آریا جوان

آخرين مطالب

دليل شما براي ازدواج چيست؟ نگاه سیاسی

  بزرگنمايي:

دلايل نادرست ازدواج عبارتند از:
-شورش بر عليه والدين: تعارض با والدين، مي تواند يکي از دلايلي باشد که فرد جوان را بسوي ازدواج سوق دهد. وقتي فردي در خانواده اي زندگي مي کند که والدين او اهانت کننده و تحقير کننده هستند، بنظر مي رسد که ازدواج انتخاب موجهي باشد. آنهايي که در آتش تعارض هاي طولاني مدت والدين سوخته اند، آنهايي که قرباني پدر و مادري معتاد بوده اند و آنهايي که قرباني آزارهاي جسماني ، هيجاني و جنسي در خانواده بوده اند، دلايل موجهي دارند تا از خانواده به نحوي بگريزند و از آن دور شوند. اما آيا داشتن دليل موجه براي ترک خانواده ضرورتا دليل موجهي براي ازدواج است؟
در اينگونه موارد بهتر است که افراد استقلال شخصي خود را بسط دهند و با خانواده خود روبرو شوند، به روابط خود و خانواده خود بينديشند و براي مشکلات و مسايل راه حلي بيابند، تا اينکه درگير ازدواج شوندو يا به فکر ازدواج باشند. با ازدواج مي توان از يک شرايط فاجعه بار گريخت اما با چه بهايي؟ تحقيقات نشان مي دهد که بسياري از افراد که از آزار والدين به ازدواج پناه برنده اند، ازدواج آنها نيز آزار دهنده بوده است.
-جستجوي استقلال: جوانان به اينکه روي پاي خود بايستند و کارهايشان را خودشان انجام دهند و يا مستقل باشند، کشش و علاقه زيادي دارند. اما استقلال امري است که فرد، فقط به تنهايي مي تواند به آن برسد. با اتکاي به همسر، فرد به استقلال نخواهد رسيد. بسياري هستند که ازدواج مي کنند تا مستقل شوند، اما مستقل شدن سال ها وقت مي برد و امري است وابسته به خود فرد تا هرچه بيشتر، روي پاي خود بايستد.
-التيام يک ارتباط شکست خورده: اين مورد، از موضوعاتي است که شناسايي آن در ديگران راحت تر از شناسايي آن در خودمان است. پاسخ رايج به هشدارهاي ديگران معمولا اين است که " نه! من مي فهمم که شما چه مي گوييد، اما اين مورد فرق دارد. " ما تمايل داريم که ارتباط جديد و آميخته با عشق را تنها از منظر وجوه مثبت بنگريم و از اينکه ممکن است اين ارتباط واکنش به يک ارتباط قبلي باشد مي پرهيزيم و غفلت مي کنيم.فردي که در موقعيت التيام است، ممکن است براي حمايت هيجاني نياز به يک ارتباط ديگر داشته باشد. ازدواج زماني موفق تر خواهد بود که دو نفر ((بخواهند)) ازدواج کنند. تا اينکه ((نياز)) به ازدواج داشته باشند.ارتباطي که براساس التيام يکي از دو نفر شکل گيرد، از همان آغاز در معرض خطر است، چرا که عاطفه بين آن دو نه تنها به دليل دوستي و عشق، نيست بلکه به خاطر شفا بخشي و التيام زخمها و جراحات ارتباط ديگري است که قبلا رخ داده است.
-ازدواج زماني موفق تر خواهد بود که دو نفر ((بخواهند)) ازدواج کنند. تا اينکه ((نياز)) به ازدواج داشته باشند.
-فشار خانواده يا اجتماع: برخي از خانواده ها مطابق آداب، فرهنگ و عرف خود براي ازدواج به جوانان فشار مي آورند. در يک جامعه شهري و تحصيل کرده، اين فشار مي تواند نامحسوس و ظريف باشد. اما در جامعه اي ديگربا صراحت و به طور مستقيم از جوان مي خواهند که ازدواج کند. خانم ها بيشتر درمعرض اين استرس هستند. بسياري از وقتي که شهر خود را ترک مي کنند و به دانشگاه مي روند، پس از مدتي شاهد ازدواج هم کلاسي‌هاي دوره دبيرستان خود خواهند بود. که حتي بچه دار نيز شده اند و همين مي تواند بر آنها فشار رواني و استرس وارد کند. در ازدواج نبايد عجله کرد. معمولا شتاب در ازدواج به ارتباط شاد و سالمي منجر نمي شود. افرادي که با دلايل درست سعي در انتخاب همسر دارند نبايد تسليم اين فشارها شوند.
-نياز جنسي: ازدواج تنها به دليل رفع نياز جنسي احتمالا نمي تواند به ازدواج موفقي منجر شود. چرا که ديگر عوامل مرتبط با ازدواج، معمولا از چشم دور مي ماند. در اين گونه ازدواج، زيبايي هاي ظاهري همسر بيشتر مد نظر قرار مي گيرد و شتاب و عجله نيز عامل تاثير گذار منفي ديگري است. در فرهنگ عامه، به اشتباه ، باور بر اين است که عدم ارضاي نياز جنسي سبب برخي بيماري هاي رواني مي شود. مثلا براي بهبود حال بيماران رواني، برخي توصيه به ازدواج مي کنند که نه تنها حال بيمار را بهبود نخواهد بخشيد، بلکه استرس و فشار رواني بيشتري را ايجاد خواهد کرد.
-احساس کمبود و تهي بودن: گاهي افرادي که هدفي را در زندگي دنبال نمي کنند، نمي دانند که از زندگي چه مي خواهند، احساس ناکامي مي کنند و از زندگي خود راضي نيستند، براي حل اين مشکلات به ازدواج روي مي آورند، که قطعا دليل نادرستي براي ازدواج است.
-احساس گناه: گاهي در رابطه با يک نفر احساس گناه مي کنيم و به دليل احساس گناه يا احساس ترحم با او ازدواج مي کنيم. احساس گناه يا احساس ترحم به هر دليلي که ايجاد شده باشد، يک دليل نادرست براي ازدواج است.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/4275/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

نماهنگ سرود «حریفت مُنُم»

فرار کردن اسب‌ها در مرکز لندن

گردشگری/ آبشار دوقلوی زمرد حویق در دل کوه‌های تالش

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

لحظات حساس از نجات نوزاد 3 روزه توسط هلال احمر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران