکت، هشدار خروج از خط و حتی پایش نقطه کور ارائه می‌شود که تا کنون در خودروهای چینی بازار ایران، قابل سفارش نبود. بررسی فنی، قیمت نهایی و مقایسه با رقبا
قیمت نهایی بیسو T3 مثل بسیاری دیگر خودروهای وارداتی یا به اصطلاح مونتاژی ایران، به دلیل نوسانات نرخ ارز، هنوز از سوی شرکت وارد کننده اعلام نشده است. سیف خودرو به عنوان نماینده‌ی بیسو در ایران شناخته می‌شود و خودروی T3 را با پیش‌پراخت 90 میلیون تومان ثبت نام می‌کند. بنا به اظهارات غیر رسمی، در صورت ثابت ماندن نرخ دلار در محدوده‌ی 12 هزار تومان، قیمت نهایی بیسو T3، تقریبا 175 میلیون تومان خواهد بود.
در بازار امروز ایران، ام‌وی‌ام X33 S اسپرت به عنوان پرفروش‌ترین کراس‌اور کامپکت مورد توجه قرار دارد. این خودرو، در محدوده‌ی 150 میلیون تومان معامله می‌شود و مهم‌ترین رقیب بیسو T3 است. علاوه بر X33، لیفان X60، چانگانCS35 و جک S3 هم از نظر سایز بدنه، در کلاس کراس‌اور بیسو هستند؛ اما به دلیل پیشرانه ضعیف‌تر و امکانات محدود، قابل مقایسه با آن نخواهند بود. با این اوصاف، مهمترین رقیب بیسو T3 در بازار ایران، هاوال H2 و ام‌وی‌ام X33 S هستند که به ترتیب در محدوده‌ی قیمت بالاتر و پایین‌تر، معامله می‌شوند. برای اثبات ارزش برند و سابقه‌ی شرکت وارد کننده، سیف خودرو راه سختی پیش رو دارد. در حالی‌که هاوال H2 توسط گروه بهمن (مونتاژ کننده‌ی مزدا 3 ) و ام‌وی‌ام X33 S توسط مدیران خودرو مونتاز می‌شوند، جلب اعتماد مردم توسط سیف خودرو، ساده نخواهد بود. خریدار احتمالی بیسو T3 با کمی جستجو متوجه خواهد شد، که برند تولیدکننده‌ی خودرو در چین، سابقه‌ی چندانی ندارد و حتی در کشور مبدا هم، تازه‌کار محسوب می‌شود. با این حساب می‌توان اطمینان داشت، از نظر خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات بیسو، سیف خودرو به انداز‌ه‌ی گروه بهمن و مدیران خودرو، جالب توجه خریدار نباشد.
از دیدگاه ظاهری، می‌توان با کمی ارفاق به برتری بیسو T3 در مقایسه با هاوال H2 و ام‌وی‌ام X33 رای داد. هرچند که کراس‌اور کامپکت هاوال نیز، با عرضه‌ی محدود چند ماه گذشته و تردد در خیابان‌ها، طرفداران بسیاری پیدا کرده است و بازنده‌ی جذایبت ظاهری به بیسو محسوب نمی‌شود. از دیدگاه نگارنده، فضای داخلی T3 هم به جهت سبک طراحی مدرن، نمایشگر بزرگ و کیفیت چرم استفاده شده در داشبورد و صندلی‌ها، برتری کامل نسبت به H2 و X33 دارد. برای بسیاری از علاقه‌مندان کراس‌اورها، خرید خودروی بزرگ‌تر با هزینه‌ی منطقی، هدف اصلی محسوب می‌شود و سایز بدنه، اهمیت زیادی دارد. از نظر طول و عرض، اختلاف زیادی بین کراس‌اورهای کامپکتی که در بالا نام بردیم، دیده نمی‌شود؛ اما به هر حال بیسو T3 بزرگ‌تر است و راحتی بیشتری فراهم می‌کند. این موضوع، خصوصا در مقایسه با X33 که کوچک‌تر از رقبا است، به وضوح احساس می‌شود و سرنشین ردیف دوم در T3، فضای بیشتری در اختیار دارد.




شاید مهمترین برگ برنده‌ی بیسو، امکانات خیره‌کننده‌ی رفاهی و ایمنی باشد. این خودرو، از نمایشگر بزرگ 9 اینچ، صندلی‌ برقی راننده، پوشش چرم مصنوعی، سیستم صوتی 6 بلندگو، دوربین ضبط فیلم در جلو، ترمز دستی دکمه‌ای و سانروف پانورامیک دو حالته بهره می‌برد که مجموعه‌ی آنها در رقبای چینی دیده نمی‌شوند. از دیدگاه ایمنی نیز، هیچ خودروی ساخت چین در بازار ایران، با 6 کیسه‌ی هوا، هشدار نقطه‌ی کور، سسنسور بر خورد جلو و عقب، هشدار خروج از خط و نزدیک شدن خودروها از پشت، ارائه نمی‌شود.


از دیدگاه نگارنده، بیسو T3 به لطف پیشرانه‌ی قدرتمندتر، می‌توانست برنده‌ی رقابت با هاوال H2 و ام‌وی‌ام X33 باشد؛ اما با حضور موتور 1.3 لیتری توربوشارژ همراه گیربکس CVT، چندان راضی‌کننده نیست. کراس‌اور بیسو، تنها 133 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد تا هم‌طراز ام‌وی‌ام باشد؛ اما قابل مقایسه با قدرت 141 اسب بخار و گشتاور 202 نیوتن‌متر هاوال نیست. استفاده از پیشرانه‌ی تنفس طبیعی 2 لیتر امتیاز مثبت برای X33 محسوب می‌شود و هاوال H2 با موتور توربوشارژ 1.5 لیتر هم، برگ برنده‌ای به نام گیربکس 6 سرعته اتوماتیک (غیر CVT) دارد.
در مجموع، بیسو T3 به شرط قیمت‌نهایی در محدوده‌ی 175 میلیون تومان، با توجه به شرایط حاکم بر بازار ایران و رقبایی نظیر جک S3 با قیمت 160 میلیون تومان، شانس فروش قابل قبولی دارد. این خودرو، البته قابل مقایسه با مدل‌های مشهوری نظیر میتسوبیشی ASX نیست و به محض حرکت، با خشکی فنربندی و صدای توربوشارژ، چینی بودن خود را به راننده یادآوری می‌کند؛ اما در مجموع گزینه‌ی مناسبی برای یک خانواده‌ی 4 به حساب می‌آید.
مشخصات / مدل‌هابیسو T3بیسو T5زوتی T600زوتی دامای X7هاوال H2 بورگوارد BX7سانگ‌یانگ رکستون g4 تویوتا RAV4تویوتا RAV4 هیبرید سوبارو فارستر فولکس واگن تیگوان رنو کولئوس 2016توسان 2017کیا اسپورتیج 2017 هوندا CR-V 2016 میتسوبیشی اوتلندر 2017هیوندای سانتافه 2017کیا سورنتو 2017 نیسان جوک اسپرتام‌جی GS
تعداد سیلندر44444444444444444444
حجم موتور (لیتر) 1.3 1.5 1.521.522 2.5 2.5 2 1.4 2.522.42.42.42.42.41.62
حداکثر قدرت (اسب بخار) 133 150 156177141222 222 177 194 250 125 170164168185166190190190217
حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر) 185 215 215 250 202300 420 233 206 350 200 226205220245220220220-350
استاندارد آلایندگییورو 5یورو 5یورو 5یورو 5یورو 5یورو 6یورو 6یورو 5یورو 6یورو 5یورو 6یورو 5یورو 5 یورو 5 یورو 5 یورو 5 یورو 5 یورو 5 یورو 5 یورو 5
مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km) 8.5 10.58 9.5 9 9 10.5 9 7.3 8.5 6 8.48.59.48.19.41111.26.56.2
جعبه‌دنده CVT 8 سرعته اتوماتیک 6 سرعته خودکار6 سرعته خودکار6 سرعته خودکار6 سرعته خودکار6 سرعته خودکارCVTCVTCVT6 سرعته خودکارCVT6 سرعته خودکار 6 سرعته خودکار CVT CVT 6 سرعته خودکار 6 سرعته خودکار CVT 6 سرعته خودکار
حجم باک بنزین506060606060705656605860-50586066665055
وزن (کیلوگرم) 1450 1570 15401731160018002000 1780 1820 1620 1500 160015201695152315801570158514561385

گالری
BISU T3</h4>">
BISU T3</h4>">
BISU T3</h4>">
BISU T3</h4>">
BISU T3</h4>">
BISU T3</h4>">
BISU T3</h4>">
BISU T3</h4>">
BISU T3</h4>">
BISU T3</h4>">
Bisu T3</h4>">
Bisu T3</h4>">
BISU T3</h4>">
BISU T3</h4>">
BISU T3</h4>">
BISU T3</h4>">
BISU T3</h4>">
BISU T3</h4>">
BISU T3</h4>">
BISU T3</h4>">

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/84268/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس