آریا جوان

آخرين مطالب

سرمایه‌گذاری سنگین دایملر برای خرید باتری خودروی برقی فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - گروه خودروسازی دایملر برای کاهش انتشار گازهای آلاینده قصد دارد مبلغی معادل 22.75 میلیارد دلار برای خرید باتری خودروی برقی اختصاص دهد. 

گروه خودروساز آلمانی دایملر قصد دارد در راستای تعهد به حفظ محیط زیست و کاهش انتشار گازهای سمی، سرمایه‌گذاری بزرگی برای تولید خودروی الکتریکی انجام دهد. این شرکت روز سه‌شنبه اعلام که تا سال 2030، مبلغی معادل 22.75 میلیارد دلار برای خرید باتری اختصاص می‌دهد. دایملر این مبلغ را نه‌تنها برای الکتریکی کردن محصولات مرسدس بنز صرف می‌کند، بلکه سایر خودروهای تجاری و اتوبوس را نیز برقی خواهد کرد. دایملر قبلاً برخی از کامیون‌ها و اتوبوس‌های الکتریکی که در چند سال آینده تولید انبوه خواهند شد، به نمایش گذاشته است.
مدیران مرسدس بنز وعده داده‌اند که تا سال 2022، تعداد 130 دستگاه خودروی الکتریکی‌شده تولید کنند. دقت داشته باشید که خودروی الکتریکی در صنعت از سیستم نیم-هیبریدی 48 ولت آغاز می‌شود و خودروی پلاگین هیبرید نیز در همین محدوده طبقه‌بندی خواهند شد. اما با بهبود شرایط می‌توان خودروی تمام الکتریکی تولید کرد که تحت هیچ شرایطی از پیشرانه احتراق داخلی استفاده نمی‌کند. انتظار می‌رود که بیشتر خودروهای برقی مرسدس بنز از سیستم‌های نیم-هیبریدی و پلاگین هیبرید استفاده کنند. بااین‌حال برند لوکس آلمانی قصد دارد تا سال 2022 حداقل 10 خودروی برقی روانه‌ی بازار کند.
نخستین مدل برقی این شرکت، مرسدس بنز EQC خواهد بود که به‌عنوان مدل سال 2022 راهی بازار می‌شود. مرسدس بنز EQC یک شاسی‌بلند برقی با شعاع حرکتی بیش از 320 کیلومتر است. فروش این شاسی‌بلند از اواسط 2019 در بازارهای اروپایی آغاز خواهد شد اما تا سال 2020 وارد ایالات متحده آمریکا نمی‌شود. انتظار می‌رود که خودروی کوچک EQA و سدان EQS نیز به‌عنوان بخشی از استراتژی جدید دایملر و مرسدس بنز در آینده تولید شوند.
درحالی‌که تقریباً همه‌ی خودروسازان جهان به سمت تولید محصولات برقی حرکت می‌کنند، این روزها بیشتر بحث‌ها درباره‌ی نحوه‌ی تأمین مواد مورد نیاز برای ساخت باتری لیتیوم یون است. دایملر در بیانیه‌ای گفت که با آنچه این شرکت آن را سیستم احترام به حقوق بشر می‌نامد، قصد دارد از حقوق بشر محافظت کند. این سیستم برای اجبار خودروسازان به پاسخگویی درباره‌ی نحوه‌ی تهیه‌ی موارد مورد استفاده جهت ساخت باتری لیتیوم یون طراحی شده است. قبل از اینکه تأمین‌کنندگان بخواهند هرگونه قراردادی برای ساخت باتری و تهیه‌ی مواد اولیه امضا کنند، موضوع توسط 700 مهندس و کارشناس حقوق بشر بررسی خواهد شد. با وجود اینکه 22.75 میلیارد دلار مبلغ ناچیزی نیست، اما فولکس‌واگن گروه خودروسازی آلمانی آن را بسیار کم تلقی کرده است. چند ماه پیش بود که غول خودروسازی آلمان اعلام کرد که قصد دارد میزان خرید باتری خود را افزایش دهد و برای این کار، 48 میلیارد دلار هزینه می‌کند. فولکس‌واگن همچنین امیدوار است که تا سال 2025، حدود 50 میلیارد دلار از هزینه‌های خود را برای تأمین نیازهای ساخت خودروی الکتریکی آینده تأمین کند.
ویلکو استارک ، مسئول نظارت بر کیفیت خرید و قطعات تأمین‌کنندگان در هیئت مدیره‌ی مرسدس بنز طی بیانیه‌ای گفت: با سفارش گسترده برای تأمین باتری تا سال 2030، نقطه عطفی برای الکتریکی کردن خودروهای آینده ایجاد خواهد شد. درحالی‌که دایملر قصد دارد تولید خودروی برقی را گسترش دهد، این خودروساز نام هیچ کدام از شرکت‌های مقابل برای امضای قرارداد را ذکر نکرد. البته دایملر هم‌اکنون با شرکت‌هایی مانند SK اینوویشن و LG Chem از کره جنوبی و CATL از چین قرارداد همکاری دارد.
شبکه‌ی جهانی کارخانه‌های مونتاژ باتری دایملر شامل 3 کارخانه در آلمان و کارخانه‌هایی در پکن، بانکوک و توسکالوسا ایالات متحده می‌شود. دایملر می‌گوید که قصد دارد با کارهای تحقیقاتی روی سلول باتری و تلاش برای تولید نسل‌ آینده باتری‌ها، وابستگی خود را به مواد معدنی پرارزش و کمیاب از جمله کبالت کاهش دهد. یکی از منابع اصلی کبالت در جهان، جمهوری دموکراتیک کنگو است که از جمله کشورهای جنگ‌زده در جهان به شمار می‌رود. مقاله‌های مرتبط:
همکاری تسلا و مرسدس بنز در تولید ون برقی eSprinter کراس اور تمام برقی مرسدس بنز EQC معرفی شد
خودروی برقی مرسدس بنز EQC که ورود آن به بازار برای سال 2019 برنامه‌ریزی شده است، از باتری‌های حاوی 60 درصد نیکل، 20 درصد منگنز و 20 درصد کبالت استفاده می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که موتورهای الکتریکی آینده‌ی مرسدس بنز شامل باتری‌هایی با 80 درصد نیکل، تنها 10 درصد منگنز و 10 درصد کبالت هستند. ویلکو استارک همچنین افزود: مهندسان ما همچنین روی نسبت 90 درصد نیکل، 5 درصد کبالت و 5 درصد منگنز کار می‌کنند تا میزان استفاده از فلزات کمیاب خاک را حتی بیش از این نیز کاهش دهند.
هم‌اکنون در صنعت خودرو، طیف وسیعی از دستورالعمل‌های مختلف ترکیب مواد کاتد باتری برای رقابت استفاده می‌شود. یکی از این دستورالعمل‌ها NCA یا اکسید آلومینیوم کبالت لیتیوم نیکل است که توسط پاناسونیک و تسلا مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولیدکنندگان چینی از ترکیباتی به نام LFP استفاده می‌کنند که با وحود تراکم انرژی کمتر، بدون کبالت است؛ درحالی‌که خودروسازان ژاپنی از LMO یا اکسید منگنز لیتیوم استفاده می‌کنند که توسط نیسان و LG Chem ارائه شده است.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/85382/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دلبری جدید فنلاندی‌ها؛ نوکیا 3210 نسخه 2024 معرفی شد

به Core Ultra دل نبندید؛ Ryzen AI در راه است

لحظه تماشایی به آب انداختن کشتی های غول پیکر

دره اژدهای کرمانشاه

نجات جان اردک بلعیده شده توسط یک پلیکان

برگی از تاریخ/ روایت‌های ممنوعه از جنگ جهانی دوم

منظره ای رویائی و کمیاب از کوهستان رنگین کمان/ عکس

بیانیه جمعی از هنرمندان در حمایت از حضور سه چهره فرهنگی

نگاهی به برنامه صداتو و استعدادیابی آن؛ فرصتی برای دیده شدن

سریال «افعی تهران» با ژست روانکاوی اجتماعی خارج از اتمسفر ایران به هجو تبدیل شده است

«رخنه» از امشب روی آنتن شبکه یک می‌رود

وقتی خانوم شیرزاد بستنی میوه‌ای بدون پیاز سفارش میده!

اسم فلیک را نیاورید، برای بایرن بزرگ افت دارد!‏

آلونسوی جدید متولد می‌شود؛ اسطوره رئال در آلمان

به این تیم اعتماد کنید

فروش اولین قرارداد مسی؛ یک برگ دستمال 30 میلیارد!‏

تساوی عجیب در سرمای تبریز

پافشاری هوادار به برگزاری بازی با پرسپولیس در دستگردی

مقایسه امباپه با رونالدو و مسی شرم آور است

جدیدترین روش تاب سواری!

دستیار رئیسی: حقوق مصرح ملت در قانون اساسی را مجدانه پیگیری می‌کنم

خجسته: «والله»، «والله» بنده از رأی‌ام در قیامت دفاع می‌کنم

شرایط پیچیده مصاحبه با سیدحسن نصرالله از زبان مرتضی غرقی

برگزاری جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی دامغان

سامسونگ شرکت هوش مصنوعی پزشکی Sonio را می‌خرد

رونمایی ردمی پد پرو و پوکو F6 بسیار نزدیک است

استوری ولادت حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها)

گوناگون/ هیچ فضیلتی بدون رنج حاصل نمی شود

لحظه‌ وقوع تصادف زنجیره‌ای در مشهد با حرکت عجیب پژو 405

گوناگون/ شهر بدون کوچه ایران کجاست؟

چرا مرغ های دریایی "رقص باران" را انجام می دهند؟

عرضه «کتاب مستطاب سینما» در نمایشگاه کتاب

جدایی قطعی آناهیتا درگاهی از اشکان خطیبی

بهترین سریال‌های ماوراییِ کره‌ ؛ از «ورطه» تا «جهنم»

سهراب سلیمی: راه نقد بسته باشد، راه ارتباط مسدود می‌شود

بازداشت فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور»

حیف شد، موسیالا را به زور به انگلیس می‌بردم!‏

حمله به منتقدان جود بلینگام؛ منصف باشید!‏

تیم جدید اسماعیل‌نژاد مشخص شد

پیام خوش اداره ورزش تبریز به تراکتوری‌ها

اصغر شرفی: اولین سالی است که برای بازیکنان خارجی پول حرام نکردیم

هوادار - پرسپولیس در ورزشگاه پاس قوامین

پورعلی‌گنجی به پرسپولیس برگشت

بازگشت ستاره‌ای که پدرش عاشق ژاوی بود!‏

سیانکی سرمربی جوانان پاس شد

رئال نه، منچستریونایتد باارزش‌ترین باشگاه دنیا است

ترفند خرد کردن سبزی بدون چاقو

علیرضابیگی: جماعتی از سازمان میادین میوه و تره‌بار، تاکسیرانی، بهشت‌زهرا و... وارد مجلس شده‌ و پست گرفتند

شرکت‌کنندگان در کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران بیانیه منتشر کردند

تذکر رهبر انقلاب به نیروهای نظامی از زبان فرمانده بلندپایه ارتش