آریا جوان

آخرين مطالب

به بهانه انتخاب صد و بیست و یکمین مدیر زن؛

بانوان ایران، بازوی توانمند برای دولت تدبیر و امید/ وزارت ورزش و جوانان تکلیف خود را به بهترین نحو انجام داد ورزش

  بزرگنمايي:

جوانان نیوز - یکی از بخش‌های مدیریتی کشور که در استفاده از بانوان پیشقدم و عملکرد مثبتی را ارائه کرد وزارت ورزش و جوانان بود که از همان ابتدا با قرار دادن بانوان در چارت اجرایی خود به بهترین نحو تکلیف خود را انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از خبرگزاری برنا؛ از ابتدای سال 92 که دکتر حسن روحانی تبلیغات خود را برای ریاست جمهوری آغاز کرد یکی از برنامه‌هایی که در راس کارهای خود قرار داده بود بها دادن به جامعه بانوان و استفاده از آنها در پُست‌های مختلف مدیریتی کشور بود.
با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و بعد از گذشت چهار سال در کنار دیگر وعده‌های دکتر روحانی که محقق شد، بانوان سهم بسزایی در مدیریت اجرایی کشور پیدا کردند و بعد از سال‌ها انزوا و دوری از منصب‌های مختلف راه تازه‌ای برای آنها باز شد. به یکباره بانوان به یکی از بازوان اصلی و توانمند دولت در بخش‌های مختلف تبدیل شدند و استعدادهایی که تا به آن موقع بهایی نداشت، خریدار پیدا کرد و بانوان نیز به حق توانستند جواب این اعتماد را بدهند. کسب این موفقیت و بها دادن به بانوان باعث شد در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بانوان سهم زیادی در انتخاب مجدد دکتر روحانی داشته باشند و این امید در دل آنها زنده شد راهی که در دولت یازدهم شروع شده بود در دولت دوازدهم نیز ادامه پیدا کند.
یکی از بخش‌های مدیریتی کشور که در این راه و استفاده از بانوان پیشقدم و عملکرد مثبتی را ارائه کرد وزارت ورزش و جوانان بود که از همان ابتدا با قرار دادن بانوان در چارت اجرایی خود به بهترین نحو تکلیف خود را انجام داد. حضور افراد مدیر و مدبر و شناخته شده در ورزش کشور نشان داد که دکتر گودرزی، وزیر ورزش سابق و همچنین دکتر سلطانی‌فر، وزیر فعلی این وزارتخانه، اشراف کامل به امور ورزش کشور دارند و می‌دانند یکی از فاکتورهای اصلی موفقیت استفاده از بانوان باتجربه و مدیر در پُست‌های مختلف است. از ابتدای دولت یازدهم که رباب شهریان به عنوان معاون امور بانوان وزارت ورزش انتخاب شد توانست تحول گسترده‌ای در ورزش بانوان ایجاد کند و برنامه‌ریزی‌های خوبی در این حوزه شکل گرفت و زمینه موفقیت بانوان ورزشکار ما در عرصه‌های بین‌المللی فراهم شد.
یکی دیگر از انتخاب‌های اصلح که توسط دکتر سلطانی‌فر صورت گرفت، انتخاب فریبا محمدیان به عنوان معاون امور بانوان بود و با توجه به تجربه مدیریتی که محمدیان با خود داشت و اقدامات ارزشمندی که در فدراسیون اسکیت به وجود آورده بود، به نظر می‌رسید بهترین گزینه برای این معاونت باشد. محمدیان از ابتدای حضورش در این معاونت خیلی کارساز بود و در جریان عملکرد ورزش بانوان قرار گرفت و جلسات متنوعی را با رشته‌های مختلف برگزار کرد. ثمره اطمینان به بانوان و قرار دادن آنها در راس حوزه‌های مختلف باعث شد که ورزش بانوان در چهار سال گذشته طلایی‌ترین دوران خود را پشت سر بگذارد و در خیلی از رشته‌ها بتوانیم عنوان دار باشیم و پرچم کشورمان را در رقابت‌های بین‌المللی به اهتزاز درآوریم. کسب اولین مدال بانوان ایران در ادوار مختلف المپیک توسط کیمیا علیزاده و جلب رضایت فدراسیون جهانی برای حضور بانوان بسکتبالیست ایران در مسابقات بین‌المللی نمونه کوچکی از موفقیت‌هایی است که برای بانوان ایران در این چهار سال به ثبت رسید.
براساس منویات ریاست جمهوری و تاکیداتی که در دولت تدبیروامید وجود داشته است چند روز پیش با حکم دکتر سلطانی‌فر، زهرا موسوی به عنوان مدیرکل هماهنگی امور بانوان انتخاب شد و با این احتساب شمار مدیران زنی که در این دولت در وزارت ورزش و جوانان منصب‌های مختلف را کسب کردند به 121 نفر رسید که بعد از انقلاب اسلامی این آمار بی سابقه است. سلطانی‌فر همچنین در معاونت مالی و پشتیبانی از ژاله فرامرزیان یکی دیگر از مدیران توانمند کشور استفاده کرد که نشان دهد حرف به عمل است و حمایت از بانوان و استفاده از آنها در بحث مدیریت کلان تنها یک شعار نیست. در حال حاضر به غیر از محمدیان و فرامرزیان که دو نفر از معاونین این وزارتخانه هستند، رسولی مدیرکل امور بین‌الملل، موسوی مدیرکل هماهنگی امور بانوان، ملارمضانی، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و بودجه نیز از دیگر مدیران ارشد این وزارتخانه به شمار می‌آیند. البته این را نیز باید اضافه کرد که زهرا اینچه درگاهی، رییس فدراسیون ژیمناستیک و فاطمه هاشمی، رییس فدراسیون پیوند اعضا به عنوان دو بانوی توانمند در راس فدراسیون‌های عنوان شده مشغول به خدمت هستند و همه 51 فدراسیون‌های کشور از یک معاونت بانوان بهره می‌گیرند که قطعا در پیشرفت و توسعه ورزش بانوان نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.
در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک نیز که هفته پیش برگزار شد، طاهره طاهریان به عنوان یکی از نواب رییس رضا صالحی امیری با رای حداکثری اعضای مجمع انتخاب شد و این انتخاب نشان داد که اعضای مجمع اطمینان لازم را به بانوان دارند و یکی از مهم‌ترین پُست‌های اجرایی کمیته ملی المپیک را به یک بانوی مدیر و مدبر دادند. حالا با توجه به مسیر روشنی که برای ورزش بانوان ترسیم شده و اتفاقات خوش یمن و مبارکی که در این چهار سال افتاده قطعا با تغییرات اخیر در کمیته ملی المپیک و وفاق و همسویی که وجود دارد بانوان ورزشکار ما می‌توانند بیشتر از پیش امیدوار باشند که تحول گسترده‌تری در این حوزه صورت بگیرد. بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک 2020 فرصت بسیار مناسبی برای بانوان است که بتوانند همچون گذشته توانایی‌های خود را نشان دهند و پرچم کشورمان را به اهتزاز درآورند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/18355/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

مبارزه مرد آمریکایی با تمساح!

حمایت جالب فعالین رسانه‌ای دنیا از اعتراضات ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا

نماهنگ «فلسطین تنها نیست» با نوای مهدی سلحشور

اگر کسی به یاد گناهان گذشته اش افتاد بداند ذات اقدس الهی به یادش انداخته

تفال/ سالها دل طلب جام جم از ما می‌کرد

تقویم تاریخ/ بیانیه سازمان ملل علیه سلاح‏های شیمیایی عراق بر ضد ایران

دریاچه ای زیبا در نیوزلند

حکمت/ گناهِ ثروتمندی

محافظت دانشجویان هاروارد از دانشجویان مسلمان هنگام خواندن نماز

آیا جن‌ها هم زاد و ولد دارند؟

خانه مورد علاقه سرخپوشان/ عکس

برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند

فال روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

این چه سوزشی است که بر جان من پدید آمد؟!

عکسی از بازیگر سریال «جومونگ» پس از سال‌ها

آقای ناخدا ما آدمای بدی نیستیم

این کار را با مدیرتان نکنید!

هشدار بارسا به ژاوی؛ رفتارت را درست کن

توخل در فکر شانس برتری بایرن مقابل رئال به روایت انیمیشن

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

سبکی خاص از لباس پوشیدن که دوباره مد شده است

اصولی ترین نکات در نگهداری از کیف‌های چرمی گران قیمت

زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟

اشتباهات کوچک اکثر ما زنان در آشپزخانه

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس